تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۶۴۲۸۳
کبنا گزارش می‌دهد

بیانیه جبهه مردمی نجات کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس جمهور؛ از معاون شجاع و وظیفه‌شناس وزارت کشور حمایت بی‌چون و چرا کنید / با بدعت‌های ایجاد شده عملاً دولت را به یکی از معاونت‌های زیر دست رئیس مجلس شورای اسلامی می‌کند

۳۰
۱
بیانیه جبهه مردمی نجات کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس جمهور؛ از معاون شجاع و وظیفه‌شناس وزارت کشور حمایت بی‌چون و چرا کنید / با بدعت‌های ایجاد شده عملاً دولت را به یکی از معاونت‌های زیر دست رئیس مجلس شورای اسلامی می‌کند
کبنا ؛جبهه مردمی نجات که اخیراً در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام موجودیت کرده و علی خرامین را به عنوان کاندیدای نهایی این جبهه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است، در بیانیه به موضوع استیضاح وزیر کشور در پی بخشنامه‌ای که از سوی معاون سیاسی ارائه شد، واکنش نشان داد و خطاب به رئیس جمهور نوشت: «پیشنهاد این جبهه به حضرتعالی حمایت بی‌چون و چرا از معاون شجاع و وظیفه‌شناس وزارت کشور و عزل وزیری است که برای بقای خود حاضر به قربانی دیگری باشد، آنهم فردی که برای حفظ اعتماد اجتماعی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه گذاشته است.»
به گزارش کبنا،  صدور بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور در اواسط خرداد ماه جاری را باید در چارچوب اجرای وظایف و مأموریت‌های قانونی وزارت کشور برای تمهید مقدمات برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و عینیت‌بخشی به اصل مهم بی‌طرفی مجری انتخابات در انجام وظایف قانونی و عمل به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در راستای زمینه‌سازی برگزاری انتخابات سالم و رقابتی و جلب مشارکت عمومی مردم و صیانت از رأی آنها به‌عنوان «حق الناس» دانست که یک رویه مرسوم در حیطه وظایف و مأموریت‌های معاونت سیاسی وزارت کشور دانست.
با این حال این بخشنامه به مذاق نمایندگان مجلس خوش نیامد و حتی جلسه‌ای غیرعلنی را به این موضوع اختصاص دادند؛ هرچند وزیر کشور نیز این بخشنامه که سبب سوءبرداشت شده بود را لغو کرد.
بر اساس آنچه در بند ۴ بخشنامه‌ معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با هدف تأمین و تضمین رویکرد سلامت انتخابات ۱۱ اسفند آمده، به معاونین سیاسی، فرمانداران و بخشداران تأکید شده ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و ... با نمایندگان مجلس در مدت باقی‌مانده تا انتخابات به‌گونه‌ای تعامل کنند که هیچ‌گونه شائبه و سوءبرداشتی از همراهی آنها در جلسات دولتی و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های منطقه‌ای به‌وجود نیاید.
بعد از هیاهوهای برخی نمایندگان مجلس، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گ
گفت: با آقای وحیدی وزیر کشور صحبت شده، ایشان پذیرفته که معاونش را تغییر بدهد و مهلت دو هفته‌ای خواسته است.
جهبه مردمی نجات در بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد که در ادامه آن را می‌خوانید.
به نام خدا
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
حضرت آیت الله رئیسی(دامت برکاته)
سلام علیکم
همانطوری که استحضار دارید یکی از اصول مسلم و جداناشدنی دموکراسی اصل تفکیک قوا و عدم دخالت مستقیم در امورات همدیگر می‌باشد. امروزه شواهد موجود و قالب حاکم بر اذهان مردم حاکی از دخالت قلدرمعابانه و باجگیرانه بیش از حد قوه مقننه در سایر قوا ویژه در قوه مجریه می‌باشد. امری که مخالف صریح اصول قانون اساسی و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بوده و باعث به گروگان گرفتن سرنوشت مردم در هر دو حوزه گردیده است. در تازه‌ترین موارد دخالت، معاون محترم سیاسی وزیر کشور برای اولین بار بخشنامه‌ای را صادر که می‌توانست گره‌گشا و شفاف‌کننده شائبه‌های مختلف دخالت و مهندسی شدن اجرای انتخابات به عنوان بزرگترین حربه معاندان نظام برعلیه این کشور باشد. بخشنامه‌ای که به جرات می‌توان گفت یکی از بزرگترین اقدامات انقلابی و دینی در کشور می‌توانست به حساب بیاید.
