تاریخ انتشار
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۷۵۲۵۳
سفر وزیر علوم به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد؛

فیلم و تصاویر | حواشی بازدید وزیر علوم از دانشگاه یاسوج / صحبت‌های بی‌پرده یک دانشجو با وزیر علوم / حضور متفاوت روشنفکر و ارژنگ / کنایه سنگین وزیر علوم به منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه

۰
فایل مرتبط کبنا ؛وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و مورد استقبال مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت. وی بلافاصله در دانشگاه یاسوج حاضر شد و از پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه بازدید کرد. زلفی گل در ادامه وقتی دانشجویانی که در گوشه‌وکنار محیط دانشگاه یاسوج ایستاده بودند، می‌دید، خودرو را متوقف می‌کرد و با دانشجویان دیدار و گفت‌وگو می‌کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعد از ورودش به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت و با همراهی مسئولان وارد دانشگاه یاسوج شد. او از بخش‌های مختلف دانشگاه و ساختمان‌های در حال ساخت بازدید کرد.
افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متأهلی و بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، آزمایشگاه دانشگاه برنامه‌های صبح وزیر علوم در دانشگاه یاسوج بود.
همچنین قرار است که در نوبت عصر وزیر علوم با شبکه سراسری به‌صورت زنده از خبر ۱۴ گفت‌وگو کند. نشست با اعضای هیئت‌رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیئت‌علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های زلفی گل در بعدازظهر امروز است.
حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یاسوج با حواشی جالبی همراه بود. او هنگام بازدید از یکی از پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه یاسوج هنگامی که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد حرف از کمبود اعتبار زدند و برای تکمیل این پروژه به اعتبار نیاز است. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و علوم گوشی خود را از جیب کُتش بیرون آورد و با آقای منظور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تماس برقرار کردند.
   
فیلم | قول تلفنی وزیر علوم از منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه
او در گفت‌وگوی تلفنی خود با منظور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ابتدا به ویژگی‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: می‌دانی که مردم این استان در دفاع مقدس صف اول بودند، من می‌خواهم با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد قولی از شما برای تکمیل این پروژه بگیرم.
زلفی گل صدای گوشی خود را روی اسپیکر [صدای بلندگو] گذاشت. همواره صدای خنده وزیر علوم و منظور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه توجه حاضرین را جلب کرد. زلفی گل در ابتدا کنایه سنگینی را به‌منظور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه زد و گفت: داخل را ساختی، الان همیشه سفرهای خارجی هستی؟ خنده حضار. منظور هم گفت: شما همیشه به روش غافلگیرانه از من قول می‌گیرید. خنده وزیر علوم.
حواشی بازدید وزیر علوم از دانشگاه یاسوج
زلفی گل به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: دانشگاه یاسوج ساختمانی را برای برگزاری مجموع کلاس‌هایش را احداث کرده که بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که آقای استاندار می‌گوید؛ اگر اعتبار گیرش بیاید، ساختمان را تکمیل می‌کند. دانشگاه یاسوج هم این ساختمان را برای مهرماه و برگزاری کلاس‌ها نیاز دارد.
وزیر علوم صدای منظور را روی اسپیکر گذاشت و احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد تومان دانشگاه یاسوج از محل اعتبارات سازمان برنامه‌وبودجه دارد و 100 میلیارد تومان هم از محل اعتبارات نفت دارد که 35 میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص‌داده‌شده است.
استاندار در ادامه افزود: خواهش داریم از شما باتوجه‌به اینکه ساختمان بالای 90 درصد اعتبار دارد، کمکی کنید که این ساختمان به اتمام برسد و اساتید و دانشجویان از آن استفاده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان برنامه‌وبودجه 50 میلیارد تومان برای این ساختمان تعهد دارد. منظور قول داد که این اعتبار را بدهد و وزیر علوم هم ختم صلواتی برای سلامت منظور گرفت.
وزیر علوم در ادامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دانشجویان زیادی متقاضی خوابگاه متأهلی هستند که ما شرمنده آنها هستیم. خوشبختانه از ظرفیت مصوبات سفر ریاست‌جمهوری دو بلوک خوابگاه متأهلی را برای دانشگاه یاسوج در نظر گرفته شد که بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات نفت است.
آن‌گونه که وزیر علوم می‌گفت: بخشی از اعتبارات نفت برای تکمیل این خوابگاه‌های متأهلی هنوز تأمین نشده است.
در ادامه حضور زلفی گل در دانشگاه یاسوج یکی از دانشجویان با وزیر علوم وارد بحث و گفت‌وگو شد. یکی از دانشجویان به مسئله خوابگاه‌ها و شرایط آن مطالبی را عنوان کرد و گفت: خوابگاه‌ها و سلف دانشگاه هنوز به لحاظ امکانات می‌لنگد. بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج از این دانشجو خواست که جزءی‌تر حرف‌هایش را بزند. دانشجو پاسخ داد: من 8 سال اینجا هستم، امکانات خوابگاه‌ها کم است. کیفیت غذای سلف‌سرویس هم خوب نیست.
کرمی رئیس دانشگاه یاسوج از هزینه 17 میلیاردتومانی برای تجهیزات و اورهال خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: 15 خوابگاه را ما در تابستان گذشته بازسازی کردیم و 7 خوابگاه را اخیراً نوسازی و رنگ‌آمیزی کردیم.
در ادامه وزیر علوم در رفتار جالب کنار دانشجویانی که در گوشه‌وکنار محیط دانشگاه یاسوج ایستاده بودند، می‌ایستاد و با آنها گفت‌وگو می‌کرد.
   

