تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۶۶۴۰۹
کبنا گزارش می‌دهد

مالکیت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران متعلق به کیست؟ / سکوت تلخ مسئولان شرکت نفت / رئیس هیئت فوتبال خوزستان خطاب به متولیان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد: نباید به مردم خودتان دروغ بگویید، بگویید تیم متعلق به خوزستان است و محبت کرده و گفته در گچساران بازی کند

۳
۰
مالکیت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران متعلق به کیست؟ / سکوت تلخ مسئولان شرکت نفت / رئیس هیئت فوتبال خوزستان خطاب به متولیان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد: نباید به مردم خودتان دروغ بگویید، بگویید تیم متعلق به خوزستان است و محبت کرده و گفته در گچساران بازی کند
کبنا ؛سال‌ها است که جوانان و مردم علاقمند به فوتبال شهرستان گچساران به تیم فوتبال نفت دل خوش کرده‌اند و بازی‌های این تیم را با حرارت و اشتیاق خاصی دنبال می‌کنند. مدتی است که بحث مالکیت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بالا گرفته، عده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد مالکیت این تیم را متعلق به نفت و گاز گچساران می‌دانند و از آن طرف مسئولان استان خوزستان حرف دیگری دارند.
طالقانی_ رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان_  در این باره به فارس گفت: یک تیم دسته دوم متعلق به حفاری نفت بود که نتوانستند آن تیم را مدیریت و اداره کنند و در پی قراردادی آن را به مناطق نفت خیز جنوب تحویل دادند.
وی گفت: از استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران عده‌ای پیش ما آمدند و گفتند این تیم به گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد برود که من به آن‌ها گفتم اجازه نمی‌دهم تیم از استان جدا شود و به جای دیگری برود.
طالقانی با بیان این که رفت و آمد‌هایی انجام شد و مناطق نفت خیز جنوب می‌گفت مالک آن‌ها یکی است و ما گفتیم درست که مالک یکی است اما مالک تعیین‌کننده محل تیم نیست و ضوابطی برای همه وجود دارد و باید دو مرحله انجام شود یکی موافقت کمیسیون ماده ۵ و دیگری هم تأیید هیئت فوتبال را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: عده‌ای به اهواز آمدند و جانباز محترمی هم آمد و گفت که به خاطر مردم بگذارید این کار انجام شود به آن‌ها گفتیم یک راه حل وجود دارد که مردم آنجا شاد شوند چون از لحاظ سرزمینی مناطق جنوب اهواز شامل گچساران مسجدسلیمان و سایر نقاط هم می‌شود و البته می‌توانیم اجازه دهیم که بازی‌های این تیم در گچساران برگزار شود و به همین خاطر نامه هم می‌زنیم اگر استان مقصد موافقت کند مسابقات را آنجا انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه این قصه‌ها گذشت و مسأله‌ای برای من پیش آمد و دو سه ماهی از کار منفک شدم و یک سرپرست برای هیئت فوتبال گذاشتند تصریح کرد: در همان موعد مناطق نفت خیز طی نامه‌ای درخواست کرد که می‌خواهیم این تیم در گچساران باشد و سرپرست وقت هیئت فوفتبال هم نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان می‌زند که چنین درخواستی دارند و اعلام موافقت می‌شود موافقت در برج ۶ انجام می‌شود و هیئت فوتبال هم باید نامه‌ای روی آن بزند و موافقت خود را اعلام کند در عینی که موافقت اعلام می‌شود باید پول خروجی هم پرداخت شود که این کار صورت نمی‌گیرد و نامه تنها در حد کمیسیون ماده ۵ باقی می‌ماند زیرا آیین‌نامه می‌گوید موافقت هیئت فوتبال مبدا و مقصد هم علاوه بر کمیسیون ماده ۵ باید وجود باشد.
طالقانی گفت: هیئت فوتبال استان خوزستان هیچ موافقتی نکرده و هیچ نامه‌ای نزده بار‌ها گفتم اگر نامه‌ای دارید که هیئت فوتبال خوزستان موافقت کرده آن را ارائه دهید اما تا این ساعت نامه‌ای ارائه نشده است.
طالقانی افزود: موضوع بعدی مربوط به قراردادهاست که از برج ۷ تا برج ۱۱ قرارداد‌ها در هیئت شهرستان اهواز ثبت شده بعد هم در استان ثبت شده و سپس به سازمان لیگ رفته و این کل قضیه است.
