کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اخبار بکارگیری مجدد نیرو در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد/ 14 نفر فعلاً در واحدهای مختلف شرکت گاز مشغول به‌کار شده‌اند

22 شهريور 1402 ساعت 11:53

طبق برخی اخبار و گزارشات و با وجود تذکرات جدی از سوی سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه استانداری زمزمه‌هایی از آغاز بکار مجدد برخی نیرو‌ها بدون ضوابط قانونی در شرکت گاز استان به گوش می‌رسد.


طبق برخی اخبار و گزارشات و با وجود تذکرات جدی از سوی سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه استانداری زمزمه‌هایی از آغاز بکار مجدد برخی نیرو‌ها بدون ضوابط قانونی در شرکت گاز استان به گوش می‌رسد.
به گزارش کبنا، پیش از این و در پی اقدام مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در تلاش برای جذب حدود 30 نفر از نزدیکان بعضی از نمایندگان مجلس، نورچشمی‌ها و آشنایان با ورود قاطعانه سازمان بازرسی جلوی آن گرفته شد اما به نظر می‌رسد همچنان این بازی ادامه دارد که در صورت صحت باید با این قانون گریزی و بی‌توجهی به تذکرات به شکل جدی برخورد شود.
البته این پایگاه خبری نمی‌تواند جز در صورت تأیید سازمان‌های نظارتی چنین موضوعی را تأیید کند اما بنا به رسالت خبری و اطلاع‌رسانی خود و در پی برخی تماس‌ها و گزارشات مردمی این مطلب جهت رسیدگی و پیگیری بیشتر این دستگاه‌ها منتشر می‌شود.
‌امیدواریم آنچه در مورد بکارگیری غیر قانونی مجدد نیرو در این شرکت به گوش می‌رسد صحت نداشته باشد و مسئولان این شرکت هر چه سریعتر نسبت به تکذیب و یا تأیید این خبر اقدام نماید.
اصل ماجرا این بود که مدتی پیش رسانه‌ها و مردم از استخدام‌های بی‌ضابطه در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر دادند، سازمان بازرسی استان به این موضوع ورود کرد و جلوی آن را گرفت. در ادامه قرار بود که هر گونه جذب نیرو طبق قانون و بعد از مراحل قانونی انجام بگیرد.
امروز شنیده شد که تعدادی از همان 30 نفر نیرو دو باره به شرکت گاز وارد و به واحدهای مختلف این شرکت معرفی شدند. اینکه این افراد بر اساس کدام مجوز قانونی و شیوه جذب شده‌اند، الله اعلم.
بنا بر اطلاعات کبنانیوز، تا کنون ۱۴ نفر از این ۳۰ نفر امروز (چهارشنبه ۲۲ شهریورماه 1402) در واحد‌های مختلف اداری شرکت استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد از جمله کنتور خوانی، روابط عمومی، مالی، مشترکین و ناحیه بویراحمد مشغول به کار شدند.
طبق قانون بکارگیری هرگونه نیرو در ادارات و سازمانهای دولتی باید از طریق آزمون انجام شود.
آیا مجوز خاص برای افراد خاص با یک قومیت در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد داده می‌شود؟
به گزارش کبنا، محمد مهدی صالحی، بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد یکم تیرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ ها عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ دیدگاه قانون‌گذار نسبت به استخدام و بکارگیری نیرو در دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی تغییر کرده است و هرگونه استخدام نیروی انسانی در قالب شرکتی، حجمی، قراردادی، پیمانی و رسمی باید با مجوز کارگروه مشترک سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور مطرح و با اجازه روسای این دو سازمان خواهد بود. خارج از این راه هر گونه استخدام تخلف، جرم و نقض قوانین و مقررات است و با مدیران متخلف برخورد قانونی می شود. صالحی تاکید کرد: استخدام و بکارگیری نیرو با هر عنوان و از هر طریقی که بخواهد انجام شود باید از این طریق انجام شود و د صورت رعایت نکردن ترک فعل محسوب می شود و با مدیر یا مسئول مربوطه طبق قانون برخورد می شود. حتی اگر وزیر هم بخواهد استخدام کند باید طبق مجوز این کارگروه مشترک باشد.
وی در زمینه استخدام های بدون آزمون و غیرقانونی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: مجوزی از طریق یکی از معاونان وزیر برای استخدام حدود ۳۰ نفر صادر شد که این موضوع با قانون بودجه ۱۴۰۲ تناقض دارد، بازرسان ما بررسی کردند و طی جلساتی با مدیر فعلی، ذیحساب و مسئول حراست شرکت گاز هشدار لازم داده شد که در صورت بکارگیری این نیروها قطعا مرتکب تخلف و جرم می شوید و چنین کاری انجام ندهید. این موضوع از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مورد بررسی بازرسی کل استان قرار گرفته است.


کد مطلب: 466899

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/466899/اخبار-بکارگیری-مجدد-نیرو-شرکت-گاز-استان-کهگیلویه-بویراحمد-14-نفر-فعلا-واحدهای-مختلف-مشغول-به-کار-شده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1