تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۶۴۴۵۵
در جمع خبرنگاران مطرح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد: بعد از دستور رئیس جمهور 77 مدرسه تا مهر 1402 تحویل آموزش و پرورش می‌شود / پایان مدارس کانکسی

۳
۱
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد: بعد از دستور رئیس جمهور 77 مدرسه تا مهر 1402 تحویل آموزش و پرورش می‌شود / پایان مدارس کانکسی
کبنا ؛مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ماه ۱۴۰۰ متأسفانه هیچ گونه مصوبه‌ای در فصل آموزش و پرورش مصوب نشده بود.
به گزارش کبنا، سیدرضا حسینی نیک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به گزارش‌هایی که مردم و وزیر وقت آموزش و پرورش دادند موضوع مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز به رئیس جمهور اعلام شد و رئیس جمهور به طور ضرب الاجلی دستور جمع‌آوری تمام مدارس بالای ۱۰ دانش‌آموز را داد.
وی تأکید کرد: از همان روز نخست این اداره کل به عنوان مجری ساخت و ساز فضا‌های آموزشی وارد کار شد و تمام مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز شناسایی شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۷۷ مدرسه شناسایی شد و برآورد‌ها و مناقصات در این خصوص صورت گرفت و تا مهر ۱۴۰۲ یقیناً ۷۷ مدرسه تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
وی ادامه داد: در متمم سفر با پیگیری‌های استاندار اعتبارات خوبی به فصل آموزش و پرورش اختصاص یافت و تمامی این اعتبارات جذب شد.
حسینی نیک تأکید کرد: بالغ بر ۱۰ پروژه بزرگ به کمک این اعتبار در استان آماده شده که بخشی در سفر پیش روی رئیس جمهور و مابقی در مهرماه ۱۴۰۲ افتتاح می‌شوند.
وی عنوان کرد: در تحویل پروژه‌ها امسال یک انقلاب بزرگ در بحث مدرسه‌سازی خواهیم داشت و پروژه‌های بزرگی تا قبل از مهرماه ۱۴۰۲ حدوداً تا ۸۰ مورد هدفگذاری شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طول یک سال و ۶ ماه ۲۰۰ پروژه هدفگذاری کرده‌ایم که تحویل بدهیم.
حسینی نیک ابراز کرد: در زمینه ساماندهی مدارس کانکسی که دستور رئیس جمهور بود، گامی انقلابی و جهادی برداشته شد و ۷۷ مدرسه به مرحله اجرا رفتند و تمام تا مهر ماه ۱۴۰۲ تحویل داده می‌شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: معضلات استان در حوزه آموزش و پرورش در این مدت بررسی و مهم‌ترین خواسته‌های این حوزه احصا شد تا شاهد تغییرات اساسی در استان انجام گیرد.
وی تأکید کرد: این مصوبات شامل اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز توسط سازمان نوسازی مدارس کشور، اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس، تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و موارد دیگر است.
حسینی نیک ادامه داد: ساماندهی مدارس جانبی (الحاقی) نیز در سفر دوم پیشنهاد داده می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ساماندهی مدارس کانکسی با مشارکت بنیاد برکت در قالب طرح شهید «پناهی» در حال اجراست و طرح نوپایی نیز هم اکنون در قالب طرح شهید «عجمیان» برای بهسازی و شادابی مدارس ( تعمیر و تجهیز صندلی‌های مدارس) در دست اجراست که انتظار داریم ۲ هزار میز و صندلی مدارس استان تعمیر شود.
وی افزود: درخواست ساخت چند مجتمع بزرگ به خصوص در بویراحمد و حاشیه شهر را داریم و ساخت هنرستان هم در برخی شهرستان‌های استان هم مطالبه خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد: بعد از دستور رئیس جمهور 77 مدرسه تا مهر 1402 تحویل آموزش و پرورش می‌شود / پایان مدارس کانکسی
حسینی نیک بیان کرد: ساماندهی و تکمیل چهار اردوگاه استان، تکمیل و تجهیز پروژه‌های دانشگاه فرهنگیان، پیشنهاد ساخت ۶ مدرسه در طرح نهضت ملی مسکن از دیگر مطالبات استان در حوزه نوسازی مدارس خواهد بود.
وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام نوسازی مدارس استان نیاز است و این مهم به صورت مصوبه پیشنهاد داده می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بالغ بر ۱۹ فضای ورزشی نیمه کاره در استان وجود دارد که انتظار کمک برای تکمیل آن‌ها وجود دارد.
حسینی نیک اضافه کرد: در طرح شهید «سرایداران» نیز جمع‌آوری مدارس سنگی و ناایمن در دستور کار است.
وی بیان کرد: ۴۸۵ مدرسه سنگی فعال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شامل ۸۲۰ کلاس درس می‌باشند. در فاز اول طرح شهید «سرایداران» حدود ۶۱ مدرسه برای استان در نظر گرفته شده که در سفر برای آن اعتبار اختصاص داده خواهد شد.
مدارسی از جمله هنرستان ۱۸ کلاسه گنجه‌ای، ۹ کلاسه باهنر سه، مدرسه ایرانسل شهرک امام علی، مدرسه ۱۲ کلاسه دخترانه‌امید گچساران، مدرسه مرحوم بزرگواری کهگیلویه و غیره تا مهرماه ۱۴۰۲ تکمیل می‌شوند.
طبق آخرین آمار، هم اکنون بیش از سه هزار واحد آموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد.
زیرساخت‌های آموزشی این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شده و ۹۲درصد مدارس این استان معادل ۲ هزارو ۸۰۰ باب از سال ۵۷ تاکنون در مناطق مختلف ساخته شده است.
این رشد چشمگیر فضا‌های آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به توسعه علم و دانش در این خطه از ایران اسلامی دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و ۱۷ بخش و هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش‌آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد دانش‌آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند. از کل دانش‌آموزان استان، ۴۹ درصد از آن‌ها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند مطلع نوسازی مدارس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در مصادره عملکرد مدیران دولت قبل به نام عملکرد خودش دیگه استاد شده و در مصاحبش نگفته که تعداد زیادی از این پروژه هایی که اماده افتتاح برای سفر رییس جمهور شده در دولت قبل پیشرفت 95 درصدی داشتند و علیرغم اماده بودن برای افتتاح متاسفانه افتتاح نکردن و انها را نگه داشتند که در سفر دوم رییس جمهور به عنوان عملکرد افتتاح کنن از جمله همین پروژه هنرستان شبانه روزی گنجه ای که خوابگاهش یک با قبلا افتتاح شده و مجدد افتتاح میشود
بهرام بیگی
Romania
جناب آقای حسینی نیک لطفا یه سری به روستای قنات اولیا از توابع شهرستان دنا بهرام بیگی هم بزنید که حتی همین کانکس که می فرمایید را هم ندارند. دانش آموزان داخل یک طویله گلی درس می خوانند. لطفا لطفا لطفا پیگیری بفرمائید
پاتاوه
Romania
شهر پاتاوه که یک شهر مهاجر پذیر می باشد از نظر فضای آموزشی زیر خط فقر می باشد .لطفا بازدیدی داشته باشید یا فرسوده هستند الارغم اینکه بعضی از مدارس فاقد استفاده می باشند وهیچ استفاده ای نمی شوند چرا نوسازی کاری انجام نمی دهد هر کلاس درس در مقطع ابتدایی نزدیک به ۴۰ نفر در یک کلاس می نشینند که اصلا بازدهی آموزشی ندارد. لطفا پیگیری کند
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1