تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۶۶۰۳۷
کبنا گزارش می‌دهد

حقه مرغ فروشی‌های یاسوج در کم فروشی / معتمدی‌پور و لقمانی به مردم پاسخ بگویند

۹۵
۶
حقه مرغ فروشی‌های یاسوج در کم فروشی / معتمدی‌پور و لقمانی به مردم پاسخ بگویند
کبنا ؛علاوه بر اینکه مرغ گران شده و مرتباً در حال گران‌تر شدن است و سفره مردم با این نوع گوشتی که سابقاً ارزان بود، فاصله می‌گیرد، نحوه توزیع و فروش آن در بازار یاسوج نیز بر کوچک شدن آن در سهم سفره مردم بیش از پیش در حال تأثیرگذاری است.
مدت هاست که از سوی برخی از مردم و حتی کسانی که خود قبلاً مرغ فروشی داشته‌اند مسائلی ذکر می‌شود که قابل توجه است. بدین گونه که برخی از مرغ فروشی‌های یاسوج در هنگام خرد کردن مرغ‌های خریداری شده، با رفتاری ناشایست سعی می‌کنند از هر مرغ خریداری شده و مقرر شده برای تکه تکه و خرد کردن، قطعاتی از آن را برای خود ذخیره می‌کنند!
اگر دقت کرده باشید، می‌بینید که در گوشه تخته کار خرد کردن مرغ‌ها، حلقه‌ای وجود دارد که زیر آن سطلی را تعبیه کرده‌اند که اصطلاحاً ضایعات مرغ خرد شده را به آن قسمت هل می‌دهند تا در سطل بریزند. برخی از مرغ فروشی‌ها، در حین خرد کردن در کنار برخی از قطعات ضایعاتی مرغ که باید هم دور ریخته شود، قطعات کوچکی از هر مرغ را به اندازه‌ای که به کلیت وزن مرغ آسیب جدی نزند، به تناسب وزن آن، در سطح ضایعات ریخته تا بعد با تفکیک و فروش و استفاده برای ناگت مرغ و.... از آن بهره ببرند.
در سایه نبود نظارت کافی، بر اساس عرف غلط بازار فروش مرغ که حتی دیگر مردم هم آن را باور دارند، برخی از قسمت‌های مرغ از جمله خان خوری، بال و گردن (با این توجیه که برای سلامتی مضرر است در حالیکه اگر بخواهیم باید گفت کل مرغ مصنوعی برای سلامتی مضر است) را به وضوح توسط مرغ فروش جدا شده و مثلاً ضایعات حساب می‌شوند. در کنار آن گاهی دور از چشم مشتری نیز تکه‌های کوچکی از مرغ نیز در آن سطل انباردانی آن‌ها ریخته می‌شود تا در پایان روز تفکیک شود.
هر چقدر تعداد مرغ‌ها و وزن آن‌ها بیشتر باشد، امکان انجام این حقه برای مرغ فروشی‌ها بیشتر است. مثلاً اگر شما ۵ عدد مرغ گرفته و قرار بر خرد کردن آن‌ها باشد، حین خرد کردن مقدار بیشتری سهم آن سطل کذایی خواهد شد.
با یک حساب سرانگشتی اگر از هر مرغ خرد شده حدود صد تا دویست گرم (دو قطعه از آنکه دیگر حق خود می‌دانند مثل گردن و بال و خان خوری و آنکه یواشکی میاندازند در سطل)، برای خود جدا کنند، مرغ فروشی که روزانه صد مرغ بفروشد، حداقل ده کیلو گوشت از سهم مردم کش رفته و...
