تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۴۵۸۵۴۸
امکانات شهرداری یاسوج در هنگام برف مخصوص نیست

چرا برف در کهگیلویه و بویراحمد بحران می‌شود؟

۳
۲
چرا برف در کهگیلویه و بویراحمد بحران می‌شود؟
کبنا ؛ صبح امروز پنجشنبه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) بارش سنگین هفتمین برف زمستانی در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شد.بارش این برف علاوه بر اینکه خوشحالی مردم را در پی داشت، زمینه برف بازی کودکان، نوجوانان و خانواده ها را نیز فراهم کرد، همچنین موجب اختلال ترددها شد و مشکلاتی را برای مردم بخصوص خودروهای فاقد زنجیر چرخ ایجاد کرد.
علیرضا نیکروز_ مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد_ با اشاره به بارش سنگین برف در مناطق سردسیری و شب به خصوص شهر یاسوج گفت: مردم و مسافران انتظار داریم با توجه به بارش برف بدون زنجیر چرخ در معابر و خیابانها و جاده‌های مناطق سردسیری به خصوص شهر یاسوج تردد نکنند.
وی افزود اکیپ های شهرداری و راهداری در حال بازگشایی معابر خیابان‌ها و جاده‌های مناطق برفگیر و سردسیری استان هستند که انتظار داریم از مردم تردد غیر ضروری در معابر و خیابان ها و جاده ها خودداری کنند.
بارش سنگین هفتمین برف زمستانی در یاسوج
ولی بهره مند_ کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی و الگوهای مختلف جوی فعالیت سامانه بارشی تا بعد از ظهر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: به تدریج با خروج این سامانه بارشی از ابرناکی کاسته می شود و دمای هوا نیز کاهش می یابد.
بهره مند اظهار کرد: تا اواسط هفته آیند آسمان استان. صاف تا کمی ابری گاهی همراه با مه صبحگاهی خواهد بود.

بارش سنگین هفتمین برف زمستانی در یاسوج
رزمه، رئیس اداره برق شهرستان بویراحمد در خصوص قطعی برق در شهر یاسوج به ایسنا گفت: قطعی برق خاصی در شعر یاسوج نداشته آیم و تنها در خیابان تختی یک ترانس با مشکل مواجه شد که در حال تلاش برای رفع مشکل هستیم.
وی افزود: برق منطقه نجف آباد و خلف آباد نیر در حد پنج تا هفت دقیقه با قطعی مواجه شد که با تلاش نیروهای برق، برق این مناطق وصل شد.
بارش سنگین هفتمین برف زمستانی در یاسوج

