تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۲۳۱۳۴۰

خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
طرح آشتی ملی موضوعی تاریخ مصرف گذشته است/چرا در اوج فتنه ۸۸ این حرف‌ها را مطرح نمی‌کردند
امام جمعه کبگیان گفت: طرح آشتی ملی تاریخ مصرف گذشته است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: انسانی که در سراشیبی غضب و شهوت بدون خودباختگی نفسش را سرکوب کند متقی و رستگار است.
امام جمعه کبگیان، شناخت لفظی خدا، خواندن قرآن بر اساس رفع تکلیف، دوستی به ظاهر با پیامبر و مخالفت با اهل بیت را از عوامل استجابت نشدن دعا دانست.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان به مناسبت سالگرد کشتار ۱۹دیماه و قیام مردم قم در سال ۵۷ به دست رژیم منحوس پهلوی گفت: حضور با بصیرت ملت بینش بزرگی است که خودجوش و نشات گرفته از خون دادن پدران و فرزندانشان در زمان ستم شاهی است.
وی در ادامه با بیان این که ملت از تبعیض و بی‌اعتنایی به مشکلات و کم‌کاری مسؤولان سخت گلایه‌مندند، افزود: فضای کشور تبدیل به آمار و ارقام دروغین و پوچ شده و کار عملیاتی صورت نمی‌گیرد.
وحدانی‌فر تصریح کرد: مسؤولان بگویند چه اقدامات عملی کرده‌اند، مسأله بیکاری و رکود مهم است و چه قدر پدر و مادرها باید در این جامعه شرمنده باشند که چند جوان تحصیل کرده بیکار در یک خانواده داشته باشند.
وی گفت: آخر سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است و مسؤولان باید نشان دهند برای اقدام و عمل چه کرده‌اند نه اینکه بگویند باید چنین و چنان کنیم.
این خطیب جمعه خطاب به مسؤولان گفت: برجام که خود خسارت محض بود چطور می‌تواند جلوگیری از جنگ کند که غربی‌ها به شما می‌گویند سپر جنگ نظامی بود.
خطیب جمعه کبگیان با بصیرت بودن و انقلابی بودن در سایه قناعت کردن را از خصایص روحانیت دانست و گفت: جنگ اصلاح‌طلبی و اصول‌گرا دیگر تمام شده است و برادران طلبه بدانند الان خط قرمز نظام انقلابی و غیر انقلابی بودن است که باید مراقب بینش و حرکات انقلابی بودن باشیم.
امام جمعه کبگیان درباره مسأله آشتی ملی گفت: برخی‌ها با مطرح کردن آشتی ملی می‌خواهند پا پیش بگذارند که پس نیفتند لذا بدانند آنانی که روز عاشورا جوانان ملت را با قضاوت قلب لخت کردند و کتک زدند و نامه بدون سلام به رهبری نوشتند و آن روزی که
با حمایت رسانه‌های خارجی و BBC فارسی مصاحبه‌های کذایی پخش می‌کردند چرا آشتی ملی را مطرح نکردند؛ این حرف‌های تاریخ مصرف تمام شده به درد خودشان می‌خورد.
وحدانی‌فر گفت: درد ملت جوان ۳۵ ساله تحصیل کرده بیکار در خانه است که از ترس جیب خالی جرات از خانه بیرون آمدن را ندارد لذا به فکر مشکلات ملت باشید که آشتی ملی و امثال این جمله بندی‌های غلط برای ملت با بصیرت موضوعی سوخته است.

تنها راه برگشت فتنه‌گران ۸۸ عذرخواهی از ملت است/ عقبه فتنه کارکنان سفارت انگلیس بودند
امام جمعه گچساران گفت: تنها راه برگشت فتنه‌گران ۸۸ عذرخواهی از ملت است.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه‌های سیاسی و عبادی امروز در جمع نمازگزاران گچساران اظهار کرد: انسان مومن باید همواره مراقب باشد که با منافقین دوستی نداشته باشد.