پرواضح است نظارت بر این مسأله با دستگاه‌های مسئول می‌باشد که ضمن اطلاع‌رسانی، با نظارت و کنترل دقیق و اعمال جریمه، مانع از سوءاستفاده در کم فروشی مرغ در سطح شهر یاسوج شوند. سازمان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت سید حمزه لقمانی و سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت سید علی معتمدی‌پور، اولین دستگاه‌های مسئول و مقصر در این خصوص می‌باشند که باید به مردم پاسخگو باشند و وظیفه خود را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دزدان کثیف
Iran, Islamic Republic of
حق اناس
سوقی زاده
Iran, Islamic Republic of
اصطلاحی که خیلی ها را به اشتباه انداخته : خان خور
وقتی این کلمه را می شنوم ناخودآگاه یاد افراد تحصیل کرده ای می افتم که می گویند فلانی آدم کوچک نظمی است !! نمی دانم اینها هیچ با خود فکر کرده اند کوچک نظم یعنی چه ؟ اگر فرد بیسوادی کلمه ."کوچک نفس " را از انسانهای فرهیخته بشنود و در محاوره خود تبدیل به "کوچک نظم " کند ایرادی بر او وارد نیست . زن همسایه بیسوادی داشتیم که سالها قبل به جای سرگرمی می گفت یک دستگاه بازی برای سردی گرمی بچه ها خریدم ! وقتی زیاد به این کلمه سردی گرمی فکر کردم فهمیدم منظورش همان سرگرمی خودمان است و عجب کلمه مشابهی در محاوره برایش پیدا کرده است و حالا حکایت این خان خوری و مرغ فروشی های یاسوج :
همه دامپزشکان و اطباء اگر در اینترنت سرچی کرده باشید متفق القول می گویند مضر ترین جای مرغ محل خروج مدفوع مرغ است که اغلب میکروبها در آنجا تجمع می کنند و مقداری چربی است . یعنی همان جایی که معروف به خان خور شده است . اما حکایت طنز خان خوری که عده ای ندانسته آن را باور کرده اند !!
در روزگار نچندان دور که خوانین و کدخدایان حاکم بودند وقتی سر زده به جایی می رفتند دم دست ترین و سریعترین غذایی که میشد برای خان تهیه کرد سربریدن یک مرغ و کباب آن برای خان بود . خان که همیشه چند نفری خدم و حشم همراهش داشت یا نوکرش اقدام به کشتن مرغ و کباب آن می کرد یا یک بیچاره و بدبخت دهاتی این زحمت را برایش می کشید . وقتی کباب آماده می شد خان که از همه داناتر و عاقل تر بود و می دانست کثیف ترین جای مرغ کجاست ته مرغ و جای مدفوعش را جدا می کرد و به نوکرش می گفت :
بگیر این قسمت مهمش که سهم من است برای شما که زحمتش را کشیدید !!!
هم نوکر را خر می کرد هم خوشحال !!
نوکر و نوکران احمق و بیچاره که اگر عقلی داشتند خانها بر آنها حاکم نمی شدند خوشحال از این قضیه با حرص و ولع آن را میخوردند ( که از قضا کثافتها هم خوشمزه ترند ) و افتخار می کردند که خان سهم خودش را به آنها داده غافل از اینکه خان آنها را مسخره کرده است !
در عجبم که چقدر ما خان خور داشتیم که این اصطلاح را باور کردند !
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دقیقا داستان من درآوردی است،
خیلی خلاصه؛ هر وقت برای خان کباب مرغ درست می کردند، قبل از شروع غذا برای خان، خان خوری را به عنوان پیش غذا به دستور خان برای خان می آوردند، به همین علت به خان خوری معروف شد.
لاغری ازدنا،،،
Iran, Islamic Republic of
سلام،،، جناب سوفی زاده ،عزیز،،،،گل،،،،،چقدرزیبا وبجا بامعنی، وله موقع ،این متن زیبای شمارا خواندم،،لذت بردم
زنده باشید ودرپناه حق
هرچه می‌خوانم سیر نمی‌شوم ،ایکاش این متن طولانی تر بود
خانقلی
Iran, Islamic Republic of
والا همون خانخور هم الان گیر خان ها نمیاد
حسین خان
Iran, Islamic Republic of
شک نداریم خود شما و پدربزرگت برایت خاطره‌ای گفتن
Iran, Islamic Republic of
عامو سلام ۱ - آب به مقدار ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم ۲ - انتهای روده ی مرغ که فاضلاب از آن خارج میشه ۳- چینه دان (جیناق) مرغ ۴- بخش غضروفی پای مرغ رو با ران مرغ همراه می کنن که به خدا جمعا حد اقل ۲۵۰ گرم این ضایعات و تفاله ها میشه .

۲۵۰ ضربدر ۹۰۰۰۰تومان ۲۲۵۰۰ تومان ؛ روزانه ۵۰۰۰۰ مرغ حد اقل در استان توزیع میشه
۵۰۰۰۰ ضربدر ۲۲۵۰۰ میشه حدود یک میلیارد و یکصد و بیست و پنج میلیون روزانه عاملان توزیع مرغ از جیب مردم می زنن بابت آن فاضلاب مرغ تحویل میدن .
