تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : ۴۵۶۴۶۰
کبنا از وضعیت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد از سال‌های 96 تا 99 پرده‌برداری می‌کند؛

وااسفا! اعتبارات اشتغالزایی در جیب دامادها / نه اشتغالی، نه تولیدی / استدعای عاجزانه از دستگاه‌های نظارتی؛ سهل‌انگاران و متخلفان را پشت میز محاکمه بکشانید

۹
۳
وااسفا! اعتبارات اشتغالزایی در جیب دامادها / نه اشتغالی، نه تولیدی / استدعای عاجزانه از دستگاه‌های نظارتی؛ سهل‌انگاران و متخلفان را پشت میز محاکمه بکشانید
کبنا ؛
گزارشی که می‌خوانید روایتی عجیب از اتفاقاتی است که در کهگیلویه و بویراحمد رخ می‌دهد. سال‌ها پیش که برای تهیه خبر به یکی از ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کردم با صحنه عجیبی روبرو شدم. در آن روز مشاهده کردم که چطور یک مدیرکل پیش پای داماد یکی از نمایندگان معروف استان در مجلس، به نشانه احترام بلند می‌شود، اما به جوانان شایسته و جویای کار همان حوالی اهمیتی نمی‌داد. آن روز با خودم فکر کردم چرا این مدیرکل چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد؛ بگذریم. شاید در انتهای این گزارش متوجه واقعیت ماجرا شوید. اما از هم‌اکنون واضح است چنین رفتارهایی، زمینه‌ساز برخی فسادها و اقدامات تبعیض‌آمیز است که همین موضوع باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی در سطح جامعه می‌شود.
نظام جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه یک نظام کارآمد است. اما وای بر مدیرانی که کوتاهی و سهل‌انگاری نموده و به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند.  
در راستای عمل به مفهوم ارزشمند عدالت اجتماعی، نظام جمهوری اسلامی به منظور اشتغالزایی، اعتباراتی برای طرح‌های روستایی و عشایری در نظر گرفته است.
این اعتبارات اگر به درستی به افراد روستایی و عشایری اختصاص داده می‌شد، بخش زیادی از نارضایتی‌هایی که امروز شاهد آن هستیم، دیگر وجود نداشت. اما در کهگیلویه و بویراحمد، گاهاً این اعتبارات به افرادی داده شده که کمترین عملی به تعهدات خود نداشته‌اند. در ادامه تنها به تعدادی از این‌طرح‌ها که هیچوقت اشتغالزایی انجام نداده‌اند اشاره می‌شود.
در منطقه گچساران، در سال 99 اعتباری دو میلیارد تومانی به طرحی داده می‌شود که مربوط به داماد یکی از ذی‌نفوذان سرشناس آن شهرستان است. در این طرح تعهد داده شده بود که 50 نفر اشتغالزایی صورت بگیرد، اما حال تنها 4 نفر از اتباع خارجی در آنجا مشغول به کار هستند. پس آن 46 نفر دیگری که تعهد داده شده بود کجا هستند؟ روشن نیست که با این دو میلیارد تومان چه کارهایی انجام گرفته که شخص مورد نظر نتوانسته به تعهد خود عمل کند. آیا بوی فساد از این طرح به مشام نمی‌رسد؟! جالب این است که گفته می‌شود همین فرد در یکی از استان‌های همجوار زمین کشاورزی خریده است. اگر توان مالی خرید چنین زمینی را داشته، چرا نتوانسته است به تعهدات اشتغالزایی خود عمل کند؟ چرا اینگونه است؟ چرا از همان ابتدا، دستگاه‌های مربوطه؛ اداره‌کل گردشگری و اداره‌‍کل کار بر روند این طرح نظارت نداشته‌اند؟ یقیناً وقتی انتخاب مدیران از کانال نمایندگان می‌گذرد، مدیر، مدیر نماینده است و پاسخگوی آقای نماینده است و بی‌خیالِ بیت‌المال و جوانان جویای کار.

