تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۳
کد مطلب : ۹۹۹۵۱

آنچه که بر نفت و گاز گچساران گذشت

۱۳
۱
کبنا ؛
.
تیم فوتبال نفت گچساران به عنوان تنها نماینده کهگیلویه و بویراحمد در لیگ یک درحاشیه ها و نبود مدیریت واحد و یکپارچه سوخت تا لیگ یک درسال آینده بدون تیمی از این استان برگزار شود.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از شکست تیم فوتبال نفت و گاز گچساران مقابل ایرانجوان بوشهر در یک بازی خانگی و در حالی که تیم نفت گچساران تیم برتر میدان بود امیدها به ماندن در لیگ دسته اول را از دست داد.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در حالی این نتایج را در فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال کشور بدست آورد که کمتر کارشناس فوتبالی پیش بینی این نتایج را برای این تیم می کرد.

ان تیم در میان تیم های حاضر در لیگ دسته اول ازنظر امکانات و بودجه یکی از بهترین تیم های حاضر در لیگ دسته اول بود اما در نهایت سرانجام تلخی را تجربه کرد.

اما تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که دومین سال حضور خود در لیگ دسته اول را تجربه می کند، طی چهار و نیم فصل گذشته تنها روند نزولی را خوب طی کرده است.

با مروری به گذشته می توان به صدر نشینی این تیم در نیم فصل اول لیگ ۹۳-۹۲ دسته اول اشاره کرد که با قرارگرفتن این تیم در صدر جدول انتظارات هواداران از این تیم برای صعود به لیگ برتر بیشتر شد که این انتظار چندان دوام نیاورد و با نتایج ضعیفی که این تیم در نیم فصل دوم بدست آورد تنها به جایگاه ششمی جدول گروه ب مسابقات اکتفا کرد.

در آن زمان محمد حسین ضیایی عملکرد خود را قابل قبول دانست و گفته بود: مدیریت باشگاه تنها ماندن در لیگ دسته اول و جایگاه ششمی را از من خواسته بود که مهیا شد.

آمدن و رفتن ضیایی

اما حضور ضیایی در تیم فوتبال نفت و گاز گچساران دوامی نداشت و در اواخرفصل با اعلام نارضایتی هواداران از عملکرد وی دیگر ضیایی به عنوان گزینه های احتمالی سرمربیگری در فصل جدید مطرح نشد.

از اریبهشت سال ۹۳ که رایزنی ها برای انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال نفت و گاز گچساران آغاز شد همواره انتظارات و اعتبارات مالی درکفه ترازو با هم برابری نکرد تا با گذشت یک ماه و رفت و آمد مربیان سرشناس بسیاری به گچساران که ازجمله آن می توان به حمید درخشان اشاره کرد، در نهایت گزینه ای که مورد موافقت هیئت مدیره باشگاه مناطق نفتخیز قرار گرفت، عباس چمنیان یکی از مدرسان و مربیان با تجربه فوتبال ایران بود که به عنوان سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران انتخاب شد.

حضور چمنیان در گچساران آنقدر امیدوارکننده بوده و مورد استقبال مردم و مسئولین قرار گرفت که کمتر کسی پیش بینی چنین شرایطی را برای تیم فوتبال نفت در ذهن مرور می کرد.

نفت گچساران

برگزاری پنج دوره اردو آمادگی در شهرهای اصفهان، شیراز و تهران و همچنین آغاز زود هنگام تمرینات تیم پیش از بسیاری از تیم حاضر در لیگ دسته اول این فرصت را به کادر فنی تیم فوتبال نفت می داد تا بهترین بازیکنان را در ترکیب تیم داشته باشند. البته  کمبود اعتبار همواره به عنوان یک عامل تاثیر گذار برای جذب بازیکنان با کیفیت تر از سوی مسئولان باشگاه و سرمربی تیم مطرح می شد.

اما در این دوره انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان فوتبال وبرخی از خبرنگاران ورزشی نویس به وی در مورد نداشتن بازیکن تمام کننده در تیم مطرح شد و چمنیان همچنان تیم خود را بهترین تیم برای حضور در مسابقات می دانست.