بیژن
Iran, Islamic Republic of
معتمدی استان وجهادکشاورزی/باید ناک اوت بشه
Iran, Islamic Republic of
معتمدی حقش بالاتر از این پست هست کاش ایشان کاندید نماینده مجلس میشدند ایشان جز گزینه های وزارت بود تعصبی نقد نکنید به فکر قیامت باشید
احسان
United Kingdom
کبنا نیوز مسخره ب جز تخریب مسولین پای کار چ چیزی دارد و دست کیست؟
Iran, Islamic Republic of
پای کار مسخره
اصطلاح مسخره
کدوم مدیر کار می‌کنه و مردم ازش راضی هستند
Iran, Islamic Republic of
مدیرل و فاتحه خونی و رای جمع کردن نی ورهن بیان ببین چ و روز شهر اومیه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا من از زبان یکی از معاونین وزیر در سفر رئیس جمهوری شنیدم که هردو وزیر قبل و الان در همه جلسات نظر دکتر معتمدی را در مورد تصمیمات کلان میخواهند و همیشه اسرار دارند ایشان در جلسات وزارت شرکت کنند و وقت زیادی میزارن برای شنیدن اظهاراتش ضمنا ایشان چندین بار به عنوان مدیر برتردر این دوران مدیریتش برای رئیس سازمانهای استانهای دیگر کارگاه آموزشی داشتند ایشان علاوه بر طی کردن تمام مراحل مدیریتی در جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان و رئیس نظام مهندسی دارای تحصیلات از بهترین دانشگاههای کشور با رتبه عالی هستند در دوره دبیرستان همه به عنوان نخبه ازش یاد می‌کردند و مدرسه نمونه دولتی شیراز پذیرفته شد که به دلیل مشکلات نرفت و سفری هم به کشور چین به عنوان نماینده ایران در کشاورزی داشتند یه کم فکر کنید و مطلب بنویسید مقالات ایشان درمعتبرترین روزنامه های دنیا چاپ شده این رزومه کار یک آدم عادی نیست یه کم به وجدان خود رجوع کنید
Iran, Islamic Republic of
مه تو هم مرغ فروشی از حقیقت فرار ایکنی!!!
Iran, Islamic Republic of
آیا استان ما مسئولی هم دارد؟؟؟
// که رفته سن وسال شناسنامه اش ده سال کوچکتر کرده که هیئت علمی بشودچه انتظاری دارید
Iran, Islamic Republic of
لطفا در این رپرتاژ آگهی هاتون که سفارشی پر منفعت هم احتمالا هستند بیشتر دقت کنید . آلان خرد کردن و برداشتن خان خوری مرغ در مغازه ها چه ارتباطی با جهاد کشاورزی و دکتر معتمدی دارد ؟؟؟
انصاف هم چیز خوبی است .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
عزیزم
شما خبر ندارید
نظارت بر بازار مرغ با جهاد کشاورزی هست
Iran, Islamic Republic of
نه خیر،،جهادکشاورزی ودامپزشکی و بهداشت باید نظارت کنند
البته ،خو فایده نداره، سرکشی ، یعنی باید هرمرغ فروشی سه تامور بالاسرشون باشه،،
یکی دامپزشکی،یکی بهداشت،یکی جهاد کشاورزی،،،ازکجا بیاریم این همه مامور را
دایی جان کار ازبیخ وزن خرابه
این استان بخصوص یاسوج اینطوریه،،،والا ما شهرهای دیگه که میرویم ،،ابنطور نیست
گروهبان قندلی
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشمند باهوش و باسواد که کمترین سوادی نداری!!!
تولید، پرورش، قیمت گذاری و توزیع مرغ تحت نظارت امور دام و مرغ سازمان جهاد کشاورزیه.. میخوام بدونم الان که موضوع این خبر کم فروشیه مرغه ربطش به دامپزشکی و بهداشت چیه آقای بیسواد دانشمند؟؟؟؟
بهداشت و دامپزشکی بیان و بگن چرا کمفروشی کردی و این کم فروشی غیر بهداشتیه آقای بیسواد؟!
