تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۶۲۹۲۶
کبنا گزارش می‌دهد؛

سنگ بزرگ بانک‌ها پیش پای نهضت ملی مسکن در گچساران / آقای راستا اسامی بانک‌ها را منتشر کنید

۱
۱
سنگ بزرگ بانک‌ها پیش پای نهضت ملی مسکن در گچساران / آقای راستا اسامی بانک‌ها را منتشر کنید
کبنا ؛هر چند یکی از عامل‌های حرکت لاک‌پشتی نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد، کمبود زمین در شهر یاسوج بود، اما کم‌کاری بانک‌ها مزید بر علت شده است.
به گزارش کبنا، نهضت ملی مسکن با هدف خانه‌دار شدن اقشار محروم و کم‌برخوردار کلید خورد. ابراهیم رئیسی یکی از برنامه‌های خود را ساخت چهار میلیون مسکن در طول چهار سال عنوان کرده بود. احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بارها بر اهمیت ساخت مسکن در استان تأکید کرده است. اما با این وجود کمیت مسکن ملی در استان لنگ می‌زند.
یکی از دلایل اصلی پیشرفت کند این پروژه در کهگیلویه و بویراحمد کمبود زمین در شهر یاسوج است. از طرفی 52 درصد از متقاضیان مربوط به همین شهر هستند؛ از این‌رو طبیعی است که بخش زیادی از این پروژه بر زمین بماند.
اما حالا کم‌کاری بانک‌ها به این موضوع دامن زده است. چندی پیش در گزارشی خبری اعلام شد که بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر را در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به خود اختصاص داده است. حالا نیز پیمانکاران از کم‌کاری بانک‌ها گلایه دارند.
عیسی شهامت معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اخیراً به عملکرد بانک‌ها انتقاد کرده و آمار آن‌ها در پرداخت تسهیلات را کند و لاک‌پشتی عنوان کرده بود.
در حالی که پیمانکار و سرمایه‌گذار زیادی در استان برای نهضت ملی مسکن وجود ندارد و پیمانکاران نهضت ملی در شهرستان گچساران به سختی پیدا شده و راه و شهرسازی استان با آنها قرارداد بسته است، اما حالا آن‌ها پشت درب بانک ایستاده و با جواب رد بانک روبرو شده‌اند.
گفتنی است در شهرستان گچساران، با پیمانکاران مسکن ملی قرارداد بسته نمی‌شود این کم‌کاری بانک‌ها موجب نارضایتی آنها شده است.
تعلل بانک‌ها در عقد قرارداد نه تنها به گچساران بلکه به استان و بالاتر از آن به کل کشور آسیب می‌زند.  
محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز این موضوع را تأیید کرد و خواستار همکاری بانک‌ها با نهضت ملی مسکن شد.
لازم است مدیرکل راه و شهرسازی اسامی این بانک‌ها را به طور شفاف در رسانه‌ها اعلام کند تا افکار عمومی متوجه شود علت کندی در ساخت مسکن ملی چیست.
زمان زیادی تا سفر دوم ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد باقی نمانده است. یکی از اهداف این سفرها، عزل مدیران ناکارآمد است.
چنانچه مدیران بانک‌های استان با نهضت ملی همکاری نکنند، ممکن است در لیست مدیران معزولی قرار گیرند. البته تنها گلایه از بانک‌های استان به نهضت ملی محدود نمی‌شود. پرداخت تسهیلات و سخت‌گیری‌های بی‌مورد گلایه مردم را موجب شده است. برخی باید سال‌ها پشت درب بانک‌ها منتظر بمانند تا تسهیلاتی چندمیلیونی با بازپرداخت بسیار کوتاه‌مدت دریافت کنند. این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر بیکاری، در وضعیت مناسبی قرار ندارد و دریافت تسهیلات می‌تواند بخشی از مشکلات این مردم محروم را رفع کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

استان بی در پیکر
Iran, Islamic Republic of
دنبال پول مفت میگردین؟؟؟ استاندار منایع در استان بیاورد.
اقای /بارها اعلام کرد من با رئیس جمهور با افتخار کار نمیکنم .لان چی شد یهویی دلسوز شد؟؟صدای ضبظ ایشان هست
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1