اولین زلزله ای که نفت را لرزاند

با پایان زمان نقل و انتقالات و فرصت کوتاهی که برای حضور تیم در جام حذفی وجود داشت، نخستین زلزله پایه های تیم فوتبال نفت را لرزاند و آن هم آماده نشدن مجوز شورای ورزش وزارت نفت برای حضور تیم فوتبال نفت گچساران در مسابقات لیگ و جام حذفی بود.

هرچند این مشکل به قیمت عدم حضور تیم در جام حذفی شد اما با وساطت غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خطر عدم حضور تیم در مسابقات لیگ دسته اول برطرف شد.

اما با برکنار شدن مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران وضعیت تیم فوتبال نفت بار دیگر بحرانی و کنترل این شرایط سخت شد.

با رفتن محمد باورساد که سابقه مدیریت بر بحران های تیم فوتبال را داشت، پرداخت هایی که به عنوان نخستین قسط طلب بازیکنان پس از گذشت چهارماه باید پرداخت می شد با کندی انجام و منجر به اعتراض بازیکنان شد.
در این زمان مدیریت منابع انسانی نفت گچساران که به طور مستقیم بر ورزش نفت نظارت دارد با رایزنی ها و ایجاد راهکارهایی تیم را برای حضور مقابل مس کرمان مدیریت کرد و تیم با روحیه ای بالا مس کرمان را در گچساران شکست داد.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران هرچند در ابتدای فصل، شروعی طوفانی داشت و با حمایت هواداران سیری صعودی پیدا کرد اما این شروع طوفانی دیری نپایید و با مصدومیت نابهنگام چند بازیکن کلیدی، کسب نتایج ضعیف تا پایان نیم فصل ادامه یافت که در نهایت صبرهواداران هم تمام شد و پس از شکست تیم فوتبال نفت مقابل فولاد نوین در اهواز، تنها راه نجات این تیم را تغییر سرمربی اعلام کردند که این موضوع مورد نظر مدیرعامل باشگاه مناطق نفتخیز جنوب نیز قرار گرفت.

عزل چمنیان از هیچ منطقی برخوردار نبود

رئیس سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان گچساران و از پیشکسوتان ورزش این شهر در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: تغییر سرمربی در شرایطی که تیم یک نیم فصل دیگر وقت برای جبران داشت و تنها از نظر کسب نتیجه دچار مشکل بود غیر منطقی به نظر می رسید.

اسماعیل پناهپوری افزود: با گرفتن چند بازیکن در نقاطی که دارای ضعف بودیم می توانستیم تیم را تقویت کنیم و نگذاریم دچار بحران شود.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز که بحث کنارگذاشتن ضیایی در میان بود خود من وارد موضوع شدم و از مسئولان ورزش نفت خواستم دست به کار عجولانه نزنند.

نفت گچساران

این پیشکسوت ورزش گچساران افزود: تیم فوتبال نفت و گاز گچساران متعلق به همه استان کهگیلویه و بویراحمد است وبرای رسیدن این تیم در این جایگاه زحمات بسیاری کشیده شده اما متاسفانه شاهد آن هستیم که عده ای با تصمیمات احساسی و قرار گرفتن تحت شرایط محیطی بدون در نظر گرفتن شرایط گچساران از خارج از این شهر برای تیم تصمیم می گیرند.

پناهپوری تصریح کرد: ضیایی یا مربی در سطح وی که در فوتبال حرفه ای ایران کار کرده بهترین گزینه برای هدایت این تیم نه تنها برای یکسال بلکه در یک بازه زمانی دو یا سه ساله با هدف صعود به لیگ برتر بود که متاسفانه اینگونه نشد.

وی با گلایه از سلیقه گرایی در ورزش و عدم همدلی برخی از مسئولان ورزش طی یکسال گذشته با تیم نفت و حضور کمرنگ آنها در کنار تیم اظهارداشت: ورود مسائل سیاسی به ورزش یعنی سقوط آزاد ورزش به عمق دره ندانم کاری که این به ضرر جوانان این منطقه محروم است.

