تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۶۱۰۹۲
کبنا بررسی کرد؛

بنیاد مسکن؛ پیمانکار نهضت ملی مسکن یا دستگاه اجرایی ساخت مسکن روستایی؟

۱۶
۲
بنیاد مسکن؛ پیمانکار نهضت ملی مسکن یا دستگاه اجرایی ساخت مسکن روستایی؟
کبنا ؛
بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد به‌جای پیگیری مسکن روستایی، بیشتر در نقش پیمانکار ساخت نهضت ملی مسکن ظاهر شده است. 
به گزارش کبنا، وظیفه ذاتی بنیاد مسکن از یک‌سو ساخت‌وساز در حوزه روستاها، تهیه مسکن برای محرومان و مستضعفان و واگذاری زمین ارزان‌قیمت به کسانی است که امکان تهیه زمین را ندارند و از سوی دیگر کمک تسهیلاتی و تجهیزاتی در اجرای طرح آبادانی روستاهای دور و نزدیک و اجرای ساخت روستایی و به اصطلاح طرح هادی روستاها و آسفالت روستاها است. همچنین لازم است ماشین‌آلات و تجهیزات‌ بنیاد مسکن نیز اساساً در خدمت پروژه‌هایی روستایی باشد.
اما با این وجود مدیرکل بنیاد مسکن در گزارشات اخیر و مکررش، مدادم از ساخت مسکن شهری به شکل دستگاه اجرایی صحبت می‌کند و خبری از خدمات‌رسانی به روستاها نیست؛ گویی بنیاد مسکن نقش پیمان‌کار ساخت نهضت ملی مسکن را به عهده گرفته است.
این در حالی است که روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست که معطل بازنگری یا اجرای طرح هادی خود هستند؛ برای همین امر نیز در طول این سال‌ها هزینه‌های هنگفتی از مردم تحت عناوین مختلف توسط بنیاد مسکن اخذ شده است.
اما امروزه حتی آسفالت روستاها هم به عهده دهیاری‌ها واگذار شده و دهیاران نیز هیچ درآمدی در این خصوص ندارند. قیر رایگانِ این بنیاد هم مسئله‌ی دیگریست؛ بسیاری از روستاها در خطر سیل و آسیب‌های دیگر ناشی از کوتاهی‌های بنیاد مسکن هستند.
الان دقیقا معلوم نیست بنیاد مسکن، پیمان‌کار ساخت نهضت ملی مسکن است یا یک دستگاه خدمات‌رسان به روستاها؟! ولی واقعیت میدانی این است که اغلبِ توان و دستگاه‌های این بنیاد به جای اینکه در اختیار مردم در روستاها باشد، به عنوان پیمانکار نهضت ملی مسکن در حال کار هستند.
هرچند موضوع ساخت نهضت ملی مسکن در جای خود مهم است، اما مسأله مهم، فراموشی روستاها و رسالت ذاتی بنیاد مسکن است که قرار بوده بر اساس آرمان امام (ره) کمک‌کار ساخت مسکن روستاها باشد ولی اکنون در قامت یک پیمانکار و آن‌هم با دستگاه‌های دولتی است و مردم روستاها نیز فقط نگران می‌نگرند.
جالب توجه این‌که با وجود هزینه و امکاناتی که بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد صرف ساخت مسکن ملی استان نموده، کهگیلویه و بویراحمد هنوز اندازه تعهد، کار خود را شروع نکرده و آمار واقعی کشور نشان می‌دهد استان ما در رتبه ۲۹ قرار دارد و بخشی از این آمار هم توسط همین بنیاد ارائه شده است. بنابراین وقتی بنیاد مسکن تمام رسالت خود را فراموش کند و در قامت یک پیمانکار گزارش ساخت مسکن ملی بدهد، نتیجه نیز غیر از این‌تناقض نخواهد شد.
از سوی دیگر، عمادی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در دوره مدیریتی‌اش رفتاری سیاسی و طایفه‌ای داشته است؛ تغییر و تحولات صورت گرفته نیز رنگ و بوی جناحی می‌دهند. در جای خود به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پس مدیر کل راه و شهرسازی چه کاره است؟
راستا باید هرچه زودتر عزل شود.
Iran, Islamic Republic of
بنیاد مسکن استان کارنامه ی درخشانی داشته؛چرا از اداره ی کل راه و شهرسازی که متولی اصلی مسکن شهری است در حوزه ی شهر یاسوج برای تامین زمین خبری نیست؟
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل راه و شهرسازی باید به علت سهل انگاری و ناتوانی در موضوع زمین مسکن شهر یاسوج هر چه سریعتر برکنار شود.
