تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۹۰۰۷۰

مردم این منطقه از وعده‌های سرخرمن خسته شده‌اند / مهار آتش‌سوزی چاه رگ‌سفید به کجا رسید؟ / محرومیت فرهنگی در استان و نبود اعتبارات / هیچ‌گونه اعتباری به راهداری نیامده

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
مردم آجم از وعده‌های سر خرمن خسته شده‌اند
مناطق آجم آب شرب مناسب ندارند و بیش از ۶ سال است که آبفای روستایی شهرستان کهگیلویه تمهیدات لازمی جهت آبرسانی به این خانوارها را نتوانست در دستور کار خود قرار دهد.

 منطقه آجم یکی از مناطق زیبا و بکر منطقه دیشموک می‌باشد که در ۷۵ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک و در ۱۵۰ کیلومتری مرکز شهرستان کهگیلویه و دهدشت واقع است.

منطقه آجم یکی از مناطق محروم و صعب‌العبور دیشموک است که با مشکلات زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و یکی از مشکلات منطقه آجم آب شرب نامناسب است.

منطقه آجم شامل چند روستا است از قبیل سرآسیاب، پاتاوه‌آجم رود ریش که بزرگترین منطقه با داشتن حداقل ۱۵۰ خانوار می‌باشند.


مناطق آجم آب شرب مناسب ندارند و بیش از ۶ سال است که آبفای روستایی شهرستان کهگیلویه تمهیدات لازمی جهت آبرسانی به این خانوارها را نتوانست در دستور کار خود قرار دهد.

بی‌توجهی آبفای روستایی شهرستان کهگیلویه در مناطق آجم به وضوح مشاهده می‌شود و مردم این مناطق از آب گل‌آلود و غیر شرب برای شرب استفاده می‌کنند.


ب-پرویزی اظهار کرد: مسؤولان در حق مردم مناطق آجم اجحاف می‌کنند و ما از آب غیرشربی که حتی برای دام از آن استفاده نمی‌کنند مجبوریم با مشقت برای استفاده شرب مهیا کنیم.

ح-بندادی گفت: هر مسؤولی به آجم می‌آید فقط وعده سرخرمن به ما مردم منطقه آجم می‌دهد و به فکر این مناطق نیستند.


وی گفت: منبع آبی در ۷ سال گذشته برای منطقه آجم احداث کردند اما متاسفانه در لوله‌کشی آن به جلو خانه‌ها خودداری کردند.

خانمی که با زحمت و مشقت آب بر دوش خود داشت گفت: برای مسؤولان زشت نیست ما بانوان آجمی با دوش و آن هم با حیوانات آب شرب خود را با زحمت فراوان مهیا کنیم.


محمدی گفت: بیش از ۳۰ سال است که ما مردم منطقه آجم با این مشکلات زندگی می‌کنیم و هیچ مسؤولی به فریاد ما نمی‌رسد امیدوارم که مسؤولان فکری به حال مردم منطقه آجم کنند و این منطقه را از بن‌بست خارج کنند.


سالاری گفت: مگر ما مردم منطقه آجم چه گناهی کردیم که باید در فاصله زیاد از منطقه دیشموک با مشکلات دست و پنجه نرم کنیم چرا مسؤولان حداقل یکی از مشکلات منطقه آجم را رفع نمی‌کنند.

وی گفت: امیدوارم که استاندار جدید حداقل به این منطقه یک سری بزند و از نزدیک مشکلات منطقه آجم را بررسی و پیگیری کند.

منطقه سراسیاب و پاتاوه آجم از نعمت آب شرب محروم هستند و روستای پاتاوه اجم  اقدام به لوله‌کشی آب شربی برای خانوارهای خود کردند که از نظر بهداشتی آب مناسبی نیست.


