تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۴۹۰۴۹۳
کبنا گزارش می‌دهد؛

انتقال محیط‌بانان از منطقه عملیاتی به محیط اداری خلاف قانون است / احکام جاودان‌خرد در روزهای پایانی مدیرکلی، حکم تعطیلی رسمی دنا را دارد

۱۵
۱
انتقال محیط‌بانان از منطقه عملیاتی به محیط اداری خلاف قانون است / احکام جاودان‌خرد در روزهای پایانی مدیرکلی، حکم تعطیلی رسمی دنا را دارد
کبنا ؛در حالی که یکی از دلایل واگذاری دنای شمالی کمبود نیرو و تجهیزات بود، جاودان خرد سه محیط‌بان را از منطقه عملیاتی دنا به محیط اداری در اداره‌کل منتقل کرده است.
به گزارش کبنا، سوءمدیریت در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در کنار زیاده‌خواهی برخی از مدیران استان همجوار، یکی از دلایل جدایی دنای شمالی از کهگیلویه و بویراحمد بود. در نامه‌هایی که حالا منتشر شده‌اند مشخص شده مدیران قبلی محیط زیست استان، ادعا کرده‌اند که توانایی حفاظت از این منطقه را ندارند. یکی از دلایل این ناتوانی را نیز کمبود نیرو عنوان کرده‌اند. مدیر قبلی این را اذغان کرده بود؛ مدیرکل جدید نیز نسبت به این کمبود نیرو کاملاً واقف است. اما با این وجود اقداماتی از اسلام جاودان خرد دیده می‌شود که دل دوستداران محیط زیست را خون می‌کند.
حفاظت از محیط زیست به طور کلی یکی از کارهای بسیار سخت است؛ چند روز از تیر خوردن یکی از محیط‌بانان در استان نگذشته است. پیش از این نیز بارها شاهد چنین اتفاقاتی در سطح استان بوده‌ایم. در حالی که کهگیلویه و بویراحمد به حدود 300 محیط‌بان نیاز دارد، اما حالا حدود 200 تا 230 نیروی محیط‌بان کم دارد.
با وجود کمبود محیط‌بان، برخی از آنها سالهاست که منطقه عملیاتی را رها کرده و در محیط اداری مشغول به کار هستند. در حالی که لازم بود این نیروها به منطقه خود منتقل شوند، نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه حالا شنیده می‌شود سه محیط‌بان دیگر از منطقه عملیاتی به محیط اداری منتقل شده‌اند.
روشن است که در حکم این افراد، محیط‌بان زده شده است. انتقال این افراد به محیط اداری خلاف قانون است. چرا که ردیف و چارت آنها عملیاتی است. در چارت سازمانی آنها آمده که باید در منطقه عملیاتی باشند.
با این اقدامات جاودان خرد، می‌توان گفت عملاً منطقه دنا به حالت تعطیلی درآمده است؛ چرا که دنا به خودی خود با کمبود نیروی محیط بان مواجه است. حالا نیز مدیرکل رسماً با انتقال این نیروها حکم به تعطیلی این منطقه داده است.
محیط‌بانان جوان و تازه استخدام شده که می‌توانند در حفاظت از دنا عملکرد مثبتی داشته باشند حالا با حکم مدیرکل محیط و منطقه عملیاتی خود را رها کرده و در جایی مشغول به کار شده‌اند که برای آنجا استخدام نشده‌اند. محیط‌بانان از حقوق و مزایایی برخوردار هستند تا در منطقه عملیاتی خدمت کنند. بنابراین همان‌طور که در بالا گفته شد حضور آنها در محیط اداری خلاف قانون است.
