تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۶۱۸۶۹
در اولین نشست تخصصی مدیران واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان مطرح شد

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد: پارک دَر بسته‌ای ندارد / تنها مرکز رشد که مجوز قطعی دارد، یاسوج است / افتتاح مرکز کارآفرینی رشد در یاسوج با حضور مسوولان کشوری

۰
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد: پارک دَر بسته‌ای ندارد /  تنها مرکز رشد که مجوز قطعی دارد، یاسوج است / افتتاح مرکز کارآفرینی رشد در یاسوج با حضور مسوولان کشوری
کبنا ؛رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد علی رغم اینکه آئین‌نامه و قوانین دارد، اما هیچ دَر بسته‌ای ندارد و بر روی همه شرکت‌های فناور باز است و موفقیت‌های خوبی کسب هم کرده‌ایم.
به گزارش کبنا، محسن فرزین در اولین نشست تخصصی مدیران واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان که در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم، اظهار داشت: کشور ما در تولید علم، مقاله و کتاب وضعیت بسیار خوبی در سطح جهان دارد و در 12 سال گذشته رتبه خیلی خوبی داشته و همیشه جایگاه ما زیر رتبه 20 بود.
وی با بیان اینکه علی‌رغم پیشرفت در حوزه نوآوری که از جایگاه 120 به 53 ارتقا پیدا کردیم، متأسفانه نوآوری‌های ما با تولید علم فاصله زیادی دارد، افزود: این فاصله نشان می‌دهد که در نوآوری و تبدیل علم به محصول یا خدمت موانعی وجود دارد که باید رفع شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فناوران و نوآوران علم و دانش را با نوآوری پیوند می‌دهند، افزود: تمام تلاش این است که نوآوری و فعالیت‌های فناورانه دارای خروجی باشد. کمال شرکت‌های فناورانه این است که محصولات و خدمات آنها را مردم لمس کنند و مورد استفاده قرار دهند و هر چقدر این شرکت‌ها به این سمت حرکت کنند، حمایت بیشتر می‌شوند.
وی افزود: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد علی رغم اینکه آئین‌نامه و قوانین دارد، اما هیچ دَر بسته‌ای ندارد و بر روی همه شرکت‌های فناور باز است و با همین نگاه موفقیت‌های خوبی کسب هم کرده‌ایم.
فرزین کار در حوزه فناوری را سخت دانست و گفت: افرادی که در حوزه فناوری حضور دارند، بیش از سایرین فعال هستند و شجاعت دارند و بنابر این کار در پارک علم و فناوری سخت است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش رو واحدهای فناور اشاره و بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه بودجه افتاده اما باز هم دست مان بسته است. برخی از کسانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت داشتند، آشنایی چندانی با وظایف و رسالت پارک نداشتند اما الان شرایط بهتر شده است.
وی افزود: پارک علم و فناوری اکنون در تمام جلسات و حوزه‌ها یک دستگاه اثرگذار است و به دلیل وجود واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان جسارت ما هم بیشتر است.
فرزین با بیان اینکه علم باید در عمل بیاید تا دیده شود، گفت: باید علم تبدیل به عمل شود و ما در این مسیر با نواقصی روبرو هستیم. دکتر قائدی 700 مقاله در حوزه علم شیمی دارد و علمش را تبدیل به عمل کرده و مردم عادی هم از آن بهره مند هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد طرح تانا را طرح بسیار خوبی دانست و گفت: این طرح به زودی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به اهمیت لوگو برای محصولات واحدهای فناور اشاره کرد و گفت: واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان باید دارای لوگو و پرچم باشند تا در محافل، جلسات و نمایشگاه‌ها با برند و هویت خودشان حضور پیدا کنند.
فرزین به مقوله عدالت در حوزه فناوری گریزی زد و گفت: تمام استان کهگیلویه و بویراحمد را در تمام امور دیده‌ایم و هیچگاه نگاه منطقه‌ای وجود ندارد، مگر می‌شود که بهمئی، چرام و باشت را ندید و بعد توقع داشته باشیم که یاسوج پیشرفت کند.
وی در ادامه به وضعیت مراکز رشد شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سه مرکز رشد واحدهای فناور در شهرهای گچساران، یاسوج و دهدشت داریم که مرکز رشد دهدشت مجوز ندارد و به شدت دنبال صدور مجوز هستیم. با پیگیری‌های انجام گرفته به دنبال ساختمانی برای فناوران این منطقه هستیم.
وی تاکید کرد: مرکز رشد دهدشت در آستانه تعطیلی قرار دارد که امیدواریم مشکلات مرکز رشد این شهر مرتفع شود. البته یکی از امیدهای ما برای فعال کردن مرکز رشد دهدشت وجود شرکت‌های قوی و توانمند در این منطقه است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز رشد یاسوج ساختمان ندارد و تنها مرکز رشدی که مجوز قطعی دارد، یاسوج است.
فرزین گفت: مرکز رشد شهرستان گچساران وضعیت بهتری دارد و ساختمان خوبی هم در اختیار این مرکز قرار دارد.
وی از افتتاح مرکز کارآفرینی رشد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی خبر داد و گفت: این مرکز در آستانه افتتاح قرار دارد که ما از همین الان از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و یا به اصطلاح شرکت‌های (R&D) می‌خواهیم که برای استقرار در این مرکز درخواست‌های خودشان را ارائه دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1