 
پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بنیاد برکت در کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بنیاد برکت در روستاهای این شهرستان خبر داد.
شامگاه امشب جلسه توجیهی مدیر اجرایی بنیاد برکت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه، بخشداران و تمامی دهیاران کهگیلویه بزرگ در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این جلسه با بیان اینکه دهیاران با انتخاب مستقیم اهالی روستاها انتخاب شدند، اظهار داشت: دهیاران نقطه پیشرو و در واقع پیشانی بین مسئولین و مردم و نیازمند هماهنگی و همکاری لازم و بیشتر با بخشداری‌ها و فرمانداری هستند.
فرماندار کهگیلویه خواستار همکاری دهیاران با مردم شد و بیان کرد: اگر دهیاران مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند، از حضور کثیر مراجعه روستاییان به فرمانداری کاسته خواهد شد.
وی از پرداخت تسهیلات با مبالغ بالا و با همکاری سه جانبه بین بنیاد برکت، بانک پارسیان و نهاد ریاست جمهوری در راستای رونق فضای کسب و کار در روستاها خبر داد و افزود: کسانی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند به دهیاران مراجعه تا تسهیلات لازم به آن‌ها داده شود.
در ادامه رضا انصاری، بنیاد برکت را ستادی وابسته به فرمان حضرت امام (ره) عنوان و تصریح کرد: بنیاد برکت طی امضای یک تفاهم‌نامه‌ای با استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکنون اقدامات زیادی در حوزه‌های آبرسانی و ساخت مساجد و مدارس در سطح استان انجام داده است.
مدیر اجرایی بیمه برکت کهگیلویه و بویراحمد، پوشش خدمات بیمه‌ای و حمایتی بنیاد برکت در استان را شامل پوشش بیمه تکمیلی درمان روستائیان، بیمه حوادث طبیعی و بیمه مسئولیت مدنی دهیاران دانست و افزود: بنیاد برکت برای درمان حوزه ناباروری روستاییان نیز فعالیت نموده و در صورت تشخیص‌دادن ناباروری تمامی هزینه‌های معاینه و درمان آن به‌صورت کاملاً رایگان از صفر تا صد درصد از سوی بیمه برکت استان پرداخت خواهد شد.
لحظه‌‌به‌‌لحظه با عملیات مهار آتش‌سوزی چاه ۱۴۷ رگ‌سفید
عملیات راهسازی و محوطه‎سازی چاه‎های جدید در محل حادثه رگ‎سفید با وجود محدودیت‎های مربوط به استفاده از مواد منفجره و ساختار سنگی منطقه، با سرعت انجام شد.
عملیات راهسازی و ایجاد لوکیشن برای چاه‎های انحرافی به دلیل ساختار سنگی منطقه پیرامونی چاه به سختی و با استفاده از پیکور انجام می‎شود.
بر اساس این گزارش، این عملیات با هدف دسترسی به چاه و انجام عملیات مهار آتش از دو سوی شرق و غرب چاه انجام و ۲ جاده ورودی به محل چاه احداث و تکمیل شده است.
همچنین برای سهولت در عبور و مرور و انتقال ادوات، تجهیزات و نیروی انسانی، جاده فعلی چاه ۱۴۷ رگ سفید تعریض و ۲ هلی‎پد نیز در محل چاه احداث شده است.
تاکنون افزون بر ۶۰ دستگاه ماشین‎آلات سنگین و راهسازی شامل لودر، بلدوزر، بیل مکانیکی، پیکور و تراک میکسر بتون‎ریز و دستگاه‎های تخصصی مهار فوران چاه که از سوی شرکت ملی مناطق مناطق نفتخیز جنوب در منطقه مستقر شده و همچنین ۲۵۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب نیز برای مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید به همت مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت احداث شده تا حجم مورد نیاز آب برای حفاری چاه‎های انحرافی و عملیات مهار آتش را تامین کند.
این متراژ خط لوله شامل ۶ خط لوله چهار اینچ و هشت اینچ به همراه علمک‎های آبگیری است که از بستر رودخانه زهره در مجاورت روستاهای تل‎چگاه و داربهاره آغاز و به محل استخرهای ذخیره آب در محل چاه منتهی می‎شود.
همچنین با توجه به فاصله زیاد منبع تامین آب تعداد چهار حوضچه بوستر پمپ نیز به ابعاد ۲۰ در ۲۰ متر در مسیر خطوط لوله انتقال آب احداث شده است.
بر اساس اعلام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با همکاری مطلوب کارکنان این شرکت و شرکت ملی حفاری ایران عملیات مهار حادثه سرعت مطلوبی دارد.
به گزارش فارس، دکل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران مستقر روی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید روز یکشنبه (هفتم آبان ماه)، بر اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ رگ سفید دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، ۲ تن از کارکنان شرکت ملی حفاری جان باختند.
گفتنی است، میدان نفتی رگ‎سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی‎بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.
۹۹ درصد مالیات مصوب کهگیلویه و بویراحمد وصول شد
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مالیات بر اساس منابع موجود مصوب می‌شود، گفت: با تلاش‌های انجام شده ضمن تکریم و رعایت حقوق مودیان مالیاتی، ۹۹ درصد درآمد مالیاتی مصوب ۷ ماهه استان وصول شد.
محمدعلی غفاری در ستاد درآمد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: منابع اصلی درآمدهای مالیاتی، مالیات مشاغل و شرکت‌‌‌‌ها بوده و عمده درآمدهای مالیاتی در ماه‌های منتهی به پایان سال وصول می‌شود.
معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: با تلاش مجموعه امور مالیاتی ۹۶ درصد درآمد مصوب ۷ ماهه سال ۹۶ این استان وصول شده است.
غضنفر آرام افزود: درآمد مصوب استان برای سال جاری ۲۴۳ میلیارد تومان بوده که عمده این درآمدها، درآمدهای مالیاتی هستند و لازم است دستگاه‌های متولی برای تحقق درآمد مصوب در راستای رشد و توسعه استان تمام تلاش خود را بکار گیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این نشست گفت: کشور به سمت نظام درآمد‌-هزینه پیش می‌رود و به طور حتم در این میان، استان‌ها و مناطقی که درآمدهای بالایی وصول می‌کنند از تخصیص بودجه بهتری برخوردار بوده تا دستگاهای متولی درآمدهای استانی با برنامه ریزی و تلاش بیشتر تا پایان سال نسبت به وصول درآمدهای استانی اقدام کنند.
حسن نوروزی با بیان اینکه مازاد درآمد نیز به استان در راستای رشد و توسعه اقتصادی برگشت داده میشود، ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی وصول درآمد موانع قانونی و اجرایی وصول درآمدها را مکتوب به این سازمان ارائه کنند تا راهکارهای لازم برای وصول به موقع درآمدها پیش بینی و اجرایی شود.
 
