تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۱۹۹۳۳۶

تجمع صاحبان فروشگاه‌ها مقابل فرمانداری کهگیلویه

۹
۰
کبنا ؛فروشگاه زنجیره‌ای «افق کوروش» چند روزی در دهدشت افتتاح شده است و اقدام به فروش موادغذایی و بهداشتی با تخفیفی زیر قیمت بازار می‌کند. طبق ادعای مسئولین این فروشگاه، با حذف واسطه‌ها و دلالان بازار، کالا را از تولید، با قیمتی بسیار کمتر از سایر فروشگاه‌ها، اجناس و کالاهای خود را به فروش می‌رساند.tajamo
برخی از صاحبان فروشگاه‌های مواد غذایی اعم از خرده‌فروش و عمده‌فروش، روز دوشنبه ۲۹ شهریور با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان کهگیلویه، نسبت به درصد تخفیف بالای این فروشگاه اعتراض کردند.
حمید رضا بهمنی، نائب رئیس اتحادیه لبنیات شهرستان کهگیلویه گفت: این فروشگاه با فروش کالا زیرقیمت تمام‌شده بازار، نصف‌قیمت مصرف‌کننده، موجب می‌شود که تمامی رقبا ضعیف شوند و از بین بروند و مجبور می‌شوند که فروشگاه خود را تعطیل کنند.
وی در ادامه افزود: آقای پوزش فرماندار کهگیلویه در جلسه‌ که با معترضین داشت، برخورد مناسبی نداشت و می‌توانست بهتر عمل کند.
بهمنی با ذکر این نکته که پوزش به او گفته که شما اخلال در نظم کرده‌اید، گفت: ما یک تجمع صنفی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار کردیم و هیچ‌گونه اخلال در نظمی وجود نداشته است.
لازم به ذکر است که علی پوزش در جمع معترضین گفت: تجمع شما غیر قانونی است و شما می‌بایست چند نفر را به عنوان نماینده انتخاب می‌کردید تا به فرمانداری مراجعه کنند و مذاکره کنیم.
اخوان رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کهگیلویه با ذکر این نکته که اگر بخواهم از جایگاه حقیقی به این موضوع نگاه بیاندازم، بنده هم با وجود چنین فروشگاه‌هایی در دهدشت با این جمعیت و تعداد فروشگاه‌های مواد غذایی اندک، مخالف هستم، بیان داشت: ولی از لحاظ قانونی، کاملا طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اصناف و بازار کشور است.
اخوان گفت: چنین قوانینی عموما مطابق با بازار و اقتصاد شهرهای بزرگ تدوین شده است و برای شهرهایی کوچک مثل دهدشت مناسب نیست و این موضوع را همیشه در جلساتی که با مسئولان مربوطه در تهران و جاهای دیگر هست، تاکید می‌کنم.
اقای پورضرغام رئیس دفتر این شرکت در منطقه فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ، گفت:  ۳۵۸ شعبه در سطح کشور داریم و هدف ما رساندن کالا با قیمت‌های مناسب به دست مردم هست و در این میان واسطه‌ها را حذف کردیم و مستقیما از شرکت تولیدکننده، کالا را به دست مردم می‌رسانیم و تولیدکننده ۴۰ درصد این محصولات از جمله شوینده های بهداشتی، کارخانه‌های گروه خودمان هستند.
وی در ادامه گفت: ما چون مستقیما از کارخانه کالا دریافت می‌کنیم و بالطبع می‌توانیم تخفیفاتی را هنگام خرید دریافت کنیم، که این تخفیفات را به مصرف کننده ارائه می‌دهیم.
پورضرغام اذعان کرد: ما مجوز فعالیت خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردیم و در سراسر کشور انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که برای بالا بردن قدرت خرید خودمان، تنوع کالایی بالایی نداریم، ادامه داد: ما با کارخانه‌هایی که کالاهایشان در بازار برند هست، قرارداد می بندیم و به‌صورت عمده خرید می‌کنیم و به این صورت کالای مناسب با کیفیت عالی و تاریخ روز به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
رئیس دفتر این شرکت گفت: فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در هر شهری که بازگشایی می‌شود، تعدادی از جوانان بومی همان منطق را به کار می‌گیرد و موجب اشتغال‌زایی می‌شود.
وی در پایان در مورد این انتقاد که گفته می‌شود این شرکت حساب‌های بانکی خود را هم حتی در بانک‌های دهدشت بازگشایی نکرده است که موجب نقدینگی در بازار شود، گفت: ما نمی‌توانیم برای هر شعبه ای که بازگشایی می‌کنیم، حساب جداگانه بانکی افتتاح کنیم و برای متمرکز شدن امور مالی شرکت یک حساب برای همه شعب داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روش این فروشگاههای زنجیره ای کاملا بروش سرمایه داری امریکاییه
۱ با لابی با رسانه ها و مسیولین را با خود همسو میکنند

