تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۴۶۹۳۲۷
کبنا گزارش می‌دهد

آغاز بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد / استاندار: 485 مدرسه سنگی تهدیدی برای دانش‌آموزان است، خیرین نقشی بی‌رقیبی در مدرسه‌سازی دارند / رئیس سازمان نوسازی: تا سه سال آینده حتماً اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد

۰
آغاز بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد / استاندار: 485 مدرسه سنگی تهدیدی برای دانش‌آموزان است، خیرین نقشی بی‌رقیبی در مدرسه‌سازی دارند / رئیس سازمان نوسازی: تا سه سال آینده حتماً اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد
کبنا ؛
بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری، استانی و 100 خیر در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 25 آبان ماه 1402) بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور 100 خیر مدرسه‌ساز، مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، در این جشنواره اقدام خیرین را در ساخت مدارس پسندیده دانست و اظهار داشت: ساخت بیش از 200 مدرسه خیرساز در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام قابل تقدیر است.
وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در شهرستان بویراحمد با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که انتظار می‌رود، خیرین همانند گذشته در راستای رفع کمبودهای آموزشی قدم بردارند.
آیت‌الله حسینی همچنین در این جشنواره یادی از دانش‌آموزان و مدارس غزه فلسطین کرد و گفت: در مدارس باید انسان‌های متعهد و مومن تربیت شود، نه انسان‌های همانند نتانیاهو و بایدن که اینگونه دانش‌آموزان را به قتل می‌رسانند.
سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این جشنواره با قدردانی از خیرین و مسئولان، اظهار کرد: خیرین در دو سال گذشته 150 میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه کرده‌اند و دولت هم 800 میلیارد تومان هزینه کرد.
وی افزود: به خاطر محرومیتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد از قدیم وجود دارد و با همه خدمات گسترده‌ای که بعد از انقلاب انجام شده، هنوز هم در زمینه‌های مختلفی عقب مانده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چه در استان کهگیلویه و بویراحمد بگردید، از جاده، بیمارستان، مدرسه و ... همه آنها به لطف نظام توحیدی و الهی انقلاب اسلامی است.
احمدزاده گفت: 485 مدرسه سنگی داریم که تهدیدی برای نظام آموزشی و سلامت دانش‌آموزان است. تمام مدارس کانکسی بالای 10 نفر دانش‌آموز در این دولت جمع آوری شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۵میلیارد تومان برای ساخت مدارس هزینه شده است، گفت: در سال جدید دولت ۸۰۰ میلیارد تومان برای مدارس هزینه کرده، اما با وجود خدمات گسترده‌ای دولت و نظام، باز هم نیازمند ساخت مدارس هستیم.
سیدعلی احمدزاده خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی جاده اصلی استان خاکی بود و کار فاخری در استان انجام نشده بود، به جز گچساران که به واسطۀ نفت و شرکت‌های خارج اوضاع خیلی خوبی داشت، کار فاخری انجام نشده بود.
وی با اشاره به اینکه ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناامن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، عنوان کرد: در دولت سیزدهم مدارس کانکسی بالای 10 نفر جمع شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مدارس کانکسی در شرایط اقلیمی استان تخریب می‌شوند، ادامه داد: سال گذشته متوسط بارندگی ما از متوسط بارندگی اروپا بالاتر رفت؛ زیرا به واسطۀ شرایط اقلیمی جزو استان‌های پربارش هستیم و نزدیک به ۱۱درصد آب کشور از استان ما سرچشمه می‌گیرد.
احمدزاده با بیان اینکه خیرین نقشی بی‌رقیبی در مدرسه‌سازی دارند، اظهار داشت: کار شما برای دانش‌آموزان می‌تواند نجات‌دهنده و حیات‌بخش باشد، نجات جان یک انسان نجات جان تمام بشریت است و خدمت به مردم دارای ارزش است، خدمت به مردم اگر هم جنبۀ دینی نداشته باشد باارزش است و اگر دین تأکید کرده باشد ارزش بیشتری پیدا می‌کند.
حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات، دیگر سخنران این برنامه گفت: طی دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ‌ایشان گفتند «به خیرین سلام برسانید و بگویید کاری بهتر و نیکوتر از مدرسه‌سازی نیست.» اگر اقتصاد قوی و جامعه خوب می‌خواهیم باید مدرسه بسازیم.
وی با اشاره به اینکه نگاه خیرین نگاه به آینده است، اظهار داشت: خیلی‌ها قصد ناامیدی خیرین را داشتند، اما در آخرین جشنواره خیرین ۶هزار و ۳۰۰میلیاردتومان تحقق پیدا کرد و این تعهدات ما را 2 برابر می‌کند. خان‌محمدی با تأکید بر دقت ساخت مدارس در حاشیه شهر‌ها افزود: نگاه خیرین عمیق و راهبردی است؛ اگر مدرسه درست شود، در دیگر حوزه‌ها هیچ مشکلی نخواهیم داشت، با حضور جامعه خیرین و با نگاه ویژه دولت تا سه سال آینده حتماً اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
رئیس نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور در پایان با ابراز تأسف از کشتار کودکان غزه گفت: باید خود را همدرد با کودکان غزه بدانیم، همچنین امنیت خود را مدیون شهداء بدانیم، فرزندان ایل لر گفتند نیازی به ارتش، سپاه و بسیج نیست ما تنها برای نابودی اسرائیل کافی هستیم. لازم به ذکر است؛ بنیاد قلم چی نیز تاکنون 66 مدرسه ساخته شده است. ۳۱مدرسه  نیزدر سال‌های آینده خواهد ساخت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1