فیلم| صحبت‌های بی‌پرده دانشجو با وزیر علوم؛ به وزرا بگوئید که بیشتر مردمی باشید
یکی از دانشجویان خطاب به وزیر گفت: کاش اعلام نمی‌کردی که می‌آیی، تا مسائل را آنطوری که بود می‌دیدی و وانمود نمی‌شد. تنها و بدون اطلاع قبلی می‌آمدی تا واقعیت‌ها را می‌دیدی، کاش مسئولان عالی‌رتبه کشور هر جا که می‌روند، بدون اطلاع قبلی باشد، این‌جوری خیلی قشنگ‌تر است. در این هنگام وزیر علوم به دانشجو گفت که رئیس دانشگاه پشت سرتان هست و ... 
وزیر هم توضیح داد که ما هم برای کمک‌کردن و دیدن مشکلات و رفع آنها آمده‌ایم. کسی هم به ما نگفت که پیش شما بایستیم.
حواشی بازدید وزیر علوم از دانشگاه یاسوج
وزیر علوم به این دانشجو گفت: مواردی که هست بگوئید تا ما پیگیری کنیم.
دانشجوی دیگری از وضعیت خوابگاه‌ها گلایه داشت و گفت: هنوز وسایل گرمایشی بعضی اتاق‌‌ها روشن است و بعضی اتاق‌ها وسایل سرمایشی روشن کرده‌اند. اتاقی هم هست که همزمان وسایل گرمایشی و سرمایشی باهم کار می‌کنند.
  
فیلم| تماس تلفنی وزیر علوم با رئیس صندوق رفاه دانشجویان برای وام دانشجویی
یکی دیگر از دانشجویان دوان‌دوان خود را به وزیر علوم رساند و گفت: دانشگاه به دانشجویان شبانه وام صندوق رفاه نمی‌دهند. وزیر علوم خیلی سریع شماره همراه آقای گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم را گرفت و صدای تلفن همراه خود را روی اسپیکر گذاشت و تلفن را دست این دانشجو گذاشت تا مستقیم حرف‌هایش را بزند.
وزیر علوم در ادامه به رئیس صندوق رفاه دانشجویان دستور داد تا مشکلات این دانشجویان را برطرف کند.
یکی از دانشجویان خودش را از پنجره خودرو به وزیر علوم رساند و حرف‌های درگوشی با وزیر زد.

حضور متفاوت مهدی روشنفکر نماینده فعلی مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این برنامه جالب بود. روشنفکر سکوت کرده بود و کمترین اظهارنظری داشت.
اردوان ارژنگ رئیس اسبق دانشگاه یاسوج نیز حضور داشت. او کلاه انگلیسی پوشیده بود و با دقت همه چیز را می‌دید.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1