انتخاب سنجری در اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، با رفتن چمنیان گزینه های زیادی برای سرمربیگری تیم فوتبال نفت معرفی شدند که از مهمترین آنها می توان به محمد حسین ضیایی، داریوش یزدی و احمد سنجری اشاره کرد.

هرچند داریوش یزدی تا لحظه آخر به عنوان گزینه نهایی این تیم معرفی شده بود اما به ناگاه احمد سنجری از سوی مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب به عنوان سرمربی انتخاب و به گچساران آمد.

انتخاب سنجری و نیامدن یزدی و ضیایی هرچند سوالاتی را در ذهن مردم ایجاد کرد که معیارهایی این انتخاب چه بوده و آیا در این مجال گره ای از مشکلات این تیم را باز خواهد کرد؟.

اما از طرفی دیگر هرچند تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به عنوان تنها نماینده فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در فصل جاری بود ولی کمتر از هرزمان دیگری مورد توجه مسئولان فوتبال و ورزش استان و شهرستان قرارگرفت.

اگر با نگاه کلی به همه این اتفاقات بپردازیم خواهیم دید فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال هرچند اهمیت بسیاری برای اهالی ورزش داشت اما خیلی دیر مسئولان ورزش استان به این موضوع مهم پی بردند.

از ورزش و جوانان کمک خواسته نشد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گچساران در این خصوص اما نظر دیگری دارد و علت اصلی کم توجهی مسئولان ورزش به تیم فوتبال را عدم دعوت مسئولان ورزش نفت از مسئولان ورزش و جوانان برای کمک به تیم عنوان می کند.

اسماعیل حسینی تصریح کرد: تعاملات میان امور ورزش نفت و اداره ورزش وجوانان شهرستان بسیار کمرنگ است و این موجب عدم رونق ورزش در گچساران شده است.

رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول - صنعت نفت آبادان - شهرداری تبریز

حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش انتظارات شهر گچساران از ورزش نفت طی سال های اخیر و عدم ظرفیت نفت برای پوشش کل ورزش شهرستان تصریح کرد: ورزش شهرستان بدون ورزش نفت زنده نخواهد ماند و هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری نیست.

البته انتقال حوزه ورزش از زیر نظر مدیریت منابع انسانی به مدیرت خدمات هرچند زیر مجموعه نفت و گاز گچساران بود و هردو مدیر تنها به موفقیت تیم و صدرنشینی فکر می کردند اما در صنعت فوتبال یک نوع شوک برای بازیکنان تیم محسوب می شود که این تغییر و تحول هرچند مدت کمی دوام داشت و مجدد به حالت قبلی خود بازگشت اما یک تغییر اساسی در امورورزشی نفت ایجاد کرد و آن تغییر رئیس این اداره بود.

همه این اتفاقات تاثیر خود را به نحوی بر روند تمرکزبازیکنان تیم اعمال کرد، اما اثر آن به اندازه تغییر بازیکنان و کادر فنی که در نیم فصل برای تیم بوجود آمد نبود.

گل تماشاگرنماها به تیم نفت

 این حواشی در پاره ای اوقات حتی به سکوهای استادیوم نفت گچساران نیز کشیده شد که اوج آن در روز بازی با ایرانجوان بوشهر بود.

در حالی که تیم نفت به سه امتیاز این بازی نیاز داشت و پیوسته به دروازه تیم حریف حمله می کرد، حاشیه سازی عده ای تماشاگرنما باعث شد که داور ۱۲ دقیقه بازی را متوقف کند که این تنها به سود ایرانجوان بود تا از زیر فشارهای بی امان بازیکنان نفت درآید.

پیشکسوت فوتبال گچساران و سرمربی تیم پیشکسوتان نفت و گاز گچساران با ابراز نگرانی از اتفاقات رخ داده در بازی مقابل ایرانجوان بوشهر اظهارداشت: کانون هواداران وظیفه کنترل سکوها را برعهده دارد و لیدرهای تیم بایستی بدانند که تیم وقتی در موقعیت حمله قرار دارد نباید بازی متوقف شود اما حضور این تماشاگرنماها واقعا نیازبه بررسی و برخورد جدی دارد.

