کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشن تجلیل از فعالان سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار برگزار شد

انتقادات شدید از مدیران هنرگریز کهگیلویه و بویراحمد / دانش‌پژوه، کارگردان معروف کهگیلویه و بویراحمد: آقای معاون استاندار لطفاً به مدیران خود آموزش دهید اگر نمی‌توانند هنر را دوست داشته باشند، دشمنی نکنند / مستندساز گچسارانی: آب استان غارت می‌شود / نمایندگان ضعیفی در مجلس داریم، نه فقط در این دوره، در دوره‌های قبل هم به همین منوال بوده

10 مهر 1402 ساعت 20:18

جشن تجلیل از فعالان سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد و هنرمندان در این جشن به شدت از هنرگریزی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه کردند.


جشن تجلیل از فعالان سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سالن سینما هنر یاسوج برگزار شد و هنرمندان در این جشن به شدت از هنرگریزی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه کردند.
به گزارش کبنانیوز، امروز دوشنبه (۱۰ مهر ۱۴۰۲) در جشن تجلیل از فعالان سینمایی استان کهگیلویه و بویراحمد، هنرمندان با حضور معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات پرداختند.
در این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار این جشن در سطح استان‌ها برگزار شده و این در راستای عدالت فرهنگی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی آن تأکید می‌شود.
امین درخشان اظهار کرد:  آقای قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی که از فرزندان این استان است زمینه ساز برگزاری این مراسم بوده‌اند.
             
رضا دانش پژوه_ کارگردان بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: آثار هنری در طول سال‌های بعد از رنسانس حکم‌ایمان را برای جامعه داشته است، هنرمندان با این آثار شرایط جامعه را تغییر دادند و وضعیت جامعه را دگرگون کردند.
دانش پژوه اظهار ضمن تقدیر از عملکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند روز پیش آقای وزیر در این سالن از عملکرد آقای درخشان بسیار راضی بود و شاهد ماجرا هم اثر بوسه آقای وزیر روی پیشانی‌ایشان است.
وی افزود: ما به عنوان هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد واقفیم که مدیران در این استان نه تنها هنر را نمی‌شناسند بلکه با هنر دشمن‌اند، هنرمندان تمام آثار و فعالیت‌های ذهنی خودشان را روی دیوار می‌زنند و در کتاب‌ها چاپ می‌کنند ولی آیا مدیران شما حاضرند یک روز یک دوربین فیلمبرداری تمام اعمال و رفتار آن‌ها را چاپ و تکثیر کند.
دانش پژوه تصریح کرد: استاد قطب الدین صادقی فرمودند دنیا پشیزی برای درد‌های ما ارزش قائل نیست، ولی وقتی راهی برای تسکین درد‌ها پیدا کردیم ما را ستایش می‌کند، هنر راه تسکین درد‌های کنونی و درد‌های ماقبل ما است، هنر مسیر آینده ما را روشن می‌کند.
دانش پژوه خاطرنشان کرد: آقای معاون استاندار لطفاً به مدیران خود آموزش دهید اگر نمی‌توانند هنر را دوست داشته باشند لطفاً دشمنی نکنند.
همچنین در این آیین‌ امید_ عبدالهی مستندساز استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این آیین گفت: از آقای درخشان و آقای سلیمی راد تشکر می‌کنم که چنین جشنی را برای تقویت روحیه فعالان خوزه سینما ترتیب دادند.
عبدالهی اظهار کرد: خوشحالیم که در اینده نزدیک سینما‌هایی در استان راه‌اندازی می‌شود و هنر سینما رونق می‌گیرد.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ و پرداختن به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و برونداد‌های حقیقی و واقعی استان خیلی عقب است.
این مستندساز هم استانی تصریح کرد: همین استان فارس، خوزستان، اصفهان، در همسایگی ما از نظر پیشرفت فرهنگی چقدر با ما متفاوت هستند، ولی ما هنوز نتوانستیم ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم، و مطالبه گر‌های خوبی هم نبودیم.
وی گفت: نمایندگان ناتوانی در مجلس داریم، نه فقط در این دوره، در دوره‌های قبل هم به همین منوال بوده که غالباً افراد در راستای منافع شخصی، قومی و قبیله‌ای فعالیت می‌کرده‌اند.
عبدالهی خاطرنشان کرد: آب این استان غارت می‌شود، اصفهان و یزد آب سد خرسان را می‌خواهند ببرند، شیراز آب تنگ سرخ را می‌برد، سد کوثر نصیب و سد چمشیر دارد جای دیگری خرج می‌شود، به استان‌های مختلف سرویس می‌دهیم ولی خودمان بی‌نصیب هستیم.
عبدالهی تصریح کرد:   تاریخ و هویت منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۲۸ قرن وجود داشته، در چند مجموعه مستند گوشه‌ای از این اعتبار تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد را بیان کردیم و در داخل و خارج از کشور بازخورد خیلی خوبی داشت، اما جایگاه ما الان کجاست؟ به دلیل نبود هم افزایی و همگرایی مدیران، استان ما در جایگاه خوبی نیست.
عبدالهی خطاب به مدیران استان اظهار کرد: حاصل این نبود هم افزایی‌ها عقب ماندگی ما است، به حرمت نام شهدای استان و به حرمت نام مردم و تاریخ این استان کمک کنید و هم افزایی داشته باشید ولو اینکه یک مشکل از مشکلات مردم رفع شود.


کد مطلب: 467656

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/467656/انتقادات-شدید-مدیران-هنرگریز-کهگیلویه-بویراحمد-دانش-پژوه-کارگردان-معروف-آقای-معاون-استاندار-لطفا-خود-آموزش-دهید-اگر-نمی-توانند-هنر-دوست-داشته-باشند-دشمنی-نکنند-مستندساز-گچسارانی-آب-استان-غارت-می-شود-نمایندگان-ضعیفی-مجلس-داریم-نه-فقط-این-دوره-دوره-های-قبل-هم-همین-منوال-بوده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1