خدایا ببینید با کیا شدیم هشتاد میلیون
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای قندلی،،،اولا سوادم بیش ازاونی که فکر میکنی،،،بنده قبل از انقلاب فوق دیپلم گرفتم،،،
ادبیاتی درحد جنابعالی بکار بردم که بتونی بخونی،،،
شک ندارم که یکی ازمامورین که نام بردم تشریف داری
در رابطه به مسائل بهداشتی نوشتم مامور بهداشت بیاد،،،،نظروانتقاد بدون توهین وتهمت افترا آزاد است نظرم رانوشتم،،،یعنی خیلی به شما برخورد،،،،نه عزیزم بنده ده سال عریضه نویس بودم،،،،بالاترازاین میتونم بنویسم که نتوانی جوابم دهی
زنده ،،سالم در پناه حق باشی وخدمت صادقانه انجام دهی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اقا جان مملکت رو همین امثال شما عریضه نویسهای کم سواد داره اداره میکنه که این وضع مرغ و تخم مرغش هست و اون وضع حقوق کارمند و کارگر.. والا قندلی بیراه نمیگه
Iran, Islamic Republic of
سلام. آقای کارمند
بنده،،دهه هشتاد عریضه نویس بودم،،،انموقع فکرکنم،، یا خیلی کوچک بودی،،،یابه این دنیا نیامده بودی،،،،
Iran, Islamic Republic of
من جزو آمار همین گروهبان قندلی ها بودم تا شما صاحب یارانه شدید
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا هم رفته از کشور
ویارب یاریش مانده
علی
Iran, Islamic Republic of
از بالا تا پایین در حال دزدی هستند کسبه مبلغی که مشتریان خریداری می‌کنند دوبرابر از کارت مشتریان برداشت می‌کنند اگر بعضی از مردم متوجه شوند می‌گویند معذرت میخواهم اشتباه شده سران حکومت آن زمان میگفتند اگر وقت نماز شده بود در زمینی که مالک آن اجازه نداد نماز باطل است امکان اینکه ذره ای خاک به بدن نماز گذار چسبیده باشد حالا این همه مال و ثروت را کجا آورده اند کاخ های زمان پادشاهی پهلوی در دست چه کسانی هستند ///بچه‌ها یش در ترکیه گرگان والستریت اینهمه سرمایه از کشور ایران دزدیده شده خودش در بهترین کاخ زندگی لاکچری دارند پسر //چرا به گفته یکی از نمایندگان روزی یک میلیارد دلار سود می‌برد از نفت این افرادی که از سال پنجاه و هفت تا کنون سر سفره انقلاب نشستند چه کار مفیدی برای ایران انجام داده اند غارت و چپاول هم حد و اندازه دارد اشغالگران اجنبی هم اینطور کشور را نابود نمی‌کردند ده روز دوتا کپسول گاز گیرمان نمی آید دومین کشور بزرگ گاز جهان هستیم
ناظر
Iran, Islamic Republic of
این موارد اندک هست اما اگه هم باشه خود مشتری باید نظارت کنه... خرد کردن مرغ اختیاریه... مثل اینکه بگیم وسط راه یک نفر مرغ را از خریدار دزدیده هم مسیولش جهاده... نه خیر نمیشه بالای سر هر مرغ فروش یک پلیس گذاشت
Iran, Islamic Republic of
مرغ بین راه دزد بزنه صدشرف داره به کم فروشی،،،چون دزد نیست شکمش خالیه و احتیاج به مرغ داره ،،که فکر نکنم کسی بدزده،،مستقیما میگه یه مرغی هم برای بچه های من بگیر،،ولی خدا نمی‌گذره ازکم فروشان وبدفروشان ،،
رهگذری ازیاسوج
Iran, Islamic Republic of
ناظر جان سلام. مرغ فروش اون آخر مغازه خردمیکنه که مشتری چشمش اونجا را نمی بیند برای دزدی بردشه آخرمغازه خردمیکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
معلومه جهاد اونقدر خوب کار کرده که دیگه چیزی نیست که بهش نقد جدی کنند
فرجام
Iran, Islamic Republic of
باسلام
البته این مشکل مطرح شده خاص شهر یاسوج نیست
تقریبا همه جای کشور کم فروشی از این دسته داریم
از قدیم گفتن هر جای ضرر برگشتن منعته!
پیشنهاد میکنم مرغ فروشی ها و سایر اصناف موظف بشن مکان خرد کردن مرغ و ... را جلوی چشم مشتری قرار دهند تا کمتر دزدی بشه !!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه مرغ فروش بیچاره به زور مرغ رو میگیره ازت تکه میکنه حالا لطف میکنه براتون مجانی تیکه میکنه این حرفها رو هم باید بشنون اخه اون تکه لجنی که میگین خانخور چی چی هست که اینجوری بابتش دارین خودتون جر میدین اگر بذارتش روی مرغ که خودتون میگین این چیه برش دار
Iran, Islamic Republic of
والا تاحالا مجانی خوردن نکردن هر بار ی مقدار جدا میکشن رو قیمت مرغ ک خوردشم کردیم براتون.