صفدر بنده افزود: ورزشگاه نفت دارای دوربین های مدار بسته است و این می تواند کمک خوبی برای شناسایی عوامل خاطی داشته باشد که پس از شناسایی آنها از ورود این افراد به ورزشگاه خودداری شود.

وی در پاسخ به سوالی که آیا تیم داری نفت در گچساران تاثیری بر پیشرفت فوتبال شهر دارد، بیان کرد: مسئولان ورزش پیش از تیم داری بایستی فرهنگ سازی برای تیم داری حرفه ای داشته باشند.

این پیشکسوت فوتبال گچساران تصریح کرد: اگر سیاست وارد ورزش شود نباید انتظار شرایطی بهتر از این چیزی که در حال حاضر می بینیم داشته باشیم.

رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول - پارسه تهران

وی تنها راه برطرف کردن این مشکل را تشکیل شورای ورزش در نفت و گاز گچساران و جلوگیری از ورود نظرات سلیقه ای، سیاسی و شخصی در ورزش عنوان کرد.

بنده با انتقاد از هیئت فوتبال نفت به دلیل عدم تشکیل کمیته های انضباطی و فنی برای مدیریت تیم های فوتبال اظهارداشت: رئیس هیئت فوتبال نفت نیز وقتی دخالتی در انتخاب سرمربی ندارد و همه تصمیمات در اهواز گرفته می شود نمی تواند سرمربی و بازیکن را با شجاعت به میز کمیته فنی بکشاند.

سرمربی تیم فوتبال پیشکسوتان نفت و گاز گچساران افزود: عباس چمنیان یکی از مربیان باسواد و تحصیلکرده فوتبال ایران و بسیار قابل احترام است اما برای مربیگری در گچساران به هیچ عنوان گزینه مناسبی نبود.

بنده تاکید کرد: عدم مربیگری بچه های گچساران در سطح فوتبال کشور باعث شده تا شناخت چندانی از وضعیت فوتبال کشور نداشته باشند به همین دلیل هواداران، آنها را به عنوان گزینه سرمربیگری با وجود داشتن مدارک معتبر مربیگری قبول ندارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تغییر سرمربی چه اندازه به موفقیت تیم کمک کرده است، گفت: باید قبول کنیم که شرایط فوتبال در گچساران با توجه به تعصب هواداران بسیار ویژه است به همین خاطر بایستی مربی در گچساران حضوریابد که بتواند مدیریتی خوبی بر تیم داشته باشد.

بنده تاکید کرد: هواداران، رسانه ها، اهالی فوتبال و بازیکنان گچساران نیاز به تغییرات اساسی و حرفه ای شدن در صنعت فوتبال دارند و بایستی برای این امر مسئولان ورزش نقش تاثیرگذار خود را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هرچند امیدها برای ماندن تیم فوتبال نفت گچساران تنها نماینده فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ دسته یک بسیار کم شده اما باید بدانیم حتی با سقوط این تیم، فوتبال کشور همچنان روند حرفه ای شدن خود را طی خواهد کرد و بازماندن از این سرعت حرفه ای سازی فوتبال موجب عقب ماندن این رشته ورزشی پرطرفدار در این استان خواهد شد./خبرگزاری مهر


نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
از دکتر تاجگردون خواهشمندیم با همکاری وزارت نفت که مسبب اصلی سقوط تیم بود امتیاز یک تیم لیگ یکی رو خریداری کنن تا سال اینده هم در لیگ یک حضور داشته باشیم. درود بر تاجگردون
گچساران
Europe
تیمی که کانون هواداراش میشه ص... خ... وبقیه ا... خدارا شکر ک افتادچون آبرو ریزی در میومد.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه بازهم که خودتو خفه کردی تا بهره برداری سیاسی کنی واز نماینده ومدیر منابع انسانی تعریف کنی.خدا میداند عامل بدبختی ورزش وفوتبال همانگونه که آقای بنده هم در آخر مصاحبه اش گفته سیاسی شدن آن است وشخص نماینده با دخالت درنفت وبیرون کردن آقای پاکدل واز هم پاشیدن تیم توانمد ودلسوز ایشان وبا میدان دادن به آقای سعید غلامی وانتصاب ایشان بعنوان مدیر منابع انسانی ومحوریت ورزش کاری ترین ضربه را به فوتبال زد.اینکه تیم سقوط کرده نتیجه یک یا دوبازی ونتیجه یک یا دوماه کار نیست نتیجه تصمینات غلط نماینده ودخالت ایشان در امور اجرایی وانتصابات بدون شایستگی است.چرا واقعیتها را نمی گویید؟چرا ذهن مردم را تحریف میکنید؟تا وقتی به علت اصلی این بدبختی نرسیدیم نمی توانیم آنرا حل کنیم.راه نجات نفت،ورزش وشهرستان جمع کردن بساط این نماینده مغرور ودورو وعقده ای است.فقط ورزش نیست که نابود شده،اشتغال بعنوان بزرگترین معظل فراموش شده،مهمترین طرحها تعطیل شده اند،نفت ،دانشگاه ،آموزش وپرورش و...صحنه جولان فامیلهای نماینده شده ،روسای ادارات بجای کار فقط دارند به برادر نماینده باج می دهند ودر تملق وچاپلوسی ازهم پیشی می گیرند،پروژ ه ها به افراد خاص واگذار می گردند تاهزینه های انتخابات آتی را تأمین کنند،نمایند شده رییس امور اجرایی وبجای انجام وظیف اش،وظایف استاندار وفرماندار را انجام میدهد،فخر فروشی ومنت گذاشتن سر مردم مدشده،کارهای شهردار بدبخت را میخواهد به نام خودش تمام کند درحالیکه بودجه شهرداری ازجیب مردم است وهزاران مورد دیگر.ترا خدا یا منصفانه بنویسیدیاجمع کنید این سایت تاج نیوز.دیگر کا به جایی رسیده که بنماینده میگویند آفنابگردون فصول گرا وبه سایت شما هم می گویند تاج نیوز.
وبلاگ بصیرت در زمستان
Iran, Islamic Republic of
اقای ضیایی به خوبی دلایل ناکامی تیم نفت و گاز رو برشمرده
ملا بنگشت
Iran, Islamic Republic of
لبخند زیبای لیگ دو به نفت . بازی نفت گچساران و ایرانجوان بوشهر را از تلویزیون دیدم . فوتبالمان هم هل و چماقی است کاپیتان تیم غیر از خطا بازی بلد نبود وقتی کاپیتان تیم اینگونه هست وای بحال بقیه . بابا توی زمین فوتبال ندیدم آخه با این فوتبالیستهای فوتبال نابلد چگونه میخواهید در لیگ یک بمانید ؟ فوتبال یک بازی فکری و قدرتی است . اگه قدرت داشته باشی و فکر نداشته باشی مرحوم ملا بنگشت هم از شمای فوتبالیست بهتر بازی میکنه .
فرزند گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای بنده لطفا شما نظر نده شما ۳۰ سال با فوتبال حرفه ای فاصله دارین شما از فوتبال روز دنیا چی میدونین شما در همون تیم پیشکسوتان پراز حاشیه و سیاست بازی هستین همین مونده که شما نظر فنی بدین شما نمیتونی یه سیستم فوتبال رو تعریف کنی چطور به خودت اجازه میدی که در مورد مربیان حرفه ای نظر بدین