امام جمعه گچساران گفت: یهود می‌گوید تنها فقط ما با خدواند دوستی داریم و همه امت‌های دیگر با خداوند دوستی و انسی ندارند.
وی افزود: در آیه ۳۱ سوره عمران ملاک‌های مختلفی برای دوستی با خداوند آمده است و پیامبر می‌گوید، اگر شما راست می‌گویید شرط دوستی با خدا این است که تابع فرستاده خداوند باشید.
حجازی تصریح کرد: دوستان خداوند انسان‌هایی هستند که از او و پیامبر اکرم (ص) تبعیت داشته باشند.
امام جمعه گچساران اذعان کرد: اگر کسی پیغمبر خدا را قبول نداشته باشد، دوستی او با خدا مورد قبول نیست.
وی ابراز کرد: عده‌ای می‌گویند ما تابع امام و پیغمبران هستیم اما هنگامی که رفتار آنها را با دستورات خدا کنار هم قرار می‌دهیم هیچ همخوانی ندارد.
حجازی بیان کرد: برخی نیز می‌گویند ما مطیع ولایت رهبری هستیم اما باز هم چنین نیستند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: قرآن می‌فرماید، این افراد به این دلیل رجوع نمی‌کنند به دلیل این است که ناشنوا هستند و گوش‌هایشان بسته است.
وی افزود: این عده صداهای دیگر را می‌شنوند اما صدای پیغمبر خدا را نمی‌شنوند این افراد نابینا هستند و هوای نفس و غرور و تکبر چشمان این افراد را از کار انداخته است.
حجازی اظهار کرد: آلودگی‌ موجب می‌شود این افراد زبانشان لال شود و نمی‌توانند حرف بزنند.
امام جمعه گچساران ادامه داد: همه ما باید از خدا بخواهیم جز چنین افرادی نباشیم.
حجازی تصریح کرد: انسان با چشم نابینا و زبان لال و ناشنوا بودن نمی‌تواند از این دنیا برود.
امام جمعه گچساران با اشاره به برگزاری جشن عروسی‌ در این ایام گفت: انتظار می‌رود جشن‌های عروسی با رعایت موازین شرعی انجام شود.
حجازی با اشاره به دهه فاطمیه(س) اذعان کرد: باید مراسمات شهادت‌ها را در شهر برپا کنیم و تلاش کنیم نام حضرت زهرا(س) را همیشه در محافل داشته باشیم.
امام جمعه گچساران ادامه داد: سال نو در پیش است و در آموزه‌های دینی به امر ازدواج توصیه شده است.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: اخیرا شاهد بودیم که بحث آشتی ملی توسط عده‌ای مطرح شده است.
وی افزود: آشتی ملی به چه معنی است، آیا ما در کشورمان مشکل داریم، اصلا معقول و به جا نیست که به این سخنان بپردازیم ملت ما با هم قهر نیستند و متحد هستند مگر روز ۲۲ بهمن را مشاهده نکردیده‌اید که چنین می‌گویید.
حجازی تاکید کرد: بله یک افرادی در فتنه ۸۸ نادان بودند و فریب دشمن را خوردند و بسیجی ما را برهنه کردند و به تصاویر امام بی‌احترامی کردند.
وی با اشاره به فتنه ۸۸ اذعان کرد: در فتنه ۸۸ رسما مشاهده کردیم اینها از اوباما کمک می‌خواستند.
حجازی تصریح کرد: اصل فتنه را کارمندان همان سفارت انگلیس راه انداختند.
وی افزود: خیلی‌ها هم اظهار ندامت کردند اما هنوز عده‌ای بر باور خود هستند.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: برخی‌ها هم می‌گویند فتنه نان و آبی شده برای دیگران و می‌گویند تمامش کنید.
حجازی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری به کرات از فتنه می‌گویند و برخی‌ها در فتنه ۸۸ از مردم قهر کردند و اینها باید به دشمن بگویند ما اشتباه کردیم.