Iran, Islamic Republic of
بدبختی ینه دزدی فقط ن مرغ فروشیله نانوایی ها نان بی کیفیت
مغازه دار وقتی کارت میکشه از رو کارت میزنه
با چشم خودم برای ی بنده خدایی ک عجله داشت میوه فروشی۶۹رو ۹۶زد. تا متذکر شدیم بش گفت اشتباه شده شلوغه هواسمون پرت شد
نونوایی میگی نون بی کیفیته پرو پرو میگه نخر همینه ک هست!
از همین بگیر برو تا بالا مسئول هم همینه
رهگذری ازیاسوج
Iran, Islamic Republic of
پدرومادرت بهشت برین جایشان باد
Iran, Islamic Republic of
خدا به سر خودت جهاد نخو همه جا خراب کرده کجا خوب کار کرده.خودشرینی دیگه بس پایین تر میایی بالاتر نمیبردنت
Iran, Islamic Republic of
ایشان دانشمندی بر سکوی جهاد کشاورزی هستند تعصب منطقه ای چه بد است
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
همش تبدیل به سوسیس کالباس میشه
Iran, Islamic Republic of
الان ده همه مدیران شش دانگ حواسشان به انتخابات کسی کاری نداره چ میشه
فرجام
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه سیستم نظارت ضعیفه
والا چرا باید قیمت کالاها از،یک مغازه در یک شهر تا مغازه ای در شهری دیگر و یا حتی همان شهر متفاوت باشه
زمان زیادی میبره تا بتونیم استانداردهای لازم رو بدست بیاریم.
مثلا قیمت خونه الان راکد شده
دلیلش اینه که اینقدر بالا رفت که دیگه جایی نمونده.
خلاصه سایت دیوار و امثالهم، بنگاه های املاک و ... مقصر این داستان اند.
وضعیت مرغ و دیگر کالاهای مشابه هم دست کمی از این بازار آشفته ندارند.
یاسوج بینوا
Iran, Islamic Republic of
عزیزان کم فروشی وگرانفروشی وظیفه سازمانهای تعزیرات وصمت هست
من امروز ۲۷مرداد شیراز مرغ خوب وتازه وگرم گرفتم کیلویی ۸۳ هزارتومان خودت حدیث مفصل خوان از بی مدیریتی استان خصوصامرکز استان
رهگذری ازیاسوج
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز(کمایی). در پناه حق باشی،،سام پیروز،،سرافراز،،زنده،باشی که هم نظرات بدون توین را چاپ می‌کنی
Iran, Islamic Republic of
دیگه توقع داشتی مرغ بخری چند ؟؟ کیلو ۵ هزار تومن ؟؟
گهگاهی شهرم یاسوج
Iran, Islamic Republic of
نه جانم توقع داره مرغ بگیره یه۵ دوصفرهم ویک ٫ ممیز پشتش باشه میشه۰۰٫۵.
همه خوشحال وخندون
Iran, Islamic Republic of
خدا نابودشون کنه انشالا دزدان را
Iran, Islamic Republic of
چرا توقع نداشته باشیم؟کمی بهش فکر کن
اکبر
Bulgaria
از روزی ایشون امد جهاد کشاورزی .هم کود شیمایی ازاد فروخته میشه اون هم دست کسانی هست که زمین ندارد اونهایی که زمین دارن کودشیمیایی سهمیه ندارن برعکس شد احتکار میکنن مردم یدبخت میکنن مرغ که یکی اخر....
