تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۷۴۴۲۱
یادداشت؛

صبح‌بخیر! آقای مرادی به کهگیلویه و بویراحمد خوش‌ آمدی! / آقای مرادی به‌جای سخنرانی، بفرما عملکرد شما و سازمان‌ منابع‌طبیعی در قبال نابودی زاگرس چیست؟

۱۸
۰
صبح‌بخیر! آقای مرادی به کهگیلویه و بویراحمد خوش‌ آمدی! / آقای مرادی به‌جای سخنرانی، بفرما عملکرد شما و سازمان‌ منابع‌طبیعی در قبال نابودی زاگرس چیست؟
کبنا ؛سخنان اخیر سید یوسف مرادی، مدیرکل دفتر آموزش سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، زنگ خطری هولناک را به صدا درآورد: «تا 50 سال آینده هیچ اثری از جنگل‌های زاگرس نخواهد بود!» این جمله، نه یک پیش‌بینی صرف، بلکه انعکاس تصویری تلخ از واقعیتِ امروز زاگرس است.
جنگل‌های زاگرس، این ریه‌های تنفسی ایران، در حال جان‌دادن هستند. گویی طلسمی شوم بر این سرزمین سایه افکنده و هر روز شاهد تراژدی جدیدی در آن هستیم. از آتش‌سوزی‌های عمدی و گسترده تا قاچاق بی‌رحمانه چوب، آفت‌های نابودگر و بی‌رحم، از بی‌توجهی مسئولان تا کمبود امکانات و تجهیزات، همه‌وهمه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا زاگرس را به ورطه نابودی بکشانند.
اما در این میان، ناله‌های مردم و هشدارهای کارشناسان چه ثمری دارد؟ گویی گوش مسئولان در برابر این فریادها کر شده و چشمانشان به روی این فاجعه عظیم بسته است.  استان کهگیلویه و بویراحمد از منابع طبیعی و مراتع منحصر به‌فردی برخوردار است. اراضی که در این سال‌ها مورد تهاجم منفعت‌طلبان و سودجویان قرار گرفت و هر کسی که زورش رسیده بخشی از آن را چنگ انداخت و به غارت برد. متأسفانه اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کارآیی و کارآمدی خودش را از دست داده و چند اقدام کوچک در برخورد با قاچاق‌چیان چوب را برای خود افتخار می‌داند و از گردن‌کلفت‌ها و کسانی که بی‌رحمانه بر زاگرس چنگ انداخته‌اند، غافل شده و گاهی هم بوی هم‌دستی به مشام می‌آید.
سید یوسف مرادی که انتصابش به‌عنوان مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خود داستانی دارد با کلاه همیشگی و تیپ خاصش که بیشتر می‌خواهد پُز فانتزی محیط‌زیستی بودن بدهد، با همراه سعید جاویدبخت، مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از برخی مناطق جنگی و منابع‌طبیعی استان بازدید کرد و در آنجا با حضور تعدادی از جنگل‌بانان بخت برگشته که بخشی از مطالبات آنها مانده و تجهیزات کافی ندارند و با دست خالی از جنگل‌ها محافظت می‌کنند، چنان رجز خواند که گویا تنها او می‌داند که چه بلایی بر سر زاگرس بی‌کس و بیچاره آمده است.
او درحالی‌از نابودی زاگرس تا 50 سال آینده سخن می‌گویید که گویی هیچ راه‌حلی برای این معضل وجود ندارد. به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیت، بفرمایید چه اقداماتی برای نجات زاگرس انجام شده است؟
چرا با قاچاقچیان چوب برخورد قاطع نمی‌شود؟ چرا برای تجهیز و آموزش یگان حفاظت از جنگل‌ها اقدامی نمی‌شود؟ چرا برای جلب مشارکت مردم در حفاظت از زاگرس برنامه‌ای مدون و عملیاتی ارائه نمی‌شود؟
سخنان اخیر شما، مبنی بر نابودی جنگل‌های زاگرس تا 50 سال آینده، موجی از نگرانی و یاس را در میان مردم و دوستداران طبیعت به وجود آورد.
اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که شما و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در قبال این فاجعه چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ چرا با وجود هشدارهای متعدد کارشناسان و فعالان محیط‌زیست، شاهد هیچ اقدام عملی و مؤثری برای نجات زاگرس نیستیم؟
آقای مرادی، به‌جای فرافکنی و شانه خالی‌کردن از مسئولیت، به این سؤالات پاسخ دهید. مردم زاگرس از شما و سازمان‌تان عمل می‌خواهند، نه حرف‌وحدیث! عملکرد شما در قبال نابودی زاگرس تاکنون چه بوده است؟
چه اقداماتی برای احیای این جنگل‌ها و جلوگیری از فاجعه‌ای که پیش‌بینی می‌کنید، انجام داده‌اید؟ چرا هیچ برنامه‌ای برای مقابله با عوامل تخریب زاگرس ارائه نمی‌دهید؟
آیا جز این است که انفعال و بی‌توجهی شما و سازمان‌تان، زاگرس را به آستانه نابودی کشانده است؟ آیا نسل‌های آینده شما را به‌خاطر کوتاهی در حفظ و حراست از این ثروت ملی، محاکمه نخواهند کرد؟ به‌جای پیش‌بینی‌های ناامیدانه و سیاه‌نمایی، چاره‌ای برای نجات زاگرس بیندیشید. مردم زاگرس منتظر عمل شما هستند.

بیشتر بخوانید:

فیلم | صحبت‌‌های عجیب یک مسئول کشوری در خصوص جنگل‌‌های کهگیلویه و بویراحمد / سید یوسف مرادی، مدیرکل آموزش سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور: 50 سال دیگر هیچ اثری از جنگل‌های زاگرس نخواهد بود / گرد و غبار عربستان، سوریه و عراق سبب مهاجرت ایرانی‌‌ها از زاگرس می‌شود!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
United Kingdom
اقای مردای تا قبل از مسولیت خوب حرف میزدن انتقاد میکردن ولی بعد از گرفتن پست دیگه …….
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
اگر برنامه های منابع طیعی را دنبال کنید
کاشت یک میلیارد درخت بومی از برنامه های سازمان می‌باشد که در جای جای کشور خصوصاً زاگرس با مشارکت مردم و نهادی مردمی در حال اجراست
مهمترین موضوع در حال حاضر فرهنگ سازی و مقابله با فرهنگ غلط عشیره ای و سنتی است که ایشان توانستند با زبان و قلم خود بسیاری از رسانه های تاثیر گذار و فعالان محیط زیست را با خود همراهی کنند....
و البته میدانیم که سد سازی چه تاثیرات مخربی بر محیط زیست ( آب و هوا و جنگل هاو... زاگرس) دارد
تلاش های ایشان در مقابله با مافیای آب ستودنی است
خدا قوت میگیم به ایشان و همه ی کسانی که برای این آب و خاک تلاش می کنند
و بر روان پاک شهید عنایت الله مرادی پدر سید یوسف، تنها شهید محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست کشور در هشت سال دفاع مقدس هزاران صلوات و درود می فرستیم 🌹
زیلایی / شورم
Iran, Islamic Republic of
ایشان هم رئیس سازمان نیست که همه ی کاستی ها را رفع نماید
اگر چه در سمت خود فراتر از وظایف، خدمتگزاری می کند
حتی زمانی که ایشان در سازمان نبودن هم جهادگرانه برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تلاش می کردند
jkln
Iran, Islamic Republic of
این آقا فقط حرف و خود نمایی هست و تا کنون هیچ کار مثبتی در خصوص محیط زیست انجام نداده و فقط جیبش پر شده و حقوق مفت میگیره و عملکرد صفر
Iran, Islamic Republic of
اومد حق ماموریت^**پزشه هم بده و برگرده تهرون خدایی مزاحمش نشید چون هیچی در این استان سرجای خودش نیست.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
رحمتی
Iran, Islamic Republic of
مسخره کردن مردم و جنگل رو
مدیرکل منابع طبیعی استان با دوتا نگهبان میخوان مثلا یک منطقه جنگلی بلوط رو به وسعت هزاران هکتار، نگهبانی و محافظت کنن اونم در شرایطی که نه چهارپایی برای گشت در مناطق جنگلی و ناهموار دارن نه کلبه جنگلی برای نگهبانان و نه اصلا نیرویی..!!!
