تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۹
کد مطلب : ۴۷۴۵۵۴
یادداشت:

می‌خواهند زمین بازی را تغییر دهند؟

۲
محمدعلی وکیلی:  همواره تدبیر رهبری در جلوگیری ایران به ورود به جنگ را ستوده‌ام
کبنا ؛محمدعلی وکیلی در سرمقاله روزنامه ابتکار نوشت: رژیم اسرائیل بر اساس نقض اصول قوانین بین‌الملل بنا گذاشته شده است. از این رژیم انتظار رفتار سازگار با قوانین جهانی، واقع بینی نیست.
در ظرف شش ماه جنگ غزه انواع جنایت را شاهد بودیم. کشتار زنان و کودکان، بمباران بیمارستانها و کشتن بیماران، کشتن خبرنگاران و گشنگی دادن مردم غزه و… را شاهد هستیم. در این میان حمله به مقر دیپلماتیک کشورمان در سوریه خشم ایرانیان را برانگیخته است. عده‌ای آنچنان بی‌تاب شده‌اند که بدون محاسبه عواقب، اصرار بر واکنش سریع و مستقیم دارند.
چهارشنبه شب با دعوت بیت رهبری در جمع مسئولان نظام حضور داشتم. به رغم انتظار وقتی رهبری با درایت تمام،تنها با وعده (سیلی انتقام را خواهند خورد) عبور کرد؛ برادری که در کنارم نشسته بود و ظاهر سوپرحزب اللهی داشت برنتابید و آرام گفتند آقا فرمان جنگ بده. جالب اینکه همانقدر که موضع رهبری درخصوص حمله جنایتکارانه اسرائیل ارضایشان نکرد اما نهایت رضایت را درخصوص موضع رهبری پیرامون حجاب ابراز می‌کرد. در فرصت کوتاه پیش آمده خدمتشان عرض کردم دقیقا بنده برعکس شما فکر می‌کنم.
شش ماه دیگر متوجه می‌شوید که جلوگیری از افتادن ایران به یک جنگ‌، خنثی‌سازی توطئه نتانیاهو است و پرهیز از تغییر زمین بازی است. اسرائیل در زمین بازی غزه گیر افتاده و کورس رسوائش جهانگیر شده است. حمله به مقر دیپلماتیک ایران برای تغییر زمین بازی است. اقدام نسنجیده و هیجانی و احساسی، بازی در زمین اسرائیل است.
حقیر همواره تدبیر رهبری در جلوگیری ایران به ورود به جنگ را ستوده‌ام. اکنون هم موضع اخیرشان را در مسیر منافع ملی می‌دانم، اما نکاتی لازم به یادآوری است: الف: مجاری نفوذ و اشراف اطلاعاتی اسرائیل نقطه ضعف کنونی ما و نقطه قوت آنهاست که باید شناسایی و جبران شود. همچنان کشور در حال پرداخت هزینه باگهای امنیتی است. ب: قضاوت غیرمنصفانه درخصوص سرداران شهید و مقایسه آنان با برخی سرداران کاسبکار، مصداق ظلم بین هست. تردید نکنید اگر سرداری آلوده به خیانت و کاسبی باشد به خود اجازه حضور در معرکه سوریه و لبنان و جنگ غزه را نمی‌دهد.
اینان که در این میدان‌ها حاضر می‌شوند همچنان باقی مانده نسل آتش و دود دوران دفاع مقدس می‌باشند. و درحقیقت وصف قهرمان وطن زیبنده نامشان می‌باشد. جامعه نباید پیرامون قهرمانانش دوقطبی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1