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا از وقتی ایشان اومد کشاورزی استان علمی و پیشرفت زیر ساختی خوبه داشته الکی نگو جیگر دیگه بی انصافیه اتفاقا جلوی همه خلاف ها را هم با جدیت گرفت بیشتر همینهایی که حمله میکنند یا کار غیره قانونی دارند یا سفارشهایی سیاسیون که ایشون با اقتدار و تسلتی که دارند باج نمیدهند
مانی
Iran, Islamic Republic of
جاده سیسخت قسمت گوشه شاه قاسم یه مرغ فروشی هست خدا شاهده یه مرغ برا من وزن کرد 2کیلو و دویست گرم بود موقعی خردش کرد دوباره گذاشتمش روی ترازو شده بود1کیلو پونصد گرم بهش گفتم نصفش رو انداختی داخل سطل ضایعات خخخخ
مهریان
Iran, Islamic Republic of
سلام برای خرد کردن هم هزینه جدا میگیرند کافیه سری به مرغ فروشیای مهریان بزنید
دوست
United Kingdom
به نظرتون مرغ کیلویی ۳۰۰۰سودشه باید واستون مجانی خردش کنه؟یعنی مرغ یک‌ونیم کیلویی کلا ۴۵۰۰سودشه
قیامت
Iran, Islamic Republic of
تمام ضعف درون استان بر میگردد به استاندار محترم
کوروش
Iran, Islamic Republic of
کشور عزیزمان دقیقا همین طوری اداره می شود با یک فرق که از مرغ فروشی ها صحمی چند بارابر بیشتر را حق کشی می کنند
تارخ
Iran, Islamic Republic of
کلا یاسوجی ها به همشهری خودشون رحم نمیکنن خدا بداد غریب برسه
افشین
Iran, Islamic Republic of
چرا اغراق میکنید. مرغ یک هفته هست که ارزان شده.‌ الان در مرز قیمت مصوب هست.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تشکر از آقای سوفی زاده
چقدر زیبا و روان توضیح دادید ، ملت خان گزیده
سجاد
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مسئولین یاسوج با رشوه دهنشان بسته میشود. خواهشاً مسئولین نظارتی غیر بومی باشند بهتر است
رامشک
Iran, Islamic Republic of
افتخار مورد تاکید معتمدی پور در جهاد کشاورزی فقط تولید گندم اونم به لطف خداوند و بارش ها بوده که مدام همینو به اسم درایت خودش اعلام میکنه 🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
چرامعتمدی عزل نمی‌شود مگه تاکی بی برنامه گی وبدبختی ۱۳۰۰تن نهاده دامی یارانه ای رابرباد داد مارابدبخت وبیچاره کرد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ایشان توانمدترین مدیرکل استان هستند جوان و باسواد و با برنامه این تعصبات را کنار بگذارید تا الان چندین مقام تک رقمی تو حوزه کشاورزی داشتیم اگر همه مدیران با شایستگی های ایشان انتخاب میشد خوب بود
Iran, Islamic Republic of
لااقل کلمه ی فارسی بکارببرخان خوری چیه اسمش دنبالیچه هست، من واقعاموندم کسی که خبرمینویسه تااین حدبیسواده خدای من
Iran, Islamic Republic of
خاک تو سرت با نوشتنت
آریوبرژن
Iran, Islamic Republic of
هم استانی های عزیز،
یک واقعیت هست که دوست دارم کبا نیوز حذف نکنه و همه بخونن،
مردم استان ما مخصوصا شهر یاسوج کافر شدند، اگر میگید نه اینطور نیست، یک سری به بنگاه املاک بزنید، یه سری به بازار بزنین و قیمت اجناس را بپرسید و در همانجا همون جنس را در اینترنت سرچ کنید، تفاوت قیمت را ببینید، و یا اینکه یک سری به ادارات بزنید ببینید کارمند پاسخگو چطور با مردم صحبت میکند، برادران و خواهران گرامی واقعا خیلی ناراحت کننده هست این حجم از بدبختی و اختلاف،
مورد دیگری هم هست که متاسفانه مربوط به امنیت هست، خدا وکیلی به شخصه میترسم با زن و بچه در شهر و پارک برم، همش از این میترسم که دعوایی رخ بده یا اراذل اوباش در گیر بشن و خانواده ام آسیب ببینند، ملت شریف بویراحمد، خواهشمند هستم هر نفر به اندازه توان خودش سعی کند آینده گانی سالم پرورش دهیم. درد دل زیاد دارم ولی اینجا نمیشه از همش گفت.
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
تعرفه فروش مرغ هشت درصد تعیین شده که متاسفانه طی پنج ماه گذشته نه تنها مرغ برای فروش به اندازه کافی در اختیار مرغ فروش قرار نمی‌گرفت بماند که سهم سود فروش به پنج درصد تقلیل داده شد توسط دولت ،بدون توجه به اینکه افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند اکثرا مستاجر هستند ودراین شرایط با ورشکستگی روبرو شدند و مجبور به تغییر شغل شدند ویا بعضاً به اجبار سفره هایشان برای گذران زندگی آلوده شد که مقصر دولت است ،این مسئله تنها با اصلاح درصد سود و فراوانی مرغ برای فروش حل خواهد شد نه با نگاه تعزیراتی
Iran, Islamic Republic of
ما مردم یاسوج را شهر بدون مدیر می دانیم وهرکی به هرکی .خودتان را خسته نکنید
United Kingdom
عالی بود،اکثریت این کارو میکنن،نمیدونم چطور حاضرن حق مردم را بخورند؟
علی
Iran, Islamic Republic of
مرغ گرفتیم رفتیم خونه تا سینه را برداشته ران اضافه گذاشته چون بسته بندی سینه گرونتره بعداز مدتی بهش گفتیم میگه اصلا ازمن نخریدی قبل ازما بعضی هم دربار ه اش می گفتن
Iran, Islamic Republic of
بله موافقم درسته
سوقی زاده
Iran, Islamic Republic of
با عرض پوزش ، احتمالا آن خانهایی که با آنها سر و کار داشتید همه از جنس نوکر بودند و اسم خان را غصب کردند والا هیچ آدم عاقلی مرغ را نمی خورد !
