تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۱۳۴۸۴۶

همایش پدافند غیرعامل انرژی و آب استان+ تصاویر

۰
کبنا ؛صبح امروز همایش بزرگ پدافند غیرعامل با محوریت آب و انرژی در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد.

این همایش در قالب کارگاه آموزشی تخصصی به همت ۶ شرکت خدمات‌رسان از جمله آبفای شهری و روستایی، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شرکت پخش فراورده‌های نفتی و  شرکت نفت و گاز گچساران و فتر پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این همایش که با هدف نهادینه کردن مبحث پدافند غیرعامل، آگاهی‌بخشی دستگاه‌های حاضر در جلسه نسبت به پدافند غیرعامل و ارائه مقالاتی در این زمینه برگزار شد، حدود ۳۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های خدمت‌رسان حضور داشتند.

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل انرژی و آب استان

سید علی لدنی‌نژاد در این همایش با بیان اینکه اهمیت آب و انرژی در زندگی واضح و مشخص و حوزه‌های آب و انرژِی حیاتی هستند، اظهار کرد: کارگروه آب و انرژی در سال‌های اخیر فعالیت‌های موثری انجام داده که این فعالیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات ویژه هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری با اشاره به برگزاری جلسات به صورت ماهانه، اضافه کرد: هدف‌گذاری این کارگروه انجام گرفته و جلسات به صورت مرتب برگزار می‌شوند.

وی با رضایت از هماهنگی اعضای کارگروه، گفت: برنامه‌های این کارگروه در استان به خوبی پیش رفته و طرح جامع پدافند غیرعامل آب و انرژی در استان تدوین شده است.

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل انرژی و آب با تاکید بر اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: باید با حساسیت بیشتری نسبت به برنامه‌های پیش روی توجه کرده و به آنها عمل شود.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای مقابله با بحران‌ در کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایدئولوژی و استراتژی اسلام مبتنی بر صلح، آرامش و وحدت است، خاطرنشان کرد: جهت مقابله با تهدیدها و آسیب‌ها باید توانمندسازی و مصونیت‌سازی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: آسیب‌ها و تهدیدها به دو نوع ساخت دست بشر و طبیعی تقسیم می‌شوند که تهدیدهای ساخت دست بشر انسان محور بوده و انسان در آن دخالت دارد.

محمدی هدف از برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی را مصونیت‌سازی در برابر تهدیدها و آسیب‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مکمل هم بوده، در یک راستا حرکت و عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر آماده و مجهز بودن در مقابله با تهدیدها و آسیب‌های احتمالی، یادآور شد: باید در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمام تلاش‌ها را به کار گرفته و آسیب‌پذیری را کاهش داد.

تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل در گرو همکاری همه دستگاه‌‌ها است
در ادامه این همایش نیز مدیرعامل امل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انرژی شامل آب، برق، نفت و گاز است، عنوان کرد: آب و انرژی امروزه در دنیا مبحث اول بوده و در دنیا جنگ‌ها را به سمت خود کشانده است.

وی به جنگ آب در آینده اشاره کرد و افزود: عدم استفاده بهینه از آب‌ها و تغییرات جوی باعث شده تا روز به روز شاهد کمبود و کاهش آب باشیم.

صیدالی با عنوان اینکه به کار بردن واژه «پدافند» ذهن را به سمت جنگ می‌کشاند، اذعان کرد: هر چند آوردن واژه «غیرعامل» در ابتدای آن معنایش را تغییر می‌دهد اما شاید این نام مناسب با آن نباشد.

وی بر آموزش دادن افراد توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌ها باید آمادگی کامل جهت مقابله با بروز مشکل یا آسیب را داشته باشند.

این مسئول پدافند را متضاد آفند عنوان کرد و یادآور شد: باید برنامه‌ای تنظیم شده و جامع جهت مقابله با آسیب‌ها داشته باشیم تا بتوانیم در موقع بروز مشکل جلوی آن را بگیریم.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شعار این هفته «پدافند غیرعامل مصونی‌ سازی با همدلی و هم‌زبانی دولت و مردم» است، تصریح کرد: باید این شعار را در همه کارها و پروژه‌هایی که تعریف می‌کنیم به کار گرفته تا بیشترین مصونیت‌سازی صورت گیرد.

وی با عنوان اینکه بسیاری از بیماری‌ها به خصوص امراض معده‌ای امروز ناشی از آلودگی آب‌ها است، بیان کرد: باید برای جان انسان‌ها ارزش قائل بوده و در آموزش‌ها و کارگاه‌های تخصصی که برگزار می‌کنیم به این نکته توجه ویژه داشته باشیم.

IMG_1146 IMG_1152 IMG_1158 IMG_1164 IMG_1167 IMG_1170 IMG_1174 IMG_1203 IMG_1207 IMG_1211 IMG_1231 IMG_1243 IMG_1258 IMG_1260 IMG_1261 IMG_1293 IMG_1300 IMG_1303 IMG_1313

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بسیلر زیبا
Iran, Islamic Republic of
تشکر وِیژه از متولیان برگزاری این همایش بخصوص مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آقای معادیجوکه انصافا سنگ تمام گذاشتند و در پرپایی این همایش زحمت کشیدند و دست مرزاد می گوییم بهتر بود مدیران روابط عمومی دیگر دستگاههای خدمات رسان همکاری میکردند
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
عکس یادگاری هم شد خبر؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
آخی سی ایی مملکت که فقط همایش دارن کرو بریت کار کنیت
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1