تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۶۷۶۵۶
جشن تجلیل از فعالان سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار برگزار شد

انتقادات شدید از مدیران هنرگریز کهگیلویه و بویراحمد / دانش‌پژوه، کارگردان معروف کهگیلویه و بویراحمد: آقای معاون استاندار لطفاً به مدیران خود آموزش دهید اگر نمی‌توانند هنر را دوست داشته باشند، دشمنی نکنند / مستندساز گچسارانی: آب استان غارت می‌شود / نمایندگان ضعیفی در مجلس داریم، نه فقط در این دوره، در دوره‌های قبل هم به همین منوال بوده

۰
انتقادات شدید از مدیران هنرگریز کهگیلویه و بویراحمد / دانش‌پژوه، کارگردان معروف کهگیلویه و بویراحمد: آقای معاون استاندار لطفاً به مدیران خود آموزش دهید اگر نمی‌توانند هنر را دوست داشته باشند، دشمنی نکنند / مستندساز گچسارانی: آب استان غارت می‌شود / نمایندگان ضعیفی در مجلس داریم، نه فقط در این دوره، در دوره‌های قبل هم به همین منوال بوده
کبنا ؛جشن تجلیل از فعالان سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد و هنرمندان در این جشن به شدت از هنرگریزی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه کردند.
به گزارش کبنا نیوز، امروز دوشنبه (۱۰ مهر ۱۴۰۲) در جشن تجلیل از فعالان سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد، هنرمندان با حضور معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات پرداختند.
در این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار این جشن در سطح استان‌ها برگزار شده و این در راستای عدالت فرهنگی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی آن تأکید می‌شود.
امین درخشان اظهار کرد:  آقای قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی که از فرزندان این استان است زمینه ساز برگزاری این مراسم بوده‌اند.
             
رضا دانش پژوه_ کارگردان بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: آثار هنری در طول سال‌های بعد از رنسانس حکم‌ایمان را برای جامعه داشته است، هنرمندان با این آثار شرایط جامعه را تغییر دادند و وضعیت جامعه را دگرگون کردند.
دانش پژوه اظهار ضمن تقدیر از عملکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند روز پیش آقای وزیر در این سالن از عملکرد آقای درخشان بسیار راضی بود و شاهد ماجرا هم اثر بوسه آقای وزیر روی پیشانی‌ایشان است.
وی افزود: ما به عنوان هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد واقفیم که مدیران در این استان نه تنها هنر را نمی‌شناسند بلکه با هنر دشمن‌اند، هنرمندان تمام آثار و فعالیت‌های ذهنی خودشان را روی دیوار می‌زنند و در کتاب‌ها چاپ می‌کنند ولی آیا مدیران شما حاضرند یک روز یک دوربین فیلمبرداری تمام اعمال و رفتار آن‌ها را چاپ و تکثیر کند.
دانش پژوه تصریح کرد: استاد قطب الدین صادقی فرمودند دنیا پشیزی برای درد‌های ما ارزش قائل نیست، ولی وقتی راهی برای تسکین درد‌ها پیدا کردیم ما را ستایش می‌کند، هنر راه تسکین درد‌های کنونی و درد‌های ماقبل ما است، هنر مسیر آینده ما را روشن می‌کند.
دانش پژوه خاطرنشان کرد: آقای معاون استاندار لطفاً به مدیران خود آموزش دهید اگر نمی‌توانند هنر را دوست داشته باشند لطفاً دشمنی نکنند.
همچنین در این آیین‌ امید_ عبدالهی مستندساز استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این آیین گفت: از آقای درخشان و آقای سلیمی راد تشکر می‌کنم که چنین جشنی را برای تقویت روحیه فعالان خوزه سینما ترتیب دادند.
عبدالهی اظهار کرد: خوشحالیم که در اینده نزدیک سینما‌هایی در استان راه‌اندازی می‌شود و هنر سینما رونق می‌گیرد.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ و پرداختن به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و برونداد‌های حقیقی و واقعی استان خیلی عقب است.
این مستندساز هم استانی تصریح کرد: همین استان فارس، خوزستان، اصفهان، در همسایگی ما از نظر پیشرفت فرهنگی چقدر با ما متفاوت هستند، ولی ما هنوز نتوانستیم ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم، و مطالبه گر‌های خوبی هم نبودیم.
وی گفت: نمایندگان ناتوانی در مجلس داریم، نه فقط در این دوره، در دوره‌های قبل هم به همین منوال بوده که غالباً افراد در راستای منافع شخصی، قومی و قبیله‌ای فعالیت می‌کرده‌اند.
عبدالهی خاطرنشان کرد: آب این استان غارت می‌شود، اصفهان و یزد آب سد خرسان را می‌خواهند ببرند، شیراز آب تنگ سرخ را می‌برد، سد کوثر نصیب و سد چمشیر دارد جای دیگری خرج می‌شود، به استان‌های مختلف سرویس می‌دهیم ولی خودمان بی‌نصیب هستیم.
عبدالهی تصریح کرد:   تاریخ و هویت منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۲۸ قرن وجود داشته، در چند مجموعه مستند گوشه‌ای از این اعتبار تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد را بیان کردیم و در داخل و خارج از کشور بازخورد خیلی خوبی داشت، اما جایگاه ما الان کجاست؟ به دلیل نبود هم افزایی و همگرایی مدیران، استان ما در جایگاه خوبی نیست.
عبدالهی خطاب به مدیران استان اظهار کرد: حاصل این نبود هم افزایی‌ها عقب ماندگی ما است، به حرمت نام شهدای استان و به حرمت نام مردم و تاریخ این استان کمک کنید و هم افزایی داشته باشید ولو اینکه یک مشکل از مشکلات مردم رفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
فایل های مرتبط
1