تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۵۵۷۳۵
سازمان هواشناسی اعلام کرد

بارش برف و باران در برخی از محورهای مواصلاتی

۰
بارش برف و باران در برخی از محورهای مواصلاتی
کبنا ؛کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش برف و باران در برخی از محورهای مواصلاتی خبر داد.
به گزارش کبنا، رضا روشنی آخرین وضعیت محورهای شمالی را اعلام و اظهار کرد: در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان جریان دارد و ضمناً محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.
وی از بارش برف در برخی از محورهای استان اصفهان خبر داد و افزود: برخی از محورهای استان های قم، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با بارش باران همراه است.
کاهش 0/9 درصدی تردد در محورهای برون‌شهری
مرکز مدیریت راه‌های کشور همچنین اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2457 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 0.9 درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین 13.2 درصد اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.
تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا اواسط هفته آینده
تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا اواسط هفته آینده
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم آلودگی هوا تا اواسط هفته در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.
امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای کشور برای امروز جمعه 25 آذر گفت: امروز در شرق استان‌های لرستان و خوزستان، جنوب همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، غرب فارس مناطقی از استان‌های اصفهان، یزد، سمنان و شرق تهران و در برخی نقاط از آذربایجان غربی و شرقی و در سواحل شمال افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.
نقشینه خاطر نشان کرد: فردا با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می‌یابد و غرب دریای خزر هم مواج و متلاطم می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی برای شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال فارس و کرمان و برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و ارتفاعات تهران هم برای فردا بارش باران و در ارتفاعات بارش برف راپیش‌بینی کرد.
وی از تداوم آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تا اواسط هفته خبر داد و به پرهیز از تردد غیر ضروری در فضای باز و فعالیت فیزیکی و ورزشی برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌های توصیه کرد.
نقشینه گفت: فردا و پس فردا خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.
وی آسمان امروز تهران را غبار آلود اعلام کرد و گفت: فردا پایتخت ابری با احتمال بارش پراکنده خواهد بود.
به گفته نقشینه، بیشینه دمای امروز تهران 14 و فردا 14 درجه و کمینه دمای امروز نیز 6 درجه پیش‌بینی می‌شود.
پیش بینی وقوع گرد و غبار در خوزستان
مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه فردا شاهد وزش باد متوسط در مناطق جنوب و غرب استان خواهیم بود، گفت: برخاستن گرد و غبار محلی و موقت در این مناطق دور از انتظار نیست.
به گزارش کبنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری روز جمعه بیان کرد: با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی تا اواسط وقت امروز احتمال وقوع بارش‌های پراکنده به ویژه درمناطق شمال شرق و شرق استان وجود دارد.
وی افزود: همچنین تا اواسط هفته جاری بارش موثری در استان نخواهیم داشت و پدیده غالب، مه یا مه رقیق خواهد بود؛ خلیج فارس نیز از شنبه تا دوشنبه هفته آینده مواج است.
سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته شادگان با ۲۴.۸ و دهدز با ۵.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط استان گزارش شده اند.
وی ادامه داد: حداکثر دمای هوای اهواز در شبانه روز گذشته به ۱۹.۶ وحداقل به ۱۳.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.
باران و برف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهشی میانگین دمای هوا همراه با بارشهای باران و برف از امروز در مناطق مختلف این استان آغاز می‌شود.
آیدا فاروقی افزود: در شبانه روز گذشته هوای مشهد بین ۲ تا ۱۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و میانگین دمای هوای این شهر بتدریج کاهش یافته و تا روز یکشنبه هفته آینده به صفر درجه خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه به تدریج از امروز ابرناکی از نیمه غربی و شمال غرب خراسان رضوی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: این افزایش ابرناکی بارش پراکنده باران و برف را به دنبال خواهد داشت.
فاروقی بیان کرد: در حال حاضر کیفیت هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار دارد و این وضعیت تا فردا، شنبه استمرار داد.
به گفته وی، در این مدت در مناطق کوهستانی خراسان رضوی پدیده غالب به دلیل افزایش مه و کاهش میدان دید پیش بینی می شود و در جنوب شرق استان ورزش باد پدیده غالب جوی خواهد بود.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در شبانه روز گذشته سبزوار با ۲۰ درجه گرمترین و قوچان با منفی یک درجه سردترین شهر استان خراسان رضوی بوده است.