۲ با سرمایه ای که دارند حتی با ضرر محصولات خود را با قیمت پایین به بازار میدهند تا اصناف را ورشکست کنند و مردم را به سمت خود بکشند

۳ با بسته شدن و ورشکستگی رقبای خود بتدریج قیمتها را بالا میبرند

۴ باعث نابودی مشاغل و ایجاد بیکاری و استخدام افراد با قرارداد کارگری میکنند
۵سود هنگفت هم در جیب چند نفر و بیرون استان میرود و مردم فقیر تر و انها قروتمندتر میشوند
Iran, Islamic Republic of
نباید بزارین این فروشگاه مال شرکت گلرنگ بیاد استان
فاجعست فاجعه
Iran, Islamic Republic of
دامپینگ چیست؟!
یک فروشگاه زنجیره ای را تجسم کنید. بسیار بزرگ. بسیار شیک. وارد محله ای می شود. محله ای با مردمانی از طبقه متوسط. نبش اصلی ترین چهار راه محله، زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع را می خرد. آن را در هفت طبقه می سازد. با پله برقی، آینه ها و لامپ های زیبا.
خوشحالید نه؟  
فروشگاه شروع به کار می کند. تعداد زیادی از اهالی محل را هم استخدام می کند. ولی فقط چند ساعت در هفته. مثلا روزی یکی دو ساعت. چه خاصیتی دارد؟ روشن است که وقتی خانم خانه دو ساعت در فروشگاهی که با آن همه زلم زیمبو و رعایت قواعد مارکتینگ چیده شده کار می کند، خرید روزانه اش را هم از همانجا انجام خواهد داد. بخصوص که قیمت ها هم پائین تر از عباس آقای میوه فروش و حسین آقای پارچه فروش است. حتی پائین تر از قیمت تمام شده! به این می گویند دامپینگ! جالب اینکه خانم عباس آقا هم میوه اش را تازه از همان فروشگاه می خرد. چرا؟ چون عباس آقا سالها هرچه میوه بد داشته که کسی نخریده بوده به منزل آورده. الان خانم عباس آقا خودش دارد کار می کند. با حقوق خودش حسرت سالیان را از دلش در می آورد.
چند ماهی گذشته. کار و بار عباس آقا و حسین آقا خراب است. درآمدشان اجاره مغازه شان را هم در نمی آورد. شاگرد مغازه اخراج می شود و می رود در فروشگاه زنجیره ای استخدام می شود. هفته ای ۱۰ ساعت. ولی حقوق ساعتی اش بالاست. این حقوق ساعتی آنچنان توقع او را بالا برده که جای دیگری نمی تواند کار پیدا کند.
دو سال گذشته. عباس آقا در شرف ورشکستگی است. آخرین مقاومت ها را کنار می گذارد و مغازه را تعطیل می کند. او نیز به فروشگاه زنجیره ای می رود و زیر دست شاگرد سابقش که حالا یکی از انباردارهای فروشگاه است استخدام می شود. همسرش اما اخراج شده است. چون انتظار داشته بعد از دو سال حقوقش یا دست کم ساعت کارش اضافه شود.
چهار سال گذشته است. صاحب مغازه عباس آقا دو سال است اجاره ای نگرفته است. از وقتی عباس آقا مغازه اش را خالی کرده یکی دو مستاجر عوض کرده که هیچکدام بیش از یکی دو ماه دوام نیاورده اند. کاسبی نیست. مغازه ها را به قیمت ارزانی می فروشد به یک بساز و بفروش.