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام.اول که لطفا بحث رو به حاشیه خان خوری نکشونید.بحث کم فروشیه که زیاد دیده میشه.یک کار دیگه که مرغ فروشی ها انجام میدن اینه که مرغ منجمد رو آب میکنن.داخل شکمش آب میکنن وبعد دوباره منجمد میکنن.با این کار وزن مرغ چند گرم بیشتر میشه.جای بد مساله اینه که بخاطر آب شدن و یخ زدن مجدد مرغ ارزش غذایی اون از بین میره و مرغ هم بوی نامطبوع میگیره.البته بیشتر این مغازه ها شب ها یخچالهارو بخاطر هزینه برق خاموش میکنن و چند ساعت روشن نمیکنن.این هم یه علت بو و مزه نامطلوب بعضی مرغاست
سوقییی
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان حداقل !!! سه تا نقطه ای ، کلمه دیگری ، چیزی می گذاشتید . اینجوری که مفهوم را به هم زدید ....
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
گرمسیری ها وسردسیری های علاف که کاردرست وحسابی هم یاسوج ندارندویاسوجو به افتضاح کشیدیدبرگردیدمنطقه خودتون همه مشکلات یاسوج حل میشه😁
ژولیان
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده ،هر چه بدبختی ما داریم از بی لیاقتی مدیر کل جهاد کشاورزی هست،،،کسی که در بدو ورودش به جهاد استان ،،۸۰ میلیارد تومان رو برگشت میده،،،خیلی شورش کرده،معتمدی،،بدبختی ما زیر سر موحد هست که اومده معتمدی رو مدیر کل کرده ،،،،اره برید تحقیق کنید ،،،چی از مدیریت میدونه،،،،خودشو کشت تا یه دکترا بگیره،،،اونوقت می‌ره میگه تنها دکترای کشاورزی در استان ک.ب من هستم،،،،شما ها برید ببینید از بدو ورود این آقای دکتر معتمدی چه اتفاق های تلخی برا مردم این استان افتاده در حوزه امنیت غذایی،،،فقط همین رو برید ببینید
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست از کجا میسوزی البته با این اسم مستعار معلومه همه از حسادت هست دکتر معتمدی تنها مدیری بود که با اومدنش نذاشت یک ریال اعتبار برگشت بخوره و با تجربه و تخصصی که داشت با تعریف پروژه های جدید در کمترین زمان ممکن همه اعتبارات را جذب کرد که مورد تحسین استاندارو مقامات وزارتی قرار گرفت در تایید مدیریت ایشان همین بس که تا حالا بالای 6مقام کشوری تک رقمی گردیدند و در حضور رئیس جمهور از ایشان تقدیر گردید این همه کارهای زیر ساختی و علمی در صنایع تبدیلی و زیر ساختی را چطور نمی‌بینی تحصیلات ایشان از معتبر ترین دانشگاههای دولتی یعنی دانشگاه شیراز و تهران با نمره عالی طی شد ایشان جز 25درصد دانشمندان دنیا در رشته تخصصی خودشان می‌باشند و جز نخبگان کشور هستند با توجه به استعلام شمارت حضوری توضیحات داده میشود اگر اسمت را ببرم همه آنهایی که میشناسند تعصف می‌خورند ژولیان اما قانون اجازه نمی‌دهد
Iran, Islamic Republic of
سلام به نکته مهمی اشاره فرمودین این امر به کرات در خیابان
ستارخان اتفاق می افتد
محمد
Iran, Islamic Republic of
تو شیراز من یه م غ دو کیلویی گرفتم و بعضی قسمت ها رو میخاست برداره گفتم برگردون بعدش که کشیدم تا نیم کیلو کم داره و ضایعات شده. در حالی که ضایعاتش پوست و دم مرغ و نوک بال هست حتی نوک بال هم زیادتر از اندازه میبرن
محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی طرف آنقدر تنبل شده که مرغ و میده یه نفر دیگه براش پاک کنه .خوب بهتر از این نمیشه دیگه.برادر من خواهر من اعتراض نکن خودت پاک کن.
