تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۴۵۴۲۰۵
کبنا گزارش می‌دهد؛

بخش پنجم) هزینه پروژه‌ای که در طول 7 سال 70 برابر شد / پیمانکاران در سایه سوءمدیریت، پول خواب دستگاه‌هایشان را از راه و شهرسازی می‌گیرند

۷
۲
بخش پنجم) هزینه پروژه‌ای که در طول 7 سال 70 برابر شد / پیمانکاران در سایه سوءمدیریت، پول خواب دستگاه‌هایشان را از راه و شهرسازی می‌گیرند
کبنا ؛
سوءمدیریت اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در پیش‌برد پروژه تنگ سریز باعث شده است هزینه تکمیل این پروژه در طول 7 سال، 70 برابر شود. 
به گزارش کبنا، اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مدت‌هاست که درگیر برخی ناکارآمدی‌ها شده است. در سایه این سوءمدیریت، ناکارمدی‌هایی در این اداره رخ داده است که در این پایگاه خبری، بارها به آن اشاره شده است. در ادامه به موارد دیگری اشاره می‌شود.
برخی از پروژه‌های راه و شهرسازی بارها تجدید مناقصه می‌شوند. در این میان مورد پروژه تنگ سریز، بسیار قابل توجه است. در سال 1394 یک میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این پروژه در نظر گرفته شده بود. حالا که پروژه 7 سال به درازا کشیده شده است، هزینه پیشنهادی پیمانکار این پروژه، 70 میلیارد تومان است. یعنی در طول هفت سال تعلل این اداره‌کل، هزینه این پروژه 70 برابر شده است. این در حالی است که در همان سال راستا معاون ساخت راه و شهرسازی بود و حالا با حفظ سمت، سرپرست این اداره نیز شده است. این ناکارآمدی‌ها علاوه بر آسیبی که به اموال عمومی می‌زند، موجب به خطر افتادن جان شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی نیز می‌شود. بنابراین تعللی که شیوه مدیریتی راستا در این 7 سال در خصوص تنها همین پروژه تنگ سریز به وجود آورده است، علاوه بر تضییع اموال عمومی، حقوق شهروندان را نیز ضایع کرده است.
علاوه بر این، برخی از پروژه‌های این اداره‌کل در مناطق مختلف استان، راکد هستند. پروژه جاده باباکلان به گناوه نیز عملاً تعطیل است. از سوی دیگر، جاده شیراز نیز یک مورد بسیار اساسی است. بعد از کپی‌سازی جاده، پیمانکار، پیچ و خم‌های جاده را حذف نکرده است. گفته می‌شود که هدف پیمانکار از کپی کامل جاده و نگه داشتن پیچ و خم‌ها، افزایش حجم خاکبرداری برای دریافت اعتبار بیشتری است. از سوی دیگر، راستا قبل از اینکه معارض جاده را حل کند پروژه را به مناقصه فرستاده است. حال که پروژه به مناقصه رفته است، معارضات موجود، باعث راکد شدن پروژه شده است. این نوع سوءمدیریت که از سوی راستا دیده می‌شود موجب شده است که آسیب‌های بسیاری به اموال عمومی زده شود. چرا که حالا پروژه خوابیده است، پیمانکار پول خواب دستگاه‌هایش را به تعداد روز می‌تواند از این اداره‌کل طلب کند. هزینه‌ای که پیمانکار به راحتی می‌تواند با شکایت از راه و شهرسازی وصول کند.
از سوی دیگر، حالا که طرح جامع شهر یاسوج تصویب شده است، بهترین زمان ممکن برای اقدام راه و شهرسازی است. اما گویی این اداره‌کل یکی از منفعل‌ترین ادارات استان است. طرح تفصیلی که تمامی قوانین، خیابان‌بندی، کوچه‌ها، تراکم و ... در آن دیده شده است با نظارت راه و شهرسازی صرت می‌گیرد. با توجه به تخلفاتی در تراکم ساختمان‌ها دیده می‌شود، باید پرسید تا به حال اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از شهرداری‌ها شاکی شده است؟ سؤالی که پاسخ آن روشن است. انفعال راه و شهرسازی استان در موارد دیگری نیز قابل مشاهده است که در بخش‌های بعدی با ذکر جزئیات بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.
گفتنی است کبنا نیوز آمادگی آن را دارد تا جوابیه اداره‌کل راه و شهرسازی و سایر افراد و دستگاه‌هایی که در این خبر از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) چرا بانیان وضع موجود در کهگیلویه و بویراحمد دوباره پست می‌گیرند؟ / بعضی‌ها دو دست از دوست هم قرض گرفته و صندلیشان را چسپیده‌اند / تیم‌هایی که اعضای ناهمگون دارند نمی‌توانند جهادی پای کار باشند
 
