تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۶۴۵۵۱

پایانی بر پنج سال رکود کارخانه ماشین‌سازی گچساران

۸
۰
پایانی بر پنج سال رکود کارخانه ماشین‌سازی گچساران
کبنا ؛احیای واحد‌های تولیدی از ابزار‌های تحقق رشد اقتصادی است که این مهم به عنوان یکی از سرفصل‌های کاری دولت مورد توجه ویژه قرار گرفته و نتایج خوبی را در استان‌های مختلف به ویژه کهگیلویه و بویراحمد داشته و اکنون تحقق این واقعیت با احیای کارخانه ماشین‌ سازی گچساران مشهود است و این کارخانه پس از پنج سال رکود پا به عرصه جدیدی از تولید گذاشت.
به گزارش کبنا، شاید احیای یک واحد تولیدی که چند سال خاک می‌خورد و کارگران آن‌امید خود را برای کار و تولید از دست داده‌اند عجیب و سخت به نظر برسد ولی با این حال سیاست دولت سیزدهم چیز دیگری بوده و به کمک تولید آمده و با حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی پیگیر رفع مشکلات واحد‌های تولیدی است و با برنامه‌ریزی و تأمین زیرساخت‌ها و حمایت از کسب و کار‌ها و بنگاه‌های کوچک به تولید‌کنندگان دلگرمی می‌دهد.
کارخانه ماشین‌سازی گچساران با ظرفیت ۱۸ هزار تن قطعه فلزی در سال، از توانایی بالایی در بخش صنعتی برخوردار است. تأمین قطعات مورد نیاز شرکت بهره‌برداری نفت وگاز، پتروشیمی گچساران، دهدشت و استان‌های همجوار از اهداف راه‌اندازی این کارخانه بوده است.
این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع در قالب سالن تولید، انبار و ساختمان اداری در شهرک صنعتی گچساران ساخته شده و با داشتن چهار شعبه در کشور که ماشین‌سازی پارس یکی از آنهاست، سال ۸۷ به بهره‌برداری رسیده است.
این کارخانه به دلیل نداشتن بازار فروش، بدهی انباشته و معارض تاکنون چند بار مهر و موم شده و کارگران بسیاری از کار بیکار شده‌اند.
کارخانه ماشین‌سازی پارس گچساران زیرمجموعه شستا وابسته به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و اکنون این واحد تولیدی ماشین‌سازی گچساران پس از تعطیلی چند ساله به مدار تولید برگشته است.
کارخانه ماشین‌سازی گچساران پس از حدود پنج سال رکود پس ار سفر نخست رئیس جمهور به استان در مهر ماه سال گذشته، با حمایت‌های دولت و پیگیری‌های فعالان اقتصادی به صحنه تولید بازگشته است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مصوبات سفر مهرماه ۱۴۰۰رئیس جمهور به این استان مربوط به ماشین‌سازی گچساران است که اینک کارخانه فعال شده است.
سید احسان عسکری تأکید کرد: کارخانه قطعات ماشین‌سازی این شهرستان از مهمترین واحد‌های تولیدی است که در گچساران به چرخه تولید بازگشته است و تعداد اشتغال زایی کارخانه تا حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم نوسان دارد و با توجه به سفارشات کارخانه، اشتغالزایی آن بصورت پروژه‌ای است.
وی ادامه داد: کارخانه ماشین‌سازی گچساران با ظرفیت ۱۸ هزار تن قطعه فلزی در سال، از توانایی بالایی در بخش صنعتی برخوردار است.