با کمال تأسف دوستان نماینده مجلس در اقدامی احساسی و بدون از در نظر گرفتن مصالح نظام و انقلاب طرح استیضاح وزیر محترم کشور را رقم و به دنبال آن وزیر محترم کشور در یک اقدام از سر ترس و باج دهی بخشنامه فوق را لغو و برای تغییر معاونت شجاع، انقلابی و مدیر سیاسی خود طلب مهلت دو هفته‌ای نموده است.
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، مگر معاون محترم در این بخشنامه چه آورده است که اینگونه نمایندگان مجلس را خشمگین نموده است؟
بند‌های ۲، ۴، ۶ و ۷ چه توهینی به این عزیزان نموده است که باید تاوان عزل را به دنبال داشته باشد؟
هماهنگ کردن با استانداران در دعوت مسئولین کشوری (بند ۲)با کجای قانون این مملکت منافات دارد که اینهمه دوستان را عصبانی نموده است.
در کجای قانون اساسی آمده است که نماینده باید همیشه با دسته و لشکر مدیران به سرزنی مناطق برود. اگر این‌ها نباشند کجای قانون خلقت آفرینش خدشه‌دار می‌شود. اگر مسئولین در سفر نمایندگان حضور نداشته باشم و آن هم از نوع تبلیغاتی و حمایتی (بند ۴) کجای کار‌های این مملکت لنگ می‌شود. اگر در این سه و سال و شش ماه کم بود شش ماه باقی مانده چه دردی را دوا خواهد نمود.
عدم پذیرش سفارش جهت‌دار در انتصابات (بند ۷) با کجای قانون منافات دارد که اینهمه ترس و دلهره باید برای وزیر کشور به دنبال داشته باشد. مگر این بند مطابق صریح و روشن با فرمایش مقام معظم رهبری در عدم دخالت نمایندگان در انتصابات نیست. آیا تاوان دادن برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری ظلم به فرزندان مظلوم و انقلابی رهبری نیست. در همین بند عدم پذیرش سفارش در بکارگیری و استخدام فله‌ای سفارشی مگر مطابق دقیق قانون بکارگیری نیروی انسانی نیست. پس چرا باید دوستان ما برآشفته و وزیر محترم حضرتعالی دچار ترس و دلهره گردد.
ریاست محترم جمهور، مهمترین رکن مشارکت مردم اعتماد به نتایج انتخابات می‌باشد، مگر نامه معاون محترم چیزی بیشتر از ایجاد اعتماد در ذهن مردم بزرگوار ایران اسلامی بوده است؟
مگر نامه نمایندگان چیزی کمتر از شائبه توقع از وزارت کشور برای همراهی در کسب نتایج انتخابات است.
ریاست محترم جمهور، ما به مردم با وعده عدالت برای شما رای جمع کردیم و هنوز هم اعتقاد داریم، شما چرا سکوت می‌کنید؟
بنابراین پیشنهاد این جبهه به حضرتعالی حمایت بی‌چون و چرا از معاون شجاع و وظیفه‌شناس وزارت کشور و عزل وزیری است که برای بقای خود حاضر به قربانی دیگری باشد، آنهم فردی که برای حفظ اعتماد اجتماعی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه گذاشته است.
ریاست محترم جمهور، توقع وجود دارد که بارزترین ویژگی همراهان حضرتعالی پاکدستی و شجاعت باشد. ترس سراسیمه و باجدهی در قاموس انقلاب و انقلابیون و دولت انقلابی نیست چرا در مقابل اینگونه رفتار‌ها سکوت کرده‌اید؟
باج دهی و عقب نشینی تا کی و به چه قیمتی. یک نظر سنجی از مردم در مورد این بخشنامه انجام بپذیرد نشان می‌دهد که چقدر این بخشنامه اعتماد مردم را می‌توانست نسبت به کارگزاران پاکدست نظام بالا ببرد ولی افسوس که لغو آن جز هزینه برای نظام و بی‌اعتمادی مردم چیزی عاید این کشور ننمود.
