تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۷۵۰۸۹

رشد سرطان در کهگیلویه‌وبویراحمد

۸
۰
کبنا ؛ 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناسایی هزار و ۲۹۶ بیمار خاص در این استان گفت: احداث شعبه استانی بنیاد امور بیماری‌های خاص به‌منظور حمایت از این بیماران ضروری است.


رضا چمن پیش از ظهر امروز در نشست مبارزه با بیماری‌های خاص در یاسوج با اشاره به وجود هزار و ۲۹۶ بیمار خاص در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: از این تعداد ۴۴۷ نفر به بیماری ام‌اس دچار هستند.
وی تصریح کرد: ۱۸۸ بیمار کلیوی، ۴۱۲ مورد تالاسمی شدید ماژور، ۴۴ بیمار هموفیلی و ۲۰۶ بیمار پیوندی در این استان وجود دارد.
چمن با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی اقدامات گسترده‌ای انجام داده است، افزود: توسعه بخش‌های دیالیز و کولیز، تامین داروهای اساسی موردنیاز  بیماران خاص، تامین بخشی از هزینه‌های درمان، برگزاری جلسات برای جذب مشارکت خیرین و کلنگ‌زنی مرکز پزشکی هسته‌ای از مهم‌ترین این اقدامات است.
وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی شعبه استانی بنیاد بیماری‌های خاص در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است، بیان کرد: این بنیاد مستقل از وزارت بهداشت است و راه‌اندازی آن همکاری و پیگیری خاص استانداری را می‌طلبد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انجمن‌های حمایت از بیماران خاص در این استان فعال نیستند، ابراز کرد: اگر بتوانیم این انجمن‌ها را فعال کنیم کمک زیادی به تأمین هزینه‌های بیماران خاص می‌شود.
 
چمن به روند رو به رشد بیماری سرطان در این استان اشاره داشت و عنوان کرد: تعداد بیمارهای سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد پایین‌تر از متوسط کشوری است اما روند رو به رشدی دارد.
وی مهم‌ترین علت پایین بودن میزان سرطان در کهگیلویه و بویراحمد را جوان‌تر بودن جمعیت این استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور دانست و تصریح کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۱۰۰ تا ۱۲۰ بیمار سرطانی وجود دارد اما در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۰ تا ۶۰ بیمار سرطانی وجود دارد.

