تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۱۹۴۹۴۱

دانشگاه علمی و کاربردی محور توسعه است

۱۵
۰
کبنا ؛در خصوص آخرین وضعیت از مرکز علمی و کاربردی میراث فرهنگی استان خبر نگار سایت خبری کبنا نیوز از یاسوج مصاحبه ای را با دکتر مهدی حسن زاده رئیس این مرکز اختصاص دادیم.
-جناب آقای دکتر حسن زاده لطفاًدر خصوص مرکز آموزش علمی و کاربردی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری یاسوج ،تاریخچه و اهداف آن توضیحی مختصر بفرمائید؟
با توجه به اینکه اولویت اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه صنعت گردشگری می باشد ، بعد از اعلام نیاز توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دانشگاه جامع علمی و کاربردی شرایط لازم را ایجاد و در سال ۱۳۹۴ موفق به راه اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی در ۳ حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مرکز استان شدیم.
hasan zade
 
با توجه به پتا نسیل های استان در حوزه های ذکر شده هدف اصلی این مرکز پرورش نیروهای انسانی ماهر، متخصص و کارآفرین در مقاطع کاردانی و کارشناسی می باشد.
از دیگر اهداف این مرکز مرکز علمی آموزش دانشجویان و آشنایی آنها با محیط کار است که در همین راستا دانشجویان علاوه بر واحدهای عملی که در خود دانشگاه می گذرانند ۱۲ واحد کاربینی، کارورزی و کارآموزی را با حضور در محیط کار می گذرانند.
-لطفاً ضمن معرفی رشته های موجوددر این مرکز بفرمائید که رشته های جدیدی را اضافه خواهید نمود؟
این مرکز جهت افزایش جهت افزایش دانشجو راهبردهای علمی  با تاکید بر دانش ،مهارت و اشتغالزایی در نظر گرفته است.
رشته های کاردانی موجود در ۳ رشته شامل کاردانی گردشگری-کاردانی صنایع دستی(فرش دستباف)-کاردانی امور فرهنگی(موزه داری) و ۲ رشته شامل کارشناسی مدیریت گردشگری-کارشناسی صنایع دستی(بافت و رفوگری فرش) می باشد.جهت افزایش رشته های جدید با نهایت تلاش و افزایش امکانات ،حمایت و رئیس محترم موسسسه آموزش عالی علمی و کاربردی موفق به اخذ مجوز در کاردانی معماری(معماری داخلی) و کاردانی گرافیک شدیم.
-با توجه به افزایش دانش آموختگان و ضرورت ایجاد اشتغال،آیا فارغ التحصیلان این مرکز مشکل اشتغالزایی خواهند داشت؟
نظر به اینکه سیاست کلی دانشگاه جامع علمی و کاربردی برقراری ارتباط بین صنعت، دانشگاه و محیط کار را برای دانشجویان می باشد و نظر به مهارتی و کاربردی بودن رشته های این مرکز از بین سایر مراکز و با توجه به نیاز بازار کار برای کاهش بیکاری اکثر فارغ التحصیلان این مرکز  به راحتی می توانند جذب بازار کار گردند و یکی از مهمترین راهبردهای این مرکز برای دانشجویان این است  که دانشجویان جهت پروژه های کاربینی و کارورزی به هتل ها،آژانس های مسافرتی و کارگاههای صنایع دستی و سازمان ها و نهادهای مرتبط با رشته های مرکز معرفی  گردند و این امر مطمئناً منجر به اشتغالزایی دانشجویان خواهد شد.
-چه برنامه هایی برای آموزش دور های کوتاه مدت در مرکز دارید؟
با توجه به اینکه ازعوامل موثر در تحقق توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تربیت نیروی متخصص و کارآمد همگام با تحولات بین المللی می باشد،  در این  راستا دوره های آموزش تخصصی کوتاه مدت متناسب با تحولات فزاینده حوزه خدمات گردشگری و مسافرتی در جهت افزایش سطح دانش، کار آیی و اثر بخشی کارکنان  در نظر گرقته شده است که تاکنون جهت آزانس های مسافرتی ،هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ،مجتمع های بین راهی ، رانندگان تاکسی و شاغلین و مربیان صنایع دستی  دوره های تخصصی کوتاه مدت آموزش داده شده است و این مرکز در تلاش هست که گروههای هدف را شناسایی و آموزش های لازم را در قالب دوره های تخصصی کوتاه مدت به آنان ارائه نماید.
-چه برنامه هایی جهت جذب دانشجو و آشنا شدن با این مرکز را دارید؟
