تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۶۰۷۱۹
کبنا گزارش می‌دهد

بلاتکلیفی مسکن ملی متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد / نماینده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تازه یه چیزهای یادش افتاده است + پاسخ جالب استاندار

۰
بلاتکلیفی مسکن ملی متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد / نماینده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تازه یه چیزهای یادش افتاده است + پاسخ جالب استاندار
کبنا ؛در حالی که در خیلی از استان‌های کشور نهضت ملی مسکن سرعت شتابانی دارند و در حال تکمیل شدن هستند و در برخی شهرستان‌ها مثل شهرستان رباط کریم کلید 10 هزار مسکن تحویل متقاضیان داده شده است، در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز مسکن ملی اندرخم یک کوچه است و یا کمبود زمین دارند و یا هم مشکل آب، برق و... دارند. نماینده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد که وظیفه امداد رسانی به اقشار کم‌درآمد و مستضعف را بر عهده دارد، در این جلسه چشم در چشم مسوولان امر می‌گوید: ما نمی‌دانیم هزینه تمام شده و زمان تحویل واحدهای مسکونی چقدر و چه زمانی است و این دو دلیل را بهانه‌ای می‌کند که به سهل‌انگاری و ندانم‌کاریش در رفع مشکل مسکن مددجویان این نهاد مقدس پاسخ ندهد. هر چند استاندار هم خطاب به او گفت: یک حرف‌های ابتدایی نباید جلوی پیشرفت کار را بگیرد و توقف کند.
به گزارش کبنا، شامگاه پنج‌شنبه (17 فروردین ماه 1402) جلسه نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ و با حضور عیسی شهامت_ سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران عضو این جلسه برگزار شد.
محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این جلسه گفت: 409 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است که بلاتکلیف می‌باشد و بر اساس قانون مسکن ملی اگر کسی نتواند به تعهداتش  عمل کند، افراد دیگری جایگزین آنها خواهد شد.
در ادامه نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خواست در این باره توضیح دهد که احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ خطاب به او گفت؛ خود آقای مدیرکل کجاست؟ که گفت: آقای مبشری برای اجرای طرح ایتام مهدویت به یکی از شهرستان‌ها سفر کرده است.
احمدزاده گفت: مدیران باید در جلسات مهمی همچون نهضت ملی مسکن شخصاً حضور پیدا کنند؛ چرا که در این جلسات قدرت تصمیم‌گیری می‌خواهیم.
نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه گفت: 7987 نفر از مددجویان کمیته امداد متقاضی مسکن ملی هستند که 4222 نفر آن رد درخواست شده‌اند و سهم آورده را دلیل آن عنوان کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: دو تا مشکل در مسکن ملی داریم، یکی؛ هزینه تمام شده در مسکن ملی مشخص نیست که ما چه میزان باید پول بدهیم. دیگری هم زمان تحویل مشخص نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به او، شهامت_ معاون عمرانی استاندار_ و راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی_ گفت: این مشکلات چیزی نیست که کارها معطل بماند و در یک جلسه نیم ساعته مشکلات مرتفع می‌شود. جلسه‌ای بگذارید و این مسائل ابتدایی را رفع کنید. یک حرف‌های ابتدایی نباید جلوی پیشرفت کار را بگیرد و یا توقف کند.
محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه گفت: از متقاضیان کمیته امداد آورده اول و دوم را نگرفته‌ایم و آورده سوم را باید پرداخت کنند. نماینده کمیته امداد در اینجا گفت: 4222 نفر از متقاضیان را به خاطر عدم آورده اول رد درخواست کرده‌اید.
راستا گفت: هنوز شما آورده سوم را پرداخت نکرده‌اید و این در حالی است که دولت سهم خود را داده و سهم متقاضی را هنوز نداده‌اید.

در ادامه این جلسه سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ خطاب به شهامت و مدیرکل راه و شهرسازی گفت: روز شنبه جلسه‌ای بگذارید و این مسائل را رفع کنید و نتیجه‌اش را به من بدهید.
وی در ادامه از سفر دبیر محرومیت‌زدایی کشور به استان خبر داد و گفت: 10 هزار مسکن برای مستضعفین و محرومین استان کهگیلویه و بویراحمد در حال عملیاتی شدن است و ما باید نگاه‌های بزرگی برای رفع محرومیت‌ها داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از متولیان مسکن ملی خواست که توجه ویژه‌ای به مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی داشته باشند و گفت: مسکن‌های ویلایی را در اختیار مددجویان بهزیستی قرار دهید، شرایط آنها ایجاب می‌کند که در خانه‌های ویلایی و طبقات اول و خانه‌های حیاط‌دار زندگی کنند.
احمدزاده تاکید کرد: معلولان نمی‌توانند، در طبقات دوم زندگی کنند و این خانه‌های آپارتمانی آسانسور ندارند و در چنین شرایطی آمد و رفت برای معلولان دشوار است. لذا راجع به مسکن مددجویان بهزیستی و افراد ناتوان، پیر و دارای مشکل توجه ویژه‌ای داشته باشید و خانه‌های ویلایی در اختیار آنها قرار دهید.
به گزارش کبنا، آنگونه که از فحوای صحبت‌های نواب ساجدیان_ قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد_ و متولیان مسکن ملی بر می‌آمد، مسوولان کمیته امداد امام خمینی(ره) هنوز نتوانسته‌اند آورده‌ای را در اختیار مسکن ملی قرار دهند. در حالی که در سایر استان‌ها مددجویان کمیته امداد سهم‌شان را از مسکن ملی گرفته‌اند و در خانه‌هایشان جلوس کرده‌اند، ساجدیان تازه یادش افتاده که قیمت تمام شده یک واحد مسکونی را نمی‌داند که بخواهد آورده‌ای بیاورد یا نیاورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

ترامپ در دادگاه با 34 اتهام روبه رو شد که همه آنها را رد کرد.
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
1