تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۷۴۵۴۵
بررسی‌‌‌‌ها نشان می‌دهد

بانک‌های بنگاه‌دار و معامله‌گر مانع رشد تولید / فکری به حال بانک‌ها کنید / در بانک‌ها این‌قدر که ضمانت می‌گیرند جوان کاربلد خسته می‌شود

۰
بانک‌های بنگاه‌دار و معامله‌گر مانع رشد تولید / فکری به حال بانک‌ها کنید / در بانک‌ها این‌قدر که ضمانت می‌گیرند جوان کاربلد خسته می‌شود
کبنا ؛گلایه از بانک‌‌های در سطح کشور و استان‌ها زیاد است. آنها علاوه بر اینکه جوانان در آستانه ازدواج را پشت باجه‌ها نگه می‌دارند. هفت‌خوان بانک‌ها برای پرداخت وام بانکی و شرایط پیچیده و بعضاً عجیبی که پیش از پرداخت تسهیلات پیشِ‌پای متقاضیان وام قرار می‌دهند بر کسی پوشیده نیست و تقریباً همه مردم در جریان این فرایند‌ها هستند.  خدا نکنه تولید کننده‌ای تسهیلات بخواهد، علاوه بر انواع درخواست‌های نادرست، تولید کننده را حسابی در مسیر رفت و آمد دریافت تسهیلات آزار و اذیت می‌کنند که دل هر انسان آزاده‌ای برای تولید و اشتغالزایی برای جوانان به‌درد می‌آید و به‌اصطلاح «کباب» می‌شود. البته سنگ‌اندازی بانک‌ها فقط به این یک موضوع ختم نمی‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد صف انتظار برای دریافت وام ازدواج در بانک صادرات نسبت به دیگر بانک‌ها طولانی‌تر بوده و بانکی که کمترین تعداد متقاضی در صف انتظار را دارد بانک گردشگری، دی و بانک مشترک ایران ونزوئلا بوده و به نظر می‌رسد این بانک‌ها در سال 1403 تسهیلات ازدواج را به متقاضیان جدید زودتر پرداخت کنند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دهدشت به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد کشور اشاره کرد و با استناد بر این بیان که قریب به ۸ هزار بنگاه تولیدی راه‌اندازی شده اما تا بر سفره مردم نیاز و مردم آن را لمس نکنند این موفقیت ندارد، گفت: دولت محترم کارهای ارزشمند و زیر ساختی در مسئله اقتصاد انجام داده است.
حجت‌الاسلام وحدانی فر با اشاره به اینکه کشور ما در ده سال گذشته رشد اقتصادی نداشته است، افزود: دولت دوراه داشت یا باید پول پاشی می‌کرد یا زیر ساخت‌های اقتصادی را تقویت می‌کرد که راه دوم را انتخاب کرد و همه سختی‌ها را به جان خرید چرا که آینده کشور مهم است. علی‌رغم تأیید فعالیت‌های دولت محترم رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که فعالیت‌های حوزه اقتصادی باید روزافزون شود.
حجت‌الاسلام وحدانی فر خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اگر می‌خواهید شاخص‌های اقتصادی کشور و جهش تولید تقویت شود فکری به حال بانک‌ها در این کشور کنید.
وی با بیان اینکه بانک‌های بنگاه‌دار و معامله‌گر باعث رشد تولید نمی‌شوند؛ بلکه مشکلات اقتصادی متعدد برای کشور ایجاد می‌کنند، افزود: اگر دست بانک‌ها از این اقتصاد ناسالم و بیمار بیرون بیاید جهش تولید و اقتصاد ما درست خواهد شد.
خطیب جمعه دهدشت رویه بانک‌ها را غلط عنوان کرد و افزود: در بانک‌ها این‌قدر که ضمانت می‌گیرند جوان تولیدکننده پر انرژی، توانمند، عالم و کاربلد را خسته می‌کنند، دولت محترم باید یک کار جهادی انقلابی و یک جراحی مزمن اقتصادی نسبت به مسئله بانک‌ها انجام دهد.
وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرک‌های صنعتی نیمه‌جان هستند، گفت: راهکارش این است که به جوانان اعتماد شود، تسهیلات بلندمدت داده شود، ضمانت‌ها کم شود و دست بانک‌ها از جیب مردم در بیاید. 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1