وی افزود: چرا وقتی ترامپ بیانیه می‌دهد شما هم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهید، مردم نیز متوجه می‌شوند که رابطه‌ای بین شما و آنها وجود دارد.
امام جمعه گچساران بیان کرد: شما باید از ملت عذرخواهی کنید و از ملت طلب عفو کنید.
حجازی با اشاره به چهلمین روز درگذشت آیت‌الله رفسنجانی به جمله ایشان اشاره کردند که آن مرحوم گفتند مقام معظم رهبری در مقام رهبری است و من در مقام رهروری هستم که امیدواریم بتوانیم این جمله را در عمل اجرا کنیم.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: برخی از اوقات مقامات مملکتی عباراتی می‌فرمایند که انسان تعجب می‌کند.
وی تصریح کرد: این افراد می‌‌گویند ما در برجام مطیع رهبری بوده‌ایم، آیا گفتن این جمله ظلم به رهبری نیست که حالا که به نتیجه نرسیدند توپ را می‌خواهند به زمین رهبری بیندازند.
امام جمعه گچساران تاکید کرد: مردم شاهد هستند که رهبری به شما چه توصیه‌هایی کرده‌اند و فرمودند، حد و حدود و مرزها را رعایت و دشمن را بشناسید.
حجازی در ادامه اذعان کرد: اخیرا برخی از مقامات ارشاد اسلامی عباراتی گفتند و بیان کردند شرع، قانون و فتاوای رهبری مبنای کار ما است که من لازم می‌دانم که بگویم که اگر چنین است و به دنبال این هستیم که چنین رویه‌ای را از این پس در مبنای کارتان قرار دهید، تشکر می‌کنیم.
وی ابراز کرد: اگر منظور مقامات ارشاد از گذشته است که باید گفت در گذشته چنین نبوده و به دفعات شاهد بوده‌ایم مقام معظم رهبری و مراجع اعتراضات خود را بیان کردند.
وی خطاب به مقامات ارشاد بیان کرد: اگر این عباراتی که گفته‌اید برای آینده است ما نیز امیدواریم که چنین شود و انجام دهید.
حجازی در ادامه به نقش شورای نگهبان در کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه شورای نگهبان، جایگاه بزرگی است و به همین دلیل دشمنان همیشه شورای نگهبان، سپاه پاسداران و ولایت فقیه را مورد هجمه قرار می‌دهند.
امام جمعه گچساران در پایان با توصیه به خانواده‌های گچساران خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران در شهرستان گچساران در حال حاضر ثبت‌نام خود را شروع کرده و امیدواریم خانواده‌ها با نگاه برای آینده‌سازی جامعه و شهرستان فرزندانشان را در حوزه علمیه خواهران ثبت‌نام کنند.

ناتوانی آمریکا در حمله به ایران
آمریکا توان نظامی حمله به ایران را ندارد.
ناتوانی آموریکا در حمله به ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، امام جمعه دهدشت در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهر با اشاره به یکم اسفندماه روز روحانیت و دفاع مقدس، سالروز حمله به هواپیمای مسافربری و شهادت ۴۰ ایرانی از جمله حجت الاسلام شیخ فضل الله محلاتی در سال ۱۳۶۴ گفت: بی شک نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و خیل شهدای این قشر در مقایسه با دیگر اقشار، موید این حقیقت است.
حجت الاسلام حسینی، طرح آشتی ملت با آشوب گران را فتنه‌ جدید دشمنان دانست و افزود: با توجه به سخنان اخیر رهبرمعظم انقلاب، وحدتی که ما در نظام اسلامی میان مردم می‌بینیم، نشان می‌دهد که همواره آشتی و همدلی میان ملت برقرار است و ما نیازی به آشتی ملی نداریم.
