تاریخ انتشار
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۲۵۲۵۹۳

آیا باشت تاجگردون را تنها خواهد گذاشت؟

۲۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ احسان دری
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور حماسی مردم ایران برگزار و دکتر حسن روحانی برای بار دوم بعنوان رئیس جمهور منتخب، انتخاب گردید.
این انتخابات و رقابت حجت الاسلام رئیسی و دکتر روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک بهم بود و در چندین شهر استان رئیسی رتبه اول و چند شهر دیگر  روحانی حائز رتبه اول شد که در حوزه انتخابیه گچساران و باشت که غلامرضا تاجگردون بعنوان نماینده این دو حوزه در مجلس شورای اسلامی حضور دارد نیز باشت رای اول را به رئیسی و گچساران رای اول را به روحانی داد.
اما رای اول شهرستان باشت به حجت الاسلام رئیسی باعث خوشحالی اصولگرایان گردید و برخی اینگونه تحلیل کردند که نظر متفاوت باشتی ها با نماینده اصلاح طلب خود یعنی افول محبوبیت تاجگردون در باشت و حتی شاید برخی اصولگرایان مثل سید قدرت الله حسینی به پشتوانه این رای مردم باشت به رئیسی این احرکت را چراغ سبزی برای خود در جهت حضور در انتخابات مجلس یازدهم قلمداد کند.
اما آیا رای اکثریتی ساکنان شهرستان باشت را باید گواهی بر ریزش رای غلامرضا تاجگردون در این حوزه دانست؟
در واکاوی این موضوع میتوان دلایل مختلفی را بیان داشت.از جمله:
۱-برخی تحلیل گران بر این باورند انتخابات ریاست جمهوری به دلیل فراقومی بودن و اینکه یک اتفاق کشوری محسوب می شود ،نگاه های خویش و قومی تاثیر کمتری در انتخاب افراد دارد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر اینگونه نیست و ما بارها شاهد هستیم که در انتخابات مجلس و شورای شهر برخی اصولگرایان به اصلاح طلبان و برعکس رای می دهند و ملاک آنان جناحی نیست.

