تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۳۱۰۶۴

برقراری امنیت مراسمات ماه محرم کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛

لزوم تعامل بیشتر هیئت‌های مذهبی با نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم تعامل بیشتر هیئت‌های مذهبی و پلیس برای برگزاری مناسب مجالس عزاداری ماه محرم تأکید کرد.


خبرگزاری فارس: لزوم تعامل بیشتر هیئت‌های مذهبی با نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیتسردار غلام‌عباس غلام‌زاده امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ با بیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم قیام امام حسین (ع) و برگرفته از مکتب عاشورا است، اظهار کرد: نظام اسلامی هیچ‌گاه به دنبال حکومتی و دولتی کردن عزاداری‌ها نبوده و نیست اما برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد در این مراسمات، نیاز است مسئولان هیئت‌ها با پلیس تعامل و همکاری داشته باشند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به رعایت چند نکته توسط مردم، هیئت‌های مذهبی و مداحان اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید مسئول هیئت‌ مشخص باشد و مسئولان هیئت‌ها در راستای بهتر برگزار شدن مجالس و محافل عزاداری همکاری لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید ارکان هیئت‌های مذهبی مشخص باشد، افزود: نظم و انضباط در مراسمات عزاداری مورد توجه باشد و هیئت‌ها با پایگاه‌ها و کلانتری‌های محل خود ارتباط و همکاری داشته باشند.

غلام‌زاده با اشاره به اینکه نوع محتوای مداحی توسط مداحان مشخص باشد، تصریح کرد: مداحان نباید از برخی حرکات نامتعارف استفاده کنند، ضمن اینکه عدم استفاده از آلات موسیقی در عزاداری امام حسین (ع) و همچنین عدم ایجاد مزاحمت سیستم صوتی مورد توجه باشد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خواستار عدم استفاده از علامت‌ها و شمایل در مراسمات عزاداری شد و افزود: گاهی در مراسمات عزاداری پرچم‌هایی با نقاشی‌ها و تصاویری در معرض عموم قرار می‌گیرد و گفته می‌شود این تصویر معصومین است که هیئت‌ها از این کار نیز باید خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به عقاید مردم استان کهگیلویه و بویراحمد قمه‌زنی در استان در سطح بسیار پایین و حداقل است اما متاسفانه سال قبل در یکی از شهرهای این استان شاهد انجام این کار حرام بودیم که این موضوع زیبنده مردم این استان نیست و بر طبق فتوای علما و مراجع تقلید این کار حرام است.

این مسئول تصریح کرد: حداکثر زمان برگزاری عزدارای به تمام هئیت‌های مذهبی اعلام شده و هیئت‌ها حداکثر تا ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه می‌توانند برنامه‌های خود را اجرا کنند.

غلام‌زاده بر هوشیاری مردم و هیئت‌های مذهبی در خصوص توطئه‌های دشمن تأکید کرد و ادامه داد: تکفیری‌ها و دشمنان ما نمی‌توانند در مرزها و حتی در شهرهای بزرگ ما کار خاصی انجام دهند اما شاید در استان‌ها و شهرهای کوچک برخی از این مراسمات سوءاستفاده کنند که باید بیدار و هوشیار باشیم، ضمن اینکه سپاه، نیروی انتظامی، و اداره اطلاعات در تمام مدت برگزاری مراسمات عزاداری امنیت مراسمات را کنترل می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم و هیئت‌های عزاداری باید آگاه به مسائل سیاسی باشند، گفت: نباید در مجالس و محافل امام حسین (ع) مسائل انتخاباتی ورود پیدا کند و این مجالس به تریبونی برای مسائل و تبلیغات انتخاباتی تبدیل شود.




آمادگی کامل نیروی انتظامی بویراحمد در برقراری امنیت مراسمات ماه محرم
فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد از آمادگی کامل این نیرو در برقراری نظم و امنیت مراسمات عزاداری ماه محرم خبر داد و گفت: علاوه بر حضور و گشت‌های انتظامی در صورت نیاز پلیس افتخاری نیز در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد.