وی حفظ نظام را طبق تاکیدات رهبر انقلاب اوجب واجبات دانست و افزود: ۳۸ سال تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی به وضوح نشان داده که اتحاد و انسجام ملت در عرصه های مختلف ضامن دستاوردهای نظام اسلامی بوده است.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به تهدیدات دولت تازه کار امریکا علیه ایران گفت: رجز خوانی های دنیای استکبار علیه ملت بزرگ ایران ناشی از استیصال و درماندگی شیطان بزرگ در عرصه های بین المللی و داخلی است


تنفر مردم از سران فتنه و فتنه گران
مردم با کسانی که در سال ۸۸ به عاشورای حسینی اهانت کردند قهر هستند.
امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار رهبر تنفر مردم از سران فتنه و فتنه گرانمعظم انقلاب با مردم آذربایجان و انتقاد ایشان از طرح آشتی ملی، گفت: بعضی ها گویا دوباره می خواهند اعلان موجودیت کنند و با وجود اینکه در فتنه ۸۸ سهم داشتند و زیان های غیرقابل جبرانی به مردم  و مملکت وارد کردنداز "آشتی ملی" حرف می زنند.
وی افزود: مردم در ۲۲ بهمن امسال نشان دادند زیر خیمه ولایت به سوی اهداف بزرگ انقلاب در حرکت اند و گروه های مختلف با هم متحد اند و هر زمان که پای اسلام و ایران در میان باشد همه به صحنه خواهند آمد و هیچ گاه با هم قهر نیستند.
حجت الاسلام افشار به حضور با شکوه مردم در مراسم زلهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: بر مسئولان  کشور واجب است به عنوان ادای دین به مردم ، به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم توجه و آن ها را برطرف کنند.


ولایتمداری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
حضور پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از ولایتمداری مردم است.
ولایتمداری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه سی سخت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: منافقان و فتنه گران با دروغ گویی و سوء استفاده از کلماتی مردم پسند و فریبنده تلاش می کنند با ایجاد تفرقه در صفوف مومنان به اهداف خود دست یابند و دشمن را شاد کنند که باید در این زمینه دولت اهتمام بیشتری داشته باشد.
حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: منافقان همچنین از مقدسات و قرآن به عنوان سپری برای رسیدن به اهداف خود بهره برداری می کنند و با پنهان کردن چهره واقعی خود بدنبال آسیب رساندن به انقلاب و نظام هستند.
وی با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود مشکلات و انتقادها، نشان از ولایتمداری و دین داری مردم است گفت: مسئولان باید به وظیفه خود در قبال مردم عمل کرده و مشکلات معیشتی و بیکاری را مهار کنند.

مردم با فتنه‌گران ۸۸ صلح نمی‌کنند/ آشتی ملی طرحی برای بازگشت بدون عذرخواهی به قدرت است
امام جمعه سوق گفت: مردم با فتنه‌گران ۸۸ صلح نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.
امام جمعه سوق به عوامل فشار قبر اشاره و تاکید کرد: تعلقات و وابستگی به دنیا آلودگی و رذائل اخلاقی و رفتاری باعث فشار قبر و گرفتاری عالم قبر می‌گردند.
وی در خطبه دوم عامل بسیاری از گناهان را بی‌تقوایی دانست و از مردم خواست تا با رعایت تقوا گناه را از خود دور کنند.
کیانی اصل به موضوع آشتی ملی اشاره و بیان کرد: این موضوع یک موضوع بی‌معنا است چرا که مردم در ۲۲ بهمن انسجام ملی را به نمایش گذاردند و مردم با هم متحد هستند و به فرموده مقام معظم رهبری مگر مردم با هم قهر هستند که بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنید البته مردم با کسانی که در سال ۸۸ بی‌حرمتی کردند و کشور را تا مرز بحران بردند و حرمت شکنی کردند قهر هستند.
امام جمعه سوق با بیان اینکه طراحان بحث آشتی ملی به دنبال اهدافی هستند ادامه داد: بازگشت به قدرت بدون عذرخواهی و محاکمه، بازی سیاسی با افکار عمومی، خروج از بن بست کنونی و ناکارآمدی در پاسخگویی به مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم از مهمترین اهدافی است که دنبال می‌کنند.