ریاست محترم جمهور نگران بدعت‌هایی هستیم که در آینده می‌تواند اعتماد اجتماعی مردم به عنوان رکن رکین نظام را خدشه دار نماید. بدعت‌های ایجاد‌کننده حق وتویی باج خواهانه از دولت در آینده و عملاً تبدیل‌کننده دولت به یکی از معاونت‌های زیر دست ریاست محترم مجلس شورای اسلامی باشد.
نهایتاً ملتمسانه تقاضامندبم هر چه سریعتر نسبت به اعاده حیثیت به معاون مغضوب و اجرای بخشنامه فوق دستور مقتضی مبذول گردد.
با تشکر از حسن و توجه ویژه جنابعالی
جبهه مردمی نجات
نام شما

آدرس ايميل شما

جونکی
Iran, Islamic Republic of
قلدر معابانه😂😂😂😂😂
شولیز
Iran, Islamic Republic of
پس خود شما چرا با دار و دسته اندک تون، شبانه روز میرید فاتحه خونی؟؟؟ هیچ گربه ای برای خدا موش نمی گیرد!!
شجاعت
Iran, Islamic Republic of
سلام درود برفرمانده شجاع جبهه مردمی نجات جناب آقای دکتر خرامین
Iran, Islamic Republic of
خدانگهدارت حاکم جبهه نجات مرد میدان دکترخرامین محبوب
Iran, Islamic Republic of
به شما افتخار می کنم بخدا به پیر خوش سخن خوش بیان با اخلاق
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم که همه با عناوین مختلف عنوانش را یدک می کشند اما دریغ از یک جو مردمی بودن
دارنجانی
Iran, Islamic Republic of
وزیری که از ترس استیضاح تن به خواسته نمایندگان در برخورد با مصوبه ای میشه که باعث می‌شد انتخابات از سلامت و صحت بیشتری برخوردار بشه اون وزیر به چه دردی میخوره؟
نصیرشلال
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر خرامین
واقعا برای این نمایندگان و مملکت باید خون گریه کرد
کلمه الحق. یردبهالباطل
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی اینها را ازروی دلسوزی نوشتی ای٫؟
یا کینه وغرض؟!ابا جم ش کن ت هم !
دلسوزی تو یعنی چه ؟!
جز تولید نفرت به خودت را بیشتر می‌کنی ؟
مملکت وزیر دارد معاون چه کاره است؟!!
تو با این متنها چون نیت خیر در آنها نداری خودت را بیشتر خراب میکنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عالی
اقایان نماینده به چه جراتی قصد دارند انتخابات را مهندسی کنند
البته ناگفته نماند بیچاره ها فرماندار و مدیر کل و کاشتن که این روزها شب نشینی داشته و روز رای گیری صندوق پر از رای تحویل بدن و چهار سال دیگر تمدید ابلاغ
Iran, Islamic Republic of
عامو ولمون کن ، ایشون خودش طرح داده و خودش تصویبش کرده و خودش می خواست اجراش کنه ، این فرد یا حالش خوب نبوده یا هم چماقش خیلی قوی بوده و کمر مجلس رو خواهد شکست.
