تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۷۵۳۵۴
رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد مطرح کرد

معضل الحاق چند روستا به شهر یاسوج برای بنیاد مسکن بویراحمد

۴
۲
معضل الحاق چند روستا به شهر یاسوج برای بنیاد مسکن بویراحمد
کبنا ؛رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد گفت: بحث الحاق چند روستا به شهر یاسوج تعیین تکلیف شود و برای بنیاد مسکن مشخص نیست که به روستاییان خدمات ارائه دهیم یا اینکه این روستاها تا روزهای آینده جزء شهر می‌شوند و زیرمجموعه شهرداری می‌روند؟
به گزارش کبنا، یوسف صیادی‌دهنو قبل از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد که به ریاست شهرام مهدوی‌ مطلق فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است وظایفی به بنیاد محول شده از جمله اجرای طرح هادی روستایی، سنددار کردن مسکن روستایی، خدمات فنی به روستاییان.
بنیاد مسکن مردمی است و با روستاها ارتباط زیادی دارد، متأسفانه شعبه شهرستان مارگون تأسیس نشده و ما مجبوریم خدمات شهرستان مارگون را پشتیبانی کنیم.
وی افزود: اعتبارات استانی بنیاد مسکن ۲۳ میلیارد تومان بوده است که ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن تخصیص‌داده‌شده است، بخشی از آن نیز اوراق است.
صیادی بیان کرد: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به ۴۴ روستا اعتبار تخصیص داد و فعالیت‌های عمرانی این روستاها انجام شده یا در حال انجام است؛ ولی در بخشی از روستاها به دلیل عدم تخصیص اعتبار نتوانستیم کاری انجام دهیم.
وی گفت: در سال ۱۴۰۲ از محل قیر رایگان آسفالت ۱۰ روستا به میزان ۲۰۰ هزار مترمربع انجام شد و ۱۰ برابر اعتبارات کار انجام داده‌ایم.
صیادی افزود: در بحث طرح ویژه بهسازی تسهیلات مسکن روستایی بنیاد مسکن از ابتدا تاکنون به بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: سال گذشته یک هزار و ۲۷۶ سهمیه تسهیلات پرداخت شد که همگی به مرحله پایان کار رسیده‌اند، در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی تسهیلات بهسازی وجود داشت که همگی تسهیلات دریافت کرده‌اند و در حال حاضر هیچ پشت نوبتی وام وجود ندارد.
وی گفت: در خصوص تسهیلات بازسازی سال ۱۴۰۲ شهرستان بویراحمد ۲۰۰ واحد سهمیه داشت که به همه این ۲۰۰ واحد تسهیلات پرداخت شد و کار تعمیرات این واحدها به پایان رسیده، در بحث وام‌های تعمیرات نیز پرداخت‌هایی داشتیم.
شورای اداری شهرستان بویراحمد
رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در بحث ارائه خدمات فنی، بیش از ۶ هزار فقره خدمات ارائه داده‌ایم، ۴ هزار فقره پاسخ استعلام دهیاری‌ها جهت صدور پروانه ساخت داشتیم، بیش از ۲ هزار فقره پاسخ استعلام دستگاه‌های خدمات‌رسان داشتیم.
در بحث اسناد، ۱۴ هزار فقره سند روستایی و ۵۲۱ فقره سند شهری صادر شده، سهمیه سال گذشته ۸۵۰ فقره بوده که بیشتر از ۹۵ درصد محقق شده است.
وی گفت: در خصوص زمین و سند، طبق ماده ۴ قانون ساماندهی بخشی از اراضی داخل محدوده روستاها، زمین ملی بوده و متقاضیان اجازه ساخت‌وساز در عرصه ملی نداشتند، با قانونی که مصوب شد زمین‌های ملی در روستاها توسط بنیاد مسکن تملک می‌شود و به افراد واجد شرایط زمین واگذار می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن بویراحمد گفت: یک موضوع روستاهای فاقد طرح هادی زیر ۲۰ خانوار را داریم که جزء تعهد بنیاد مسکن نیستند، از طرفی این روستاییان نیاز به خدمات فنی و صدور پروانه و... دارند، صحبت کردیم و گفته شده محدوده روستاهای زیر ۲۰ خانوار، در جلسه کارشناسی صورت‌جلسه و تصویب شود.
موضوع دوم روستاهایی است که قرار است به شهر یاسوج الحاق شوند، این برای بنیاد مسکن تبدیل به یک معضل شده، و خیلی‌ها هنوز برای خدمات فنی و طرح هادی به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند، و تکلیف مشخص نیست که به این افراد خدمات بدهیم یا خیر، فرمانداری مکاتبه‌ای انجام دهد که این بحث تعیین تکلیف شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت رئیس بنیاد مسکن لطفا راه مجتمع الهیه واقع در روستای ارم۴ روهم بفکر باشید
محمد
United States
درود بر رسانه ی پیگیر کبنا نیوز.اگر روستایی به حوزه شهری یاسوج الحاق شده،مدیران مربوطه بدون فوت وقت باید با تنظیم و مدیریت درست برنامه ها و آیین نامه ها باید عمل کنند و این روستاها طبق قانون مشمول خدمات شهری و زیر نظر شهرداری باید اداره و خدمات رسانی شود.
sorenataha@1169
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا هرکی این پیام رو میخونه تورو به خدا قسم یه فکری یه چاره ای برا ما بکنین چند ساله ما الان چند ساله در بخش کبگیان در منطقه چیتاب ساکن هستیم هیچ کس باما همکاری نداره الان چنین خانواده هستیم متاسفانه هیچ امکاناتی ندارن برق نیاز داریم تابستون خیلی سخته برا ما اب یخ نداریم شبا باید با چراغ دستی نخوابیم تا دزد بهمون نزنه باید بریم خونه های اطراف یخ بیاریم بابا ماهم ادمیم این همه جلسه، فرمانداری استانداری جمع کنین برین خواهش میکنم مسول دلسوز بیارین، قبرستونمون همه امکانات دارن مرده ها از ما زنده ها بیشتر امکانات دارن
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
ببینید کی در تصویر هست ؟ سامانه ۱۲۴ صنعت و معدن . امور صنفی و تعزیرات حکومتی هیچکدام حق مردم رو از متخلفین حیطه خودشون نمیگیرن و فقط مردم رو پاس میدن با مدرک میگم اینو . خواهشا گزارشی از عدم پیگیری سامانه ۱۲۴ تهیه نمایید.
لطفا حذف نکنید و درج نمایید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1