وی با تقدیر از حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن عنوان کرد: حضور حماسی مردم چند نشانه و پیام داشت که پیام آن حضور حماسی مردم و گسست ناپذیری آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی با هویت مردم و پاسخی بود به یاوه‌گویی مقامات آمریکایی و پشتوانه مستحکمی برای دستگاه دیپلماسی کشور در زمینه‌های مختلف بود و مسوولان باید قدردان این حضور باشند و ما هم از این حضور باشکوه تقدیر و تشکر می‌کنیم.
کیانی‌اصل به روز روحانیت و دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بالاخص شهدای روحانی و شهید محلاتی را روحانیتی که به نسبت جمعیت بالاترین آمار شهدا را در دوران دفاع مقدس داشتند و طبیعیت روحانیت و طبیعت طلاب طبیعت دین اسلام و انقلاب است و امروز اگر بخواهیم نظام اسلامی انقلابی بماند باید حوزه انقلابی بماند و اگر حوزه انقلابی نماند نظام دچار انحراف می‌شود.

وضعیت خوزستان مانند زمان جنگ شده است
امام جمعه موقت دیشموک گفت: وضعیت خوزستان مانند زمان جنگ شده است.
حجت‌الاسلام محمود اندیشه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه تقوای الهی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: انسان متقی دنبال واجبات است و از کارهای حرام خودداری می‌کند.
وی با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) گفت: به فرموده پیامبر اسلام که فرمودند حضرت زهرا پاره تن من است و هر کسی حضرت زهرا(س) را بیازارد من را آزرده است مردم به خاطر اینکه این هفته سوگواری اهل بیت(ع) و شهادت زهرای بتول است حرمت شکنی نکنند و قدر این ایام را بدانند و مراسمات این ایام را باشکوه خاصی برگزار کنند.
امام جمعه موقت دیشموک گفت: حرمت‌شکنی برخی افراد نسبت به این ایام سیلی زدن به امام زمان(عج) است پس مردم سعی کنند در حرمت این ایام را نگه دارند و با برگزاری مراسمات شادی خود حرمت‌شکنی نکنند.
وی به مناسبت‌های پیش روی اشاره کرد و گفت: هفته بعد روز پنج‌شنبه ۵ اسفندماه بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی است که به نام روز مهندس نامگذاری شده و این روز را به همه مهندسین تبریک می‌گویم.
خطیب موقت شهر دیشموک با بیان اینکه در چند روز پیش نکاتی پیش امد و عده‌ای از آشتی ملی صحبت کردند عنوان کرد: این عده باید به زباله‌دان تاریخ فرستاده شوند و باید به آنها گفته شد مردم با هم قهر نیستند و این حرف برای زمانی گفته شود که مردم قهر باشند.
اندیشه گفت: اگر مردم کشور ما با هم قهر بودند در روز ۲۲ بهمن ماه با حضور پررنگ خود چنین اتحادی را نمی‌آفریدند و باید گفت مردم با کسانی قهر هستند که با پاره کردن عکس امام حرمت‌شکنی کردند.
وی تصریح کرد: سران فتنه باید بدانند که آن همه بی‌احترامی از یاد مردم نرفته است و سران فتنه باید محاکمه شوند و در هیچ جایی نه اعوان آنها و نه انصار آنها در هیچ پست و مقامی سمتی نداشته باشند.
خطیب موقت شهر دیشموک اذعان کرد: سران فتنه اگر بخواهند مردم از آنها راضی باشند و در کنار آنها باشند باید در جوامع بین‌المللی اظهار پشیمانی کنند و اعلام کنند که اشتباه کردند تا معذرت‌خواهی آنها پذیرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: سران فتنه همان کسانی بودند که اعوان و انصارشان در خیابان‌ها ریختند و آن همه بی‌حرمتی‌ها را به تصویر کشاندند و باعث آن همه ناهنجاری‌های اجتماعی شدند.