Iran, Islamic Republic of
والا شیراز هم همینطور هست
Iran, Islamic Republic of
درعالی بودن مدیریت جهادکشاورزی استان همین بس که دیگر مطلبی ندارند تا در مورد مرغ مطلب بنویسند
Iran, Islamic Republic of
دکتر معتمدی آبروی مدیریت استان هستند به همان نشان که تنها مدیری بودند که جلوی رئیس جمهور از ایشان تقدیر شد
Iran, Islamic Republic of
کپنا دنبال چه باجی هستی به مرغ گیر دادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر با سواد و مدیر و جهادی و پاکدست و متخصص دکتر معتمدی که به هیچ کس باج نمی‌ده و الگوی کامل یک مدیر می‌باشد و با برنامه های زیر ساختی کشاورزی استان را متحول کرده
Iran, Islamic Republic of
کرو اگر یه مدیر خوب باشد همین جهاد کشاورزی که دیگر چیز ندارن گیر دادن به مرغ
Iran, Islamic Republic of
هرکسی فهم داره نذاره مرغش را بردارند چه ربطی داره
Iran, Islamic Republic of
کپنا از این به بعد تو مرغ فروشی ها مواظب باش
Iran, Islamic Republic of
تا حالا مدیری با توانمندی و پاکدست و با برنامه مثل دکتر معتمدی سابقه ندارد این را همه واقف هستند تا جایی که میدانم قرار بود به عنوان مدیر نمونه استانی معرفی بشه اما چون قبلاً این کار را در استانی کردند و حساسیت درست شده بود مصلحت نبود
Iran, Islamic Republic of
همین یکیش به درد میخوره
Iran, Islamic Republic of
کپو مگر هم کارت انجام نگرو چون انصافا به بد چیزی گیر دادی مرغ
Iran, Islamic Republic of
میگم چطور مقام دوم در جوجه ریزی در کشور توسط استان کهگیلویه و بویر احمد را کار نکردی
Iran, Islamic Republic of
شمارت را با نرم افزار درآوردم دونن چه تشی کار اینکه سر موقعش
Iran, Islamic Republic of
کار کار تعزیرات هست
Iran, Islamic Republic of
من گچسارانی هستم و جانباز 70درصد جنگ و آبرویم را برای این ملت گذاشتم و مرتب در جریان مسایل واقعی نه مجازی استان هستم مستقیم با وزارت خانه ها ارتباط دارم درکشور از معتمدی به عنوان دانشمند لر نام میبرند اینقدر تعصب به کار نبرید گذشته جهاد کشاورزی یادتون رفت به قیامت هم فکر کنید وظیفه شرعی خودم دونستم مطلب را بنویسم وگرنه ایشون هم من را فقط از دور میشناسد
Iran, Islamic Republic of
واقعا تا کی تعصب منطقه ای
بالغ تگین
Iran, Islamic Republic of
در آن شهری که مردانش عصا از کور می دزدند
من از ناباوری آن جا محبت جستجو کردم.
از ماست که بر ماست
شهرام ارمکان
Iran, Islamic Republic of
با سلام. من از نویسنده این متن تقاضا دارم. که اولا اگه تخلفی دیده باید به نهادهای مربوطه اطلاع میداد و اینجا هم ادرس ان مغازه را ذکر میکرد. ک این وصله ناجور به همه نسبت داده نشود. در هر صنفی باشد. متخلف داریم. ازجمله خود شما خبر نگارها و ... دوما من ادرس مغازه ام را می‌زارم سرزده بیا و ببین در سطل ضایعات من چی پیدا میکنی و اصلا ضایعات من وه استفاده ای ازشون میشه سوما. بعضی از مشتری ها خان خور را نمیخواهند. ما انها را جمع میکنیم وانها ک خوان خورش را میخواهند به خودشون میدهیمش ایا این تخلفه.
چهارما. شما از این همه تخلف در فروش مرغ چسبیدی به خوانخور مرغ. ایا تا الان مرغ پاک کردی که ببینی چقد ضایعات واقعی دارد. یا این مرغ برای من مرغ فروش چقد سود دارد ویا مرغی ک داخل کیسه پلمپ کردن و بیرونش ک قابل دید هستش و سالمه. واز داخل سیاه شده ضررش با کی هست. پس لطفا بیا به این ادرس تا با هم کفتمانی داشته باشیم. ممنونم. بلوار قرنی. جنب بانک کشاورزی مرغ فروشی بیات. فروشنده شهرام ارمکان
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1