توضیحات شهردار یاسوج در رابطه با مشکلات ناشی از بارش برف و گلایه‌های مردم
 شهردار یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اختلال در تردد و مشکلات ناشی از بارش برف صبح امروز (پنجشنبه) که موجب نارضایتی و گلایه‌مندی مردم در سطح شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.
نستهن مقدم افزود: در پی بارش باران همکاران ما در واحد‌های مختلف شهرداری تمام وقت در حال تلاش برای رفع آبگرفتگی معابر و انسداد جداول تا صبح بودند. البته حجم آب ناشی از بارندگی از جداول بیشتر بود.
وی اظهار کرد: با شروع برف همه ظرفیت و امکانات شهرداری را بکار گرفتیم اما نکته‌ای که در ساعات اولیه باعث کندی و اختلال در تردد مردم در خیابان‌ها و معابر شهر بخصوص ورودی منطقه «مهریان» و ورودی جاده یاسوج به اصفهان شد استفاده نکردن خودرو‌ها از زنجیر چرخ بود.
شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: مردم باید توصیه‌های پلیس در زمینه استفاده از تجهیزات زمستانی را جدی بگیرند. گرفتاری مردم و شهروندان در این روز برفی تنها و تنها بدلیل رعایت نکردن توصیه‌های پلیس و هشدار‌های هواشناسی مبنی بر مجهز بودن به تجهیزات زمستانی ازجمله زنجیر چرخ بوده است.
مقدم تصریح کرد: معابر اصلی، مراکز حساس و مراکز درمانی را برای برف‌روبی در اولویت قرار دادیم و آخر وقت‌امشب همه معابر و خیابان‌های شهر که شیب دارند را برف‌روبی و بازگشایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهرداری با بیش از ۱۵۰ نفر نیرو و هشت دستگاه ماشین‌آلات برف روبی برای بازگشایی معابر و خیابان‌های مسطح، برف روبی و کمک به خودرو‌های گرفتار تلاش کرد و با همکاری مدیریت بحران و مدیرکل امور شهری از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کردیم.
شهردار یاسوج عنوان کرد: از کسانی که ما را در برف تکانی درختان سطح شهر همکاری کردند تشکر می‌کنم.
مقدم در خصوص نارضایتی و گلایه مردم و شهروندان از شهرداری بابت اختلال در تردد و مشکلاتی که برایشان پیش آمد، تأکید کرد: امکانات شهرداری در هنگام برف مخصوص نیست و نداریم و تنها هشت دستگاه برف روب شامل؛ لودر و گریدر و کمپرسی هوایی که تیغه برف روبی روی آن‌ها نصب است، داریم.
وی اظهار کرد: کمک به خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ و رهاسازی آن‌ها، بخشی از انرژی و توان نیرو‌های شهرداری را گرفت.
شهردار یاسوج گفت: حجم برف نسبت به برف قبلی بیشتر بود، اما با توجه به تجارب قبلی همکاران ما پای کار و در کارشان نیز موفق بودند.
مقدم افزود: برای مواقع برفی و پاسخگویی مناسب و بهتر به مردم و شهروندان باید حداقل دوبرابر ماشین آلات فعلی، امکانات و ماشین‌آلات برف روبی داشته باشیم و اگر وضعیت شهرستان کوهرنگ برای شهر یاسوج پیش بیاید امکانات قابل قبولی نداریم.
وی اظهار کرد: از وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور درخواست داریم از محل اعتبارات عمرانی، حوادث و ستاد بحران، اعتباراتی را در اختیار مناطق سردسیر استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج، سی سخت، مارگون و بقیه مناطق قرار دهند.
دلیل اختلال در تردد شهر یاسوج در پی بارش برف چه بود؟
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: بخشی از اختلال در تردد طبیعی و بخشی نیز به دلیل کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی شهرداری بوده است، موضوع دیگری که این مسأله را تشدید کرد و موجب انسداد شد استفاده نکردن اکثر خودرو‌های در حال تردد در سطح شهر از زنجیر چرخ بود.
شهرام مهدوی مطلق افزود: در مجموع مشکل خاص، تلفات جانی یا خسارات شدید مالی نداشته‌ایم.
وی اظهارکرد: راه‌های شهرستان بویراحمد دچار انسداد و توقف‌های موقتی شد که با حضور نیرو‌های راهداری، پلیس و شهرداری بازگشایی شدند.
فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از اتمام بارش‌ها اُفت شدید دما را خواهیم داشت معابر، خیابان‌ها و جاده‌ها با یخبندان مواجه می‌شوند لذا تردد تنها با زنجیر چرخ در سطح شهرستان امکان‌پذیر است.
مهدوی مطلق تصریح کرد: محور «پاتاوه _ دهدشت» همچنان خطر ریزش دارد و توصیه می‌شود که فعلا مردم از این مسیر تردد نکنند.
وی در خصوص وضعیت راه‌های روستایی شهرستان بویراحمد ادامه داد: به راه‌های روستا‌های این شهرستان خساراتی وارد شده و روستا‌هایی که دارای راه کوهستانی هستند، مسدود است که پس از مساعد شدن شرایط جوی بازگشایی می‌شوند.
فرماندار شهرستان بویراحمد در خصوص بارش امروز برف در سطح شهر یاسوج، مرکز شهرستان بویراحمد و گلایه‌های مردم نیز عنوان کرد: از ساعات اولیه حدود هفت دستگاه ماشین‌آلات شهرداری، برف‌روبی را آغاز کردند البته حجم بارش بالا بود.
مهدوی مطلق تأکید کرد: شهرداری بخشی از سطح شهر را در ساعات اولیه بارش برف نتوانست به دلیل حجم بالای برف پوشش دهد.
وی تصریح کرد: چهار دستگاه ماشین‌آلات راهداری جهت کمک به شهرداری در زمینه برف‌روبی وارد عملیات برف روبی شدند و بخشی دیگر بخصوص در ورودی‌های شهر با کمک راهداری برف‌روبی شد.

فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: بخشی از اختلال در تردد طبیعی و بخشی نیز به دلیل کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی شهرداری بوده است، موضوع دیگری که این مسأله را تشدید کرد و موجب انسداد شد استفاده نکردن اکثر خودرو‌های در حال تردد در سطح شهر از زنجیر چرخ بود.
مهدوی مطلق تأکید کرد: البته بهتر این است که هنگام بارش برف شرایط طوری فراهم شود که در سطح شهر نیازی به زنجیر چرخ نباشد.
وی بیان کرد: در مجموع وضعیت و شرایط شهرستان بویراحمد پایدار است و با اولویت‌بندی بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی مسدود شده در دستور کار قرار دارد.
مشکلات مردم در پنجشنبه برفی؛ رئیس شورای شهر یاسوج از مردم عذرخواهی کرد
 پس از مشکلاتی که امروز پنجشنبه به دلیل بارش برف برای مردم یاسوج به وجود آمد، رئیس شورای شهر یاسوج از این بابت از مردم عذرخواهی کرده است.
«کیوان آشنا»، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: طی چهار پنج روز اخیر بارش رحمت الهی را شاهد بودیم که از صبح امروز پنجشنبه بارش به شکل برف بود.
وی افزود: بارش برف ضمن اینکه رحمت است اما باعث یکسری مشکلاتی برای مردم و شهروندان شد که شرایط و توپوگرافی شهر یاسوج نسبت به سایر شهر‌های کشور خاص است و شیب طولی معابر بیشتر از حد استاندارد است.
آشنا اظهار کرد: همین مسأله باعث می‌شود که با کمترین بارش برف تردد سخت و با اختلال مواجه می‌شود که باید سریعتر نسبت به برف روبی و بازگشایی معابر و خیابان‌های شهر اقدام می‌شد.
رئیس شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: مجموعه واحد‌های مختلف شهرداری از ساعات اولیه اقدام به برف روبی و تکاندن درختان در معابر و خیابان‌های شهر کردند و با حدود ۷ دستگاه ماشین آلات برف روبی کمپرسی، گریدر و لودر اقدام به برف روبی کردند که از مجموعه کارگران و کارمندان شهرداری تشکر می‌کنم.
آشنا با بیان اینکه بارش به این شکل و در این پیش‌بینی نشده بود، تصریح کرد: معابر اصلی بازگشایی شدند و البته در معابر فرعی مشکلاتی برای مردم و شهروندان ایجاد شد البته از شهروندان توقع داریم مجهز به تجهیزات زمستانی ازجمله زنجیر چرخ باشند تا در چنین مواقعی با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: با وجود همه خدماتی که نیرو‌های شهرداری ارائه کردند، از مردم و شهروندان یاسوجی چنانچه کم و کاستی وجود داشت که با امکانات محدود شهرداری قاعدتاً وجود داشت و دچار مشکل شدند، عذرخواهی می‌کنیم.
رئیس شورای شهر یاسوج عنوان کرد: آنچه شهرداری در توان داشت بکار گرفت اما امکاناتش محدود است.
آشنا تأکید کرد: در ساعات اولیه بارش برف بدلیل شیب طولی بیشتر از حد مجاز و استاندارد است که تردد با اختلال مواجه شد و برخی خیابان‌ها مسدود شدند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا ۷ دستگاه ماشین آلات برای برف روبی شهر یاسوج کافی است؟ اظهار کرد: قطعاً ۷ دستگاه ماشین آلات برف روبی برای یاسوج، مرکز استان با توپوگرافی و شرایطی که دارد کم است بنابراین برای خدمات دهی مناسب و بهتر در چنین مواقعی به حداقل ۱۸ دستگاه ماشین آلات برف روبی نیاز داریم.
رئیس شورای شهر یاسوج تصریح کرد: قرار شد که خودرو‌های فرسوده شهرداری فروخته شوند تا سه دستگاه خودروی برف روبی نو و مخصوص خریداری شود.
آشنا بیان کرد: مردم ما در ۲۲ بهمن نشان دادند که مسئولان باید بیشتر از پیش به آن‌ها خدمات دهی کنند.