Romania
سلام و عرض ادب
در چنین مواردی نیاز به حضور دکتر احمدی نژاد بوده و اون دستورهای قاطع وانقلابی نسبت عدم دخالت نمایندگان در قوه مجریه
یادم هست در دولت احمدی نژاد دستور داده بود هر استانداری با نماینده همراهی کرد به شدت با اون استاندار برخورد واز مقامش عزل میشود
جای بسی تاسف وبدبختی ست که وزیر دولت انقلابی اینچنین به نمایندگان منافع طلب که اسم انقلابی بودن را یدک میکشند باج می دهد
واقعیت اینکه که ما از دولت انقلابی که با تمام توان ازش حمایت کردیم ناراحت ونا امید شدیم
سینا
Iran, Islamic Republic of
تا هر چیزی پیش میاد سریع میگن یه نظرسنجی از مردم کنید / در هرچیزی نمیشه به آرای مردم مراجعه کرد؟ مگه نفرمودن مردم در خیلی از مسائل توان تحلیل ندارن پس چرا شماها هم آبه به آسیاب دشمن میریزید که همیشه دم از رفراندوم و نظر مردم میزنن
Iran, Islamic Republic of
درودخدا بر دکترخرامین چهرعلمی کشوری
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر خرامین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بهتر است، مسئولین این جبهه نوبنیاد دقیقا بفرمایند چه کسانی را و از دست چه افرادی و چگونه می خواهند نجات دهند و اصولا منظور از این جبهه نجات چیست؟ اساسنامه و مرام نامه خود را روشن و شفاف اعلام‌ نمایند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر و‌موحد یکی از مخالفین سرسخت این معاون وزیر کشور بودند سید ناصر طبق معمول بعد از جر هیاهو ایکنه
Iran, Islamic Republic of
درود بر این جهت گیری و بیانیه معقول و مستدل
کاش اقای رئیسی توجه جدی می کردند
Russian Federation
حرف حقی است که قبل تر جریان نیروهای ائتلاف انقلاب بر همین نکته تاکید کردند.
محمد
United States
مجلس در راس امور است.
Iran, Islamic Republic of
خته جمع کن شیر دیت
همشهری
Iran, Islamic Republic of
غیر خدا رحمی بکند
واقع بین دنا
Romania
نامه معاون سیاسی وزیر کشور بسیار عالمانه و راهگشا بود که متاسفانه وزیر کشور خیلی زود کوتاه اومد و تن به منافع شخصی نمایندگان داد بهترین شیوه حمایت از معاون خود و دفاع از ایشان بود وزیر کشور با این عمل صد پله جایگاه خود را بین مردم از دست دادند
Iran, Islamic Republic of
سلام اتفاقا نامه معاون سیاسی به نوعی تعطیلی مجلس در سال آخر است در صمن آیا خرامین نماینده بود همین نگاه را داشت ؟؟؟؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با یه دورهمی گرفتن حزب خودساخته میسازن و طلبکار مردم میشن و خط ونشون هم میکشن.
این اقای خرامین کدام کار برجسته را در دانشگاه انجام داده که فکر میکند از دیگران متمایز است؟؟!!بابا بس کنید شماها شاخ و برگ های یک مشرب فکری هستید شما که نمی توانید همدیگر را تحمل کنید چطور میخواهید برای مردم کار کنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
کاری نکنید که دولت سیزدهم استیضاح بشود با یک یا دو نفر وزیر که استیضاح بشه این دولت درش بسته میشه ورئیس جمهور هم می‌رود لطفا افرادی که ۴۳ سال پرونده برای جوانان تشکیل می‌دهند واز مزایای انقلاب به نفع خودشان استفاد می‌کنند وبا یک چپیه انقلاب را مال خودشان وخانوادهاشون می دانند وافرادی که سالهای سال برای این انقلاب زحمت کشیدند ضد انقلاب می‌دانند آنهایی که یکی دونفر شهید تقدیم انقلاب کردن یا چندین جانباز یا اسیر یا رزمنده واقعی داشتن از همه چیز بی نصیبشان کردن لطفا کم جو کشور را بهم بزنید تند روهایی که از خدا سر جنگ دارید با فکر ورفتار وذات پلید وبدتان
Romania
اینها همش بازی است تا لوایح دوقلوی مجلس ششم تصویب نشود واجرا نشود عملا انتخاباتی در استان نداریم . باید شایسته ها بیایند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
این گروه یا افراد مگه مرده بودند که بعد از ۴۵ سال از این انقلاب بیدار شدند و الان بیانیه می زنند یا غرض شخصی دارند . به این کارها به جایی نمی رسید .
Iran, Islamic Republic of
شما ازدق داری می میری
محمد
Iran, Islamic Republic of
مردم چقدر بدبخت هستن این آقای خرامان که توان مدیریت دانشگاه پیام نور را نداشت حالا می‌تواند نماینده شود
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1