محرومیت فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد/کافی نبودن اعتبارات تخصیصی به حوزه فرهنگ استان
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: محرومیت فرهنگی در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم می‌خورد و کمبودهای زیادی مشاهده می‌شود.
حجت‌الاسلام حمید برازش با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بر تقویت فرهنگ دینی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: لازمه پیشرفت همه جانبه در سایر بخش‌ها تقویت فرهنگ دینی و مسائل مرتبط با آن است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرنوشت همه بخش‌ها به بخش فرهنگ دینی گره خورده لذا باید به این مقوله بیش از هر زمان دیگری توجه شود.
وی با اشاره به شرایط کنونی و تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان گفت: در شرایطی که دشمن از تمام امکانات برای تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند باید برای ارتقاء فرهنگ دینی تلاش کرد چرا که نهضت فرهنگی تنها راه مقابله با ناتوی فرهنگی است.
این مسؤول بیان کرد: محرومیت فرهنگی در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم می‌خورد و کمبودهای زیادی مشاهده می‌شود و مسؤولان وظیفه گسترش فرهنگ دین را دارند.
برازش تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی تخصصی یافته به حوزه فرهنگ کافی نیست و از مسؤولان ارشد استان انتظار می‌رود نسبت به این بخش مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
استانداردسازی ۵۰۰ مورد منهول فاضلاب در سطح شهر یاسوج
معاون نظارت بر بهره‌بردای شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از استانداردسازی ۵۰۰ مورد منهول فاضلاب در سطح شهر یاسوج خبر داد.
سیدیعقوب فرجی کرد: در سال جاری بیش از ۳ هزار و ۵۰۰مورد از آدمروی شبکه فاضلاب پنج شهر دارای شبکه فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بازرسی شد.
معاون نظارت بر بهره‌بردای شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همین مدت بیش از ۳۱۰ مورد از آدمروهای فاضلاب در شهرهای یاسوج، دهدشت ،گچساران،چرام و سی‌سخت مرمت و بازسازی شد.
وی از اجرای طرح ساماندهی و همسطح‌سازی منهول‌های فاضلاب شهر یاسوج طی سال جاری خبر داد و گفت: طی سال جاری تا کنون بیش از ۵۰۰ مورد منهول فاضلاب در سطح شهر یاسوج همسطح‌سازی و استانداردسازی شده است.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح در سایر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سابقه اجرای شبکه فاضلاب و حجم آن در شهر یاسوج نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر است این طرح ابتدا در شهر یاسوج اجرا شد.
فرجی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار مشترک فاضلاب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کهگیلویه و بویراحمد طول شبکه جمع‌آروی فاضلاب شهرهای استان را بیش از ۲۹۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طی سه سال و نیم اخیر بیش از ۴۸ کیلومتر به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای استان افزوده شده است.
 