مهم ترین برنامه ای که این مرکز در نظر گرفته است استفاده از اساتید مجرب و توانمند و تجهیزات مرکز که نقش به سزایی در معرفی مرکز را دارد و این مرکز تلاش می کند که که کیفیت را فدای کمیت ننماید و سعی بر این دارد تا نیروهایی مولد،خلاق و کارآفرین وارد بازار کار نماید و  از عمده اهداف آن حفظ دانشجویان موجود مرکز جهت مقاطع بالاتر و افزایش رشته های جدید با توجه به پتانسیل استان می باشد.و مرکز  علمی و کاربردی در تلاش است که با توجه به پتانسیل هایی که هر منطقه و استان وجود دارد با توجه به شرایط آن مکان نیروهایی را آموزش داده و وارد بازار کار کند.
سخن آخر
در همین جا از زحمات و حمایت های جناب آقای دکتر امیرانتخابی رئییس محترم موسسه آموزش عالی و سایر همکاران محترم و جناب آقای دکتر ظریفی رئیس محترم دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد و جناب آقای مهندس باقری مدیر کل محترم سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که این مرکز را در راستای دستیابی به تحقق و یشبرد اهداف یاری می نمایند تقدیر و تشکر به عمل می آورم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سلطان
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر
اخی
Iran, Islamic Republic of
رییس دانشگاه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
/
Iran, Islamic Republic of
غره خوا رحم کنه
ت.ک
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر حسن زاده که ثابت کردند لیاقت مدارج بالاتر را دارند.واقعا استان برای ایشان کوچک هست.ند
مردی از بویر
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر حسن زاده ومهندس باقری عزیز که همیشه جلودار هستند وباعث افتخار این استان می باشند
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
جون ختون جمع کنید دانشجویان/همشون رو بیار یک دانشجو از دانشگاه دولتی بیار اگه همشون نصفش سواد داشتن به فکر نان باش که خر بزه اب است به فکر چاره باشید مردم بیکارند شما هی میگن رشته اوردیم که چه بشه اخرش
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
دلتون خوشه رشته اوردین
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فعلا دانشگاههای دولتی با کمبود دانشجو مواجه شده شما اومدی علمی کاربردی که دیگه هیشکی نمیره ونمیخونه ازش حرف میزنید
دنای سرافراز
Iran, Islamic Republic of
درود به مدیران توانا و شایسته
Iran, Islamic Republic of
ایشون دکترنیستند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
باتوجه به اینکه استان ما از حیث منابع طبیعی غنی میباشد و نیاز به ایجاد بستر برای جذب گردشگر داریم لذا مدیران لازم است به جای راه اندازی دانشگاه و منبع درآمد و صدور مدرک تحصیلی و روانه کردن بیکاران تحصیلکرده به جامعه،به فکر استفاده از این موهبتهای الهی باشند.
Iran, Islamic Republic of
علمی کاربردی آموزش مملکت /
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
... اگر بخوای هر چی دوس داری چاپ کنی نمیشه. در مورد مطلب بالا دیروز نظر دادم ولی منعکس نکردی. صبر ما هم اندازه داره قبلا بهت گفتم
اشنا
Iran, Islamic Republic of
دکتر تی خدا بی، رفته یه اموزشکده بی کنکوری داخل اصفهان هنی هم سه سال د داره، په اگه راس ایگیت معدل لیسانس و فوق لیسانسشه بزنیت، هر بچه قرتی سیم سیاسی وابیه
همراه
Iran, Islamic Republic of
از دیگر دلایل ناکامی زارعی در حوزه خود و بخصوص حوزه بویراحمد جایگاه دادن به افراد بی سواد ، منفعت طلب و صد البته بدون راندمان می باشد . ایشان پسر مراد حسن زاده می باشند که همه آن را مرد هزار چهره می دانند . مردی که تا دهراب پور برد داشت رفیق و همراه و هم پیاله ایشان بودند و به محض شکست دهراب پور رفیق گرمابه و گلستان زارعی شدند . واقعا این استان به کجا میره ؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1