تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۹۰۳۷۹
کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد /

فیلم | دعوت منتظریان از مردم برای حضور در کنگره ملی 2 هزار شهید

۱۱
۲
فیلم | دعوت منتظریان از مردم برای حضور در کنگره ملی 2 هزار شهید
کبنا ؛نادر منتظریان فعال سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه کنگره ملی 2 هزار شهید استان پیامی صادر کرد و ضمن دعوت از مردم برای حضور در این کنگره نوشت: شهدا و اندیشه بزرگ آن‌ها و نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس، بهترین الگو برای آیندگان و نسل‌های جوان است. شهدا عاشق بودند؛ اما نه عشق به دنیا و تشریفات کاذب و میز و صندلی‌های که چشم خیلی‌ها را گرفته است. شهدا رابط بودند؛ اما نه رابط به نان و نوا رساندن قوم‌وخویش و فامیل و طایفه و هم باندی، بلکه رابط پیوند انسان‌ها باخدا بودند. 
     
به گزارش کبنا، این پیام به شرح زیر است.
شهدا فانوس هدایت و نجات جامعه هستند. کوچه‌ای که مزین به نام شهید است بوی زندگی و آزادی می‌دهد. شهید زیباترین نگاره خداوند است. همراه و هم‌سفر با کاروان انبیای الهی و امامان معصوم (ع) است. همه از تاریخ می‌آموزند، اما این تاریخ است که از شهید می‌آموزد. شهید ترجمان بندگی و خضوع و خشوع در برابر پروردگار است. تفسیر آیه شریفه «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» در بامداد آفرینش است. شهید تجلی روح دمیده خداوند در کالبد بشر و پشتوانه حیات انسان است. وقتی که شهید رقص خون می‌کند، فرشتگان بیش‌ازپیش به راز سجده‌ای که بر آدم کردند پی می‌برند. شهید دانا و فرزانه است و اوج فرزانگی او را به این مقام رهنمون می‌شود. همه مظاهر دنیوی در برابر شهدا رخت حقارت به تن می‌کنند. شهید معجزه اراده و خواستن و توانستن است. رفتار‌های شهید با هیچ محاسبه‌ای سازگار نیست، چون مادی نمی‌اندیشد که مادی قضاوت و ارزیابی شود. شهدا ساعت خود را با ساعت خداوند میزان می‌کنند تا رضایت رب جلیل را کسب کنند. 
شهید فرهنگ گستر و تمدن‌ساز است. آنچه از شهید به‌جای می‌ماند جز خیر و رحمت و برکت برای انسان‌ها نیست. شهید فاتح بی هماورد قلب‌هاست، حتی مهر خداوند هم برای شهید می‌جوشد.
آرمان‌های شهدا پاک‌ترین آرمان‌های بشر است که این را به‌سادگی می‌توان از وصیت‌نامه‌های آنان دریافت. شهدا از بین راه‌ها و کج‌راهه‌های بی‌شمار، روشن‌ترین و پاک‌ترین راه‌ها را برگزیده‌اند. شهدا از جاودانگی خداوند بهره فراوان دارند. ما بدون شهدا، در کوچه‌های کوفه و صحرای نینوا گم خواهیم شد.
زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا یک وظیفه همگانی است، چون شهیدان برای آرامش و امنیت ما به پا خواستند و از همه چیز خود گذشتند، آن‌ها با گذشتن از جانشان به تکلیف خود عمل کردند؛ اما کسانی که می‌مانند نیز تکلیفی دارند و آن زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان است، راه آنان و آرمان‌های والای آنان باید حفظ شود. زنده نگه‌داشتن یاد شهید یعنی زنده نگه‌داشتن شخصیت و راه و آرمان شهید...
بزرگ‌ترین کاری که شهیدان کردند این بود که برای امنیت، آرامش، آسایش، عزت، حفظ ناموس، آب‌وخاک وطن از ارزشمند‌ترین سرمایه خود که جان، جوانی، همسر، فرزند و دیگر عزیزانشان باشد در راه خدا گذشتند و شهید شدند.
شهدا بر گردن همه ما حق بزرگی دارند و تمام موفقیت‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی را مرهون خون مطهر شهیدان هستیم.
فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نباید به دست فراموشی سپرده شود.
نسل‌های جدید باید بافرهنگ ایثار و شهدا آشنا شوند و بدانند که ما چه انسان‌های بزرگی را در جنگ از دست داده‌ایم و این شهیدان والامقام چرا تا ابد ماندگار هستند؟
نسل‌های جدید باید بدانند که شهدای ما چه انسان‌های شجاع، مقاوم و آزاده‌ای بودند و در برابر چه موجودات خبیث و قسی‌القلبی قرار داشتند و چه‌کار عظیمی را انجام دادند.
شهدا و اندیشه بزرگ آن‌ها و نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس، بهترین الگو برای آیندگان و نسل‌های جوان است. شهدا عاشق بودند؛ اما نه عشق به دنیا و تشریفات کاذب و میز و صندلی‌های که چشم خیلی‌ها را گرفته است. شهدا رابط بودند؛ اما نه رابط به نان و نوا رساندن قوم‌وخویش و فامیل و طایفه و هم باندی، بلکه رابط پیوند انسان‌ها باخدا بودند. 
مگر از یاد‌ها می‌رود آن همه سختی‌ها، جان‌فشانی‌ها، ایثار‌ها، شهادت‌طلبی‌ها، مگر از یاد‌ها ‌می‌روند آن رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا و جاویدالاثر‌های آن سال‌های حماسه و ایثار و سرو‌های راست‌قامت و اسوه‌های ایثار و صبر و پایمردی که همانا غفلت از آن‌ها پشت‌پازدن به ارزش‌های دینی و ملی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United Arab Emirates
منتظریان هیچ نخوبه اصلا کار برای مردم نمیکن امتحانش کردیم
مشکلت چیه؟؟😅😅😅😅
Iran, Islamic Republic of
مرحبا
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتن تا سه نشه بازی نشه
نادر مرزشکن
Iran, Islamic Republic of
صحنه انتخابات رو ول کن بابا
ارشام
Germany
درود بیکران انسان
ارشام
Germany
درود انسان مهربان و دل سوز مردمی
ارشام
Germany
درود انسان مهربان و دل سوز مردمی
بهروز
Iran, Islamic Republic of
تا زماني كه آقاي منتظريان غرور داره راي نمياره
Iran, Islamic Republic of
هیچ کاری نمیکن فقط دنبال منافع و قدرت هست ولاغیر
Iran, Islamic Republic of
انسانی فروتن،حاح نادر ،قبولش دارم چون مرد عمله
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
فایل های مرتبط
1