تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۲۳۳۰۸

مظلومیت کتابخانه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛در نشست انجمن خیرین کتابخانه‌ساز موضوعاتی مختلف مطرح شد از جمله اینکه در کهگیلویه و بویراحمد کتابخانه‌سازی از همه حوزه‌ها مظلوم‌تر واقع شده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز با حضور خیرین، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولان نشست هم‌اندیشی اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
در این نشست که موضوعات مختلفی پیرامون وضعیت کتابخانه‌های استان مطرح شد، قادر زاده‌باقری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان، با بیان اینکه کتاب از نیازهای واقعی مردم است، اظهار کرد: کتابخوانی امروزه ضرورت اساسی و یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد و توسعه فرهنگی است.
قدردانی اعضای انجمن از اداره کل کتابخانه‌های عمومیkhirin
وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اقدامات مهمی توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است.
ورود خیرین به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی
عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: انتظار می‌رود که اعضای انجمن در راستای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه توجه بیشتری کنند.
زاده‌باقری با اشاره به اینکه خیرین کتابخانه‌ساز سفیران عرصه فرهنگ کتابخوانی و کتابخانه‌سازی هستند، یادآور شد: کتابخانه‌سازی یکی از راه‌های ترویج مطالعه و کتابخوانی در بین جوانان و نوجوانان است و خیرین با کمک و توجه به احداث کتابخانه و یا تجهیز کتابخانه‌ها مسلماً نقش مهمی را در این راستا برخواهند داشت.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کتابخانه‌ای ساخته و یا تجهیز شود و شخص جویای علمی با مراجعه به آن کتابخانه مشکلش برطرف شود مسلما ثواب این کار به پای خیر نوشته خواهد شد.
مظلومیت کتابخانه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد
زاده‌باقری گفت: در استان ما کتابخانه‌سازی مظلوم‌تر از همه حوزه‌ها واقع شده و نیازمند توجه همه خیرین است.
در ادامه فرزاد وفایی رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، اظهار کرد: سعادت و بالندگی افراد و جامعه در گرو مطالعه و کتابخوانی است. کتابخوانی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود و خانواده‌ها کتاب را در سبد خانوار خود قرار دهند.
عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان با اشاره به اینکه مهمترین اصل در جامعه ما شناخت و آگاهی و معرفت است گفت: دانایی کلید راه خوشبختی است و کتاب‌خوانی کلید دانایی است.
علی سرورام  عضو دیگر انجمن خیرین‌ کتابخانه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: در حال حاضر تنها وسیله ارتباطی کتاب نیست و فضای مجازی نیز در رقابت با کتاب قرار گرفته است، ولی هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت و باید کاری کرد کودکان، جوانان و نوجوانان اوقات فراغت خود را با کتاب سپری کنند چرا که همه بزرگان سعادت خود را از راه کتاب بدست آوردند.
در ادامه فاطمه نیکنام  عضو این انجمن با اشاره به نقش خانواده‌ها در کتابخوانی، اظهار کرد: فرزندان از والدین تقلید می‌کنند و اگر والدین کتابخوان باشند قطعا فرزندان آنها به کتاب‌خوانی ادامه خواهند داد.
همایون طاهری نویسنده استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: کتابخانه مانند مسجد مقدس است و در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی همه نهادها باید همکاری کنند.
وی از مهمترین نهادهای که می‌تواند در ترویج کتابخوانی نقش داشته باشد را آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانست و افزود: با تبلیغات مفید و موثر کتابخوانی در اذهان باقی می‌ماند.
پیشنهادات نشست:
۱-    ایجاد کانکس مطالعه و کتاب‌خوانی به صورت ثابت در فضاهای پرتردد مانند پارک، پاساژ، ترمینال، فرودگاه، ایستگاه اتوبوس و تاکسی
۲-    راه‌اندازی کتابخانه در ادارات، بیمارستانها، مساجد، مدارس، مطبها
۳-    نصب تندیس کتاب در ابتدایی ورودی هر شهر
۴-    رنگ‌آمیزی و زیباسازی فضای بیرونی کتابخانه‌ها و خیابانهای منتهی به کتابخانه
۵-    نصب تابلوی راهنمای کتابخانه به صورت ثابت در سطح شهر
حاضرین در نشست انجمن خیرین کتابخانه‌ساز
۱-فرزاد وفایی، رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج، خیر
۲- قادر زاده باقری، استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، خیر
۳- فریدون امیریان، نویسنده، معلم بازنشسته، خیر
۴- دکتر علی سرورام، فوق تخصص غدد، مدرس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
۵-عمران شکیبایی، نویسنده، استاد دانشگاه فرهنگیان
۶-ناهید عباسی، خیر تامین پوشاک خانه سالمندان
۷- سهیلا ضرغامی‌نژاد، کارآفرین، کارمند علوم پزشکی یاسوج
۸-خانم همایون طاهری، خیر تامین جهیزیه، دبیر آموزش و پرورش
۹-   دکتر فاطمه نیکنام، فیزیوتراپیست
۱۰- دکتر پروین خسروی، روانشناس، خیر تامین جهیزیه
۱۱-پریسا صدری، مدیر موسسه خیریه نیکوکاری آبشار عاطفه‌ها، روزنامه‌نگار
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1