شهرداران سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی را پرداخت کنند
فرماندار کهگیلویه گفت: شهرداران ملزم به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها هستند.
علی پوزش در جلسه انجمن کتابخانه ها و کمیته مطالعه مفید در دهدشت اظهار داشت: کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود.
فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: یکی ازعمده ترین وبهترین راههای افزایش اطلاعات عمومی مطالعه کتاب است،که همین زمینه ساز گام های بعدی برای رفع نیاز می باشد و به گونه مطلوب آن ها رابه قله پیشرفت در همه زمینه های مادی ومعنوی می رساند.
وی با بیان اینکه مطالعه باعث پیشرفت تحصیلی و بالا رفتن سطح فکر و فعال شدن ذهن شخص می شود، خواستار تشویق و ترغیب افراد جامعه نسبت به کتاب و کتابخوانی از متولیان فرهنگی شد.
پوزش در ادامه سهم نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه ها را یادآور شد و با بیان اینکه همه از وضعیت شهرداری دهدشت آگاهی داریم، گفت: علی رغم همه مشکلات موجود، شهرداری ماهیانه مبلغی از درآمد خود را به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان واریز کند.
فرماندار کهگیلویه با توجه به هفته کتاب و کتابخوانی خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی از همه دستگاه های فرهنگی شد.
 
تجلیل از پیشکسوت مشوقین ورزشی گچساران
در نشست رونمایی از پیراهن جدید هواداری باشگاه نفت و گاز گچساران از پیشکسوت مشوقین ورزشی کچساران نیز تجلیل شد.
در نشست رونمایی از پیراهن جدید هواداری باشگاه نفت و گاز گچساران از پیشکسوت مشوقین ورزشی کچساران نیز تجلیل شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم از ابراهیم شریفی یکی از قدیمی‌ترین پیشکسوتان مشوقین ورزشی این شهرستان با اهداء لباس هواداری باشگاه نفت و گاز گچساران تقدیر شد.
شریفی در این نشست اظهار کرد: گچساران به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و با ریشه و فرهنگ اصیل بومی در سطح کشور معرفی شده و همواره مردم این شهر به تعصب و خونگرمی در کشور مشهور بوده‌اند.
این پیشکسوت عرصه ورزش تاکیدکرد: نوع تشویق‌های هواداران در سکوهای ورزشگاه مهمترین راه برای معرفی فرهنگ یک شهر محسوب می‌شود.
شریفی افزود: صنعت نفت با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال در این شهر ریشه دوانده و باشگاه نفت و گاز گچساران که امسال نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد به عنوان یکی از باشگاه‌های قدیمی ورزشی در سطح مناطق نفتخیز شناخته شده است.
وی تصریح کرد: این میراث گرانبها امروز به دست جوانانی سپرده شده که تعصب، اخلاق و فرهنگ را از بزرگان خود بایستی به دست نسل‌های آینده بسپارند.
این پیشکسوت عرصه مشوقین در پایان از تلاشهای مسوولان ورزش نفت و گاز گچساران به دلیل حمایت از هواداران و ورزش شهرستان و استان قدردانی کرد.
 
 
برگزاری مسابقه عکاسی ویژه اربعین حسینی
مسوول امور فرهنگی شهرداری دوگنبدان از برگزاری مسابقه عکاسی ویژه اربعین حسینی در گچساران خبر داد.
احمد روانبخش اظهار کرد: امور فرهنگی شهرداری دوگنبدان در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و برپایی موکب‌های خادمان و پیاده‌روی و همچنین دسته‌جات سینه‌زنی و عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) مسابقه عکاسی ویژه این ایام را برگزار کند.
مسوول امور فرهنگی شهرداری دوگنبدان بیان کرد: علاقمندان می‌توانند تصاویر خود را از این شور و حماسه حسینی با دوربین دیجیتال یا تلفن همراه به واحد امور فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر دوگنبدان  ارسال نمایند.
وی خاطرنشان کرد: تصاویر ارسالی شرکت کنندگان در این مسابقه توسط داوران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و به نفرات برتر این مسابقه جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.
 