یکی دیگر از طرح‌ها طرح پرواربندی در امامزاده جعفر(ع) است که در سال 98 مبلغ دو میلیارد تومان دریافت می‌کند که قرار بوده برای 20 نفر اشتغالزایی کند. این طرح فعال است. اما هیچ کارگر ایرانی ندارد.
در همین امامزاده جعفر(ع) فردی دیگر، یک میلیارد و 700 میلیون تومان در سال‌های 97 تا 99 دریافت می‌کند که قرار بوده برای 40 نفر اشتغالزایی کند اما هم‌اکنون این طرح راکد است.
در شهرستان بویراحمد طرحی به نام بلدرچین در چیتاب با تعهد اشتغال 10 نفر معرفی می‌شود و یک میلیارد و 900 میلیون تومان پول دریافت می‌کند. اما تنها یک نفر اشتغالزایی داشته است.
طرحی دیگر در همین شهرستان با نام پرواربندی بره با تعهد اشتغال 20 نفر، یک میلیارد و 430 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده اما هم‌اکنون غیرفعال است و هیچگونه اشتغالزایی ایجاد نکرده است.
این مواردی که در بالا به آنها اشاره شد تنها نمونه‌هایی از این تخلفات است و اسناد مربوط به تمامی طرح‌هایی که در آنها کوتاهی و سهل‌انگاری صورت گرفته در دفتر کبنا نیوز موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهند شد.
این اطلاعات نشان می‌دهد داماد یکی دیگر از نماینده‌های وقت شهرستان‌ بویراحمد، اعتباراتی دریافت کرده و به تعهد خود عمل نکرده است.
همچنین این تبعیض‌ها تا جایی است که شنیده می‌شود معاون وقت یکی از ادارات‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد، از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری یک میلیارد تومان برای یک طرح دریافت کرده، در حالی که این اعتبارات برای افراد روستایی و عشایری است و دریافت اعتبار از سوی این شخص، خود مصداق عینی تبعیض است.
اعتباراتی که در سال‌های 1396 تا 1399 به اینصورت پرداخت شده و هدف از آن نیز ایجاد اشتغال بوده است، اینچنین دچار مسأله شده‌اند و مدیران وقت باید پاسخگوی این وضعیت باشند.
آن مدیران باید پاسخ دهند چرا بعد از پرداخت اعتبار، نظارتی نداشته‌اند تا اینچنین این مبالغ به بی‌راهه بروند. این در حالی است که جوانان تحصیل‌کرده و جویای کاری بسیاری در این استان زندگی می‌کنند و ممکن است هیچگاه به این تسهیلات دست پیدا نکنند.
افکار عمومی از دستگاه قضا استدعا دارد همچون همیشه که با فساد مبارزه کرده و هیچگاه در این موارد مماشات نکرده، با این افراد که اعتبار گرفته و به تعهدات خود عمل نکرده‌اند برخورد کنند. انتظار می‌رود این افراد را به پشت میز محاکمه بکشاند تا متوجه شوند نظام جمهوری اسلامی با هیچ متخلفی تعارف ندارد.
حال ممکن است مخاطب به ارتباط بین این تخلفات با آن خاطره‌ای که در ابتدای نوشته به آن اشاره کردیم پی ببرد.
گفتنی است این پایگاه خبری بدون هیچگونه قصد و غرض خاصی و صرفاً به منظور پایان دادن به رویه‌های نادرست این گزارش را منتشر کرده و تا حصول نتیجه نهایی، این تخلفات را پیگیری خواهد کرد. لازم به ذکر است که این اتفاقات مربوطه به سال‌های 96، 97، 98 و 99 می‌باشد.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه افرادی که به هر نحوی در این مطلب به آنها اشاره شده است را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کرو جواب چ ببین دلت خشه‌.‌‌..
Romania
وام ها را فرمانداران به هرکس دوست دارند میدهند آقای سید ناصر حسینی کو مبارزه با تبعیضت کو مبارزه با ویژه خواری و رانت خواری و مبارزه با فسادت با دستمال کثیف نمی شود شیشه را پاک کرد . جامعه ایثارگری باید مطالبه کنند حرمت شکسته را باید مطالبه کنند آبروی بر باد رفته را سازمانهای نظارتی و بازرسی و امنیتی و اطلاعاتی در استان ..
United States
آقای ناصر حسینی پور خودش عامل تبعیض و بی عدالتی شد وقتی خانواده و نزدیکان خودش را قیم مردم میکند وضعیت بهتر از این نخواهد شد .
Iran, Islamic Republic of
اين طوري كه كبنا قلم زده وعنوان كرده دوره زماني عنوان شده مربوط به مديري است كه كبنا چند ماه پيش از عملكرد موفق او به كلانتر يادكرده بود حال سوال اين جا است كبنا چرا با مخاطبين چنين رفتار ميكند گويا نسيان پديده مبتلا به رسانه است نه مخاطبيبن؟
Iran, Islamic Republic of
کلانتر زنان رو خوب اومدی
United Kingdom
آخ سی میرشکال حیف حیف
احمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا جریانت چیه یه روز تو تیم این مدیری روز دیگر تو تیم مدیر دیگر مگه قیمتها رو چقدر بالا می برند که از این شاخه به اون شاخه میپری
Iran, Islamic Republic of
مدیران فعلی چون هیچ حرفی برای گفتن ندارند مدیران قبلی را متهم به فساد می کنند بهتر است خودشان الان برای مردم کار کنند قبلی ها خوب یا بد رفتند اگر خلافی کردن دادگاه هست پیگیری کنید الان این مسایا بی فایده و دردی را برای مردم دوا نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
برادران مسئول اداره کار اکر طرح بلدرچین غیر فعال بوده چرا در سال ۱۴۰۱ دوباره مبلغ یک میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ از بانک توسعه بهش دادید دقیق بفرمایید ایا حتی ۱۰۰۰تومان از وام امسال را در طرح هزینه کرده
همینطور طرح داماد نماینده قبل اگر طرح اجرا نکرده پس چرا امسال دوباره مبلغ دو میلیارد تومان بهش وام دادید از صندوق کارافرینی البته ایشان داماد نماینده نیست لطفا اطلاعات درست بدهید این دو طرح حداقل در سالهای قبل طرح راه اندازی و دوسال فعال بودن ولی با پول امسال چکار کردند پس دقت کنید و گل به خودتان نزنید عزیز دل برادر
جواب این پیام را بدهید تا چند مورد مشابه را دوباره بگوییم
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1