حتی اگر مبحث قانونی این نقل و انتقالات را نیز در نظر نگیریم، وقتی که مدیرکل خود می‌داند که منطقه با کمبود محیط‌بان مواجه است، چگونه حکم به جابه‌جایی نیروهای محیط‌بان می‌دهد؟ تنها با یک دلیل می‌توان این اقدام را توجیه کرد و آن هم این است که جاودان‌خرد قلبش برای محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نمی‌تپد. چرا که اگر کمترین تعهد خاطری نسبت به محیط زیست استان و به ویژه دنا داشت، چنین اقداماتی انجام نمی‌داد.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خود می‌داند و واقف است که در حال طی کردن روزهای پایانی خود در این اداره کل است. بنابراین به نظر می‌رسد او نیز در حال صدور احکام نقل و انتقالات در روزهای پایانی خود است؛ همان کاری که رئیس جمهور جدید طی حکمی نسبت به آن هشدار داده بود.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درمحیط زیست بسته بشه دیگه بهتره
خدابه داداین استان برسه بااین مسئولینی که به فکرنیستن
Iran, Islamic Republic of
اگه نتونه پسر عمویش بیاره اداره کل بدرد چی میخوره
Iran, Islamic Republic of
این چند سال هر کاری خواستن کردن این انتقالی های دقیقه نودی دیگه ته مونده هاشون هستند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جاودان خرد ضعیف ترین و ناتوان ترین مدیرتاربخ محیط زیست.معلومه شخصی که سابقه حتی یک روز معاونی یا رئیس اداره ای در کارنامه اش نباشه روزمه ای بجز کارمند ساده نداشته باشه نمیتونه در جایگاه مدیرکلی خوش بدرخشه ، جاودان خرد نابود کرده هم انگیزه ستاد را و هم توان محیطبان را
الان خیلی از محیطبانای دنا درخواست انتقال به اداره کل را دادن ، دنا عملا تعطیل .پاسگاه ها فاقد نیرو شده .
بغیر از این ۳ نفر جاودان خرد چراغ خاموشی ۷ نفر محیطبان دیگه را هم در طول این چند ماه اخیر اورده اداره .
اخه چرا ؟ اگر اداره هم کاری باشه که انجام بین اشکال نیاره ،
محیط بان
United States
اداره کل کار زیاده شستن خودروی مدیر کل،
Iran, Islamic Republic of
اقای نه محترم.بچه عموش ردیفش تو اداره هست نفردومی هم ردیفش شهرستان بویراحمد که هنوز دنا داره خدمت میکنه وغیر قانونی تودنا داره خدمت میکنه ونفر سومی هم از اداره شهرستان اومده اداره بویراحمد.تهمت الکی نزن.فکرقیامت رابکن
Iran, Islamic Republic of
پسر عمو تو آوردی 🤣
United States
آخی وبخت محیط زیست ، غیر شانس بگو جر جونورلکو و زون بیان
یاسر
United States
الکی تهمت نزن بنده خدا اقایان ردیف پستیشون همش اداره هستن
محیطبان
United States
راست میگی شاید دنا رفته اداره کل.
Iran, Islamic Republic of
ردیفشون دنا است .برزگر.نیرومند
دنا
Iran, Islamic Republic of
دوستان محیط زیست سلام. اقای کبنا نیوز لطفا خبر خلاف واقع نزنید
قطعا هر اداره ای کم و کاستی وجود دارد. اما انصافا مدیریت جاودان خرد کاملا در راستای اهداف محیط زیست بوده و هست ایشان تحصیلات عالیه محیط زیست دارد و یک مدیر فنی و قانون مندی نشان داده
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بدتر از این جدیدا" 2نفر از اقوام خودش و مستر استاندار را در قالب طرح زین الدین بعنوان محیطبان قراردادی آورده سرکار الان هم 2 هفته ای میشه که در دنا سر کارن. حیف شهید زین الدین که مسئولین با این کاراشون اسم شهید را هم لکه دار کردند و مردم را بدبین میکنن به شهدا

Iran, Islamic Republic of
ای اسلامو🤣🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
ای خدا وجاهل نخواه
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
فایل های مرتبط
1