برگزاری کلاس درجه یک جهانی تنیس روی میز
حضور مربی تنیس روی میز نفت و گاز گچساران در کلاس درجه یک جهانی
مربی تنیس روی میز نفت و گاز گچساران برای ارتقاء سطح مربیگری خود در کلاس درجه یک جهانی شرکت کرد.
مربی تنیس روی‌میز نفت و گاز گچساران در کلاس درجه یک جهانی شرکت کرد.
بر اساس این گزارش، سعید بهادری مربی با تجربه باشگاه نفت و گاز گچساران برای ارتقاء سطح مربیگری خود در کلاس درجه یک جهانی که به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، شرکت کرد.
گفتنی است، بهادری که از مربیان جوان و آینده‌دار کشور است هم اکنون مسوول استعدادیابی هیئت تنیس روی‌میز استان و مربی تیم‌های پایه تنیس روی‌میز است.
 
افزایش سرانه فضای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش سرانه فضای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.
به نقل از روابط عمومی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در آئین راه‌اندازی ساختمان جدید دانشکده پیراپزشکی اظهار داشت: با افتتاح این پروژه سرانه فضای فیزیکی در این دانشگاه به ازای هر دانشجو به ۴ متر مربع رسید، که نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی داریم.
اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه با انتقال سلف سرویس و کتابخانه دانشگاه به ساختمان جدید حدود یک هزار متر مربع به فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه شد، افزود: با افزایش رشته‌های تحصیلی جدید، جذب هیئت علمی و افزایش ظرفیت برخی رشته‌ها به دنبال توسعه کمی و کیفی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هستیم.
وی ادامه داد: رشته‌های فیزیوتراپی، شنوایی و بینایی سنجی و کار درمانی از جمله رشته‌های کاردبردی(که می توانند دفتر کار داشته باشند) بوده که انتظار دارم معاونت آموزشی و دانشکده پیراپزشکی یاسوج پیگیر راه اندازی این رشته‌ها باشند.
سرپرست دانشکده پیراپزشکی یاسوج نیز در این مراسم گفت: هم اکنون دانشکده پیراپزشکی با ۳۳۷ دانشجوی کارشناسی در رشته‌های رادیولوژی، هوشبری، علوم آزمایشگاهی و اتاق عمل در حال فعالیت است.
دکتر مجید خسروانی با بیان اینکه ساختمان قدیم سلف سرویس دانشکده پزشکی با اعتباری افزون‌بر ۱۰۰ میلیون تومان بهسازی و تجهیز شد، افزود: این ساختمان برای دانشکده پیراپزشکی در نظر گرفته شد.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه زنده با برنامه رادیویی به سوالات مردم پاسخ داد
 
گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد علی خوان پایه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای صبح امروز در مصاحبه زنده با برنامه رادیویی پاسخ به سوال های مطرح شده پاسخ داد.
علی خوان پایه در خصوص جاده ی لاروب گفت:
?جاده ی لاروب جاده ای عشایری در حوزه شهرستان کهگیلویه می باشد که فقط یک خانوار عشایری از آن عبور می کند و نگهداری این راه عشایری در حیطه کاری اداره امور عشایر می باشد ولی با این حال هر چند در حوزه ی کاری ما نیست ولی پیگیری خواهیم کرد.
?علی خوان پایه در خصوص جاده کالوس گفت: ابنیه فنی این جاده دارای عمر زیادی می باشد و اعتبار تعمیر و نگهداری ابنیه فنی روستایی با توجه به تفاهم نامه ها از محل اعتبارات استانی تامین می گردد. ولی متاسفانه تا کنون هیچ گونه اعتباری تخصیص داده نشده است ولی با این حال مشکلات این جاده را پیگیری خواهیم کرد.
?خوان پایه در خصوص جاده یاسوج-نقاره خانه نیز گفت: روکش و لکه گیری جاده یاسوج – روستای مختار – نقاره خانه در حدود ۵ کیلومتر و با اعتبار ملی ۶۰۰میلیون تومان به پایان رسیده است و قرارداد خط کشی آن به مناقصه گذاشته شده وبرنده نیز مشخص شده است که به زودی کار خود را شروع خواهد کرد.
?وی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی بین شهری نیز افزود: بیش از ۷۰% مسافرین ما در تاکسی برون شهری جهت جا به جایی استفاده می کنند که صورت وضعیت به صورت بر خط و الترونیک و آنی صادر می گردد و قطعا اگر موردی و تخطی در این خصوص وجود داشته باشد در وهله ی اول پلیس راه برخورد خواهد کرد و مانیز طبق آیین نامه های داخلی و ماده های ۱۱ و ۱۲ کمیسیون تخلفات رانندگان و شرکت های حمل ونقل با متخطیان برخورد خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1