تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : ۴۷۷۴۶۰
پیمایش اینترنتی کبنانیوز با هزار و 752 رأی؛

پزشکیان نفر نخست نظرسنجی کبنانیوز شد / جلیلی و قالیباف در رقابت با اقشار خاکستری / شهروندان اعتنایی به زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و پورمحمدی نکردند

۱۹
۰
پزشکیان نفر نخست نظرسنجی کبنانیوز شد /  جلیلی و قالیباف در رقابت با اقشار خاکستری / شهروندان اعتنایی به زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و پورمحمدی نکردند
کبنا ؛
بر اساس هر سه نظرسنجی کبنا نیوز، مسعود پزشکیان نفر نخست، سعید جلیلی نفر دوم و رتبه سوم با اختلاف به قالیباف رسیده است. 
به گزارش کبنا، تنها سه روز تا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده است. در طول هفته گذشته، چندین نظرسنجی و پیمایش در مورد برنده انتخابات منتشر شده است. در همین راستا ما نیز در پایگاه خبری کبنا نیوز یک نظرسنجی را طراحی نمودیم. جمع‌آوری دیدگاه‌ها و نظر شهروندان و مخاطبان کهگیلویه و بویراحمدی را به سه صورت انجام دادیم. البته ذکر یک نکته در اینجا لازم است. این آراء تنها آراء افرادی است که مخاطبان کبنا نیوز هستند. حالا این افراد ممکن است تنها اهل کهگیلویه و بویراحمد باشند یا درصدی از سایر استان‌های کشور را هم شامل شوند. به دلیل آن‌که اغلب مخاطبان این پایگاه خبری را افراد اهل همین استان تشکیل می‌دهند، ما فرض را بر این می‌گذاریم، نظرسنجی کبنا نیوز مختص شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی است. اما منظور آن نیست که تنها افراد ساکن در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. بررسی آی‌پی‌های مخاطبان نشان می‌دهد که بخشی از آن‌ها در خارج از استان سکونت داشته‌اند. بنابراین می‌توان گفت این نظرسنجی، مختص همه کهگیلویه و بویراحمدی‌های کشور است؛ چه آن‌ها که ساکن استان هستند و چه آن‌ها که در خارج از استان زندگی می‌کنند.
حال برگردیم به نتایج نظرسنجی؛ ما به سه صورت داده‌های نظرسنجی را گردآوری کرده‌ایم. صورت نخست آن، همان رأی‌گیری‌ای است که از طریق گوگل انجام داده‌ایم. صورت دوم، کامنت‌هایی است که زیر خبر نظرسنجی قرار داده شده است و سومین شکل نظرسنجی ما در کبنا نیوز، آرای مثبت و منفی‌ای است که در پای کامنت‌ها به صورت لایک (پسندیدن) و دیسلایک (نپسندیدن) قرار داده شده است. در بخش نخست، 858 نفر شرکت کرده‌اند، در بخش دوم 56 نفر و در بخش سوم مجموع آرای مثبت (454) و منفی (384) به کاندیداها 838 رأی است. در مجموع کل آراء در سه شکل نظرسنجی هزار و 752 رأی است.
تحلیل داده‌های بخش نخست نشان می‌دهد مسعود پزشکیان با کسب 357 رأی، 6 /41 درصد کل آراء را به دست آورده و نفر نخست نظرسنجی شده است. سعید جلیلی با 292 رأی و 34 درصد آراء، نفر دوم شده است. رتبه سوم به محمدباقر قالیباف با 173 رأی و 2/ 20 درصد کل آراء رسیده است. هفت نفر (8 /0 درصد) به مصطفی پورمحمدی، شش نفر (7/ 0 درصد) علیرضا زاکانی و تنها یک نفر (1/ 0 درصد) به امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رأی داده‌اند. 16 نفر (9 /1 درصد) هنوز تصمیم نگرفته‌اند و 29 نفر نیز (4/ 3 درصد) گفته‌اند رأی نمی‌دهند.
بر اساس این داده‌ها، پزشکیان با اختلاف زیاد نفر نخست است. فاصله بین جلیلی و قالیباف نیز نسبتاً بالاست. سه نفر بعدی روی هم‌رفته، از کسانی که رأی نمی‌دهند و تصمیم نگرفته‌اند رأی کمتری کسب کرده‌اند. بنابراین رقابت تنها بین همان سه نفر یعنی پزشکیان، جلیلی و قالیباف است. البته یک رقیب بزرگ دیگر نیز در این میان وجود دارد و آن افرادی هستند که هنوز تصمیم نگرفته و یا گفته‌اند رأی نمی‌دهند. معمولاً افراد مردد و یا همان اقشار خاکستری و کسانی که رأی نمی‌دهند چنانچه مجاب به رأی دادن شوند، رأی خود را به نفع اصلاح‌طلبان داخل صندوق آراء می‌ریزند. بنابراین برای جلیلی و قالیباف، رقابت با مرددین و تحریم‌کنندگان انتخابات بسیار مهم است. به نظر می‌رسد این دو باید تلاش کنند اقشار خاکستری پای صندوق رأی نیایند. چرا که احتمال باخت آن‌ها بالا می‌رود.



