تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۶۰۱۳۸
در بازدید معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از محل انبار خودروهای حمل و نقل درمانی مشخص شد

گورستان آمبولانس‌ها؛ 30 آمبولانس کهگیلویه و بویراحمد از کار افتاده! / ۱۵ میلیارد تومان ۳۰ آمبولانس را وارد مدار خدمات می‌کند (+ فیلم )

۶
۳
گورستان آمبولانس‌ها؛ 30 آمبولانس کهگیلویه و بویراحمد از کار افتاده! / ۱۵ میلیارد تومان ۳۰ آمبولانس را وارد مدار خدمات می‌کند (+ فیلم )
کبنا ؛
گورستان آمبولانس های یاسوج حدود 30 آمبولانس از کار افتاده را در خود دارد در حالی که روستاهای دورافتاده و بخش های زیادی از نبود یک آمبولانس در رنج هستند. هر ساله تعداد زیادی از زن و کودک و بیمار در روستاهای دورافتاده استان به دلایلی از جمله نبود و کمبود ناوگان حمل و نقل بیماران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
به گزارش کبنا نیوز، از آنجایی که اقتصاد مقاومتی یکی از کلیدواژه هایی است که رهبر انقلاب بارها بر آن تأکید کرده و اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهی برای جلوگیری از مصارف اضافی مطرح کرده اند، می توان در عرصه های مختلفی از این منظر ورود کرد. در حالی که برای خرید آمبولانس های مجهز در تحریم به سر می بریم و همچنین خرید آمبولانس هزینه های گزافی را متحمل دولت می کند، می توان با هزینه های حداقلی آمبولانس های از کارافتاده را بازسازی و به ناوگان حمل و نقل بیماران اضافه کرد.
از طرف دیگر محورهای جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پر حادثه خیز ترین مناطق کشور است و نیازمند توجه ویژه به بخش درمانی حوادث جاده ای. مسوولان استانی باید این ویژگی ها را مدنظر قرار دهند و درخواست هزینه هایی برای بهبود وضعیت تجهیزات بحران و اورژانس استان شوند.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز پنج شنبه (3فروردین ماه 1401) معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسوولان از گورستان آمبولانس ها بازدید کرد.
 
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه قریب به 5 سال است که هیچ دستگاه آمبولانسی وارد کشور نشده است، خیلی از آمبولانس ها در سطح کشور از رده خارج هستند. عمر مفید آمبولانس ها 10 سال است ولی خیلی از آمبولانس ها با بیش از 10 سال عمر هنوز هم مشغول به خدمات دهی هستند در حالی که قانونا از رده خارج هستند. می طلبد که مسوولان از هر طریق ممکن به تأمین آمبولانس های مورد نیاز اهتمام داشته باشند.
جهانبخش وحدت نژاد با بیان اینکه اورژانس خط مقدم درمان و نیازمند حمایت ساختمان ستاد مرکزی و استانداری است، اظهار کرد: می توان این آمبولانس های از رده خارج را با هزینه حداقلی 15 میلیاردی بازتجهیز و بازیابی کرد.
وحدت نژاد به معضل دیگر اورژانس استان اشاره کرده و گفت: کشور ما در سطح جهانی رتبه های اول تا دهم بحران را دارد، استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز رتبه های اول بحران را دارد، لذا نیاز هست در هر شهرستانی یک سوله بحران داشته باشیم که مهیا کردن آن نیازمند حمایت استاندار محترم و زیرمجموعه مدیریتی ایشان است.
رئیس اورژانس استان گفت: امیدواریم بتوانیم از سفر آتی ریاست جمهوری نهایت بهره برداری را برای مجموعه اورژانس استان ببریم.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد و گورستان آمبولانس‌ها بازدید کردیم و تعمیرکارها برای بهسازی آمبولانس‌ها مشغول به کار بودند.
عیسی شهامت بیان کرد: بالغ بر ۳۰ آمبولانس خارج از مدار داریم که از محل اعتبارات سفر ۵ میلیارد تومان برای بهسازی آمبولانس‌ها درنظر گرفته شده است و تخصیص می‌یابد.
وی گفت: هزینه های تجهیز و بازسازی آمبولانس ها بالا است ولی این اهتمام وجود دارد که این کار انجام گیرد و در نیمه اول سال 1402 مبلغی را تخصیص خواهیم داد. انتظار داریم که دانشگاه علوم پزشکی از محل منابع داخلی و وزارت خانه اقدام کند و این آمبولانس های از رده خارج را تعیین تکلیف کنند.
شهامت افزود: اورژانس استان یک سالن بحران دارد با مدیرکل بحران استانداری در اولین روز کاری سال 1402 از این مکان بازدید خواهیم داشت و مبلغی به این سالن تخصیص داده می شود تا در مدار خدمت قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرسنل
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی از خود وحدت نژاده
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف داره،مطمئنم یا جیره ت قطع شده یا به خواسته ات نرسیدی.
اینهمه خدمت در اورژانس را ندیدن مشخصه یه جای کارت ایراد داره.
۸ پایگاه راه اندازی شده، ۸ آمبولانس بازسازی شده، چندین انبار و پانسیون و مرکز شهرستان راه اندازی شده، ۲ پایگاه آموزشی راه اندازی شده، ۱ آمبولانس بنز به قلعه رئیسی داده شده، ۲ آمبولانس بنز آخرین مدل بعد از ۵ سال تعمیر و راه اندازی شده، طرح ارتقا و بهره وری بعد از ۱۳ سال اجرایی شد، اینهمه امکانات رفاهی به مجموعه اورژانس تزریق شده، و ...
لر
Romania
لطفا اینقدر برای خبرسازی سیاه نمایی نکنید. ما شما رو میشناسیم
راه حق
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر خلاق و اخلاق مدار
امیری
Iran, Islamic Republic of
عزیزان خرابی دست خودتونه ماشین بنز روغن بهران ریختین خراب شده
اصالت
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر خلاق و اخلاق مدار،مدیری که با اومدنش امید و آرامش به اورژانس برگشت.تحولی در زمینه بازسازی آمبولانسها صورت گرفت و خیلی از آمبولانسهای فرسوده استان تاکنون بازسازی شده و بواسطه اون چندین پایگاه اورژانس راه اندازی شد.
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
فایل های مرتبط
1