رئیس کارخانه ماشین‌سازی گچساران گفت: این کارخانه چهار شعبه در کشور دارد که ماشین‌سازی پارس یکی از آنهاست که سال ۸۷ به بهره‌برداری رسیده است.
علی نیرومند با بیان اینکه در این کارخانه ۱۱۸ نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند، افزود: در صورت تأمین زیرساخت‌های لازم در این کارخانه می‌توان اشتغالزایی آن را به ۴۰۰ نفر افزایش داد.
وی عنوان کرد: تاکنون در این کارخانه ۴۰هزار تن سازه فلزی تولید و روانه بازار شده است.
رئیس کارخانه ماشین‌سازی گچساران ابراز داشت: این کارخانه به دلیل بدهی انباشته و معارض تاکنون چند بار مهر و موم شده بود که مجدداً با حمایت مسئولان دوباره شاهد احیای آن هستیم.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۰ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۹۶ واحد صنعتی آن راکد هستند.
کریم روزبهان افزود: از این تعداد ۳۶ فقره واحد صنعتی راکد قابلیت احیا دارند و امسال بخشی از این واحد‌های راکد در برنامه احیا قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: سال گذشته تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد برای احیای واحد‌های راکد ۲۶ فقره بوده که ۲۷ واحد صنعتی احیا شده است.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، عمده‌ترین مشکل واحد‌های صنعتی استان را کمبود نقدینگی و نیاز آن‌ها به تزریق منابع مالی عنوان کرد.
روزبهان در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸، ابراز کرد: این اعتبار هنوز به سیستم بانکی اعلام نشده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعطیلی واحد‌ها زیبنده استان نیست، گفت: سیاست بخش اقتصادی احیای واحد‌های راکد است.
عسکری افزود: حال شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست و در راستای احیای واحد‌های راکد و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی برنامه بازدید از شهرک‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی ابراز کرد: در سیاست حوزه اقتصادی واحد‌هایی که فعال هستند باید فعال‌تر و واحد‌های راکد باید به چرخه تولید بازگردند.
عسکری در خصوص عمده مشکل واحد‌های تولیدی استان، تصریح کرد: مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی متنوع است به همین دلیل نمی‌توان یک نسخه خاص برای همه واحد‌ها تجویز کرد برخی از واحد‌ها مدت زیادی تعطیل بوده به همین دلیل خطوط تولید فرسوده و مستهلک و کارخانه از چرخه تولید خارج شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از واحد‌هایی تولیدی فعال هستند اما نتوانستند بازاریابی خوبی در سطوح مختلف داشته باشند که متناسب با مشکلات موجود راه‌حل ارائه می‌دهیم.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ۲۷ واحد صنعتی راکد در سال گذشته به چرخه تولید برگشته‌اند و احیای مجدد کارخانه قند یاسوج به نمایندگی از این ۲۷ کارخانه کوچک و بزرگ دیگر که وارد مدار تولید گشته‌اند به عنوان یکی از طرح‌های افتتاحی در سفر دور دوم رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای احیای واحد‌های راکد صورت گرفته است اما همچنان واحد‌های صنعتی بسیاری تعطیل هستند.
تعطیلی این واحد‌ها در حالی است که میلیارد‌ها تومان از منابع مالی این کشور صرف راه‌اندازی آن‌ها شده است اما به دلایل گوناگونی در سال‌های گذشته، این سرمایه‌گذاری‌ها راکد شده بود.
از آنجا که صنعت بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید است سرمایه‌گذاران این حوزه انتظار حمایت و همراهی مسئولان را دارند و پیشنهاد می‌شود فرصتی به سرمایه‌گذار داده شود تا بتواند موارد خواسته شده را اجرایی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینم خدمتی دیگر ازدولت وسیدناصر حسینی که باهدف ایجاداشتغال به چرخه تولید بازگشت
آگاه
Iran, Islamic Republic of
این کارخانه در دی ماه 97تعطیل شد ولی در سال 1399
با پیگیری فرماندار وقت ومعاون برنامه ریزی فرماندار
به چرخه تولید برگشت اما آلان به صورت کامل تعطیل شده که انشاءالله با پیگری حوزه معاونت اقتصادی استانداری دوباره شاهد فعالیت مجدد آن باشیم
همشهری
United States
/ در خصوص واحدهای تولیدی چیزی بلد فقط عشق ماموریت داره نزدیک به ۱۵روزه که معاونت صنایع مهندس حیدری روی کار نماید ...خدایا به داد مردم بدبخت استان برس...تازه دوباره یک اصطلاح طلب دیگر حکم زد رئیس اصناف
سید
Iran, Islamic Republic of
بشر که نمیدونی خبر میزنی ماشین سازی گچساران که ماشین تولید نمیکنه کارش سوله سازی و استراکچر سازیه 😂😂😂😂😂
پرستار
Iran, Islamic Republic of
تیتر ماشین سازی را زدی و عکس از کارخانه خودرو سازی هست فکر کنم یه کم دقت کنید در فرمت عکسها و تناسب با عکس ها بد نیست.
Iran, Islamic Republic of
حق استان داشتن یک کارخانه بزرگ خودروسازی و چندین قطعه ساز بزرگ است. اگر دولت بتواند در یک استان و بدون دخالت مافیا این کار را به سرانجام برساند گردنکشان دلال و مافیا سر تعظیم فرود میارن
عسگر
Iran, Islamic Republic of
وبن تعطیله
Iran, Islamic Republic of
همش خالی بندی و شوآف
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1