اندیشه تاکید کرد: سران فتنه باید بدانند اگر می‌خواهند بر مردم حکومت کنند باید به مردم و رای مردم احترام بگذارند و اگر شرط‌ها را بپذیرند مردم همیشه در صحنه و فهیم و انقلابی ایران اسلامی که در چنین روزهای باشکوهی ولایتمداری خود را نشان می‌دهند از آنها گذشت خواهان کرد.
خطیب موقت شهر دیشموک گفت: شرکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از این نیست که از مسؤولان راضی هستند بلکه گلایه هم دارند و از مسؤولان عالی رتبه  تقاضا داریم در این پایان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حداقل عملکرد خود را برای مردم بازگو کنند.
وی اظهار کرد: مردم گلایه‌های زیادی از مسؤولان دارند و آن اینکه مسؤولان به جای نقد سخنرانی نماینده و لغو کنسرت مشکلات مردم را حل کنند.
اندیشه گفت: مردم از مسؤولانی گلایه‌مند هستند که به جای پذیرفتن انتقاد در جواب انتقاد نگوید بروید به جهنم، آری مردم از این افراد گلایه‌مند هستند و ما باید بدانیم مردم از کسانی گله‌مند هستند که رکود را به وجود آوردند که رکود در صنعت ساختمان باعث بیکاری ۲۰۰ نفر از شغلشان شدند.
خطیب موقت دیشموک گفت: مردم از کسانی گلایه دارند که بر حصر افراد حصر شده نگران هستند و خواهان این هستند که حصر شکسته شود.
وی گفت: مردم استان خوزستان امروز بعد از نماز جمعه تظاهرات خواهند کرد که خوزستان به زمان جنگ برگشته و با توجه به اینگه گاز، آب و برق از آن خودشان است در حال حاضر از این نعمت‌ها بی‌نصیب هستند و مسؤولان باید در چنین مواقعی ذکر و فکرشان فقط حل مشکلات باشد نه حواشی بی‌اهمیت که به درد مردم نمی‌خورد.
امام جمعه موقت دیشموک ضمن گلایه‌مندی از برخی افراد و با بیان این که سادات از نسل پیامبرانند، افزود: سادات آب را بر مردم دیشموک نبندند و کاری نکنند که زیر سوال بروند.
وی گفت: عده‌ای فکر می‌کنند حل نشدن مشکل آب شرب به مسؤولان بستگی دارد اما باید بدانیم مشکل آب شرب شهر دیشموک مسؤولان نیست و ضعف از خود مردم است که امید می‌رود با همکاری و تعامل با مسؤولان این مشکل رفع شود.
اندیشه متذکر شد: امید می‌رود مردم سادات بر رفع مشکل آب شرب شهر دیشموک همکاری کنند.


فتنه‌گران مکار پیشنهاد آشتی ملی می‌دهند/ فتنه ۸۸ بزرگترین خیانت به کشور بود
امام جمعه یاسوج با بیان این‌که فتنه ۸۸ بزرگترین خیانت به کشور بود، گفت: فتنه‌گران مکار پیشنهاد آشتی ملی می‌دهند.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به فلسفه مرگ گفت: مرگ به دنبال انسان است و اگر ما آن را فراموش کنیم مرگ ما را فراموش نمی‌کند.
وی با بیان آیاتی از قران کریم در خصوص این که مومنین با هم دوست هستند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت خمس و زکات از دستورات خداوند است همه مومنین این کارها را انجام می‌دهند.
امام جمعه یاسوج افزود: این‌ها مورد رحمت خدایی قرار می‌گیرند که عزیز و حکیم و دانا و نفوذناپذیر است.