بعد ادعای حفاظت و صیانت از جنگل رو هم دارن. از طرف دیگه متخلفات قطع درخت و نابود کننده مراتع نیز هنگام احراز تخلف به واسطه آشنایی و دوستی و فامیلی با اقایون جوری پروندشونو فورمالیته میشه که اصلا انگار من بودم اینهمه درخت رو سر بریدم نه آقایون متخلف...
خب با این اوصاف چطوری انتظار داریم جنگل حفظ بشه اقای مرادی میگن 50 سال من میگم به 10 سال دیگه هم نمیرسه.. اقای جاوید بخت طیبی از پوشش جنگل بویراحمد چی میدونه؟ اصلا حساسیتی نسبت به جنگل شهری که شهر زادگاهش نیست نه خود و نه مدیرانش ندارن و حتی عِرقی هم به حفظ جنگل از خودشون نشون نمیدن.
خدا میدونه حقوقی که بعنوان مدیر میگیرند حلال نیست
طبیعت
Iran, Islamic Republic of
این آقا فقط حرف زیاد میزنه
ولی در کل طبل تو خالی هستش
Iran, Islamic Republic of
در نگهداری جنگل و حفاظت از آن همه مردم سهیم هستند چون به ریه های زمین معروفند اما مدیر دلسوز بزارید نه هر مدیری
علی
Iran, Islamic Republic of
مملکت عجیبی داریم. کامپیوتر بخون. هیئت علمی شو مدیر تو استانداری شو بعد سر از منابع طبیعی در بیار
Iran, Islamic Republic of
یوسف مرادی همیشه تو مواردی که تخصص نداره اظهار نظر میکنه هر وقت که سرو کله اش پیدا میشه فقط دنبال مطرح کردن خودش و پست گرفتنه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جوانان موفق این استان
دنا
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی ها فقط تخریب چی اند
البته تعداد قلیلی اند
شولیز
Iran, Islamic Republic of
نه به بیلهر
جواد برز
Iran, Islamic Republic of
مرادی از شجاعت ین مدعیان طبیعت هست مثل شما و سایتتان دنبال کاسبی نیست
United Kingdom
پنج ساله مداوم پیگیراحداث کارخانه اردوفراورده های بلوط هستم تا بااقتصادمیوه بلوط مردم سمت حفاظت وکاشت درختان وجنگلهای بلوط روی بیارن وبتونیم زاگرسو سرپانگه داریم.ولی متاسفـانه هـــــــیچ اقدامی برام نکردین.حضوری اومدم بازهــــــم هیچ اقدامی نکردین
United Kingdom
وقتی ازمیوه بلوط ارد سبوس مخمر شیرخشک چیپس مربا انواع دارو و خوراک دام طیور وابزیان تولیدبشه هلاوه برایجاد هزارفرصت شغلی مستقیم وده ها هزارفرصت شغلی غیرمستقیم دیگـرهیچ کس سمت قطع درختان بلوط جهت تولیدزغال ومصنوعات چوبی نمیره وبرعکس همه میان سمت حمایت حقاظت وکاشت درختان بلوط..اگرسازمان راست میگه وهدفش حفظ جنگلهای بلوطه چـرابحای حمایت کردن دست روی دست گذاشته
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1