تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۶۹۲۷۵
در نشست صمیمانه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید شد:

ضرورت استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در کهگیلویه و بویراحمد

۰
ضرورت استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در نشست صمیمانه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان تاکید شد.
به گزارش کبنا و روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، اعضای هیئت رئیسه اتاق یاسوج در دیداری صمیمانه و دو ساعته با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کردند.
سیدعلی احمدزاده در این دیدار گفت: راهکاری جامع برای مدیریت و فعالیت‌های حوزه بازرگانی استان و ورود به بازار‌های خارجی بخصوص کشور‌های همسایه تدوین و اجرا شود.
استاندار به تلاش برای جبران عقب ماندگی حوزه بازرگانی استان تأکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا فرصت‌های جدیدی برای ارتباط میان استان با دیگراستان‌های کشور و کشور‌ها خارجی ایجاد شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: مسئولین حوزه اقتصادی، صاحب‌نظران حوزه تولید، صنعت و دانشگاهی براین باورند که عقب ماندگی حوزه تجارت و بازرگانی استان با استفاده از ظرفیت نخبگانی، صنعتگران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دانش بنیان قابل جبران است.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا عقب ماندگی حوزه بازرگانی و تجارت استان جبران شود، تأکید کرد در حوزه اقتصادی باید تیم اقتصادی قوی، کارآمد و چابک داشته باشیم و از تجارب تجار استان‌های همجوار و برخوردار نیز استفاده کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، بخشی از مشکلات و کمبود‌های حوزه اقتصادی استان جنبه طبیعی، شرایط جغرافیایی و تاریخی داشته و بخشی کم توجهی بوده تأکید کرد: ارتباطات با خارج ضروری است اما باید هدفمند بوده و این ارتباط با کشور‌های همسایه در اولویت باشد.
احمدزاده ضرورت برقراری این ارتباط را استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان دانست و گفت: حوزه اقتصادی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اتاق بازرگانی بستر لازم برای استقرار دفتر نمایندگی امور خارجه در استان را فراهم کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد با استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه که پیگیر آن هستم می‌توان ارتباط با سفرای کشورمان در کشور‌های خارجی را برقرار کرد و پیگیر کار‌های تجاری و سرمایه‌گذاری شد.
وی تأکید کرد در حوزه اقتصادی هدف اصلی استان صادرات باشد و جذب سرمایه‌گذار و برای این مهم باید مطالعه شده با برنامه، هوشمندانه و عاقلانه عمل کرد و محور اصلی نیز کشور‌های همسایه از جمله کشور عمان می‌تواند باشد.
احمدزاده بر تدوین برنامه زمانبندی شده و جامع با افق میان مدت و دراز مدت برای حوزه بازرگانی و تجارت استان تأکید کرد و اظهار داشت: کار و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی در هم تنیده است و باید با هماهنگی، انسجام و همکاری به این اقدامات پرداخته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کسب آموزش‌ها و مهارت‌ها در حوزه تجارت، بازرگانی و صادرات تأکید و خاطرنشان کرد: داشتن دانش، علم و تجربه در حوزه تجارت، واردات و صادرات بسیار مهم و کارساز است که نباید از آن غافل شد.
وی یادآور شد: برای فرصت‌های گردشگری با تنوع اقلیمی و شرایط خوبی که استان دارد، می‌تواند از این طرفیت ارزشمند برای جذب گردشگر خارجی به خصوص کشور‌های حوزه خلیج فارس بسترسازی کرد.
استاندار به پای کار بودن و فعالیت بیشتر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان تأکید کرد و گفت: تیم مدیریتی و اعضای این اتاق با رویکرد نو فرصت‌های جدیدی برای ارتباط با کشور‌ها به خصوص همسایگان ایران ایجاد کند و این مهم از رویکرد‌های اصلی ما باشد.
عبدالله قبادی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این نشست با گذری به تاریخچه و وظایف اتاق‌های بازرگانی افزود: اتاق‌های بازرگانی به منظور کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور، تبادل افکار و بیان آراء و عقاید مدیران صنعتی، معدنی، کشاورزی و‌بازرگانی تأسیس شده است و وظیفه اتاق بازرگانی تسهیل‌گری امور برای فعالان اقتصادی است.
عبدالله قبادی ارائه نظرات مشورتی به قوای سه‌گانه و همکاری با دستگاه‌های اجرایی، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی، تشکیل نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تلاش برای شناسایی بازار کالا‌های صادراتی، صدور کارت عضویت و کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی ساماندهی اتحادیه‌های صادراتی و وارداتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی و تأیید اعتبار گواهی مبدأ را برخی مهمترین وظایف اتاق بازرگانی دانست.
رئیس اتاق یاسوج بیان داشت: اتاق بازرگانی در تمامی شورا‌های اقتصادی نقش آفرینی دارد که مهمترین آن شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است که اهمیت و جایگاه بسیار مهمی برای فعالان اقتصادی دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری و نظر مساعد استاندار کهگیلویه و بویراحمد، یکی از معدود استان‌هایی هستیم که هر پانزده روز یک و به صورت مستمر جلاته شورای گفت و گو را برگزار می‌­کنیم.
قبادی در ادامه گفت: اتاق بازرگانی یاسوج در بخش بین‌الملل و حضور در رویداد‌های جهانی همواره تلاش کرده است تا با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و اقتصادی، تولیدات استان را به بازار‌های جهانی معرفی نماید و در دوره جدید نیز با تمرکز و تأکید بر کشور‌های حوزه خلیج فارس و همسایه این مهم را ادامه خواهیم داد.
وی افزود: در حال رایزنی برای حضور سفیر عمان در یاسوج و همچنین اعزام هیئت‌های تجاری اقتصادی استان به کشور عمان هستیم که به زودی نهایی خواهد شد.
عبدالله قبادی به اثرات دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اشاره کرد و افزود: برای رایزنی با سفارت خانه‌ها و سفرای ایران در کشور‌های مختلف و تسریع در حضور رویداد‌های بین‌المللی به وجود یک دفتر نمایندگی از وزارت خارجه در استان نیاز مبرم داریم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به نقش آموزش در تربیت تاجر و بازرگان در استان، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به سابقه کم خود در تجارت، نیاز ویژه‌ای به آموزش­‌های عمومی در بحث اقتصادی و بازرگانی دارد، در همین راستا اتاق بازرگانی در سال‌های اخیر شروع به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای علاقه‌مندان، دانشجویان و فعالین اقتصادی کرده است و در ماه‌های اخیر نیز بنا به اهمیت این موضوع و نیازسنجی‌های صورت گرفته، تلاش کرده‌ایم ماهانه سه الی چهار دوره آموزشی برگزار کنیم و برای هشت هفته آینده هشت دوره را در تقویم آموزشی خود داریم که شامل: مدیریت گردشگری با تأکید بر اقامتگاه‌ها، بوم گردی و بوتیک هتل‌ها، آداب معاشرت در مذاکرات تجاری، فن بیان، قوانین و مقرارات کارت بازرگانی، سامانه جامع تجارت، اسناد تجاری، ثبت برند و اظهارنامه مالیاتی می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1