کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه‌های هفته سلامت استان تشریح شد

29 فروردين 1395 ساعت 15:18


رئیس ستاد نکوداشت هفته سلامت برنامه‌های هفته سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.
رضا چمن در جمع خبرنگاران گفت: اول تا هفتم اردیبهشت به‌نام هفته سلامت نام‌گذاری شده که به دلیل عوارض حاد و مزمن بیماری دیابت، شعار امسال هفته سلامت غلبه بر بیماری دیابت است.
رئیس ستاد نکوداشت هفته سلامت کهگیلویه و بویراحمد به تشریح برنامه‌های هفته سلامت در استان پرداخت و عنوان کرد: برپایی چادر سلامت در ۲۰ نقطه شهری استان و سنجش پارامترهایی از قبیل قد، وزن، قند خون، فشار خون و مشاوره تغذیه‌ای، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری یک همایش استانی و هفت همایش شهرستانی تجلیل از حامیان و دوست‌داران سلامت، برگزاری جشن‌های استانی، پخش تیزر و فیلم کوتاه با مضمون تبیین فرهنگ سلامت و برگزاری مراسم نمادین زنگ سلامت در مدارس شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های هفته سلامت است.
وی از افتتاح دو پایگاه سلامت شهری در هفته سلامت خبر داد و بیان کرد: دو پایگاه سلامت شهری در شهر گچساران و دو پایگاه دیگر در شهر یاسوج در این هفته افتتاح می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط مسئولان و مدیران حوزه بهداشت و درمان استان و شهرستان‌ها در تاریخ سوم اردیبهشت، طراحی و چاپ نشریات آموزشی و توزیع در بین مردم از طریق چادرهای سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص بیماری‌ها و عوامل زمینه‌ساز آن با تولید برنامه‌های تلویزیونی و مصاحبه‌های مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت استان است.
چمن از برگزاری همایش پیاده‌روی هفته سلامت در روز جمعه سوم اردیبهشت خبر داد و عنوان کرد: با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی همایش پیاده‌روی به صورت همزمان در کلیه شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها برگزار می‌شود.
رئیس ستاد نکوداشت هفته سلامت اضافه کرد: با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد همایش استانی حامیان و دوست‌داران سلامت برگزار و از ۳۷ نفر از تلاشگران عرصه سلامت تجلیل می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به عوارض بیماری دیابت گفت: کاهش بینایی(کوری)، افزایش فشار خون، اختلالات عصبی، درگیری کلیوی که منجر به دیالیز و گاهی لزوم پیوند کلیه می‌شود، بیماری‌های قلبی و عروقی و اختلال در چربی‌های خون که منجر به سکته و انسداد عروق به خصوص در پاها می‌شود از جمله عوارض مزمن بیماری دیابت است.


کد مطلب: 175145

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/175145/برنامه-های-هفته-سلامت-استان-تشریح

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1