تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۱۷۵۱۴۵

برنامه‌های هفته سلامت استان تشریح شد

۵
۰
کبنا ؛رئیس ستاد نکوداشت هفته سلامت برنامه‌های هفته سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.
رضا چمن در جمع خبرنگاران گفت: اول تا هفتم اردیبهشت به‌نام هفته سلامت نام‌گذاری شده که به دلیل عوارض حاد و مزمن بیماری دیابت، شعار امسال هفته سلامت غلبه بر بیماری دیابت است.
رئیس ستاد نکوداشت هفته سلامت کهگیلویه و بویراحمد به تشریح برنامه‌های هفته سلامت در استان پرداخت و عنوان کرد: برپایی چادر سلامت در ۲۰ نقطه شهری استان و سنجش پارامترهایی از قبیل قد، وزن، قند خون، فشار خون و مشاوره تغذیه‌ای، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری یک همایش استانی و هفت همایش شهرستانی تجلیل از حامیان و دوست‌داران سلامت، برگزاری جشن‌های استانی، پخش تیزر و فیلم کوتاه با مضمون تبیین فرهنگ سلامت و برگزاری مراسم نمادین زنگ سلامت در مدارس شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های هفته سلامت است.
وی از افتتاح دو پایگاه سلامت شهری در هفته سلامت خبر داد و بیان کرد: دو پایگاه سلامت شهری در شهر گچساران و دو پایگاه دیگر در شهر یاسوج در این هفته افتتاح می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط مسئولان و مدیران حوزه بهداشت و درمان استان و شهرستان‌ها در تاریخ سوم اردیبهشت، طراحی و چاپ نشریات آموزشی و توزیع در بین مردم از طریق چادرهای سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص بیماری‌ها و عوامل زمینه‌ساز آن با تولید برنامه‌های تلویزیونی و مصاحبه‌های مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت استان است.
چمن از برگزاری همایش پیاده‌روی هفته سلامت در روز جمعه سوم اردیبهشت خبر داد و عنوان کرد: با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی همایش پیاده‌روی به صورت همزمان در کلیه شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها برگزار می‌شود.
رئیس ستاد نکوداشت هفته سلامت اضافه کرد: با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد همایش استانی حامیان و دوست‌داران سلامت برگزار و از ۳۷ نفر از تلاشگران عرصه سلامت تجلیل می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به عوارض بیماری دیابت گفت: کاهش بینایی(کوری)، افزایش فشار خون، اختلالات عصبی، درگیری کلیوی که منجر به دیالیز و گاهی لزوم پیوند کلیه می‌شود، بیماری‌های قلبی و عروقی و اختلال در چربی‌های خون که منجر به سکته و انسداد عروق به خصوص در پاها می‌شود از جمله عوارض مزمن بیماری دیابت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

موسوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
خداقوت دکتر چمن عزیز که شخصیت علمی و اجرایی فوق العاده شما مایه افتخار استان ما و دانشگاهیان ماست.
شفیعی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر بزرگمرد عرصه دانشگاه و سلامت.
دکتر چمن چشم امید دیابتی ها به شماست. خوشبختانه در مورد متخصص و دارو و هزینه درمان خیلی خوب حمایت کرده اید خدا خیرتان دهد.
د. کشاورز
Iran, Islamic Republic of
فقط علوم پزشکی، بنازم پویایی و تلاش جانانه شما را که نشون دادید در شرایط سخت هم مرد عمل هستید.
محمودی
United Kingdom
نمی دونم چه کسی اول بار گفت اما حرف حقی گفت اونکه گفت علوم پزشکی گل سرسبد کل استان است. درود بر علوم پزشکی استان
پرستار
Iran, Islamic Republic of
محمودی ای ول ، ممنون قدردان زحماتمان بودیدحتی در حد نوشتن چندخط
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1