بارش سنگین هفتمین برف زمستانی در یاسوج

تردد در راه‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌های اصلی این استان بازی اما تردد به کندی و تنها بازار زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
سرهنگ بهنام ویسی‌پور با اشاره به اینکه بارش برف را در همه محور‌های مواصلاتی مناطق سردسیری استان بخصوص منتهی به شهر یاسوج شاهد هستیم، افزود: بارش برف که از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تردد بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.
وی اظهار کرد: از مردم و مسافران تقاضا داریم سفر‌های غیرضروری خود را به تعویق بیندازند و پس از مساعد شدن شرایط جوی سفر خود را انجام دهند. در صورت انجام سفر حتماً سوخت کافی، پتو، آذوقه خشک و لباس گرم داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون در چهار نقطه شامل تنگ مهریان، سرگچینه در محور یاسوج _ بابامیدان، تنگ کناره و کمربندی یاسوج گره ترافیکی گزارش شده است.
ویسی پور با بیان اینکه بارش برف تا بعدازظهر ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به رانش سنگین در محور پاتاوه به دهدشت و نداشتن ایمنی کافی، توصیه می‌شود از تردد از این محور تا مساعد شدن شرایط جوی خودداری کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون راه‌های مناطق سردسیری برفگیر و کوهستانی استان مستعد رانش و ریزش هستند و هر لحظه احتمال وقوع حادثه وجود دارد.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم و مسافران توصیه کرد فاصله طولی را رعایت کنند، از شتاب و عجله بپرهیزند، از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاکن و روشنایی خودرو را مدنظر داشته باشند.
سرهنگ ویسی خطاب به مردم و مسافران استان که قصد سفر به استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری دارند، بیان کرد: راه‌های حوزه همجوار این دو استان با استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل بارش سنگین برف مسدود است و از سفر به مقصد این دو استان تا اتمام این سامانه بارشی خودداری کنند.
اقدامات و توصیه‌های استاندار برای کاهش خطرات ناشی از بارش برف و باران
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگویی با اشاره به پیش‌بینی فعالیت یک سامانه بارشی از روز پنج شنبه در این استان، اظهار داشت: در این مدت تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌های ۹‌گانه در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند و با وجود تعطیلی در محل خدمت خود حضور دارند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر نظارت می‌دانی و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله خدمات‌رسان و فرمانداران از بخش‌ها مختلف شهرستان‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان دیروز به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارش سنگین برف و باران برگزار شد.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در این نشست آخرین وضعیت استان در خصوص نحوه خدمات‌رسانی به مردم و چگونگی تردد در محور‌های ارتباطی از سوی مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان ارائه شد.
به گفته استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نحوه استقرار تجهیزات و ماشین آلات راهداری و توزیع نیروی انسانی برای تسریع در امر خدمات‌رسانی به مردم استان برنامه‌ریزی شد.
احمدزاده تصریح کرد: بارش سنگین برف ناشی از سامانه بارشی اخیر از صبح امروز پنج شنبه در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در استان آغاز شده است.
استاندار یادآور شد: اکیپ‌های مختلف راهداری، هلال احمر، پلیس راه، اورژانس از شب گذشته تاکنون به مناطق برفگیر شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون اعزام شدند و نحوه بازگشایی مسیر‌ها، گردنه‌های سخت گذر برخی مسیر‌های فرعی و راه‌های روستایی را خدمات‌رسانی می‌کنند.
احمدزاده افزود: کار خدمات‌رسانی و برف روبی توسط ماشین آلات برف روب در شهر‌های برفگیر به خصوص یاسوج توسط شهرداری‌ها در حال انجام است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: همچنین کار برفروبی محور‌های اصلی و مسیر‌های فرعی استان توسط ماشین آلات سنگین و سبک برف روبی در حال اقدام می‌باشد.