وی به علاقه‌مندی مسلمین به یکدیگر اشاره کرد و با بیان سخنی از امام علی(ع) گفت: برادری چند پایه دارد که اول باید همدیگر  را نصیحت کنند و مهم‌تر این که یکدیگر را به حق نصیحت کنند.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر مومن کار خوب می‌کند باید مورد حمایت سایر مومنین قرار گیرد تا آن کار خیر را بیشتر و بهتر انجام دهد و دیگر این که مومن را از معصیت کردن باز داریم تا در جامعه آسایش و امنیت وجود داشته باشد.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت‌های هفته به ۲۹ بهمن قیام مردم تبریز و تظاهرات آن‌ها و چهلم شهدای قم اشاره کرد و گفت: عمال پهلوی قیام مردم آذربایجان را به خاک و خون کشیدند و برگ سیاه دیگری به پرونده سیاه خود افزودند که در تبریز مردم به خاک و خون کشیده شدند.
وی به کودتای انگلیسی رضاخان در سال ۱۲۹۹ شمسی اشاره کرد و افزود: امام رحمت‌الله علیه می‌فرماید که رضاخان ابتدا سینه‌زنی می‌کرد و تکیه‌ها را دور می‌زد و این گونه حقه باز بود و به حسب ظاهر دم از دین می‌زد و بعد از این که به حکومت رسید منافقانه به دین‌زدایی پرداخت.
حسینی افزود: امام از علما و مردم گله‌ داشتند چرا که خیلی‌ها این حقه باز را می‌شناختند اما چهره وی را به مردم و دیگران معرفی نکردند.
وی گفت: انگلیسی‌ها اذعان کردند که خودمان وی را آوردیم اما وقتی خیانت کرد او را برداشتیم که نشان از سرسپردگی و وابستگی رضاخان به انگلیسی‌ها و سایر قدرت‌ها داشت.
حسینی به وحدت مردم در ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: این حضور چند پیام داشت اول این که ما مردم راه انقلاب را دوباره ادامه می‌دهیم و گسستی بین نسل‌های انقلاب نیست.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: این پیامی قاطع به سردمداران رژیم آمریکا بود و امسال شعارها بسیار کوبنده‌تر از سال‌های قبل بود و همه آمدند و شعار دشمن‌شکن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را رساتر از سال‌های قبل فریاد زدند.
حسینی با قدردانی از صدا و سیمای استان و سایر رسانه‌ها تصریح کرد: امسال مردم جواب رییس‌جمهور آمریکا را محکم‌تر از گذشته دادند.
وی با یهودی خواندن آل سعود گفت: ما آل سعود نداشتیم بلکه سرزمین حجاز داشتیم و این خانواده یهودی‌الاصل در سرزمین وحی به قارون صفتی و جنایت می‌پردازند و از تکفیری‌ها و داعش حمایت می‌کنند و این‌ها دستشان به خون مردم یمن آلوده است و حامی رژیم کثیف آل خلیفه در بحرین هستند که به وسیله آمریکا و انگلیس و اسراییل حمایت می‌شوند.
حسینی به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: این موضوع حساس اسلام است چرا که سرزمین مقدس را اشغال کرده‌اند و این‌ها یهودی نیستند بلکه اشغال‌گران صهیونست هستند و به فرموده رهبری اگر ملت فلسطین هماهنگ باشند عمر آن کوتاه‌تر می‌شود.
وی به دستبند زدن به کودک ۵ ساله در آمریکا اشاره کرد و گفت: ببینید این‌ها چه مخلوقاتی هستند و امنیت آن‌ها چقدر خدشه‌پذیر است که یک کودک ۵ ساله امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.
حسینی به سران فتنه اشاره کرد و گفت: آن‌ها اصل نظام را نشانه رفتند و توصیه می‌کنند که آن‌ها را آزاد کنید.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: فتنه ۸۸ بسیار فتنه بزرگی بود و باید با تبعیت از رهبری نسبت به آن‌ها حساسیت داشته باشیم و بعضی افراد مکار می‌گویند که بیاییم آشتی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1