اما به شکل دیگری نیز ما نظرسنجی انجام داده‌ایم. کامنت‌های زیر خبر نظرسنجی در مجموع 56 رأی است. بر اساس این آراء باز هم پزشکیان نفر نخست است؛ او با ۴۲/۸۵ درصد آراء بالاترین رأی را به خود اختصاص داده است. سعید جلیلی موفق به کسب ۴۱/۰۷ درصد آرا شده و در این نظرسنجی نفر دوم است. قالیباف با ۱۲/۵۰ درصد نفر سوم شده است. پورمحمدی نیز  به عنوان نفر چهارم تنها ۳/۵۸ درصد رأی کسب کرده است. جالب اینجاست که در کامنت‌ها هیچ اشاره‌ای به نام زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی نشده است. می‌توان گفت شهروندان این‌گونه می‌اندیشند که این دو نفر نقش چندانی در انتخابات ندارند. بسیاری از تحلیل‌ها نیز بیان می‌کنند آن دو نقش کاندیدای پوششی و ضربه‌گیرِ قالیباف و جلیلی را دارند. از همین روست که هیچیک از شهروندان اشاره‌ای به نام زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی نکرده‌اند. البته این به آن معنا نیست که این دو حتماً انصراف می‌دهند. ممکن است انصراف نیز ندهند و تا پایان بمانند. اما یک نکته روشن است؛ اگر این نظرسنجی را قابل تعمیم بدانیم، حداقل در کهگیلویه و بویراحمد در مجموع چند هزار رأی نیز نمی‌آورند.


نتایج سومین بخش نظرسنجی اطلاعات جالب‌تری در اختیار ما قرار می‌دهد. مجموع آرای منفی و مثبت همان‌طور که در بالا گفته شد، 838 رأی است. بر اساس آرای این بخش، جلیلی با اختلاف اندک، نفر اول شده است. جلیلی ۴۰/۶۰ درصد رأی منفی و ۵۹/۴۰ درصد رأی مثبت کسب کرده است. پزشکیان با کسب ۴۰/۹۵ درصد رأی منفی و ۵۹/۰۵ درصد رأی مثبت نفر دوم شده است. نفر سوم قالیباف است که 65 درصد رأی منفی و 35 درصد رأی مثبت به دست آورده است. در نهایت رتبه چهارم به پورمحمدی اختصاص دارد که تنها ۶/۶۶ درصد رأی مثبت داشته و ۹۳/۳۳ درصد رأی منفی به دست آورده است.



