تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۶۶۱۵۵
بازار استان کهگیلویه و بویراحمد در تأمین گوشت مرغ تا ۶۰ درصد به دیگر استان‌ها وابسته است!

پای لنگ بازار مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

۰
پای لنگ بازار مرغ در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛بازار استان کهگیلویه و بویراحمد در تأمین گوشت مرغ تا ۶۰ درصد به دیگر استان‌ها وابسته است و برخی مواقع شاهد نوسانات قیمت آن و حتی کمبود این کالای اساسی در بازار استان هستیم که اخیراً رئیس اتاق اصناف مرکز استان به تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان هشدار داده که اگر شرایط مرغ را ساماندهی نکنند، واردات مرغ از استان‌های همجوار بیشتر خواهد شد.
به گزارش کبنا، گوشت مرغ به عنوان یکی کالای اساسی در سبد تغذیه روزانه مردم و یک پای مستحکم سفره‌های آن هاست. در حال حاضر تولید گوشت مرغ به یک خواسته جدی تبدیل شده و تولید گوشت سفید به میزان کافی و با قیمت مناسب دغدغه اصلی متولیان امر است.
بر اساس سرانه تولید مصرف ۲۸ کیلوگرم در سال ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تولید گوشت صنعتی استان است که در استان ۷۵ درصد نیاز مردم تأمین می‌شود.
میزان مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۸ تن مرغ گرم روزانه، یک هزار و ۷۵۰ تن مرغ ماهانه و حدود یک هزار تن سالانه است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: قیمت مرغ در سطح این استان نسبت به سایر جا‌های دیگر بالاتر است.
مهرداد الهی می‌افزاید: آخرین تصمیم این شده که اگر تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان شرایط مرغ را ساماندهی نکنند، وارادت مرغ از استان‌های همجوار شروع خواهد شد.
وی تأکید کرد: البته قیمت مرغ نسبت به دو هفته گذشته کاهش ۱۲ درصدی داشته است و در آینده نزدیک قیمت مرغ پایین‌تر خواهد آمد.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالب برخی سایت‌های تحلیلی استان، تأکید کرد: مطالبی مبنی بر اینکه برخی از مرغ فروشی‌های یاسوج در هنگام خرد کردن مرغ‌های خریداری شده، سعی می‌کنند از هر مرغ خریداری شده، قطعاتی از آن را برای خود ذخیره کنند که در این باره با دیده منت در راستای اصلاح آن قدم بر می‌داریم.
البته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آخرین وضعیت بازار مرغ استان می‌گوید: مسئولیت این سازمان در ایجاد همزمان تعادل میان منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده ماموریتی ظریف و حساس است که با افزایش میزان جوجه‌ریزی و اعتماد تولیدکنندگان به کاهش مشکلات به ویژه در بحث نهاده‌ها، تولید مرغ افزایش یافته و شاهد کاهش محسوس قیمت در بازار هستیم.
سید علی معتمدی پور از رشد چشمگیر جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش مرغ و کسب رتبه دوم استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: این استان رشد ۱۲۰ درصدی به نسبت تعهد خود داشته است.
وی تصریح کرد: در بحث مرغ نیز به نوعی سیاستی مشابه کشت قراردادی را خواهیم داشت و رویکرد ما تولید قراردادی گوشت مرغ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هیچ نگرانی از بابت تأمین گوشت مرغ و رفع مشکلات تأمین نهاده‌ها و خوراک مورد نیاز واحد‌های تولید مرغ وجود ندارد.
ایرنا در پایان این گزارش نوشت: صنعت مرغداری در ایران به دلایل متعدد فنی، اقتصادی و بهداشتی در مقایسه با سایر صنایع دامپروری از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
1