۲-برخی دیگر بر این باورند که حضور چشمگیر طوایف سادات در منطقه باشت باوی در رای بالا به رئیسی بی تاثیر نبوده است و سید بودن کاندیدای اصولگرایان باعث حمایت قاطع سادات منطقه گردید و شاید اگر این روند برعکس بود چه بسا کاندیدای اصلاح طلبان آرای بیشتر را کسب می کرد.
۳-تحلیل دیگر می گوید که وجود برخی مدیران و مسئولان اصولگرا در باشت و تمایل آنان برسرکار آمدن دولت کار و کرامت  و عدم تبیین صحیح دست آوردهای دولت تدبیر و امید برای مردم باعث گردید شاهد رای قاطع به حسن روحانی نباشیم.
۴-در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم بیشتر اصولگرایان حوزه گچساران و باشت معتقد بودند که اگر چهره های شاخص آنان مثل سیدقدرت الله حسینی،علیمراد جعفری،احمد خورشیدی آزاد در حمایت از کاندیداتوری علی فولادی وندا اجماع و تلاش می کردند شاهد شکست تاجگردون بودند که در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شاهد بودیم این سه بزرگوار در حمایت از رئیسی در شهرستان گچساران سخنرانی و اعلام موضع علنی کردند که باز توفیق چندانی در کسب نتیجه لازم صورت نگرفت و دکتر روحانی با ۴۱۱۹۲ رای در مقابل ۲۵۸۴۲ رای ،حائز اکثریت آرا شد.
به نظر می‌رسد عدم تبیین دست آوردهای دولت تدبیر و امید توسط برخی مدیران شهرستان باشت خوشایند نیست و بهتر است در انتخاب مدیران همسو با دولت دقت بیشتری صورت گیرد و آهنگ تغییر برخی مدیران را به صدا در آورد.
در پایان باید گفت ریزش و رویش آرای کسانی که از طریق انتخابات برگزیده می‌شوند در عرصه سیاست امری طبیعی بوده اما به نظر می رسد به دلیل آرای بالای اصلاح طلبی در شهرستان گچساران,اصولگرایان برای شکست کاندیدای اصلاح طلبان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی کار راحتی در پیش نخواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
باشت هیچگاه فرزند خود را تنها نخواهد گذاشت
قریانی
Iran, Islamic Republic of
سلام اولا باشت تاجگردون را تنها هیچ زمانی نمی گذارذ بیشتر این هایی که در باشت رای به دادن غیر از مردم باشت بودند مردم باشت تا اخر با تاجگردون هستند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت دوستان این را باور کنید تا زمانی که اقای تاجگردون برای نماینده گی ثبت نام می کند از لحاظ رای در باشت اول است
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
با کنار گذاشتن مختار باطولی از شورا با سیاست فرماندار دیگه آقای تاجگردون رای بویراحمد رو نخواهد دید
کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خیلیها روز انتخابات ریاست جمهوری د گچساران و باشت رفتن بالا وحجوم بردند به خاطر سیاسی علیه تاجگردون سخنرانی کردنداقایان حسینی وجعفری وفولادی و موحد و خورشیدی و هدایت خواه در یک روز ولی میرشکار باوی یک تنه جواب داد
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مردم باشت نتونستن رأی بدن
باشت
Iran, Islamic Republic of
باشت همیشه با تاجگردون هست و خواهد بود، اما مدیران باشت باید عوض بشن،،نمک نشناسن.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سالها دل طلب جام جم از ما می کرد وآنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بنده یک اصولگرای گچسارانی هستم ولی به روحانی رآی دادم در حالی که اصلا طرفدار تاجگردون نیستم و نخواهم بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مگرباوی و باشت بمیرد تاجگردون تنها بماند ...
باوی
United Kingdom
مردم باشت باوی از شیخ جلیل تا گشین از دولیاری تا عالیشاهی یکصدا از فرزند باوی حمایت میکند انتخابات آینده رای مردم باشت ببین
گشین
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون دیگر محبوب نیست
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
مقایسه و استنباط این امر که هر کسی رای به رییسی داده مخالف میرشکار هست کاملا غیر منطقی هست...انتخابات ریاست جمهوری کاملا بحثش جداست..
گچساران
تاجگردون با این سخرانی که کرد درحمایت از روحانی ومخالفت شدید خود ران... نشان داد میبایست توسط شورای نگهبان ..
از گچساران
Iran, Islamic Republic of
بنظر شما مخاطبان چرا روستاههای ابدهگاه و ماهورباشت که دایی های اقای دکتر تاجگرون هستند و همچنین شهرستان باشت که شهر و وطن اقای دکتر تاجگر ون است ارای اقای رییسی جلوتر از اقای روحانی بوده است؟به عبارتی ارای مخالفان دکتر تاجگردون در ریاست جمهوری بیشتر بوده است؟
واویلا
Iran, Islamic Republic of
والله که ما نفهمیدیم آخرش تاجگردون کجاییه !!! توسخنرانیاش یه بار میگه بویراحندی یه بار میگه نصفم ترکه یه بار میگه بزرگشده باشتم یه بار واویلا .... کسی بخاطر ناجگردون رای نداده
عالیشاه
Iran, Islamic Republic of
کی بهتر از تاجگردون تادلشونم بخواد
باشت طایفه گشین
Iran, Islamic Republic of
در جواب ۱۳ باید گفت تا جایی که من اطلاع دارم آقای تاج گردون در حق دایی هایش کوتاهی داشته و بچه های خیلی از آنها بیکارند . و خدمت زیادی به فامیل پدرش و غریبه در زمینه اشتغال و سایر امورات دیگر کرده. دوم مردم حوزه ما بیشتر اصولگرا هستند و آقای دکتر تاج گردون حرمت خط سیاسی اصوگرایان و کاندید ریاست جمهوری آنها را نگه نداشت. به...در باشت در روز سخنرانیش بخاطر دفاع از آقای روحانی..ا مردم رای بدهند. امام فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود.اگر سپاه به اینصورت عمل می کرد پس چرا آقای روحانی در کشور اینقدر رای اورد.یادش رفته که خیلی ها از اصولگرایان به تاج گردون بخاطر عملکرد خوبش رای دادند.گرچه دکتر تاج گردون واقعا فرد زحمت کش و کاردانی هستند
باشت
Iran, Islamic Republic of
حضرت حجت الاسلام موحد تا زمانیکه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود دست رد به سینه هیچکدام از موکلین خود نزد. با احترام با انها رفتار می کرد و با عزت بدرقه حوزه انتخابیه اش می کرد.
ح... در طول دوره های که در مجلس شورای اسلامی وکیل به اصطلاح مردم بود، هیچ وقت نشنیدم که مردم حوزه انتخابیه اش او را در مجلس ملاقات کرده باشند آنچنان.. نبود.
متاسفانه علیرغم قول و قرار های فراوان که حاج غلامرضا تاجگردون با مردم در تهران می گذارد اما وقتی موکلهلی ایشان برای انجام کاری آنهم در وقتی که دفتر ایشان آن را دیدارهای مردمی قرار داده باز در دفتر خود حضور ندارد و مردم دست از پا دراز تر با نا امیدی کامل به باشت و گچساران برمی گردند!!!!
متاسفانه امروز با خبر شدیم که حاج غلامرضا تاجگردون امروز سه شنبه نیز در دفتر خود حضور نداشته و باعث رنجش یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس گردیده !!!!
با توصیف بالا و هزاران توصیف دیگر آیا باز مردم باشت و گچساران آقای غلامرضا تاجگردون را وکیل خود خواهند کرد؟
باشت
Iran, Islamic Republic of
در دوره گذشته چه کسی تاجگردون را برای لحظه ای جلوی ستاد انتخابات روحانی دید؟!!!!!!!
مسلما از مجبوبیت ایشان کاسته شده و مسلما یا دیگر مردم ایشان را انتخاب نخواهند کرد و یا اینکه بهتر است ایشان جایی دیگه ثبت نام کند.
بچه های محله بنگرو بیکار ندارد.
حاج غلام تذکر میدهم که اشتباهات حاج بهرام را تکرار نکن و الا به سرنوشت. گرفتار خواهی شد!
چرا مخالف ... می گویی؟!!!
چرا با ن... مخالفت می کنی؟!!!
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1