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم درعدم نتیجه گیری نفت چندین عامل به صورت جدی دخیل بودند:۱- عدم نظارت و دقت لازم در انتخاب کانون هواداران و کسانی که رهبری آنهارابر عهده داشتندنمونه بارز این بی نظمی ها و حرکات پرخاشگرانه وتوهین به داوران ومربیان و...ازسوی عده ای تماشاگرنما وجودبرخی عناصر ...... بعنوان مسئول کانون هوادارمیباشد. دربازی رفت برابرایرانجوان علیرغم برتری مطلق برحریف وخلق هفت موقعیت خطرناک باوجوداینکه مامیهمان بودیم گروهی تماشاگرکه بااتوبوس شرکت نفت به بوشهر رفتنداقدام به توهین وفحاشی به بازیکنان ومیزبان نمودندوختم آن درگیری فیزیکی فی مابین گچسارانی ها وبوشهری ها بود.دربازی برابرشهرداری اردبیل درگچساران بازشاهد فحاشی وپرتاب ترقه بودیم دربازی برابر فجرسپاسی علیرغم برتری مطلق بازشاهدچنین بی احترامی ازجانب برخی تماشاگرنماها بودیم دربازی برابر ایرانجوان بیشترین هجمه فحاشی وپرتاب ترقه برعلیه سرمربی تیم خودمان وحریف و....بودیم.۲- عدم ثبات مدیریتی دربین مجموعه ورزشی نفت وگازوتغییرات مداوم سرمربی یک نوع سردرگمی و بی نظمی خاص را درتیم نشان میداد۳-بهره گیری از برخی بازیکنان بی کیفیت بومی وغیربومی توسط مسئولین ومربیان ودست اندرکاران که نتیجه این ناهماهنگی وندانم کاری چنین نتایج ضعیفی است که شاهدبوده ایم۴- رفتن برخی از افراداراذل واوباش جلوی محل استراحت برخی بازیکنان نفت وگاز مثل مطوری وعباسفرد مبنی براینکه شماها دربازی نبایدحاضرشویدودرصورت حضورتان درزمین مسابقه بلای بدی برسرتان درمی آوریم وشماها نیاییدتاازبازیکن بومی استفاده گردد.مگر کسب نتیجه جهت بقای نفت درلیگ یک وحفظ آبروی شهرستان واستان مهم میباشدیابازی کردن فلان بازیکن موردنظربومی دربازی که مربی تشخیص داده نبایددربازی باشد؟ یعنی هیچ فکری نباید به شخصیت تماشاگرانی که مثل شمع می سوزندوهوادارواقعی نفت هستندتوجه شودوچرا دربازی ایرانجوان نیروی انتظامی تنها نظاره گر حرکات زشت برخی افرادی بودندکه ازقبل خط گرفته و باپرتاب ترقه وفحاشی بازی مرگ وزندگی نفت رابه مرگ نفت وگازحکم زدند برخوردی نشد؟۵-عدم حمایت قاطع مسئولین نفت وگاز ازبازیکنان ومربیان و..
دوستدار فوتبال
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر. فوتبالی که پرویز موسوی مدیرشه.وبااین مدیرکل کاز کابلدی که داره لیگ ۳ یم زیادشه.عاقبت این فوتبال نابودی است .این خط این هم نشون.تا این آقایان در راس ورزش این استان هستند.ااز من گفتن
فوتبالیست
Iran, Islamic Republic of
فوتبال گچساران را تاجگردون بواسطه دخالت مستقیم توسط مدیران نالایق انتصابی اش به نابودی کشاند
منتقد
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنتارا نمی زنید؟
بازیکن
Iran, Islamic Republic of
چرا راجب دخالت ودعوای مدیر منابع انسانی رادر هتل شیراز اشاره نکردی که یدبختی از همون جا شروع شد
نفت
Iran, Islamic Republic of
در مقابل مس کرمان تیم زیر نظر منابع انسانی نبود
مجتبی برزیل
Iran, Islamic Republic of
گچسارانی عزیز که گفتی ما رفتیم بوشهر فحاشی کردیم عزیز من برادر من تو اونجا بودی؟؟سند داری ما فحاشی کردیم بله ما فحاشیکردیم اما نه به یوشهر یا تیم یا بازیکنانش ما به داور فحاشی کردیم بخاطر اون پنالتی دقایق آخر بازی گرفت به نفع بوشهر که خوشبختانه هم گل نشد.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1