کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

نقدی بر عملکرد مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد؛ سیاست آموزش‌وپرورش یا آموزش‌وپرورش سیاسی؟

22 اسفند 1401 ساعت 19:33

عزت‌خواه به‌جای تمرکز و توجه به امر آموزش و بورکراسی سیاست‌زده آموزش و پرورش استان، غرق در سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاریست.


یادداشت؛ «سیاسی شما را انتخاب کردم اما کار سیاسی از شما نمی‌خواهم» بُرشی از سخنان مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مدیران آموزش و پرورش مناطق گرمسیری استان در 24 شهریورماه 1401 در شهر چرام بود که با موشکافی دقیق این جمله می‌توان به مشکل لاینحل  دخالت سیاست در امر آموزش  و سیاسی‌کاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان پی برد.
چندین ماه از انتخاب عزت‌خواه به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان می‌گذرد. ولی نه تنها ما شاهد افرایش دخالت سیاست در آموزش و پرورش استان هستیم بلکه عملکرد مدیرکل نشان‌دهنده سیطره تفکر سیاسی و غرق شدن وی در امر سیاست و سیاست بازی است.
عزت‌خواه به‌جای تمرکز و توجه به امر آموزش و بورکراسی سیاست‌زده آموزش و پرورش استان، غرق در سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاریست.
دخالت‌های نمایندگان استان، انتخاب مدیران مناطق با فشارهای سیاسی، کم‌توجهی به امر آموزش و مشکلات مدارس و غرق شدن در امر سیاست، انتخاب معاونین با فشارهای سیاسی، که گاهاً هر کدام ادعای ریاست را دارند و دلایل بسیار دیگر نشان‌دهنده سیطره امر سیاست و سیاست بازی بر اداره آموزش و پرورش استان است.
تحلیل محتوای سخنان عزت‌خواه به وضوع نشان‌دهنده غلبه تفکر سیاسی و کم ارتباط با مشکلات آموزش استان را دارد.
فرسودگی و غیراستاندارد بودن اغلب مدارس استان، تراکم بسیار بالای کلاس‌های درس در مناطق شهری، کم‌توجهی به وضعیف رفاه معلمان استان، سیاسی‌بازی در انتخاب مدیران، دخالت دفاتر نمایندگان استان در آموزش و پرورش، عدم توجه به شایستگی در انتخاب مدیران مدارس و انتخاب اغلب آنان با توجه به تفکر سیاسی و نزدیکی به تفکر نمایندگان، تبدیل ادارات آموزش و پرورش استان به ستادهای انتخاباتی، ضعف شدید در رتبه بدنی اصولی معلمان استان و ده‌ها مشکل دیگر، همه و همه نشان‌دهنده این است که باید بیش از آن‌که اداره‌کل آموزش و پرورش دنبال سیاست‌بازی باشد باید توجه بیشتری به مشکلات عدیده مدارس و ادارات و کارکنان استان داشته باشد.


کد مطلب: 459748

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/459748/نقدی-عملکرد-مدیرکل-آموزش-وپرورش-کهگیلویه-بویراحمد-سیاست-یا-سیاسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1