کاهش دمای هوا در اردبیل از روز شنبه
بر اساس نقشه های هواشناسی از روز شنبه با عبور موج کوتاه و شمالی شدن جریانات جوی در استان اردبیل ضمن وزش باد خزری (گاهی با سرعت تند) آسمان در بیشتر مناطق به تدریج ابری می شود و دمای هوا به طور نسبی کاهش می یاید.
 روز شنبه در برخی مناطق استان اردبیل آسمان ابری و مه آلود خواهد بود و بارش خفیف باران نیز احتمال می رود.
از عصر یکشنبه (۲۷ آذر) تا اواخر وقت دوشنبه شرایط جوی پایدار خواهد بود و آسمانی صاف تا نیمه ابری برای استان اردبیل پیش بینی می شود.
برپایه اعلام هواشناسی اردبیل، از روز سه شنبه (۲۹ آذر) با نفوذ توده هوای سرد و مرطوب، شرایط جوی استان به طور محسوس تغییر خواهد کرد.
امروز (جمعه ۲۵ آذر) با حاکمیت شرایط پایدار جوی و تداوم جریانات جنوبی، دمای هوا تغییر محسوسی نداشته و آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه ابری (در نوار شرقی و مناطق شمالی ابری همراه با مه رقیق) است.
افزایش بی‌سابقه ۶۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز بخش خانگی و تجاری
وزیر نفت از افزایش بی‌سابقه ۶۰ میلیون مترمکعبی مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری نسبت به مشابه پارسال خبر داد و گفت: امسال هیچ‌گونه افزایش قیمت گازی برای مشترکان خوش مصرف نداریم، اما قیمت گاز مشترکان پرمصرف به‌صورت پلکانی افزایش چشمگیری می‌یابد.
به گزارش کبنا به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه) در بازدید سرزده از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران که با همراهی مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران انجام شد، خاطرنشان ساخت: این مقدار افزایش مصرف، معادل تولید حدود ۲.۵ فاز پارس جنوبی است این در حالی است که ما هنوز وارد فصل زمستان نشده‌ایم.
وی ادامه داد: همکاران ما در مجموعه وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز ایران نهایت تلاش خود را کردند تا در ایام پاییز گاز بیشتری به نیروگاه‌ها و صنایع تحویل دهیم، این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۵ میلیون مترمکعب بیشتر بوده است تا سوخت مایع کمتری مصرف شود. این در حالی است که پارسال، از اواخر شهریورماه، سوخت مایع به نیروگاه و صنایع تحویل شد.
وزیر نفت گفت: تولید گاز روزانه کشور ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش‌یافته است، با وجود این افزایش تولید، مصرف ما در بخش صنعت و خانگی غیرمتعارف است و مقدار مصرف گاز در بخش صنایع متناسب با رشد اقتصادی نیست که این امر نشان‌دهنده این است که گاز به مقدار زیادی اتلاف و اسراف می‌شود.
امسال هیچ‌گونه افزایش قیمت گاز برای خوش مصرفان نداریم
اوجی با اشاره به افزایش دمای هوا در زمستان پیشرو در مقایسه با پارسال طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ماندگاری بیشتر دمای سرد، گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش مصرف بیش‌ازپیش گاز در زمستان پیش روست که امیدواریم مردم خادمان خود را یاری کنند تا زمستان امسال را نیز بدون چالش پشت سر بگذاریم.
وی درباره شیوه محاسبه قیمت گاز در سال جاری خاطرنشان کرد: مشوق‌های بسیار خوبی برای مشترکان کم‌مصرف دیده شده است و قانون دست ما را در این زمینه باز گذاشته و در دولت نیز مصوب شده است.
وزیر نفت ادامه داد: امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای مشترکان خوش‌مصرف که در سقف الگو، گاز مصرف می‌کنند، نداریم که مشوق خوبی است، نزدیک ۷۰ درصد مشترکان ما جزو دسته‌ خوش مصرف‌ها هستند.
