تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۵۸۰۳۹
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هشدار داد

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف، باران و ریزش بهمن در ۹ استان

۰
هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف، باران و ریزش بهمن در ۹ استان
کبنا ؛سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت به حوادث ناشی از بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن در ۹ استان کشور هشدار داد و از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی خبرداد.
صادق محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن در برخی از استان‌های کشور گفت:‌ برابر پیش‌بینی انجام شده از فردا دوشنبه تا روز سه‌شنبه در جنوب استان آذربایجان غربی، غرب استان کردستان، شمال استان فارس، شمال و شرق استان خوزستان، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان، استان کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمانشاه و ایلام بارش شدید برف و باران و احتمال سقوط بهمن گزارش شده است.
وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تمامی امدادگران در این استان‌ها را برای مقابله و امدادرسانی به هر حادثه احتمالی به حالت آماده‌باش درآورده است. همچنین تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص نیز در اختیار امدادگران قرار گرفته و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از شهروندان نیز خواست تا یکسری نکات را رعایت کنند و گفت:‌ لازم است رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری در این استان‌ها پرهیز کرده و در صورت ضروری بودن سفر حتما زنجیرچرخ به همراه داشته و از سالم بودن سیستم برف‌پاک‌کن و بخاری خودروی خود نیز اطمینان حاصل کنند. همچنین رانندگان باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و در همین راستا نیز از رانندگی با سرعت غیرمجاز و سبقت پرهیز کنند.
محمودی ادامه داد:‌ شهروندان نیز باید از کوهنوردی و حضور در ارتفاعات این استان‌ها پرهیز کنند. در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توقف نکنند و هنگام وزش باد نیز ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از حضور در کنار سازه‌های غیرایمن و اشیایی که احتمال سقوط آنان وجود دارد، پرهیز کنند.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1