تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۲۹۳۵۸۰

فرمانداران سیاسی، مدیران سپاسی

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید امید کشاورز
سالیان درازی است استان نفت خیز و زرخیز کهگیلویه و بویراحمد این زاگرس نشین سراپا سیاسی و سیاست زده و تهی از امیال و افکار اقتصادی در غفلت همگان می‌سوزد و دریغا از مرحمی و آبی که بر این آتش ریخته شود. و لیکن خیر و برکتی از آمد و رفت فرمانداران سراپا سیاسی و رابطه ای و تمام قد همایشی و به قول امروزی‌ها نمایندگان عالی دولت‌ها در شهرستان‌های هشت گانه علی الخصوص کهگیلویه، بهمئی و ... ندید که ندید تا برسیم به امروز که استاندار محترم جناب آقای احمدی کاسه چه کنم به دست بگیرد بین این همه فرماندار سیاسی و مدیران سپاسی که گره کوه عظیم مشکلات و معضلات اقتصادی و عمرانی استان علی الخصوص در کهگیلویه بزرگ را از کدام سوی باید گشود.
معضلات اقتصادی که فی الحال به بحران‌های و خیم اجتماعی و خانوادگی تبدیل شده‌اند و دست بعضی از فرمانداران سیاسی و رابطه‌ای کهگیلویه و بویراحمد را از گذشته تا خود امروز می‌بویند و می‌بوسند.
فرماندارانی که در مآمن امن رسانه‌ها آرام گرفتند. تا هیچگاه هیچ شخص و هیچ رسانه ای به خود جرآت انتقاد از آن‌ها را ندهد. کمااینکه امروز هم شاهد هستیم اقلیتی از همین سرپرستان و فرمانداران تسبیه بدست و دست در دست باد با واسطه گری برخی قلم بدستان بخرد و پرداخت یارانه رسانه ای با سخره گرفتن خرد جمعی، با بزرگنمایی و رسانه ای کردن حرکت یک فرماندار از فرمانداری تا کوچه پشتی با نیت تمدید و تآئیدیه گرفتن از استاندار محترم وقت چنان آب در هاونگ می‌کوبند و یک سفر پنج دقیقه ای از این گوشه به آن گوشه شهر را بی سابقه ترین سفر عمرانی تاریخ انقلاب اسلامی در استان می‌دانند که آدم هاج و واج می‌ماند نکند کارخانه فولاد در فلان بخش و روستا افتتاح کرده‌اند.
جناب آقای استاندار لطفاً رصد کنید که چرا در اکثر گروه‌ها و فضاهای مجازی رسمی و غیره رسمی و حتی جلسات و همایش‌ها و نشستهای شبانه روزی صوری، بحث غالب مدیران و کارکنان استان و شهرستان‌ها فقط مجادله‌ها و مناقشه‌های پوچ و بیهوده سیاسی است و هیچ مسئولی از خرد تا کلان حرفی و سخنی از اقتصاد و اشتغال و عمران و توسعه نمی‌زند. آیا جز این است که اکثریت قاطع مدیران استانی و شهرستانی مدیرانی رابطه ای و فاقد سواد فنی و اقتصادی هستند.
آیا جز این است که اکثر فرمانداران و مدیران استان به جای پرداختن و چانه زنی برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد و جذب و تخصیص اعتبارات از مراجع بالادستی فقط و فقط چانه خود و صندلیشان را می‌زنند.
به راستی " چرا امروز در کهگیلویه و بویراحمد بعضی فرمانداران و مدیرانی داریم که قدرت و جسارت ترک صندلیشان را حتی برای یک روز ندارند تا با مراجعه به پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور کوچک‌ترین رایزنی و جلسه ای جهت تخصیص اعتبار به شهرستان‌های محروم کهگیلویه و بویراحمد را داشته باشند. کما اینکه برخی مسئولانی هم که گاهآ به تهران مراجعه می‌کنند از ابتدا تا انتهای سفرشان به کلی فراموش می‌کنند اندک مذاکره ای هم برای توسعه حوزه‌های کاریشان داشته باشند و به گواه در و دیوار استان کهگیلویه و بویراحمد ذیل تا صدر مراجعاتشان تعظیم برای بقاء پست و منصبشان است. البته قدردان تلاش و کوشش مسوولان زحمت کش هستیم.
همه این‌ها در حالی است که سالهاست بعضی فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها و استان علی الخصوص در چهارگانه کهگیلویه بزرگ عادت کرده‌اند زیر سایه جدل‌های وقت و بی وقت بزرگان و به واسطه رسانه‌ها و مناقشات سیاسی اهل قلم توپ کاهلی و تنبلی خودشان را به زمین نمایندگان استان بیندازند و انتظار دارند نماینده ای که وظیفه‌اش مطلقآ چیز دیگری است هر هفته و مستمرآ از تهران به کهگیلویه و بویراحمد بیاید و شخصآ بر سر چند کیلومتر آسفالت و افتتاح یک بلوار که زحمت تخصیص و اجرایش را هم خودش کشیده است نظارت هم بکند.
جناب آقای استاندار " ما که ندیدیم لیکن شما لطف کنید  و تجسس کنید که کجاست خوی وظیفه شناسی و مسئولیت شناسی مسئولان التماسی و رابطه ای استان کهگیلویه و بویراحمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1