تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۴۱۱۷
در شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نیوجرسی‌ها شهادت می‌دهند که کی مقصر است! / شیب جاده دشتروم - پلیس راه غیر استاندارد است / چرا مهندس ناظر اجازه ساخت آن را داد کامیون بار ۹۰ تن چگونه می‌تواند ترمز بگیرد/ فریادهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر سر مسوولان راه

۱۲
۰
نیوجرسی‌ها شهادت می‌دهند که کی مقصر است! / شیب جاده دشتروم - پلیس راه غیر استاندارد است / چرا مهندس ناظر اجازه ساخت آن را داد کامیون بار ۹۰ تن چگونه می‌تواند ترمز بگیرد/ فریادهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر سر مسوولان راه
کبنا ؛نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد با بررسی تصادف خونین پلیس راه شیراز یاسوج  به ریاست احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در این نشست احمدزاده_  از دستگاه‌های راه و شهرسازی و راهداری به شدت انتقاد کرد.
به گزارش کبنا، نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (چهارشنبه 7 تیرماه 1402) با یک دستور کار مهم به ریاست سید علی احمدزاده استاندار برگزار شد.
دستور کار مهم این جلسه شورای ترافیک استان به حادثه خونین و هولناک پلیس راه یاسوج باز می‌گشت که در این حادثه ۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند ده‌ها نفر مصدوم شدند و به بیش از ده‌ها خودرو آسیب جدی وارد شد.
در این نشست عابد محمدی_ مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: با توجه به آمار سال‌ها این نقطه به عنوان یک نقطه پر تصادف معرفی شد و به عنوان یک نقطه مستعد تصادف همواره ذهن ما را مشغول کرده بود.
وی گفت: روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته به اتفاق فرمانده پلیس راه، فرماندار بویراحمد و سرپرست معاونت عمرانی در محل تقاطع کشتارگاه بحث و تبادل نظر کردیم تا در آنجا یک رمپ شنی ایجاد شود مشاور را پای کار آوردیم که گفتند باید سازمان مرکزی روی آن نظر بدهد در تاریخ بیست و نهم خرداد ماه کارشناس راهداری کشور آمد تأیید آن را صادر کرد که می‌توانید کار را آغاز کنید و روز شنبه هم مجوز آن صادر شد و تأمین اعتبار هم گردید.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کاری که شما می‌گویید کافی نیست رمپ فرار برای این نقطه حادثه خیز کفایت نمی‌کند باید کل این مسیر تغییر کند تغییرات بنیادین باید آنجا ایجاد شود حداقل ۲ گذرگاه فرار باید برای کوتاه مدت ایجاد کنید اما برای بلند مدت به هیچ وجه این کار‌ها کافی نیست.
وی گفت: درست نیست که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و هر روز عده‌ای از مردم تلف شوند از راه و شهرسازی باید بیایند و برای اینجا تقاطع غیر همسر تعریف کنند البته چه ضرورتی دارد که پلیس راه در این نقطه باشد.
استاندار با انتقاد از تداخل کار راهداری و راه و شهرسازی گفت: مشکل ما با شما این است که نمی‌دانیم کدام یک از شما مسئول هستید با آقای رئیس جمهور باید صحبت می‌کنیم تا کار‌های این دو دستگاه را یک کاسه کنند به آقای محمدی راهداری می‌گوییم چرا وضعیت اینگونه است ما را به آقای راستا مدیرکل راه و شهرسازی حواله می‌دهد و از آقای راستا توضیح می‌خواهیم ما را به آقای محمدی راهداری محول می‌کند هر کدام کار را بر گردن دیگری میاندازد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد گفت: در حادثه پلیس راه یاسوج راه و شهرسازی صد درصد مقصر است چرا از یک خانواده باید پنج نفر کشته شود راه و شهرسازی این همه خطر را پیش‌بینی می‌کرد اما فکر اساسی برای آن نکرد.
وی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: آقای راستا ارشد راه و شهرسازی استان شما هستید شما باید درخواست دهید تا این مشکل برطرف شود من هم آن را در جلسه هیئت دولت مطرح می‌کنم و می‌گویم چنین حوادثی رخ داده و باید پاسخگو باشند.
احمدزاده در ادامه با اشاره به اینکه پلیس راه هم باید جابجا شود گفت: از هر جایی اعتبار می‌خواهد بگذارید تا این کار انجام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپس انتقادی از پلیس راه کرد و گفت: چرا باید در کنار پلیس راه عده‌ای دستفروش، میوه فروش، گز فروش و بیسکویت فروش همیشه بساط داشته باشند مگر خودتان نمی‌توانید برخورد کنید تابلوی مطلقا ممنوع آنجا نصب کنید.
وی خطاب به سرهنگ دانایار گفت: شما آنجا خیلی هم کاری ندارید چرا باید همیشه تعداد بسیار زیادی خودرو آنجا متوقف باشد همچنین این سرعت گیر‌های بسیار زیاد آنجا برای چیست؟
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه انتقاداتی که از وزارت راه شد اظهار داشت اینجا راه و شهرسازی سازنده است و راهداری باید مسئولیت نگهداری را داشته باشد.