سال پنجم دیگر محله مردمانی از طبقه متوسط ندارد. حسین آقا و شاگردش هر دو کارگر ساختمانی هستند. قیمت های فروشگاه زنجیره ای بالاست. سود هشتصد درصدی روی قیمت تمام شده کالا عادی است. فروشگاه حقوق ساعتی را کم کرده. تعداد بیشتری را با ساعت های کمتر استخدام کرده است.
سال هفتم. فروشگاه محله را به خاک سیاه نشانده. کسی دیگر در آن محله پس اندازی ندارد. فروشگاه کالاهایش را به سایر شعبه ها انتقال می دهد. این شعبه تعطیل است. مردم فقیر منطقه قدرت خرید از چنین فروشگاه باکلاسی را ندارند!
این اتفاقی است که هر روز در آمریکا می افتد. صاحب فروشگاه همان یک درصد است و ساکنین محله همان ۹۹ درصد. فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر می شوند. شهردارهای مناطق و شهرهای کوچک هر روز با التماس از مردم می خواهند که به جای خرید از فروشگاه های عظیم، از بیزینس های محلی (عباس آقا و حسین آقا) خرید کنند. ولی اغلب مردم با همین طرز فکر شما خریدشان را از غول های بزرگ انجام می دهند. شیک. ارزان!  
از خودتان بپرسید چرا اروپا غول های آمریکایی مثل "والمارت" را محدود کرده؟ جالب اینکه به دلیل همین محدودیت متهم به کمونیست بودن و مخالفت با تجارت آزاد هم می شود.
نه دوست عزیز. هرکه ارزان می فروشد برای رضای خدا ارزان نمی فروشد!
اگر چین سیب و پرتقالش را با ضرر وارد کشورتان می کند و ارزانتر از باغدار شما می فروشد برای این است که می خواهد باغدار باغش را نابود کند و ویلا بسازد. اگر چین پیراهن مردانه را در تهران می فروشد ۵۰۰۰ تومن و شما برای دوختن همان پیراهن باید ۱۰ هزار تو.من مزد بدهی، فقط به دلیل ارزانی نیروی کار چینی نیست! بلکه دارد دامپینگ می کند! قضیه خیلی ساده است.
هم کلام
Iran, Islamic Republic of
بسیار این شرکت عالیه
شیما
Iran, Islamic Republic of
واقعا مسخره ست!!
یکی هم که ارزون میده می رن زیرآبشو می زنن!!
علی
Iran, Islamic Republic of
ی نفر میخواد ارزان به دست مردم برسونه لشکال کار کجاست
فیروز
Iran, Islamic Republic of
آخه این چه فرهنگیه، والا به خدا دو تا از برادران بنده مغازه دارن ،اما از این فروشگاه ارزان فروش حمایت میکنم
شماها هم برید و واسطه ها رو حذف کنید ، چه اشکال داره؟ این یعنی مکیدن خون مردم
راهی پیداکنید جهت رفاه یک مسلمان نه...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
لطفا یک شعبه هم در یاسوج بزنید .
لیلی
از بس رو اجناس میکشن ... آقا دستتون طلا..خدا بهتون خیر بده.مگه شما به داد مردم برسید..باید همچین فروشگاههای باشن تا بقیه مغازه دارا کوتاه بین و کالا رو با قیمت مناسب به مردم بدن.حالا اومدن اعتراض هم میکنن..نونتون آجر شده پول کمتر میاد تو جیبتون..
کمتر حق مردم رو بخورید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1