جشن نفس در کهگیلویه‌و‌بویراحمد برگزار می‌شود
قائم مقام امور مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین جشن نفس در این استان با حضور گیرندگان اعضای پیوندی و خانواده‌های اهدا کنندگان عضو خبر داد.
سالار جوکار پیش از امروز در نشست مبارزه با بیماری‌های خاص در یاسوج اظهار داشت: به‌منظور حمایت از بیماران خاص مرکز پزشکی هسته‌ای در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج توسط حوزه خیرین بانک پارسیان کشور و مرکز غربالگری، تشخیص و درمان بیماران سرطانی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج احداث می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی این مراکز اهمیت ویژه‌ای در تشخیص و درمان بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های خاص دارد.
جوکار با اشاره به اینکه دوازدهمین جشن نفس سال گذشته در تهران برگزار شد، تصریح کرد: این جشن امسال برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جشن با حضور گیرندگان اعضای پیوندی و خانواده‌های اهدا کنندگان عضو برگزار می‌شود، زمان برگزاری این جشن را ماه مبارک رمضان یا بعد از این ماه عنوان کرد.
راه‌اندازی کلینیک ام‌اس در یاسوج
قائم مقام امور مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح کلینک ام‌اس در هفته بیماری‌های خاص خبر داد و بیان کرد: این کلینیک با مشارکت یک موسسه خیریه و حوزه درمان بیماری‌های خاص استان راه‌اندازی می‌شود.
جوکار با بیان اینکه در سال گذشته ۴۲۰ مورد بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود داشت که ۷۰ درصد این بیماران فوت کردند، گفت: با توجه به روند رو به رشد ابتلا به سرطان در این استان و با توجه به نیاز این بیماران به مراقبت در منزل علاوه بر بستری و درمان، مؤسسه سرطان انتخاب در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت برای تأمین نیرو و امکانات لازم برای مراقبت در منزل قول همکاری داده است.
وی به هیأت ورزشی بیماران خاص اشاره داشت و عنوان کرد: این هیأت در استان راه‌اندازی شده است اما هیچ فعالیتی ندارد.
قائم مقام امور مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در فرهنگسازی، بیان کرد: این نهاد برای فرهنگسازی در زمینه حمایت از بیماران خاص در هفته سلامت اهتمام ویژه داشته باشد.
جوکار از تشکیل مجمع خیرین انتقال خون در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این مجمع کمک زیادی به حوزه بیماران خاص می‌شود.
تشکیل بانک اطلاعاتی بیماران خاص در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی بیماران خاص در استان شد و گفت: با تشکیل بانک اطلاعاتی نوع خدمات ارائه شده دستگاه‌ها مشخص می‌شود.
فتاح محمدی در نشست کارگروه بیماران خاص با تأکید بر حمایت از این بیماران، اظهار کرد: بیماران خاص افراد آسیب‌پذیری هستند و شرایط مالی، روحی و جسمی مناسبی ندارند به همین باید مورد حمایت جدی مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان قرار گیرند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه بیشتر به بیماران خاص در استان شد و افزود: برای حمایت از بیماران خاص تسهیلات با سود کم در اختیار این افراد قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فرهنگ اهداء عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی تقویت شده است، گفت: خانواده افراد مرگ مغزی با اهداء عضو بیمار خود به بیماران نیازمند زندگی دوباره می‌دهند و استان کهگیلویه و بویراحمد در این مورد جزو استان‌های پیش‌رو در کشور است.
این مسئول بر فعال‌تر شدن هئیت ورزشی بیماران خاص تأکید کرد و یادآور شد: فعال شدن این هئیت و برگزاری مسابقات مختلف موجب افزایش نشاط روحی و روانی بیماران می‌شود.
محمدی خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی جامع بیماران خاص در استان شد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این بانک نوع خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر مشخص می‌شود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی مرکز تخصصی و فوق تخصصی در استان کهگیلویه و بویراحمد را از ضروریات حوزه بهداشت و درمان دانست و عنوان کرد: راه‌اندازی این مرکز می‌تواند بخش مهمی از مشکلات بیماران خاص استان را حل کند.
وی گفت: قول جدی می‌دهم پیگیر وضعیت ساخت این مرکز در استان باشم و با رایزنی با شهرداری یاسوج و راه و شهرسازی مشکل احداث زمین مرکز تخصصی بیماران خاص ظرف چند ماه آینده حل شود.
این مسئول با بیان اینکه اعتبارات کافی برای ساخت این مرکز وجود دارد، افزود: در صورت حل نشدن مشکل زمین این مرکز از ظرفیت خیرین استفاده می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس درمان
Iran, Islamic Republic of
احسن خیلی گزارش علمی و هشدار خوبی بود .
حق بین
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شخصیت خستگی ناپذیر استاد دکتر چمن که نتیجه فعالیتهایش در بخش های مختلف شایسته تقدیر همگان است.
خداقوت دلاور
محمدی
Iran, Islamic Republic of
کاش همگام با خدمات سلامت و افزایش چشمگیر در روند خدمات بهداشتی و درمانی سایر ارگانها در بخشهای توسعه ای ورفاهی مردم استان نیز گامی بدارند
سینا
Iran, Islamic Republic of
دستگاههایی مثل کشاورزی و اسنانداری و ‌...پباید جواب دهند استفاده از سموم و .آلودگی هوا و آب بااعث افزایش سرطان میشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بجای این آمار و ارقام چرا عمل نمی کنید ؟ مرکز استان فاقد بیمارستان کودکان و همینطور متخصص آزاد می باشد واقعاً یه فاجعه است .
Iran, Islamic Republic of
چه جالب متخصص آزاد یعنی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد ،یا رشته ی جدیدی ست ماخبر نداریم خخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
باسینا مو افقم بیاد آلودگی ها کم شوند تا سرطان هم کاهش یابد
Iran, Islamic Republic of
په چه خبر هسی؟؟!!! بیمارستان کودکان ؟؟ سی شهری که کلا صدهزار نفر جمعیت داره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1