افزایش پلکانی قیمت، جریمه و قطعی گاز در انتظار مشترکان پرمصرف
اوجی افزود: مشوق‌ها در دولت مصوب و به شرکت ملی گاز ایران ابلاغ شده است، به‌ازای هر یک درصد کاهش مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال، هر مشترک ۳ درصد تخفیف دریافت می‌کند، بنابراین اگر یک مشترک، ۳۰ درصد کاهش مصرف در مقایسه با پارسال داشته باشد، تعرفه گاز او صفر می‌شود.
وی از افزایش پلکانی گاز مشترکان پرمصرف و جریمه این مشترکان خبر داد و گفت: مصرف‌کنندگان خارج از الگوی مصرف که عمدتاً شامل خانه‌های با متراژ بالا و مجتمع‌های دارای استخر و جکوزی هستند، روزانه معادل مصرف یک ماه مشترکان عادی، گاز مصرف می‌کنند که برای این دسته از مشترکان جرائمی در نظر گرفته شده است.
وزیر نفت با اشاره به اعمال افزایش پلکانی قیمت گاز مشترکان پرمصرف از ۱۶ آذرماه امسال طبق قانون و مصوبه دولت افزود: از این مشترکان تقاضا می‌کنم بهینه مصرف کنند تا همه مردم از این نعمت بهره‌مند شوند، این عدالت نیست که به دلیل مصرف بالای عده‌ای، هم‌وطنان ما در نقاط سردسیر از گاز بی‌بهره شوند.
اوجی خاطرنشان کرد: این افزایش پلکانی قیمت، برای رعایت الگوی مصرف، لحاظ می‌شود که افزایش قابل‌توجهی است و امیدواریم مشترکان پرمصرف گلایه نداشته باشند و همکاری کنند تا همه مردم بهره‌مند شوند.
افزایش ۷ درصدی مصرف گاز صنایع
وی از افزایش ۷ درصدی مصرف گاز صنایع خبر داد و گفت: همکاران شرکت ملی گاز در بخش صنایع نیز، مجبورند به‌منظور حفظ فشار، گاز صنایع را محدود کنند، اما سوخت مایع برای صنایع در نظر گرفته شده و این سوخت نیز در تمامی صنایع عمده ذخیره‌سازی شده است، امیدواریم با این تدابیر، فعالیت هیچ صنعتی در کشور، به دلیل کمبود گاز متوقف نشود.
وزیر نفت ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی کشور به مصرف می‌رسد که رقم بسیار بزرگی است و امیدواریم هم‌وطنان بهینه مصرف کنند.
کاهش ۳۰ درصدی مصرف گاز خانگی با رعایت شیوه‌های اصلاح الگوی مصرف
اوجی خاطرنشان کرد: مشترکان ما می‌توانند با رعایت شیوه‌های الگوی مصرف از جمله پوشیدن لباس گرم، خاموش‌کردن وسایل هنگام خروج از منزل، بهینه‌سازی سیستم موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی، کم‌کردن دمای محیط کار و ... مصرف را بهینه کنند که همین موارد ۳۰ درصد کاهش مصرف را به همراه دارد.
به گفته وی، قبض یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار محروم زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان شده است.
قطع گاز ادارات پرمصرف
وزیر نفت از قطعی گاز ادارات دولتی پرمصرف خبر داد و گفت: دولت اصلاح الگوی مصرف را از خودش شروع کرده و بازرسی شرکت ملی گاز در چند هفته گذشته به‌تمامی ادارات مراجعه کرده و پس از بررسی، گاز مشترکان پرمصرف قطع می‌شود. ضمن آن که دستورالعمل برای عدم فعالیت استخرها نیز صادر شده است و بازرسان شرکت ملی گاز بر تمامی این موارد نظارت می‌کنند.
اوجی با قدردانی از زحمات کارکنان شرکت ملی گاز بیان کرد: به همه همکارانم روی سکوها، پالایشگاه‌ها، جزایر مناطق عملیاتی ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط انتقال که برای رفاه مردم بدون وقفه تلاش می‌کنند، خسته نباشید گفته و امیدواریم با همکاری مردم، زمستان امسال را بدون چالش سپری کنیم.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1