Iran, Islamic Republic of
دولت انتظار دارد "راستا"ی اصلاح طلب برایش مسکن ملی بسازد؟!
باید ایشان و "شهامت"ها هرچه زودتر کنار گذاشته شوند.
Iran, Islamic Republic of
اگر زودتر کنار گذاشته شود،مشکلات استان زودتر حل می شوند.
Iran, Islamic Republic of
عمادی برادر خانم دکتر غلام نژاده
علی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد در حوزه روستایی زیر صفر .
Iran, Islamic Republic of
سلام اتفاقا یکی از رسالتهای فلسفه تاسیس بنیاد مسکن ساخت وتهیه مسکن بوده واین متنی که کبنا منتشر نموده از روی غرض بوده وطی مدت کوتاهی که مهندس عمادی مدیریت بنیاد مسکن را تحویل گرفته انصافا انقلابی در فعالیتها وامورات محوله چه در حوزه عمران روستایی وخدمات دهی به روستاییان در دورترین روستاها انجام گرفته به اندازه چهل سال گذشته فقط معابر روستایی آسفالت وجدولگذاری گردیده مشکلات تسهیلات مسکن روستایی که از دوسال پیش راکد شده بود با پیگیریهای ایشان حل شده ونزدیک سه هزار نفر به بانکهای عامل معرفی گردیدند این متن کاملا مغرضانه وبی انصافی است
امت
Iran, Islamic Republic of
اصلا ساخت و ساز شهری ربطی به بنیاد مسکن نداره پس مسکن و شهرسازی چکارس خوب حتما جاشون با هم عوض شده که بنیاد مسکن شده پیمانکار خوب معلومه همه اون نیروهای بنیاد مسکن سود کلانی از اون پروژها به جیب میزنن چه لقمه چربی بهتر از این براسون نبوده اصلا روستا و آبادانی روستا ها به جهنم بدین دست مسکن و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم روزای اخرته
امیر
United Arab Emirates
همه جا همینجور است در کرمان نیز سلطانی که خداروشکر از مدیریت این دستگاه برداشته شود. به هیچ عنوان جوابگو نبود و ضربات جبران ناپذیری به روستاها وارد کرد .خدا نبخشدش .
امیر
United States
سلام
وقتی نویسنده مخترم اطلاع از قانون نداشته باشه باید هم موارد اینچنینی بنوییسه
زحمت به خودتپن بدین قانون جهش تولید مسکن مطالعه کنید تا حایگاه بنیاد مسکن در نهضا ملی مسکن متوجه بشید و زحمت یک نهاد خدمت گزار در تولید مسکن ارزان برای اقسار ضعیف از بین نبرید
محمد
United States
به قول یکی از دوستان بایداسم از روش برداشته بشه چون متاسفانه تو این ارگان اینقدر به قشر ضعیف فشار میاد که اشک همه رو درآورده و کسی یا جایی نیست که پیگیری شدید کنند به خاطر یه خونه روستایی که پروانش صادر بشه ایقد پول از آدم میگرن به عنوان خدمات فنی که واقعا جای تأسف داره آخه کاری نمیکنن
یا همون دفاتر روستاییشون که همه رو مجبور میکنن اونجا نقشه بکشن و پولش بره تو جیب خودشون
کاش قانونی وجود داشت من خودم واگذارشون میکنم به همون خدا......
Iran, Islamic Republic of
به صورت کلی مقصر همه اینها کسانی هستند که میتونند بر اینها نظارت کنند و بازخواست کنند
و این مسئولیت هم فقط بر عهده نماینده مجلس است که بر کارشان نظارت ندارد و خود را وکیل و خادم مردم حساب نمی کند.
خدا وکیلی نماینده مجلس تو بویر احمد تا الان چه کار مفیدی کرده
یعنی عرضه نداره یک شخص مسئولیت پذیر و کاری را بگذارد مسئول
Iran, Islamic Republic of
وقتی رسانه دست یک بی‌سواد که معنی پیمانکار و کارگزار رو نمیدونه بیفته این میشه. بنیاد مسکن اسمش مشخص هست تولید مسکن چه در شهر چه در روستا
کامی
Iran, Islamic Republic of
واقعا بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص بنیاد مسکن بویراحمد عملکرد ضعیفی دارن.خواهشا یکی رسیدگی کنه
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1