تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۵۶۹۰۵
بررسی بودجه ۱۴۰۲؛

گاف عجیب دولت در بودجه ۱۴۰۲

۱
۰
گاف عجیب دولت در بودجه ۱۴۰۲
کبنا ؛ در بخش جداول تکمیلی- اعتبارات دستگاه‌های تابعه برحسب برنامه اجرایی 1402 در لایحه بودجه امسال، جمع کل ردیف‌ها مطابق با جمع کل بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تطابق ندارد.
به گزارش کبنا، اکوایران نوشت: در جداول تکمیلی در بخش پیوست شماره چهار (اطلاعات تکمیلی) لایحه بودجه سال 1402، در بخش اعتبارات دستگاه‌های تابعه برحسب برنامه اجرایی 1402، ستونی با عنوان جمع کل وجود دارد که قرار است جمع کل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای بودجه امسال را پوشش دهد، اما جمع این دو ستون با ستون جمع کل تفاوت چشمگیری دارد. 
با اندکی دقت متوجه می‌شویم که در ستون جمع کل، عدد عملکرد منابع عمومی 1400 و مصوب منابع عمومی 1401 نیز لحاظ شده و با عدد جمع هزینه‌ای و جمع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جمع شده است. 
مثلا در ردیف 140000 بودجه مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست، جمع کل بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برآورد سال آینده، 22 میلیون و 272 هزار و 800 میلیون ریال محاسبه شده است. در بخش هزینه‌ای هم برآورد سال آینده، 48 میلیون و 440 هزار و 110 میلیون ریال است. جمع این دو ستون، 70 میلیون و 712 هزار و 910 میلیون ریال است. درحالیکه در ستون جمع کل ردیف جداول تکمیلی عدد، ۱۴۸۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۸۸ میلیون ریال آمده است. وقتی عدد مصوب منابع عمومی 1401، عملکرد منابع عمومی 1400، مصوب 1401 و عملکرد 1400 را از آن کم کنیم، به همین عدد می‌رسیم. این یعنی در این جدول اعداد مصوب سال‌ قبل هم به رقم جمع کل تملک دارایی و هزینه‌ای اضافه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

همای
Iran, Islamic Republic of
آخر برادر عزیز وقتی از بودجه سر در نمی آورید چرا حرف بیربط می زنید این گاف دولت نیست که نمایان شده است بلکه بیسوادی شماست که متوجه نیستید در بودجه کشور به جز درآمد سایر منابع تامین اعتبار مانند وارگذاری دارایی سرمایه ای و مالی نیز وجود دارد که در سرجمع مجموع منابع و مصارف بودجه کشور متعادل است.
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1