در مجموع بر اساس هر سه نظرسنجی می‌توان گفت مسعود پزشکیان نفر نخست نظرسنجی کبنا نیوز شده است. رتبه دوم در چنگ سعید جلیلی و با اختلاف رتبه سوم به قالیباف رسیده است. بنابراین رقابت بین پزشکیان و جلیلی است. به‌نظر می‌رسد قالیباف قصد انصراف از این رقابت‌ها را نداشته باشد. اگر قالیباف بماند، پزشکیان نفر نخست می‌شود. اما اگر قالیباف انصراف دهد، بخشی از آرای او به صندوق آرای جلیلی ریخته خواهد شد. اما اگر جلیلی انصراف دهد، تقریباً همه آرای او به نفع قالیباف به صندوق ریخته می‌شود. همان‌طور که در بالا گفته شد، یکی از رقبای اصلی اصولگرایان، مرددین و تحریم‌کنندگان انتخابات هستند. آنها باید تلاش خود را مصروف این کنند میزان مشارکت افزایش نیابد. اما در مقابل، پزشکیان برای پیروزی باید هم و غم خود را صرف اقناع این افراد برای شرکت در انتخابات کند. البته همان‌طور که پیش‌بینی نیز شده بود، سیر آرای پزشکیان صعودی است. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز بخشی از تحریم‌کنندگان انتخابات، به شرکت در انتخابات اقناع خواهند شد. در این صورت پیروزی پزشکیان احتمال بیشتری خواهد داشت. به‌طور کلی بر اساس داده‌های کبنا نیوز، پزشکیان نفر نخست، جلیلی نفر دوم و قالیباف نفر سوم شده‌اند. اما به هر حال باید سه روز آینده نیز منتظر ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پزشکیان رئس جمهور است شک‌نکنید
ح د
Iran, Islamic Republic of
این نظرسنجی برای گیرنده اش مصرف داره ،
Iran, Islamic Republic of
هرسایتی به نفع خودش نظر سنجی رو انجام میده ،جناب کبنای عزیز این توقع دیگه از شما نبود!!!!
Iran, Islamic Republic of
یاسوج قالیباف اوله بیخودی امار اشتباه نده
Iran, Islamic Republic of
حداکثر رای پزشکیان 7ملیون رای.دوردوم بکشه هم حداکثر رای پزشکیان 10میلیونه.یاقالیباف رییس جمهوره یاجلیلی.تامام
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم بیان پای صندوق میبینی که قالیباف و جلیلی یعنی هیچ
شلمزار
Iran, Islamic Republic of
برو به فکر نان باش که خربزه آب است،حضرت عباسی قالیباف چهار سال رئیس مجلس بود از شاهکار این مرد بزرگ حذف ارز ۴۲۰۰از بودجه ای بود که امضاء خود ش در پای این قانون یعنی تصویب چقدر همین یک عامل از صدها عامل به ضرر مردم تمام شد چقدر تورم افسار گسیخته شد رای به قالیباف و جلیلی یعنی تثبیت وضع موجود آقای زاکانی که قول ۲۵۰ گرم طلا در ماه به هر ایرانی را داده بیایید حساب کنید در ماه با طلا گرمی سه میلیون و چهار صد هزار تومان چقدر میشه والله اگر راست بگه کل ایران بعش رای میدن اکر کنار کشید یا ماند و قبول نشد باید قوه قضائیه ازش بپرسد این حرفی که زدی منبعش کجاست قطعا یه چیزی داره که اینو عنوان کرده و در صورت رای نیاوردن و یا کنار کشیدن هر کی رئیس جمهور شد باید ازش در اقتصاد به عنوان وزیر یا رئیس بانک مرکزی به خاطر این سخن گرانبها ازش استفاده کنه
Iran, Islamic Republic of
اگر جانبدارانه نباشد
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
شک نکن در استان قالیباف نفر دوم است
محسن
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مردم استان سایت شما را نگاه نمی کنند که در نظر سنجی شرکت کنند
Iran, Islamic Republic of
سعی کن سایت تو سیاسی گروه خاصی نکنی ریزش درست میکنی
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب تشریف بیار توی کوچه وبازار وبین مردم تا نقایق برات روشن بشه به بین افرادخودتون نطرسازی کنید بعد بخواهید به عنوان نطرسنجی(نطرسازی) بخورد مردم بدهید... شما که موضع تون مشخصه برای کی، وبرای چی نظرسازی میکنید.... اخبارتون همه اش یک طرفه وجانبدارانه است....
Iran, Islamic Republic of
جلیلی
سعید
Iran, Islamic Republic of
فقط جلیلی
غلوملی
United Kingdom
ریشه کنی. آرزوی قلبی ماس
Iran, Islamic Republic of
من حس میکنم نه صرفا براساس این نظر سنجی بلکه باتوجه به مطالب بارگذاری شده قبلی کبنانیوز طرفدار پزشکیان است
Canada
دکتر پزشکیان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کبناپزشکیان
Iran, Islamic Republic of
پزشکیااااان
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1