کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کبنا از شرکت آب و فاضلاب؛

روزگار آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد / مدیرعامل بعدی کیست؟

18 آبان 1401 ساعت 22:04

در شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد موارد زیادی از ناکارآمدی دیده می‌شود؛ از استخدام‌های بی‌ضابطه تا عدم پرداخت مطالبات کارکنان. مدیرعامل باید پاسخگوی این حجم از ناکارآمدی باشد.


در شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد موارد زیادی از ناکارآمدی دیده می‌شود؛ از استحدام‌های بی‌ضابطه تا عدم پرداخت مطالبات کارکنان. مدیرعامل باید پاسخگوی این حجم از ناکارآمدی باشد.
به گزارش کبنا، شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت مناسبی قرار ندارد. گفته می‌شود گزینه‌هایی برای جایگزینی مدیرعامل در نظر گرفته شده است، اما گویا همچنان اجماعی بر سر گزینه نهایی وجود ندارد. با مدیریت کنونی که همسویی چندانی با تیم دولت حاکم ندارد، انتظار می‌رود ناکارآمدی‌های موجود ادامه یابد. برخی از موارد سوءمدیریت این شرکت در پایگاه خبری کبنانیوز مورد اشاره قرار گرفته است. در ادامه به موردهای دیگری اشاره خواهد شد.
بر اساس اطلاعاتی که به این پایگاه خبری رسیده است، 17 نفر از نزدیکان و نورچشمی‌ها مسئولین شرکت آب و فاضلاب بدون طی ضوابط استخدام شده‌اند. این در حالی است که جذب حتی یک نفر بدون برگزاری آزمون و روال‌های متعارف، غیرقانونی است. اسامی این افراد با ذکر جزئیات در دفتر سایت موجود است و در صورت نیاز منتشر خواهند شد.
افزایش قیمت اشتراک آب و فاضلاب نیز یکی از مواردی است که موجب گلایه شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی شده است. برخه باید پاسخ دهد افزایش 400 درصدی خرید اشتراک آب و فاضلاب به چه دلیل صورت گرفته است؟ باید پاسخ داده شود که این افزایش در تمام استان‌ها به همین اندازه بوده یا تنها مختص کهگیلویه و بویراحمد است. روشن نیست در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم روندی نزولی دارد، علت این افزایش قیمت چه می‌تواند باشد.  
از سوی دیگر، مطالبات برخی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب از سال 1398 تاکنون پرداخت نشده است. گفته می‌شود مطالبات این کارکنان در این سال‌ها بر اساس حکم کارگزینی به آنها داده نشده است. این اتفاق عجیب تنها مختص استان کهگیلویه و بویراحمد است و در استان‌های دیگر مشاهده نشده است. برخه باید پاسخ دهد که این سوءمدیریت از چه عاملی نشأت گرفته است.
علاوه بر این، موردی که بیم آن می‌رود از مصادیق فساد سازمانی باشد، مناقصه‌ای است که برای خرید برخی از تجهیزات مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب برگزار شده است. در این مناقصه شرکتی که برنده شده است از نزدیکان مدیریت شرکت آب و فاضلاب است. کبنانیوز وجود فساد در این بخش را رسماً تأیید نمی‌کند. بنابراین لازم است مدیرعامل این شرکت جهت دفاع از خود پاسخ دهد تا افکار عمومی قانع شوند که اتفاقی نیفتاده و مناقصه با رعایت جوانب قانونی برگزار شده است.
کبنانیوز آمادگی آن را دارد جوابیه افراد و دستگاه‌هایی که در این خبر از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) برخه می‌رود؟
 
بخش دوم) سوءمدیریت در آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد؛ از جذب نیروی غیرشفاف تا عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان دولت


کد مطلب: 454209

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454209/روزگار-آب-فاضلاب-کهگیلویه-بویراحمد-مدیرعامل-بعدی-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1