وی با بیان اینکه ما استان بدون تیمی نیستیم اما اگر بخواهند قلدری کرده و به مانند سر گردنه رفتار کنند اجازه نمی‌دهیم حتی یک پیراهن از این تیم هم به خارج از استان برود خطاب به برخی‌ها گفت: شما اگر به دسته یک رفته‌اید با بازیکنان و مربیان خوزستانی رفته‌اید، بروید و نگاه کنید این مشخص است زحمت را استان خوزستان کشیده است این تیم از مرحله استانی به دسته سوم و از آنجا به دسته دوم و سپس به لیگ یک رفته است و بعد از این همه تلاش در خوزستان الان برخی می‌گویند این تیم متعلق به من است.
طالقانی با خطاب قرار دادن کسانی که ادعای مالکیت تیم نفت و گاز گچساران را می‌کنند گفت: یادتان می‌آید در دفتر من چه چیزی می‌گفتید؟! 
وی یادآور شد: نهایتاً تصمیم این است که این تیم متعلق به استان خوزستان بوده و در خوزستان باقی می‌ماند اگر کسی بخواهد کار دیگری کند از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری می‌کنیم.
این مسئول گفت: افعال و اظهارات تحریک‌کننده باعث شد تا کار به اینجا کشیده شود، می‌توانستند کاری کنند تیم در همان گچساران باقی بماند و ما هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دادیم تا مردم آن استان خوشحال شوند آن‌ها هم مردم ما هستند چه در گچساران و چه در اهواز بازی می‌کرد فرقی نداشت.
وی با بیان اینکه نباید به مردم خودشان دروغ بگویند که این تیم مال ماست یادآور شد: بگویید تیم متعلق به خوزستان است و خوزستان محبت کرده و گفته اجازه می‌دهیم در همان جا بازی کنند.
طالقانی با تأکید بر این که خارج کردن یک تیم و واگذاری امتیاز آن آدابی دارد یادآور شد: با گردن کلفتی نمی‌شود تیمی را از یک استان خارج کرد هر چند ما هم کلی همکاری کرده بودیم.
وی با بیان اینکه گچساران مردمان خوب و هواداران فوتبالی خوب و علاقمندی دارد گفت: به مسئولانشان بگویند خودتان تیمی را بگیرید و تقویت کنید و به مراحل بالا بفرستید اینکه بخواهید از امتیاز استان دیگر استفاده کنید پشت آن حرف است خود من هرگز از این کار‌ها نکرده‌ام و البته زیر بار زور هم نمی‌روم.
رئیس هیئت فوتبال خوزستان در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند این تیم از امکانات و اعتبارات گچساران استفاده کرده حالا چرا باید متعلق به اهواز باشد گفت: اولاً ورزش ما دولتی است و بیشتر باشگاه‌ها پول دولتی خرج می‌کنند چه در گچساران خرج کند و چه در اهواز پول متعلق به دولت است اینکه پول و هزینه تیم متعلق به آنجاست حرف درستی نیست این تیم مربوط به مناطق نفت‌خیز جنوب است بودجه را آن‌ها می‌دهند پول نفت هم که سهمیه‌ای نیست بودجه دولتی است برای فولاد و سپاهان‌ها هم چنین است.
وی گفت: بعضی تیم‌ها هم خصولتی هستند تا وقتی که پخش تلویزیونی را به تیم‌ها پرداخت نکنیم همین داستان وجود خواهد داشت.
طالقانی در خصوص نامه‌ای با امضای آل اسحاق در خصوص تعیین تکلیف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران گفت: آقای آل اسحاق نیروی آقای قنبرزاده بوده و قنبرزاده هم مسئول ورزش نفت است و به تبع دنبال منافع نفت می‌گردند.
وی افزود:‌ ایشان چنین اجازه و مسئولیتی ندارد که بخواهد در مورد این مطالب اظهار نظر کند اینکه من استعلام کرده و موافق هستم حرف بی‌ربطی است و در صلاحیت‌ایشان نیست.
طالقانی یادآور شد: تنها جایی که می‌تواند این موضوع را مشخص کند کمیته تعیین وضعیت است و اگر شاکی رای تعیین وضعیت باشید به استیناف خواهد رفت لذا این کار غیرقانونی است.
