کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجمع صاحبان فروشگاه‌ها مقابل فرمانداری کهگیلویه

30 شهريور 1395 ساعت 16:35


فروشگاه زنجیره‌ای «افق کوروش» چند روزی در دهدشت افتتاح شده است و اقدام به فروش موادغذایی و بهداشتی با تخفیفی زیر قیمت بازار می‌کند. طبق ادعای مسئولین این فروشگاه، با حذف واسطه‌ها و دلالان بازار، کالا را از تولید، با قیمتی بسیار کمتر از سایر فروشگاه‌ها، اجناس و کالاهای خود را به فروش می‌رساند.tajamo
برخی از صاحبان فروشگاه‌های مواد غذایی اعم از خرده‌فروش و عمده‌فروش، روز دوشنبه ۲۹ شهریور با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان کهگیلویه، نسبت به درصد تخفیف بالای این فروشگاه اعتراض کردند.
حمید رضا بهمنی، نائب رئیس اتحادیه لبنیات شهرستان کهگیلویه گفت: این فروشگاه با فروش کالا زیرقیمت تمام‌شده بازار، نصف‌قیمت مصرف‌کننده، موجب می‌شود که تمامی رقبا ضعیف شوند و از بین بروند و مجبور می‌شوند که فروشگاه خود را تعطیل کنند.
وی در ادامه افزود: آقای پوزش فرماندار کهگیلویه در جلسه‌ که با معترضین داشت، برخورد مناسبی نداشت و می‌توانست بهتر عمل کند.
بهمنی با ذکر این نکته که پوزش به او گفته که شما اخلال در نظم کرده‌اید، گفت: ما یک تجمع صنفی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار کردیم و هیچ‌گونه اخلال در نظمی وجود نداشته است.
لازم به ذکر است که علی پوزش در جمع معترضین گفت: تجمع شما غیر قانونی است و شما می‌بایست چند نفر را به عنوان نماینده انتخاب می‌کردید تا به فرمانداری مراجعه کنند و مذاکره کنیم.
اخوان رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کهگیلویه با ذکر این نکته که اگر بخواهم از جایگاه حقیقی به این موضوع نگاه بیاندازم، بنده هم با وجود چنین فروشگاه‌هایی در دهدشت با این جمعیت و تعداد فروشگاه‌های مواد غذایی اندک، مخالف هستم، بیان داشت: ولی از لحاظ قانونی، کاملا طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اصناف و بازار کشور است.
اخوان گفت: چنین قوانینی عموما مطابق با بازار و اقتصاد شهرهای بزرگ تدوین شده است و برای شهرهایی کوچک مثل دهدشت مناسب نیست و این موضوع را همیشه در جلساتی که با مسئولان مربوطه در تهران و جاهای دیگر هست، تاکید می‌کنم.
اقای پورضرغام رئیس دفتر این شرکت در منطقه فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ، گفت:  ۳۵۸ شعبه در سطح کشور داریم و هدف ما رساندن کالا با قیمت‌های مناسب به دست مردم هست و در این میان واسطه‌ها را حذف کردیم و مستقیما از شرکت تولیدکننده، کالا را به دست مردم می‌رسانیم و تولیدکننده ۴۰ درصد این محصولات از جمله شوینده های بهداشتی، کارخانه‌های گروه خودمان هستند.
وی در ادامه گفت: ما چون مستقیما از کارخانه کالا دریافت می‌کنیم و بالطبع می‌توانیم تخفیفاتی را هنگام خرید دریافت کنیم، که این تخفیفات را به مصرف کننده ارائه می‌دهیم.
پورضرغام اذعان کرد: ما مجوز فعالیت خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردیم و در سراسر کشور انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که برای بالا بردن قدرت خرید خودمان، تنوع کالایی بالایی نداریم، ادامه داد: ما با کارخانه‌هایی که کالاهایشان در بازار برند هست، قرارداد می بندیم و به‌صورت عمده خرید می‌کنیم و به این صورت کالای مناسب با کیفیت عالی و تاریخ روز به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
رئیس دفتر این شرکت گفت: فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در هر شهری که بازگشایی می‌شود، تعدادی از جوانان بومی همان منطق را به کار می‌گیرد و موجب اشتغال‌زایی می‌شود.
وی در پایان در مورد این انتقاد که گفته می‌شود این شرکت حساب‌های بانکی خود را هم حتی در بانک‌های دهدشت بازگشایی نکرده است که موجب نقدینگی در بازار شود، گفت: ما نمی‌توانیم برای هر شعبه ای که بازگشایی می‌کنیم، حساب جداگانه بانکی افتتاح کنیم و برای متمرکز شدن امور مالی شرکت یک حساب برای همه شعب داریم.


کد مطلب: 199336

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/199336/تجمع-صاحبان-فروشگاه-ها-مقابل-فرمانداری-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1