وی گفت: این جاده در سال ۹۹ تعریض شده اما باید به فکر یک راه حل بلند مدت بود.
راستا افزود: برای جاده بابا میدان- سمیرم ۴۵۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم که مبلغ چندان زیادی برای دولت نیست برای ساخته شدن یک جاده ایمن سالی ۱۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست برای جاده‌ای که ۱۰ کیلومتر تونل دارد سالی ۱۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهکیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود گفت: برای اصلاح اساسی این نقطه حادثه خیز تنگ کناره ۲۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است و فقط هم با حفر یک تونل مشکل برطرف می‌شود.
استاندار کهکیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: رشته تحصیلی من راه و شهرسازی نیست ولی می‌توان ده‌ها راه پیشنهاد داد تا چنین مشکلی برطرف شود.
وی گفت: من روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت هستم طرحی بدهید تا برایتان پول بگیرم زیرا یکی از اولویت‌های من این است که اجازه ندهیم مردم چنین کشته شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: چه ضرورتی دارد پلیس راه اینجا باشد یکی را در مله شوره و یکی را در دشت روم بگذارید.
در ادامه رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تاریخ اول فروردین سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷۸ تصادف، ۱۰ فقره فوتی و ۷۰ مجروح و ده‌ها خسارت خودرو در همین یک نقطه داشته‌ایم.
وی گفت: بروید و نگاه کنید که روی بدنه نیوجرسی‌های تعبیه شده در این جاده چه تعداد نشانه تصادف وجود دارد.
این مسئول در ادامه افزود: شیب جاده تنگ کناره غیر استاندارد است باید زیر ۶ باشد اما شیب ۹.۸ است چرا مهندس ناظر اجازه ساخت آن را داد کامیون بار ۹۰ تن چگونه می‌تواند ترمز بگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم خطاب به مدیرکل راهداری استان گفت: شما مطالعات یک تونل را به من بدهید وقتی در کل استان ۲۲ کیلومتر تونل داریم چرا نتوانیم ۵ کیلومتر تونل در این نقطه پرخطر احداث کنیم.
در ادامه رئیس پلیس راه استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۴۰۰ مسافر در کنار پلیس راه پیاده و سوار می‌شوند بعضی از موضوعات که دیگر کار پلیس راه نیست.
سرپرست سابق معاونت عمرانی استانداری هم گفت: هر کسی دنبال انداختن توپ به داخل زمین دیگری است.
در ادامه این نشست به موضوع دور زدن خودرو‌ها از محل پلیس راه و سپس ادامه مسیر در جاده شیراز اشاره شد که استاندار گفت: باید هرچه سریعتر برای این مشکل راهی پیدا کنید کاری به کار کشتارگاه هم نداشته باشید جاده خودشان را می‌توانند کمی آن سوتر و این سوتر احداث کنند.
سپس موضوع تقاطع غیر همسطح گندی خوری مورد بحث قرار گرفت و استاندار گفت: جاده پاتاوه- دهدشت در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود باید این مشکل برطرف شود چرا باید یک معارض هرچه می‌خواهد بر سر یک استان بیاورد او را به قانون معرفی کنید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دوباره در خصوص جاده تنگ کناره به پلیس راه یاسوج هشدار داد و گفت: اگر یک اتوبوس آنجا تصادف می‌کرد و ۵۰ نفر کشته می‌شدند چه می‌بایست کرد.
نقشه جامع رفع نقاط حادثه خیز استان توسط حوزه راه طراحی شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نقشه جامع رفع نقاط حادثه خیز استان توسط حوزه راه و شهرسازی و راهداری استان طراحی و پیگیر اعتبارات آن باشند.
سید علی احمدزاده گفت: کل طراحی این منطقه باید تغییر کند تا شاهد چنین حوادث تلخی در محور‌های استان و داغدار شدن خانواده‌ها نباشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه راه و شهرسازی چند تقاطع غیرهمسطح در محور یاسوج به شیراز حدفاصل گردنه دشت روم تا پلیس راه ایجاد کند و چند گذرگاه فرار طراحی شود.
استاندار تأکید کرد: طرح جامع راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش تلفات در جاده‌ها ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه، نباید شاهد حوادث تلخ رانندگی در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم، گفت: در حادثه غم‌انگیز اخیر همه دستگاه‌ها پای کار بودند و دو نفر از معاونین استانداری و مدیرکل بحران و سایر متولیان در محل حادثه حضور داشتند.
استاندار تأکید کرد: باید کاری کنیم تا شاهد چنین حوادث تلخی با این همه تلفات زیاد در محور‌های استان نباشیم.
احمدزاده ازعملکرد راه و شهرسازی و راهداری در خصوص این مسیر انتقاد کرد.
استاندار اظهار داشت: در نشست یکشنبه آینده استانداران با هیأت دولت وضعیت راه‌های استان را پیگیری خواهم کرد.
احمدزاده گفت: انتظار این بود که متولیان امر که از شرایط این مسیر با اطلاع بودند قبل از وقوع این حادثه تمهیدات لازم را بکار می‌گرفتند.