اما خداداد افشاریان_ رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد_ چندی پیش گفت: در مورد اختلاف هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در ماجرای حضور تیم نفت و گاز گچساران در لیگ دسته اول فوتبال کشورمان، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته در شروع فصل تیم حفاری اهواز در حال منحل شدن بود و هیچ صاحبی نداشت، مجموعه نفت و گاز گچساران با هماهنگی مجموعه شرکت ملی نفت، این تیم را به گچساران آورد و تمام بازی‌هایش در این شهر انجام شد‌. با هزینه همین مجموعه هم این تیم به لیگ یک صعود کرد.
وی افزود: در سوی مقابل امتیاز تیم استان کهگیلویه را که در مرحله دوم لیگ سه حضور داشت، به خوزستان واگذار کردیم. تمام کار‌های اداری را هم انجام دادیم. مجوز کمیسیون ماده ۵ هر ۲ استان را هم برای انتقال امتیاز ملی حفاری به نفت و گاز دریافت کرده‌ایم. اکنون ظلم بسیار بزرگی است که امتیاز تیم دسته اولی را از گچساران و استان ما بگیرند و به خوزستان بازگردانند‌.
رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمانی که ملی حفاری در حال انحلال بود، هیچکس مسئولیت این تیم را قبول نمی‌کرد اما الان با توجه به اینکه تمام بازی‌ها در گچساران برگزار شده، هزینه زیادی کرده‌ایم، مراحل اداری انجام شده، مالک باشگاهی که به دسته اول صعود کرده مجموعه نفت و گاز گچساران و کمیسیون ماده ۵ هم این مسأله را تأیید کرده به هیچ وجه این امتیاز دسته اولی قابل بازگشت به اهواز نیست و باید نفت و گاز گچساران در لیگ یک شرکت کند.
افشاریان اضافه کرد: الان ۲ ماه است این تیم زیر نظر سرمربی خود یعنی پیروز قربانی تمریناتش را در گچساران انجام می‌دهد و آماده حضور در لیگ دسته اول است. قرارداد بازیکنان‌شان نیز در هیأت فوتبال استان ثبت شده است. الان تیم‌های زیادی از خوزستان در لیگ برتر و لیگ یک حضور دارند. چه منفعتی وجود دارد یک تیمی که حقش است در کهگیلویه و بویراحمد و گچساران باشد هم بخواهند به خوزستان بازگردانند؟
وی ادامه داد: به هیچ وجه زیر بار چنین موضوعی نمی‌رویم و هر اتفاقی غیر از این بیفتد، عواقبش با مجموعه هیأت فوتبال خوزستان و مسئولان این استان است‌. البته قرار است مهدی تاج و منصور قنبرزاده که در جریان ریز مسائل قرار دارند، این مشکل را حل کنند. قرار است نسبت به این موضوع ظرف روز‌های آتی تصمیماتی گرفته شود اما حضور نفت و گاز گچساران در لیگ دسته اول حق استان ما است و به هیج وجه اجازه خروجش از استان را نمی‌دهیم.
این در شرایطی است که فصل جدید لیگ دسته اول از ۱۱ شهریور یعنی شنبه آینده آغاز خواهد شد. با این وجود، مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران تاکنون هیچ اظهارنظری در این باره نکرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
وقتی منطقه نفت خیز گچساران و بهمئی که نزدیک به 30% نفت و گاز کشور را در اختیار دارن همچنان زیر نظر اهواز اداره میشن باید انتظار چنین برخوردی را هم از مسولین خوزستانی داشته باشیم
از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
85%نفت وگازکشور...30%منابع آبی...50%حجم آب سدهای کشور...20%کل کشاورزی...پنج میلیون جمعیت خوداستان چیه میلیون جمعیت مهاجرت کرده خوزستان....خوزستان خودش داره یه تنه داره ایران روساپورت می‌کنه بعد شماها با دوچاه نفت دم از30%درصدمنابع میزنید...خوبه یکم مطالعه کنید
دنا
Russian Federation
خنده دار نیست نبود مسول درست حسابی نبود نماینده درست حسابی باعث شده نفت گاز ومعادن وخاکش از استان ما باشه مالکیتش برای کسی دیگه اینجوری باشه مردم استان ما هم به صورت اجاره ای تو استان دارن زندگی میکننن
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1