تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : ۴۹۰۹۷۹
یادداشت؛

موحد و کهگیلویه در دولت چهاردهم

۴
۲
موحد و کهگیلویه در دولت چهاردهم
کبنا ؛ بعد از پیروزی مسعود پزشکیان در تیرماه 1403  در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم برخی در پی القاء این نکته بوده و هستند که سید محمد موحد با دولت جدید نسبت و ارتباطی نخواهد داشت.
 کسانی  که از دهه هفتاد تاکنون موحد و مشی سیاسی و رفتاری وی را دنبال  می‌کنند به‌خوبی می‌دانند که موحد را نمی‌توان به‌راحتی  در قابل دولت‌ها و سیاست‌های آنها محدود کرد؛ بلکه وی نگاهی فرای مناسبات تنگ و محدود قرار می‌گیرد و معمولاً با همه دولت‌ها در رابطه بوده و هست. این نوع نسبت به جهت نگاه موحد به کار  و انجام امورات مردم است که بر  هر مرزبندی و تمایزی اولویت دارد.
 از سوی دیگر جایگاه و  اعتبار موحد در مجلس به‌گونه‌ای بوده و هست که هیچ دولت و اعضای دولتی نمی‌تواند بی‌توجه به این مهم باشند و همواره تعامل و نزدیکی قابل‌قبولی بین دولت‌ها و موحد به‌عنوان نماینده مردم وجود داشته است.
 از ابتدا در مورد موحد و چگونگی رابطه‌اش با این دولت نیز تحلیل و تفسیرهای زیادی به میان آمد. در این میان برخی در تلاش بودند موحد را در  حاشیه دولت تعریف کنند؛ اما اتفاقات رأی اعتماد مجلس به اعضای دولت و مواضع دولتی‌ها و همچنین مواضع سید محمد موحد دررابطه‌با دولت تردید اساسی بر تفسیرها و تحلیل یک‌سویه                       و سوء وارد کرد و حالا روشن شده است موحد یکی از نمایندگان مورداعتماد و مورد وثوق دولتی‌ها در مجلس شورای اسلامی است.
 هر چند  این سطح از اعتماد و نزدیکی هرگز مانع از مطالبه‌گری موحد در ادامه نخواهد شد؛ ولی رابطه فعلی فرصتی تاریخی برای کهگیلویه بزرگ و استان است تا این ظرفیت به خدمت توسعه حوزه انتخابیه  در آید.
 کار برای موحد و مدیران مورد حمایت موحد اگر از گذشته راحت‌تر نباشد سخت‌تر نیست. بخش زیادی از مدیران استانی مدیران نزدیک به موحد محسوب می‌شوند و حفظ این مدیران البته منوط به توانمندی و کارنامه درخشان به‌مراتب سهل‌تر از اضافه‌کردن مدیر جدید به مجموعه مدیریتی استان است.
 به‌علاوه نزدیکی شخص سید محمد موحد به برخی وزرا از جمله اسکندر مؤمنی، سید ستار هاشمی، سیمایی صراف و... خود یک فرصت طلایی برای استان خواهد بود. 
با معرفی  استاندار جدید استان و معارفه وی امروز سه‌شنبه دوره جدیدی در استان آغاز خواهد شد. هر چند این دوره منقطع از گذشته نیست؛ بلکه تداوم آن اما باانگیزه و وحدت و همدلی بیشتری در استان خواهد بود. نزدیکی کم‌سابقه میان مجمع نمایندگان استان که اوج آن را در جلسه بررسی اعتبارنامه تاج‌گردون و همراهی سید محمد موحد و محمد بهرامی با تاج‌گردون شاهد بودیم نویدبخش روزهای بهتر برای استان است.
 سال‌ها حضور و همکاری مسعود پزشکیان و سید محمد موحد در مجلس شورای اسلامی و مشی دولت وی در نزدیکی و کار با نیروهای میانه‌رو و انقلابی همه‌وهمه فرصت‌های تاریخی برای کهگیلویه بزرگ و استان هستند که می‌طلبد مدیران و نخبگان استان از این فرصت تاریخی به  نحو احسن استفاده نمایند.
 کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام به‌رغم خدمات فراوانی که در این شهرستان‌ها صورت‌گرفته است؛ اما کماکان با برخی کمبودها و مشکلات به‌ویژه در حوزه‌های زیرساختی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که امید می‌رود در این دوره  و حضور یک استاندار متعامل با مجمع نمایندگان استان گام و جهشی بلند برای ورود به مرحله‌ی توسعه‌یافتگی برداشته شود.
 پرهیز از اختلافات و تفرقه‌افکنی و لزوم نزدیکی  نیروهای همسو با دولت و نیروهای میانه از جمله ضرورت‌های حرکت در مسیر توسعه کهگیلویه بزرگ هستند که با حضور یک نماینده کاربلد و پیگیر تحقق این خواسته دورازذهن نمی‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همت
Iran, Islamic Republic of
موحد یه عضو خنثی هست. که هیچ جایگاهی ندارد
الکی الکی نچسپونید به دولت و مجمع نمایندگان
Iran, Islamic Republic of
مطلب دقیق و جامعی بود افرین
Iran, Islamic Republic of
والا موحد کارش حل مشکلات دوستان و اقارب هستش
نتیجه ی خدمت چندین ساله اش بهشت برین کهگیلویه و چرام و بهمئی هستش
انچه عیان است == چه حاجت به بیان هست
تاریخ صد سال آینده هویدا می کند
Iran, Islamic Republic of
والا موحد کارش حل مشکلات دوستان و اقارب هستش
نتیجه ی خدمت چندین ساله اش بهشت برین کهگیلویه و چرام و بهمئی هستش
انچه عیان است == چه حاجت به بیان هست
تاریخ صد سال آینده هویدا می کند
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1