علی‌‌شیر زهرایی صبح امروز در دیدار با دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ایام محرم بر ضرورت همکاری هیئت‌های مذهبی با نیروی انتظامی تاکید کرد و با اشاره به اینکه در سنوات گذشته شاهد درگیری‌هایی در برخی هیئت‌های مذهبی بودیم، گفت: هیئت‌های مذهبی که سابقه درگیری داشته‌اند پلیس اطلاعات آمار سابقه آن‌ها را دارد و امسال با آن‌ها با حساسیت بیشتری برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد از آمادگی کامل نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد در برقراری نظم و امنیت مراسمات عزاداری ماه محرم خبر داد و گفت: علاوه بر حضور و گشت‌های انتظامی در صورت نیاز پلیس افتخاری به اندازه نیاز هیئت‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

این مسئول انتظامی در بویراحمد گذری به حادثه تیراندازی شب ۲۱ رمضان در بلوار امام خمینی یاسوج زد و گفت: متاسفانه در آن شب، حادثه تلخ و ناگواری رخ داد که باید این حادثه درس عبرتی برای مسئولان و مردم شود و اجازه ندهند آن حادثه تلخ تکرار شود.

زهرایی بر ضرورت تامین برق اضطراری در هیئت‌های عزاداری تاکید کرد و گفت: قطع برق بیشتر از ۱۰ دقیقه باعث ایجاد مشکلاتی برای بانوان می‌شود که انتظار می‌رود شرکت توزیع برق همکاری لازم را جهت تامین برق هیئت‌های مذهبی داشته باشد.




رئیس پلیس اطلاعات نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:
دستگاه قضا در ایام محرم به اراذل و اوباش مرخصی ندهد
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان دستگاه قضا در این استان خواست در ایام محرم به اراذل و اوباش مرخصی داده نشود.


علی کاشانی صبح امروز در دیدار با دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در راستای تامین امنیت این ایام آمادگی کامل دارد.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشکلات ایام محرم سنوات گذشته احصاء شد تا با برنامه‌ریزی و هماهنگی از وقوع آن‌ها جلوگیری شود.

کاشانی از مشکلات سنوات گذشته ایام محرم در کهگیلویه و بویراحمد را نصب داربست‌های فلزی عنوان کرد و گفت: نصب داربست‌ها در این ایام باعث ایجاد بار ترافیکی بالایی در سطح خیابان‌ها می‌شود که سازمان تبلیغات اسلامی باید این وضعیت را بررسی کند و مسئولان هیئت‌ها را در این خصوص توجیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید قبل از اجرای هر برنامه‌ای تلاش کنند که از هر گونه مشکل جلوگیری شود، گفت: ساعات تعطیلی هیئت‌های عزاداری باید مشخص شود و همچون سنوات گذشته که هیئت‌های عزاداری تا پاسی از شب مشغول عزاداری بودند نباشد.

این مسئول انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد عدم رعایت ضوابط دینی توسط مداحان و ایجاد ترافیک هیئت‎های مذهبی را از دیگر مشکلات احصاء شده عزاداری‌های سنوات گذشته در مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تهدیدهایی که ممکن است هیئت‌های مذهبی را دچار مشکل و گرفتاری کند، گفت: درگیری‌های قومی و قبیله‌ای، پخش اعلامیه‌ها و توزیع غذاهای مسموم‌کننده هیئت‌های مذهبی را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه متهم توزیع غذای مسموم سال گذشته شناسایی شد، گفت: احتمال جوسازی گروه‌های انحرافی وجود دارد که پلیس اطلاعات با حساسیت بیشتری بر کار هیئت‌های مذهبی نظارت می‌کند.

کاشانی ضمن تاکید به سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر برگزاری جلسه‌ مشترک هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های انتظامی و قضایی اظهار کرد: در این جلسه کارشناسان نیروی انتظامی تذکرات لازم را بیان می‌کنند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ویژگی‌های خاص پلیس اطلاعات مقابله با اراذل و اوباش است که انتظار می‌رود دستگاه قضا در خصوص احضار اراذل و اوباش همکاری لازم را با پلیس اطلاعات داشته باشد.

این مسئول ارشد انتظامی در استان از مسئولان دستگاه قضا در کهگیلویه و بویراحمد خواست در ایام محرم به اراذل و اوباش مرخصی داده نشود.

کاشانی در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع قمه‌زنی در ماه محرم اذعان کرد: بحث قمه‌زنی از موضوعاتی است که در ماه محرم شاهد آن هستیم که همواره مقام معظم رهبری بر جلوگیری و مقابله با این امر تاکید موکد دارند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خواهشمند است با توجه به اینکه مصلی نماز جمعه یاسوج محل تجمع مردم با فکرها و جریانهای سیاسی مختلف است و مردم فقط به خاطر عزاداری به مصلی می آیند از سخنرانی کاندیداهای احتمالی که قصد حضور در انتخابات را دارند ممانعت به عمل آید
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1