وی تأکید کرد: حوزه عمرانی، بازرسی و بحران استانداری نظارت و بازرسی می‌دانی از مناطق مختلف به خصوص برفگیر استان را برای هر چه بهتر و بیشتر خدمات‌رسانی زیر نظر دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: علاوه بر آن که همه دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی در حال آماده باش و فعالیت هستند، تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران پروژه‌ها و بخش خصوص نیز در مناطقی که ضرورت دارد به کار گرفته شده‌اند و در حال فعالیت می‌باشند.
وی بیان کرد: هم اکنون بارش سنگین برف اگرچه تردد در محور‌های مناطق برفگیر ارتباطی این استان را کند و لغزنده کرده است اما با تلاش راهداران تردد در محور‌ها برقرار است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد توصیه‌هایی هم به مردم عزیز استان داشت که از سفر‌های غیرضرور بین شهری و داخل شهر‌های برفگیر پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: در صورت ضرورت سفر، با توجه به اینکه تردد در مناطق برفگیر به سختی انجام می‌شود خودرو‌های خود را مجهز به زنجیر چرخ کنند.
استاندار یادآور شد: جهاد کشاورزی و شیلات استان تمهیدات و تأکیدات لازم را برای جلوگیری و کاهش خسارات به مرغداری‌ها، دامداران، مزارع پرورش ماهیان و گلخانه‌داران استان داشته باشند.
احمدزاده بر نظارت می‌دانی فرمانداران، شهرداران و بخشداران در خصوص ارائه خدمات به مردم و رفع کاستی‌ها به خصوص در مناطق برفگیر از جمله روستا‌ها تأکید داشت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نحوه اطلاع‌رسانی در خصوص راه‌های ارتباطی بین استانی، استانی و دیگر مناطق استان قبل از بسته شدن جاده‌ها را ضروری دانست.
دکتر احمدزاده با اشاره به اینکه از مناطق دور افتاده و صعب العبور روستایی استان نباید غافل ماند بر آگاهی از وضعیت و ارائه گزارشی در خصوص نحوه خدمات‌رسانی در مناطق دور افتاده، سخت گذر روستا‌ها و مناطق عشایری استان به فرمانداران تأکید کرد.
وی یادآور شد: اولویت‌بندی و تقسیم‌بندی فعالیت اکیپ‌های خدمات‌رسان و ماشین آلات و تجهیزات در بین مناطق از استان به تناسب بارش‌ها هر منطقه که ضرورت دارد صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مناطق گرمسیری استان هم با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب جداول و مسیل‌ها، پاک‌سازی و موانع موجود در جا‌های خطرآفرین برطرف و از حضور در کنار رودخانه‌ها اجتناب شود.
احمدزاده عنوان کرد: مدیران حمل و نقل جاده‌ای، شرکت توزیع نیروی برق، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، گاز، مخابرات، پخش فرآورده‌ها نفتی هم گشت‌ها و اکیپ‌های فعال و آماده برای ارائه خدمات را در مناطقی که لازم شد سریعاً اعزام کنند.
گفتنی است که بارش برف از ساعات اولیه صبح امروز (پنجشنبه، ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱) در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج مرکز این استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در پی بارش برف، در برخی مناطق شهر یاسوج از جمله خلف آباد و منطقه خیابان تختی قطعی برق گزارش شده است.
بنا بر این گزارش، استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق سردسیری امکانات و تجهیزات لازم را برای مقابله با بحران‌ها ندارد. مسوولان باید به فکر تجهیز استان به بهترین و مدرن‌ترین امکانات برای همچنین مواقع باشند. برف 18 سانتی چند هفته پیش و برف امروز نشان داد که استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود برخی امکانات مثل خودروهای سنگین برف‌روبی رنج می‌برد. شهرداری یاسوج نیازمند به ماشین آلات مجهز است. اگر این مسأله مرتفع نشود، یقیناً در زمستان‌های بعدی باز چنین مشکلات و اختلالاتی تکرار خواهد شد.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان شهرداری یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
موقع حرف مفت زدن که عده ای خوب حرافی می کنند همین که موقع عمل می شود،پاهای شان لرزان و دست به عصایند.
مشکل اصلی استان ما و شهر یاسوج نبود مدیریت انقلابی و دلسوز و شایسته سالاری و چنبره زدن باندهای فامیلی بر مناصب و مدیریت شهر و استان است.
احمدزاده،آشنا،احمدی کیش،جاودانه و مقدم متهمان اصلی این بی تدبیری و اخلال در نظم طبیعی شهر یاسوج اند.
Russian Federation
روز بدی بود یه ذره هوا را گرم کرد وگرنه همین برف 10 سانتی هم ما را بیچاره میکرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب آشنا

شما خیلی‌ معذرت خواهی به مردم یاسوج بدهکار هستید!!!

یاسوج باید بهترین و توانمند ترین شهردار را داشته باشد

لجاجت و خودرایی و شاید ..... شما باعث شده مقدم ناتوان هم‌چنان شهردار یاسوج باشد

شهری که روز به روز در حال پسرفت است....!!!!
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1