تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۷۴۷۹۵
یادداشت:

محمدعلی وکیلی: لجبازی با افکار عمومی تا کجا؟

۶
۱
واکنش محمدعلی وکیلی به امامت کاظم صدیقی و اظهارات علی‌رضا پناهیان
کبنا ؛محمدعلی وکیلی در سرمقاله روزنامه ابتکار نوشت: به دلیل تکرار موارد اختلاس و خلاف‌گویی توسط برخی مسئولان و برخی شخصیت‌ها و به دلیل پمپاژ اخبار یاس‌آور در فضایی مجازی، حساسیت جامعه در موضوعات فوق کم شده و حافظه مردم هم فراموش کار گردیده است. مدتهاست موضوعی درخصوص اختلاس و خلاف‌گویی، سوژه روز می‌شود و به سرعت با سوژه جدید به فراموشی سپرده می‌شود.
تکرار سوژه‌ها موجب عادی‌سازی و عدم تعجب مردم میگردد. چند روزی نقل محافل و اسباب جک و خنده و طعنه می‌شود و دیگر هیچ.
در میان حجم بالای سوژه‌ها، موضوع تصرف زمین ازگل توسط آقای صدیقی و انتسابات عجیب پناهیان به ساحت پیامبر رحمت(ص) و امیرالمومنین(ع) و در نهایت توجیهات عجیب‌تر از اصل موجب تامل گردید. آنچه در این بین بر عجائب حوادث افزود، تداوم حضور تلویزیونی آقای پناهیان و امامت جمعه آقای صدیقی می‌باشد.
در اینجا بنای کالبدشکافی و چرایی حوادث فوق و بررسی جامعه شناختی آثار و تبعات این اقدامات را ندارم و فرصت برشمردن پیامدهایی آن برتردید و تشکیک جامعه مذهبی ایران نیز نیست (که البته در جایی خود لازم به تذکر هست) اما در اینجا اثاربی توجهی به حساسیت‌های جامعه و پیامد لجبازی با افکار عمومی را یادآور می‌شوم.
جامعه ایران در نتیجه فشارهای زندگی و بمباران خبرهایی دروغ و راست، بسیار عصبانی است. آثار این عصبانیت را در نرخ خودکشی‌ها، نرخ بالایی افسردگی، دعواهای خیابانی، طلاق ،بی‌حوصلگی و….میبینیم
طوفان بی‌اعتقادی و زلزله ده ریشتری به جان باورهای مردم افتاده است.
اکثریت جوانان به شکل ذره‌های معلق در بین آسمان و زمین رها شده‌اند آنان که بایست نقش وزنه‌هایی تعادل بخش را ایفا کنند خود هر روز می‌لغزند و بر شدت این زلزله ویرانگر و اعتقادبرافکن می‌فزایند.
حال با این وجود به جای کنار نشستن و چند صباحی از دیدگان رفتن با این سرعت یا در تلویزیون حاضر می‌شوند و یا امامت جمعه را ادامه می‌دهند گویا افکار عمومی و حساسیت جامعه، برای دست‌اندرکاران اهمیت خود را از دست داده است و هرکس کار خود می‌کند.
حال که اکثریت را رها کرده‌اید، حداقل حرمت جامعه مذهبی-سنتی وفادار را نگه دارید.
این مردم استحقاق این همه لجبازی و بی‌اعتنایی را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که برا مسئو لان ارزشی نداره مردمه چقد راحت با احساسات مردم بازی کردند
Iran, Islamic Republic of
نه تنها ارزش نداره بلکه الان دولت و مردم دقیقا در دوجبهه ی مخالف مثل دو دشمن در یه کشور دارن با هم می جنگن
گودرزی کالوس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما.
من فکر کنم اکثریت قاطع و قدرتمند طیف حاکم/، تمام اهداف و مأموریت های خود رو در مورد کل جامعه انجام دادن و موفق به پایان رساندن در گام های آخر دیگه دارن تیر خلاصی جامعه ی مذهبی و دیندار واقعی رو می زنن ( دین اسلام و مذهب شیعه رو نابود می کنن)
ر.م
Iran, Islamic Republic of
چرا یه پویش راه نمی افته این مسئله پیگیری بشه
ما همه تشنه دین ناب محمدی هستیم نه این فریبکاری ها. ب خیلی چیزا آدم شک میکنه اینارو میبینه مخصوصا علیرضا پناهیان..خیلی ناراحتم وقت گذاشتم حرفاش گوش دادم و باورش داشتم.تصمیم گرفتم ازین ب بعد خیلی دقیق انتخاب کنم ک ب حرف کدوم منبر و واعظ گوش بدم
ب کدوم نه.دیگه حساس شدم
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی مردمی که این شهامت و شجاعت دارند ملتی که شهادت را افتخار و اقتدار خود می‌داند ملتی که شهادت دارد استارت ندارد چه لزومی دارد که اینچنین افراد بر آنها حاکم شود ..
حاج قاسم
Romania
جای تاسف داره برای شیعه خانه ی امام زمان که چنین فجایعی در حال رخ دادن هست و همه خودشون رو زدن به خواب‌،هیچ نهادی هم نپیست که اقای علی اکبری رو پاسخگو کنه اصرا شما بر امامت جماعت اقای صدیقی در این برهه چیه!!! ایا بحث نفوذ در محافل تصمیم ساز در این مورد صدق میکنه؟؟؟ ایا اقای علی اکبری به عمد و از سر لجاجت با مردم چنین کاری کردن!!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1