وی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در حادثه روز جمعه پنج نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند که این حادثه دردناک قلب همه را به درد آورد.
وی با اشاره به اینکه ادارات زیرمجموعه راه و شهرسازی تا زمان اصلاح جاده، تقاطع غیرهمسطح از گردنه دشت روم تا پلیس راه ایجاد کنند، گفت: از اعتبارات هر جایی که می‌دانید رقمی برای احداث تقاطع غیرهمسطح اختصاص دهید.
احمدزاده ادامه داد: چرا باید جلوی پلیس راه یاسوج به شیراز میوه فروشان و دست فروشان مستقر باشند پلیس راهور نباید اجازه دهد دستفروشان آنجا مستقر شوند، تابلوی توقف ممنوع نصب کند تا هیچ کسی نتواند توقف کند اگر دستفروش‌ها نبودند آن شرایط را نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه به گفته مدیرکل راه و شهرساری راه‌های استان ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند گفت: طرح جامع راه‌های استان برای ارائه به دولت توسط راه و شهرسازی ارائه شود.
وی با بیان اینکه ۲۲ کیلومتر تونل در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بیان کرد: مطالعه تونل یاسوج به دشت روم توسط راه و شهرسازی و راهداری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع نقاط حادثه خیز استان توسط راهداری ارائه شود، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز در استان اختصاص داده شد اما همچنان شاهد تلفات رانندگی در محور‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
وی با اشاره به اینکه محور پاتاوه به دهدشت در کمتر از دو هفته دیگر به صورت رسمی افتتاح می‌شود، گفت: در ۱۰۰ متر از این محور شاهد معارضاتی هستیم که کسانی ذی حق هستند حقشان داده شود.
استاندار در پایان با اشاره به اینکه ۱۲ درصد تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در کمربندی یاسوج است، تأکید کرد: ایمن‌سازی کمربندی یاسوج در دستور کار راه و شهرسازی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیسخت
Romania
به همین سادگی...باچندتاجمله سروته قضیه هم اومد...
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال مردم استان ما که استاندارش هنوز نمی داند مسولیت ادارات کل چیست آقای احمد زاده به جای این همه سئوال که باید مردم از شما بپرسند به این نتیجه نرسیدی که باید عطا این جایگاه را به لقایش ببخشید...
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کن این بساط کی بود کی بود من نبودم
کریک
Iran, Islamic Republic of
جده سی سخت به جاده اصفهان ۱۰۰ متر طول آن از سال ۸۳ به علت معارض اجتماعی خطر ساز بوده و احتمال هر لحظه حادثه بزرگ را دارد و شخص خاطی در آن زمان مالکیت آن را نداشته و ندارد و منابع طبیعی بوده نقشه های ماهواره ای را برسی کنید و فقط به خاطر اینکه این شخص فامیل مدیر کل بوده از انجام آن کارشکنی شده پیگیری شود
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار گردنه بابا حسن کاکان را هم سال گذشته بخیر گذشت تا اتفاق ناگواری نیفتاده باندی را که زیرسازی شده و۵ سال از ان میگذرد آسفالت کنید.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیران بی لیاقتی درمسند قدرت هست باید چنین بلایی سرمان بیاد
کو‌گوش شنوا ؟ کو پول؟ کو مدیر؟
India
اولویت جاده یاسوج - پل فرح است!!!!!!
با بازشدن کامل تردد از جاده دهدشت- پاتاوه چون عرض حاده‌کم است و ترافیک زیاد می باشد
هرروز تصادف مرگ میر خواهیم دید !!
واویلا!!!! کی گوش بده کی عمل کند ودلسوز باشد؟؟!
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار با آمدن شما کارها بر زمین ماند ..
Iran, Islamic Republic of
انصافا منطق استاندار استان ما را ببینید "یک شنبه در جلسه هئات دولت هستم طرح بده تا براتون پول بگیرم "برادر مومن اگر طرح دادن وپول گرفتن به همین سادگی بود که الان این استان گل وبلبل بود ...تصور بکنید مردم، دقیقا مثل اینکه به یکی بگویی می روم تهران سایزت رابگو تا برات کت وشلوار بیارم...
Iran, Islamic Republic of
باز هم کامیون که شما را بیدار کرد و ببینید چه خبره کجا بودن نظار و بازرسان جهت ساخت و ساز ولی تاسف بابت کشته شدن فقرا
Iran, Islamic Republic of
آقای راستا اگر رشته شما راه و شهرسازی نیست پس در این سمت چه می کنید که باعث شدید اقوام و خویشان ما جان دهند. آبرومندانه استعفا دهید تا با بی آبرویی تمام عزل نشده اید. . آقای کمایی هر چند می دانم پیام بنده را نمی گذارید و دل دل دردیم از اینکه با بی لیاقتی افرادی مثل ایشان ما الان باید عزادار چند نفر از خویشاوندانمان باشیم
کریم
Iran, Islamic Republic of
مشکلات استان ما الی ماشاالله فراوان ،ازراه وشهرسازی بگیرتا آخر
استعفا دهد
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1