بخش دوم) رتبه آخر ِ یکی از معاونت‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / معاونت ساخت بدون معاون؟ / رویه‌های نادرستی که گریبان این اداره‌کل را گرفته است
 
بخش سوم) مدیریت راستا ادامه مدیریت نیک‌اقبالی؟ / حواشی دست‌بردار راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیست
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تکراری
Iran, Islamic Republic of
تکراری به خاطر پیمانکار
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقای مهندس راستا،
مدیری پاکدست ومتخصص وبسیار صبور،
که اگر شبانه روز ،علیه ایشان در سایتها شلوغ کاری بکنند،
جز توکل بر خدا،
نه ترسی از تهمت ها دارد و نه هراسی از تهدیدها،
ونه در پی انتقام و یا توجیه ودفاع،
بدون اینکه خم به ابرو بیاورد خیلی بی خیال وراحت وریلکس از کنار آنها می گذرد چون خیلی این جوسازیها برایش مهم نیست.
خدایی این چند سالی که بنده افتخار خدمتگذاری با ایشون را دارم جز موارد فوق چیز دیگری از ایشون ندیدم.
خیلی ریلکس و همیشه در مقابل چنین افتراهایی فقط می خنده وهیچ خاطرش مکدر نمیشه ،
چون از این پستها ومنصبها وفرصتها قصدسواستفاده، چنگ اندازی وحیف ومیل به بیت المال را ندارد،
یا که آنرا برای نردبان ترقی خود فرض نماید.
و چنین مقامها وجایگاه هایی، در مقابل منش و بزرگی وعزت نفس ایشون ناچیز هست.
واقعا ایشون انسانی بی ریا وخستگی ناپذیر وبی کینه ای است،
مرحبا به چنین انسان خوش فکر و نیکو سرشتی.
نمیدانم آنهایی که دنبال تخریب ناحق وآبروریزی دیگران، در انظار عمومی هستند هیچ فکر سرازیری بسوی قبر و حساب دهی روز محشر را می کنند یا خیر،
بخدا این پستها پشیزی ارزش ،ناحقگویی وبدگویی بی جهت را ندارند.
اگر کسی دنبال نقد منصفانه هست نبایست در خفا ،بیان موضع نماید .
بایست خیلی شجاع و رودرو،
انتقاد ودر عوض، ارایه طریق نماید
چون حرفهایش اثر گذاری ،بیشتری را می نماید.
انشالله خداوند عاقبت همه ماها را ختم بخیر نماید
Iran, Islamic Republic of
اگر خیلی ریلکس بود از زمان علیمردان،فدایی،نژاد صفوی، نیک اقبالی، هر کی مدیر کل میشد این قدر دست پا نمیزد تا مدیر بشه ،حتما یه چیزی هست شما نمیخواد سنگشونو به سینه بزنید
مهندس
Iran, Islamic Republic of
شما که روزنامه نگار و اخلاق رسانه ای ندارید تعطیل کنید بهتره حداقل اون دنیاتون خراب نمیشه. برادر من این پل تنگ سریز را به این دوست شفیق و رفیق شما ننی دهند چون این جناب هنوز یک متر پل آبرو نساخته چه برسد به پل دره ای خاص.
یاسوج وطنم
Iran, Islamic Republic of
باسلام دردرجه اول انتقاددرست هم به نفع مردم وهم دولت میباشداماغرض ورزی،دروغ ،تهمت وزیرسوال بردن آبروی مومن وشخصی پاک دست ،سالم بدون ریاوتظاهرمثل مهندس راستاکاری به جایی نمیبردوهرروزبرمشکلات مردم ودولت می افزایدچراگذشتگان وعملکردشان رازیرسوال نمیبرید،داریدبدون دلیل باکارشکنی ،بی منطقی وبدون ازمستندات همه ارزشهاواصول رازیرسوال میبریدلطفادزنظرات خوددقت وتجدیدنظرفرماییدچون راستاازمطمئن ،سالم ،مومن ،مردمی ترین وپاک دست ترین مدیران فعلی میباشد.ازخدا بترسیدوبه حساب خودودوستانتان برسیدقبل ازآنکه به حسابتان رسیدگی شود.
باشت
Romania
واقعا تاجایی که مامهندس راستامیشناسیم مهندس راستا پاک دست ترین مدیر حال حاضره خواهش دست از تخریبات بی جا بردارید از خدا بترسید بزارید آقای راستا از توانمندی وتجربیات خود استفاد بکند گریی از این مشکلات بردارند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هیچ کارایی نداره چه اون زمان که معاونت ساخت بود و چه الان که مدیرکل راه و شهرسازی ست و از قضا پازل مدیران کلی که در این دولت با عدم شایسته سالاری تکمیل شد
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1