تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۱۸۴۶۹۴

کارخانه طوفان‌زده قند یاسوج نیازمند همکاری مسئولان / زخم‌ زبان‌ها و کینه‌توزی عده‌ای در کارخانه قند

۰
کبنا ؛ 

کارآفرین کهگیلویه و بویراحمدی با اشاره به ریسکی که در موضوع خرید این کارخانه برای رونق تولید و اشتغال انجام داده است، گفت: کشتی بحران‌زده کارخانه قند یاسوج نیاز به همکاری مسؤولان دارد.
  لهراسب باقری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به روندی که کارخانه قند یاسوج از گذشته تا به حال طی کرده بود و سرگذشت آن در همه سال‌های اخیر اظهار کرد: خانواده باقری برای کمک به صنعت استان تاکنون از هر اقدامی فورگذار نکرده‌اند.baghri

این کارآفرین در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارخانه قند به عنوان قدیمی‌ترین صنعت در استان و مادر صنایع برای ما بسیار مهم بود که وارد چرخه تولید شود و کارگران آن بیکار نشوند و بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی به افزایش تولید در کشور و استان خود کمک کنیم.

مالک جدید کارخانه قند یاسوج گفت: این کارخانه به قیمت ۹۲ میلیارد تومان از بانک تجارت خریداری شده است.

وی گفت: علاوه بر پرداخت این مبلغ به بانک تجارت بدهی‌هایی نیز این واحد دارد از جمله این که در استان رقم بیش از ۷ میلیارد تومان و سرجمع رقم بدهی ۵۲ میلیارد تومانی برای کارخانه ایجاد شده که ما به عنوان خریدار متعهد به پرداخت بدهی‌های آن شده‌ایم.

این کارآفرین کهگیلویه و بویراحمدی اظهار کرد: انتظار از مسؤولان اجرایی در استان داریم که به کمک ما آمده و همت کنند تا بتوانیم با پشت سر گذاشتن مشکلات که از گذشته بر جای مانده دوباره چرخ تولید و اشتغال را در این واحد تولیدی به حرکت درآوریم.

وی بیان کرد: اما دیده می‌شود که برخی از دستگاه‌های اجرایی بر روی بدهی‌هایی که گاه مربوط به دهه ۶۰ بوده تمرکز کرده‌اند و اکنون به فکر دریافت آن‌ها هستند که همین موجب اخلال در روند راه‌اندازی این واحد مهم صنعتی در استان خواهد شد.

باقری افزود: این کارخانه را دو سال است که به مزایده گذاشتند و کسی وارد آن نشد اما ما همه عواقب را به جان خریدیم و برای احیای صنعت استان برای خرید آن دست به کار شدیم.

وی با انتقاد از برخی کینه‌ورزی‌ها که عده‌ای به دلایل اختلافات خانوادگی در خصوص خرید این واحد تولیدی از خود روا داشتند، اظهار کرد: باید به این عده گفت که ما برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان همه زخم زبان‌ها را به تن خریده‌ایم و در این راه از هیچ سختی و زخم زبانی واهمه نداریم.

باقری افزود: برخی ادعا کردند که این واحد تولیدی با واگذاری به ما به عنوان بخش خصوصی به تاراج رفت که باید پرسید بر اساس چه اصول و مستنداتی این اظهارات را مطرح می‌کنید و اگر مستنداتی هست به دادگستری و دستگاه‌های امنیتی ارائه کنید.

وی گفت: نباید برای سرمایه‌گذار توسط کسی در استان حاشیه ایجاد شود زیرا مقام معظم رهبری و مسؤولان ارشد دولتی برای کمک به تولید و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در شرایط کنونی دستور اکید دارند.

این سرمایه‌گذار بومی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با وضعیت فعلی کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نیست، افزود: اکنون که ما وارد این قضیه شده‌ایم برخی یادشان آمده که از این واحد طلبکاری دارند و مطالبات خود را وصول کنند چیزی که در همه این سال‌ها یادشان نبود.

باقری گفت: در حال حاضر ۳۶ نیرو علی‌رغم تعطیلی در این شرکت مشغول به کار هستند که با راه‌اندازی خطوط مختلف تولید ۵۶۴ نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت.

وی افزود: مجموعه تأمین اجتماعی طلب ۶۰۰ میلیون تومانی از این واحد دارند که باید برابر قانون این بدهی را از شرکت گسترش و نوسازی بگیرند که آن مجموعه را برای گرفتن مطالبات خود رها کرده و به کارخانه‌ قندی چسبیده‌اند که در حال حاضر وضعیت نامعلومی دارد و از چرخه تولید خارج شده است.

وی بیان کرد: کارخانه در تاریخ اول شهریور امسال بعد از حسابرسی‌ها تحویل ما داده می‌شود که متأسفانه نوسازی‌ آن از گذشته صورت نگرفته و باید برای بهسازی و نوسازی آن تلاش شبانه‌روزی کنیم.

باقری گفت: کارخانه در یک پروسه چهار تا ۶ ماهه طول می‌کشد تا وارد مدار شود زیر ۶۴ قسمت آن باید بازسازی مطلق شود.

وی افزود: تقاضا این است که با توجه به مشکلاتی که وجود دارد و برای فعال شدن یک مهلت حداکثر یک ساله به ما برای پرداخت بدهی‌ها داده شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1